Page 1 of 2
El futur del taxi
Posted: Thursday 04/02/2010 13:27
by Guigui
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
4/2/2010 Edición Impresa EL FUTUR D’UN SECTOR EN CRISI
Taxistes i Administració pugnen per la fórmula per reduir la flota
• La demanda ha caigut prop del 40% i la taxa de vehicles ocupats es queda en un escàs 35%
• Els conductors lamenten l’«immobilisme» de l’institut regulador i donen de termini fins al dia 10
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
Quan un taxista comença a enumerar els problemes que pateix el sector, intentar assimilar, entendre o retenir-los tots és una empresa titànica. Des del moment de treure’s el carnet fins a la consecució d’una llicència, passant per les comissions dels conserges dels hotels, les tèrboles relacions amb l’Institut Metropolità del Taxi (IMT), la competència deslleial i els conductors que treballen sense permís, tot sembla estar envoltat de conflictes endèmics, amanits ara per una galopant caiguda de la demanda, propera al 40%, i perquè només un 35% dels taxis en servei estan ocupats. Perquè ser taxista continuï sent rendible, els conductors consideren imprescindible reduir la flota de vehicles, un tema que fa diversos dies que estan debatent amb el gerent de l’IMT, Miguel Ángel Martín. Després del tercer intent, ahir, d’arribar a un acord, les negociacions es poden considerar virtualment trencades.
Els sindicats donen de termini fins al dia 10, data en què començaran a estudiar l’adopció de mesures més enllà del diàleg. La vaga, per ara, no es planteja, però tampoc es descarta.
La proposta dels treballadors pretén reduir els torns dobles –que un vehicle estigui al carrer 16 hores amb dos conductors, per exemple– amb un sistema horari de matí i tarda. Martín va assegurar la setmana passada a aquest diari que l’IMT «estudiaria la proposició» i reconeixia que la crisi «ha castigat amb duresa el taxi», però no va concretar la postura oficial de l’IMT.
Luis Berbel, president del Sindicat del Taxi de Catalunya, va lamentar ahir l’«immobilisme» de Martín i va assegurar que la proposta de l’IMT és sense cap mena de dubte «insuficient». «La situació actual és insuportable, demanem a l’Administració que prengui alguna decisió, la que sigui», va explicar Berbel, visiblement decebut.
«POSTURA INFLEXIBLE» / Ignacio Portalo, president de la Cooperativa Radio-Taxi Metropolitano, va recordar que la recaptació ha baixat més del 40% –les tarifes per a aquest any s’han congelat– i va lamentar que l’IMT tingués «una postura inflexible» mentre que els sindicats, segons ell, sí que van cedir en algunes demandes. «Ens en hem anat força cabrejats», va resumir i no va tenir manies a parlar d’una «possible vaga».
El que separa els uns i els altres és un percentatge en el nombre de taxis que han de circular alhora. Amb menys cotxes, més possibilitat de treballar, pensen els taxistes. Amb menys vehicles, més risc que la ciutat quedi coixa de taxis, defensa l’IMT. Els xòfers van plantejar d’inici que aquesta xifra –que ara supera el 80%– es reduís al 40%, mentre que l’ens regulador va acceptar abaixar-la al 70%. En la cita d’ahir, els treballadors van anar cedint fins a plantar-se en el 60% de cotxes circulant alhora. L’IMT, segons el relat de Berbel i Portalo, «no va baixar del burro i es va plantar en el 70% que no arregla per a res el problema».
Els taxistes faran pública avui la preocupació pel 65% de companys que circulen sense clients a bord.
Propostes i contrapropostes
Posted: Thursday 11/02/2010 10:05
by Guigui
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... crisi.html
Els taxistes faran una enquesta sobre mesures anticrisi
L'Institut Metropolità del Taxi vol que facin dos dies de festa més cada mes
11/02/10 02:00 - Barcelona - A.B
L'Institut Metropolità del Taxi (IMT) impulsarà una enquesta entre els taxistes per acordar mesures per apaivagar la crisi en el sector. La darrera proposta de l'IMT a diversos sindicats de taxistes per revifar el negoci i fer-lo més rendible és que facin dos dies de festa més cada mes.
La Plataforma per un Taxi Rendible de Barcelona, integrada per diversos sindicats, va reclamar fa uns dies a l'administració una reducció urgent d'un 40% de la flota aproximadament. L'Institut Metropolità del Taxi (IMT) no veu bé aquesta proposta, pels perills d'acomiadaments que podria comportar, i va fer una contraproposta intermèdia: que els taxistes facin dos dies de festa més cada mes. Abans-d'ahir havien arribat a un acord inicial amb aquesta plataforma, però entre els diferents sindicats que l'integren no hi havia una opinió unànime sobre aquesta qüestió. Per aquest motiu, i segons Miquel Àngel Martí, gerent de l'IMT, l'institut impulsarà una enquesta entre els taxistes per consultar quines mesures per fer front a la crisi veuen de bon ull: hi inclouran els dos dies festius de més i altres preguntes que encara s'han de determinar. Per la seva banda, la Federació Catalana del Taxi, que no està dins la plataforma i és l'altra gran agrupació de taxistes, ha acusat els sindicats de la plataforma de no fer «propostes serioses». A més, la federació continua defensant el paquet de mesures que ja va presentar, sense sort, fa cinc mesos a l'IMT.
Vaga dels taxistes contra la liberalització
Posted: Thursday 12/07/2012 15:50
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/taxistes-va ... 26574.html
Els taxistes convoquen una vaga l'1 d'agost
El sector del taxi s'oposa a la llei que prepara el govern espanyol amb l'objectiu de liberalitzar el lloguer de vehicles amb conductor
ARA
Barcelona | Actualitzada el 12/07/2012 14:45
Els taxistes catalans se sumaran a la vaga que ha convocat l'1 d'agost el sector del taxi de l'Estat. Aquests professionals, representants per sindicats i unions d'autònoms, han anunciat una aturada de 24 hores per mostrar la seva oposició a la modificació de la llei d'ordenació de transport terrestre (LOTT). L'avantprojecte que prepara el govern espanyol preveu la liberalització del segment de lloguer de vehicles de transport amb conductor. A tot l'Estat hi ha més de 65.000 llicències de taxi.
Re: El futur del taxi
Posted: Tuesday 21/08/2012 4:12
by Lluita1714
http://www.vilaweb.cat/noticia/4035201/ ... nesos.html
Indignació a la xarxa pels insults a taxistes paquistanesos
En un vídeo se sent com uns taxistes fan crits xenòfobs i espanyolistes a un col·lega paquistanès
La xarxa ha reaccionat amb molta indignació als comentaris xenòfobs i espanyolistes que uns taxistes han proferit contra companys de gremi paquistanesos. En aquest vídeo del Telenotícies de TV3, per exemple, es pot sentir com insulten un taxista paquistanès en una entrevista, amb comentaris com 'dutxa't', o 'Una, grande y libre'.
L'Associació de Taxistes Paquistanesos de Catalunya organitza cursos de llengua i cultura catalanes perquè els seus membres puguin integrar-se en la nostra societat, però alguns col·legues reaccionen amb xenofòbia.
A Barcelona un taxista de cada sis és immigrant, tres vegades més que no aquests últims anys, i l'augment té a veure, en part, amb la crisi.
Trobo que cal investigar, identificar als taxistes que cridaren, i retirar-los la llicència. A més, faria un examen de coneixement del català, en el qual tota aquesta púrria feixista quedaria en evidència, al cap i a la fi, aquests pakistanesos treballen i estudien per viure a Catalunya integrant-se amb la seva llengua i la seva cultura, no obstant els senyorets que deuen portar com a mínim quaranta anys a Catalunya, deuen ser dels que diuen "Hábleme en cristiano, hombre, que estamos en España...". Jo començaria a fer neteja bloquejant la venda i el comerç de les llicències, lligades a una persona, i fer-ne de noves d'aquí a vint anys o quan s'hagi reduït el nombre de taxis considerablement. Només llavors, es podria començar de nou amb nous requisits, amb taxistes que parlin en català, que coneguin Barcelona, i amb taxis elèctrics, d'hidrògen, o el que convingui per a reduïr les emissions de CO2 a la ciutat comtal. També seria convenient que el carril BUS-Taxi exclogui els taxis, en tant que són vehicles com la resta però amb un privilegi dins la ciutat que els serveix amb ànim de lucre.
PD: Perdoneu si escric en calent, però no em direu que no fa ràbia...
Re: El futur del taxi
Posted: Tuesday 21/08/2012 5:38
by alf
Recuerdo que en Estambul todos los taxis funcionan con gas natural comprimido, y gracias a esto son ridiculamente baratos, a pesar de que la gasolina cuesta ... (espera que lo miro) 1,96 euros (!!!). Sería una buena solución para no tener que subir las tarifas pero aumentar significativamente los ingresos. Claro que esto implicaría más puntos para cargar gas, y que pierden mucha capacidad de maletero por el tanque de combustible (en turquía esto lo remediaban dejando el maletero medio abierto si había que meter maletas, y atando estas con una cuerda, aunque no se si esto sea legal aqui
). Claro que funcionar con hidrógeno o electricidad sería aún mejor solución, pero esa tecnología no esta tan disponible, cuando adaptar un coche a usar gas natural no es demasiado complicado, solo unas modificaciones al motor y la adición del tanque de gas. Normalmente se adaptan para funcionar con gas o gasolina, y usan la gasolina como combustible auxiliar si se quedan sin gas y no hay donde cargar.
Tarifes Taxi AMB 2014
Posted: Thursday 12/12/2013 21:55
by raulitinbcn
No va molt aqui, però no he trobat un fil més adient.
Aqui teniu les tarifes per 2014 dels taxis.
http://www.amb.cat/ca/web/taxi-al-dia/t ... ia/tarifes
Tarifes Taxi 2014
Concepte Euros
Baixada de bandera T-1 2,10
Baixada de bandera T-2 2,10
Baixada de bandera T-3 2,30
Km Recorregut T-1 1,03
Km Recorregut T-2 1,30
Km Recorregut T-3 1,40
Hora d'espera T-1 21,23
Hora d'espera T-2 21,70
Hora d'espera T-3 21,70
Suplements Euros
Aeroport (entrada/sortida) 4,20
Estació marítima Moll adossat (entrada/sortida) 4,20
Fira Barcelona Gran Via Montjuïc 2 (l'Hospitalet)
Estacions de Sants, França i Nord (sortida) 2,10
Vehicles de 7 places amb més de 4 passatgers (incloent tots els passatgers) 2,10
Nits especials (20:00 - 08:00 h)
23/VI - 24/VI
24/XII – 25/XII
31/XII – 1/I 3,10
Altres conceptes Euros
Percepció mínima carreres origen aeroport incloent tots els suplements 20,00
Taxi emissora fins al lloc d'encotxament, preu màxim T-1 3,40
Taxi emissora fins al lloc d'encotxament, preu màxim T-2 4,20
Taxi emissora fins al lloc d'encotxament, preu màxim T-3 4,50
Percepció mínima carreres servei radioemissora 7,00
Re: El futur del taxi
Posted: Thursday 12/12/2013 22:40
by Euromed
Lluita1714 wrote:http://www.vilaweb.cat/noticia/4035201/ ... nesos.html
Indignació a la xarxa pels insults a taxistes paquistanesos
En un vídeo se sent com uns taxistes fan crits xenòfobs i espanyolistes a un col·lega paquistanès
La xarxa ha reaccionat amb molta indignació als comentaris xenòfobs i espanyolistes que uns taxistes han proferit contra companys de gremi paquistanesos. En aquest vídeo del Telenotícies de TV3, per exemple, es pot sentir com insulten un taxista paquistanès en una entrevista, amb comentaris com 'dutxa't', o 'Una, grande y libre'.
L'Associació de Taxistes Paquistanesos de Catalunya organitza cursos de llengua i cultura catalanes perquè els seus membres puguin integrar-se en la nostra societat, però alguns col·legues reaccionen amb xenofòbia.
A Barcelona un taxista de cada sis és immigrant, tres vegades més que no aquests últims anys, i l'augment té a veure, en part, amb la crisi.
Trobo que cal investigar, identificar als taxistes que cridaren, i retirar-los la llicència. A més, faria un examen de coneixement del català, en el qual tota aquesta púrria feixista quedaria en evidència, al cap i a la fi, aquests pakistanesos treballen i estudien per viure a Catalunya integrant-se amb la seva llengua i la seva cultura, no obstant els senyorets que deuen portar com a mínim quaranta anys a Catalunya, deuen ser dels que diuen "Hábleme en cristiano, hombre, que estamos en España...". Jo començaria a fer neteja bloquejant la venda i el comerç de les llicències, lligades a una persona, i fer-ne de noves d'aquí a vint anys o quan s'hagi reduït el nombre de taxis considerablement. Només llavors, es podria començar de nou amb nous requisits, amb taxistes que parlin en català, que coneguin Barcelona, i amb taxis elèctrics, d'hidrògen, o el que convingui per a reduïr les emissions de CO2 a la ciutat comtal. També seria convenient que el carril BUS-Taxi exclogui els taxis, en tant que són vehicles com la resta però amb un privilegi dins la ciutat que els serveix amb ànim de lucre.
PD: Perdoneu si escric en calent, però no em direu que no fa ràbia...
Hola a tothom:
Una sol-lució seria que les llicencies no es puguin transmetre, i que es donesin per a una persona, la cual pagaria una cuota anual, sempre que estigui en edat i facultats per treballar.
Les actuals llicencies sels donés una caducitat de aci a "X" anys, per poder fer transferencies.
I al igual que está pasant amb moltes feines, demanar una capacitació especifica, per a les noves incorporacions.
Si els usuaris tenin que cedir a tarifes noves cada dos per tres, també tenim dret a que es doni un servei de qualitat. I posats a parlar de qualitat, a part de l´atenció del xofer/taxista,una antiguitat máxima per als vehicles, unes caracteristiques minimes de un vehicle per ser homologat per a fer de taxi. (Ja sabem que ara hi han uns minims de caracteristiques, pero millorar les actuals.
I que ningú es posi les mans al cap, en el que he escrit, donç podriem comparar amb el que es demana actualment per conduir un metro, un tren, un bus urbá, etc.que de ben segur no es el mateix que es demanaba , fa 25 0 30 any enrere.
Salutacions
Re: El futur del taxi
Posted: Saturday 14/12/2013 21:04
by sagrering
se ha planteado alguien lo que le dirian o harian a un taxista catalan/español o de cualquier parte de la bomba de relojeria esta que tenemos por pais en Jalalabad ??
Eso no seria racismo. Seria la tipica expresion de que narices "pintan alli."
Normal que la gente se cabree. Que **** hace u n paquistani, sin saber hablar ni palabra de catalan o castellano llevando un taxi.
Ya vale de ser tan imbeciles. Hablemos fuerte de una vez. Que se vayan a tomar por el cul.... elllos y los vagos que viven a su costa
A sant de què, aquesta violència verbal?
Posted: Saturday 14/12/2013 21:18
by Guigui
El tema no va del tan habitual "i tu, encara més", sinó purament i simple de si un taxista té prou capacitat professional per a exercir, vingui d'on vingui. O potser et sembla bé que profereixin crits franquistes i tòpics denigrants a qualsevol persona?
Re: El futur del taxi
Posted: Saturday 14/12/2013 22:28
by sagrering
creo que te vas fuera de sitio. No son gritos franquistas. Son taxistas que no tienen ni put... idea de hablar una lengua oficial y que te dan un gps para que tu mismo les pongas la direccion . Deja a Franco donde esta, que criticar estos temas no son precisamente franquistas. Son realistas
Fets
Posted: Saturday 14/12/2013 23:03
by Guigui
En aquest vídeo del Telenotícies de TV3, per exemple, es pot sentir com insulten un taxista paquistanès en una entrevista, amb comentaris com 'dutxa't', o 'Una, grande y libre'.
I això què és, doncs?
Re: El futur del taxi
Posted: Saturday 14/12/2013 23:19
by sagrering
mil disculpas. El que se ha ido de madre soy yo, ya que el video no lo he visualizado. De todas formas el sector taxi esta que arde. Os pido disculpas si os ofendi
Re: El futur del taxi
Posted: Monday 16/12/2013 14:25
by davida
El problema no es si es paquistaní. El problema que qualsevol taxista de Barcelona, te que ser capaç de entendre i contestar en català, castellà i angles (o com a maxim requeris una tercera llengua important com pot ser frances, alemany, rus, arab, xines i poques mes)
Amb l'angles seria flexible amb el taxista de tota la vida que tinguin un periode X per arribar al nivel minim o gent a punt de jubilarse.
Pero tots els nous "taxistes - conductors" o que fa pocs anys que s'hi dediquen tindrien que acreditar aquest nivell inmediatament sino no poden conduir taxis fins que arribin al nivell requerit
I aixó nomes per l'area de Barcelona, sino per tota Catalunya.
I aquest nivell tindria que ser no pel propietari de la llicencia, sino pels conductors de taxi.
Tan dificil es aixo?
Fa potser 20 anys no era necesari parlar angles o una llengua extrangera per portar un taxi, pero ara si
Cultura de l'esforç
Posted: Monday 16/12/2013 14:37
by Guigui
Totalment d'acord. Sobretot quan estem parlant d'un país que es vanta de ser la principal zona turística d'Europa i que sempre parla de qualitat i excel·lència. Doncs que s'hi posin i facin que tothom tiri del carro.
I el que val per al taxi, val per a tots els altres sectors de l'economia.
Re: El futur del taxi
Posted: Wednesday 18/12/2013 16:04
by raulitinbcn
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... do-2937249
El taxi más caro del mundo
Los Mossos detienen a un chófer que multiplicaba por cinco el precio de las carreras hasta el aeropuerto. Por un breve viaje de la T-1 a la T-2 cobró 135 euros a un pasajero de EEUU
Re: El futur del taxi
Posted: Wednesday 18/12/2013 20:29
by Fran-Ikarus
T2 x 60 = 120?
És a dir, que el taxista esmentat, a banda de malparit, és de la vessant "estafador graciosillo"?
Re: El futur del taxi
Posted: Thursday 19/12/2013 17:25
by sagrering
la imagen que se daba hace años por las zonas turísticas de " son guiris y tiene dinero ", se sigue aplicando sin escrupulos y como sabes que no lo vas a volver a ver más, le importa tres pimientos los comentarios y criticas que este hombre estafado pueda hacer en su país. La imagen exterior de un país precisamente se define por los pequeños detalles en cuanto a amabilidad y cortesía de los lugareños hacia los visitantes. No tenemos bastante con las altas esferas la que tienen liado, que tienen que venir otro tipo de estafadores a pequeña escala a terminarlo de arreglar.
SALUDOS Y FELICES FIESTAS A TODOS.
POR UN 2014 CON SALUD Y TRABAJO A TODOS
Recordem el títol del fil
Posted: Friday 20/12/2013 11:05
by Guigui
Si això és "el futur del taxi", malament rai...
Re: El futur del taxi
Posted: Sunday 19/01/2014 9:10
by megapauer
Bon dia!
Fa mesos que no tinc gairebé temps per fer res relacionat amb els trens i el transport, però com que recentment he passat uns quants dies amb crosses i he hagut d'agafar uns quants taxis per Barcelona. I al fil de tot el que comenteu, hi ha diverses coses que millorar:
- No és acceptable que hi hagi conductors, sobretot de nit, que gairebé no entenen ni el castellà. Que els dius un carrer bàsic de l'Eixample i es perden. O que els hagis de, fins i tot guiar, per anar a l'Estació de Sants per una ruta 'normal'. I si, tots estrangers.
- No és acceptable que hagis d'aguantar comentaris fora de lloc o males cares perquè fas una ruta de 4 o 5 euros quan agafes un taxi pel carrer (ho entendria en una parada). Però sobretot quan la persona que l'agafa va amb crosses i és evident que no pot fer el desplaçament a peu. Que et posin males cares o renecs perquè vols seure al davant perquè t'és més fàcil entrar i sortir amb la cama enguixada i han d'apartar els seus trastes... I sempre demanant-ho si us plau, gairebé disculpant-me pel trajecte, etc... Per cert, tots aquests espanyols o catalans.
Són coses que penso jo que no són acceptables i que s'haurien de regular/sancionar d'alguna manera. És un Servei Públic, no ho oblidem.
Re: El futur del taxi
Posted: Sunday 19/01/2014 19:32
by sagrering
que estamos hablando entonces , de los tipicos pillaprimos ???