Serviran per als JJOO del 2022?
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=327884
L’Ajuntament de Barcelona incorpora la primera moto híbrida de l’Estat
S’utilitzarà als serveis de manteniment de la zona Besòs
MARI CARME GALLEGO | L'Hospitalet
L’Ajuntament de Barcelona ha incorporat a la seva flota mòbil la primera moto híbrida que funciona a l’Estat. La motocicleta l’ha fabricat l’empresa Piaggio i l’ha cedit al consistori barceloní perquè la provi. Els responsables de Piaggio han lliurat aquest matí el vehicle als representants municipals a la seva botiga de l’Hospitalet.
“La iniciativa s’emmarca en el projecte engegat per l’Ajuntament de Barcelona i d’altres ciutats europees amb un important parc de motocicletes per millorar la seguretat. En aquest camí comptem amb la col•laboració de diferents fabricants, entre ells Piaggio”, ha explicat el director de Serveis de Mobilitat, Àngel López.
La nova motocicleta combina el motor elèctric i el de benzina. A la ciutat es pot fer servir l’elèctric, que té autonomia per fer 25 quilòmetres i que es pot recarregar a qualsevol endoll durant un temps de tres hores. La velocitat màxima és de 30 quilòmetres per hora. “A les ciutats europees s’està limitant la velocitat als centres urbans per això hem limitat la velocitat que pot agafar la motocicleta”, ha dit el director de vendes de Piaggio a Espanya, Carlos Cid.
Com que la moto també incorpora un motor de benzina pot utilitzar-se també a les rondes o a vies ràpides. “En qualsevol cas contamina menys que una moto normal”, ha ressaltat Cid.
“És l’usuari qui decideix si vol que la moto vagi amb el motor totalment elèctric o compartit. Ens permet anar al centre de la ciutat amb un vehicle de zero emissions i quan sortim agafar una ronda amb un motor de benzina”, ha dit el responsable de la marca, que també ha destacat que la nova moto, com que incorpora dos motors, és més segura que la resta.
Inicialment, l’Ajuntament de Barcelona incorporarà aquest vehicle a la flota de l’empresa que s’encarrega del manteniment dels semàfors de la zona Besòs. “Volem veure i comprovar com funciona. Cal tenir en compte que amb aquesta feina es faran uns 1.200 quilòmetres al més, una xifra més que suficient per avaluar el seu funcionament”, ha dit el director de Serveis de Mobilitat. En funció del resultat, l’Ajuntament de Barcelona podria ampliar la flota de motos híbrides
La primera moto híbrida de l'Estat, al Ajuntament BCN
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró