Olot vol busos llançadora a Torelló i Vilafant
Posted: Wednesday 27/01/2010 21:15
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _85906.php
Olot vol millorar la connexió per carretera amb les futures estacions de Vilafant i Torelló
ACN
Olot
Ult. Act. 27/01/2010 18:01
Olot aposta per la seva situació geogràfica que la situa a uns 20 minuts de l'estació de Vilafant i el TGV, i de la que podria ser la futura estació de Torelló de trens convencionals de la línia Barcelona-Vic. La capital de la Garrotxa defensa la construcció d'aquesta última estació que li garantiria tenir connexió amb Rodalies després de quedar exclosa de l'eix transversal ferroviari. Davant la projecció d'aquestes infraestructures, l'Ajuntament d'Olot demanarà a les administracions que agilitin al màxim el desdoblament de la línia Barcelona-Vic fins a Torelló i que es millorin els enllaços amb Vilafant a través de l'eix pirenaic. Aquesta proposta es portarà al ple d'aquest dijous.
L'equip de Lluís Sacrest manté des de fa mesos converses amb l'Ajuntament de Torelló sobre la nova estació intermodal al costat de la carretera de Bracons que permetria a Olot i a la comarca tenir a uns 20 minuts la connexió amb la línia de Rodalies en direcció a Barcelona. Així mateix, el consistori garrotxí vol que el desdoblament de la línia Barcelona-Vic fins a Torelló, contemplada en la primera fase del Pacte Nacional per les Infraestructures, sigui realitat el més aviat possible. D'aquesta manera, la comarca tindria garantida la connexió amb tren a pesar d'haver quedat exclosa de l'eix transversal ferroviari, juntament amb Figueres. Si se li suma la connexió amb la futura estació de Vilafant i el TGV també a uns 25 minuts, Olot estaria connectada a aquests dos transports. Per garantir un bon servei, però, caldrà millor les connexions per la via terrestre, amb una bona línia de transports públics en ambdues direccions a partir de busos llançadora i també amb uns bons accessos. Sobre aquest últim aspecte, el regidor d'Urbanisme, Joan Albesa, ha explicat que es demanarà al DPTOP i al Ministeri de Foment que es resolgui el més aviat possible els enllaços amb l'estació de Vilafant i en especial amb l'eix pirenaic. Al ple d'aquest dijous, es portarà aquesta proposat d'acord on s'inclou també el seu suport a l'Ajuntament de Torelló en la creació de la nova estació intermodal. Per altra banda, i en relació a les crítiques de l'oposició sobre la 'resignació' del consistori davant l'exclusió de la ciutat de l'eix transversal ferroviari, Albesa ha assenyalat que es tracta en realitat d'un 'exercici de responsabilitat' davant una 'decisió que ja està presa' i que el que cal són 'debats realistes' i 'constructius', no pas un enfrontament polític entre 'govern i oposició' que 'no porten enlloc.
Olot vol millorar la connexió per carretera amb les futures estacions de Vilafant i Torelló
ACN
Olot
Ult. Act. 27/01/2010 18:01
Olot aposta per la seva situació geogràfica que la situa a uns 20 minuts de l'estació de Vilafant i el TGV, i de la que podria ser la futura estació de Torelló de trens convencionals de la línia Barcelona-Vic. La capital de la Garrotxa defensa la construcció d'aquesta última estació que li garantiria tenir connexió amb Rodalies després de quedar exclosa de l'eix transversal ferroviari. Davant la projecció d'aquestes infraestructures, l'Ajuntament d'Olot demanarà a les administracions que agilitin al màxim el desdoblament de la línia Barcelona-Vic fins a Torelló i que es millorin els enllaços amb Vilafant a través de l'eix pirenaic. Aquesta proposta es portarà al ple d'aquest dijous.
L'equip de Lluís Sacrest manté des de fa mesos converses amb l'Ajuntament de Torelló sobre la nova estació intermodal al costat de la carretera de Bracons que permetria a Olot i a la comarca tenir a uns 20 minuts la connexió amb la línia de Rodalies en direcció a Barcelona. Així mateix, el consistori garrotxí vol que el desdoblament de la línia Barcelona-Vic fins a Torelló, contemplada en la primera fase del Pacte Nacional per les Infraestructures, sigui realitat el més aviat possible. D'aquesta manera, la comarca tindria garantida la connexió amb tren a pesar d'haver quedat exclosa de l'eix transversal ferroviari, juntament amb Figueres. Si se li suma la connexió amb la futura estació de Vilafant i el TGV també a uns 25 minuts, Olot estaria connectada a aquests dos transports. Per garantir un bon servei, però, caldrà millor les connexions per la via terrestre, amb una bona línia de transports públics en ambdues direccions a partir de busos llançadora i també amb uns bons accessos. Sobre aquest últim aspecte, el regidor d'Urbanisme, Joan Albesa, ha explicat que es demanarà al DPTOP i al Ministeri de Foment que es resolgui el més aviat possible els enllaços amb l'estació de Vilafant i en especial amb l'eix pirenaic. Al ple d'aquest dijous, es portarà aquesta proposat d'acord on s'inclou també el seu suport a l'Ajuntament de Torelló en la creació de la nova estació intermodal. Per altra banda, i en relació a les crítiques de l'oposició sobre la 'resignació' del consistori davant l'exclusió de la ciutat de l'eix transversal ferroviari, Albesa ha assenyalat que es tracta en realitat d'un 'exercici de responsabilitat' davant una 'decisió que ja està presa' i que el que cal són 'debats realistes' i 'constructius', no pas un enfrontament polític entre 'govern i oposició' que 'no porten enlloc.