I ara:
http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 2&idioma=C
Barcelona incorpora el sistema de transport públic a Google Transit
· El servei, que ja està operatiu a tota la província, és un treball conjunt entre
EMT-Cetramsa, TMB, Tramvia Metropolità, Ferrocarrils de la Generalitat de
Catalunya i Google
· Entre tots els serveis inclosos (Metro, Bus, Tramvia i Ferrocarril) s’han processat
més de 5.800 parades i 221 línies
Barcelona, 28 d’octubre de 2010.- Google presenta Google Transit per a l’àrea metropolitana
de Barcelona, un instrument de planificació de rutes en transport públic inclòs dins de Google
Maps que incorpora totes les línies d’autobús de gestió indirecta de la EMT, Metro i autobusos
de TMB, Tramvia Metropolità i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Transit permet als usuaris conèixer l’oferta de transport públic per anar d’un punt a un altre amb horaris, recorreguts i empreses que presten el servei. Tanmateix, descriu el temps total de
desplaçament a peu fins a la parada o terminal de transport, esperes, transbordaments i temps
de viatge per tota Barcelona. Tan sols és necessari introduir una adreça d’origen i una altra de
destí perquè en la pantalla apareguin les alternatives per planificar el viatge.
L’aplicació és molt flexible pel que fa a les referències que l’usuari pot utilitzar per fixar l’origen
i destí del viatge, ja que funciona com un buscador: analitza les paraules incloses i busca
termes coincidents, proposant, si és necessari, varies opcions per tal que l’usuari seleccioni la
més indicada. També proporciona informació sobre l’operador que realitza el servei i redirigeix
a la seva pàgina web, si existeix.
Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies al treball conjunto d’EMT-Cetramsa, TMB, Tramvia
Metropolità, FGC, que durant mesos han desenvolupat i implementat tota la informació
necessària per aconseguir la màxima utilitat per als usuaris, ajudant a millorar els
desplaçaments i la mobilitat urbana.
L’accés, que ja està disponible, pot realitzar-se a través de Google Maps en
maps.google.es/transit, en
http://maps.google.es/transitbarcelona o a través de
m.google.es/maps per a mòbils.
Per a Antoni Poveda, President de l’Entitat Metropolitana del Transport: “la presentació
d’aquest nou servei d’informació sobre els transports públics és una molt bona notícia per a tots els usuaris, perquè posa al seu abast un instrument molt útil per planificar els seus
desplaçaments en transport públic, a través de un mitjà de màxima difusió i ús habitual como
és Google; també és un bon exemple de com les Administracions públiques poden aprofitar les
noves oportunitats que ofereix Internet per millorar la informació i els serveis que presta als
ciutadans, gràcies a acords de col·laboració como aquest, entre el sector públic i privat, que
ens beneficien a tots”.
Assumpta Escarp, presidenta de TMB, explica: “esperem que aquesta iniciativa serveixi per
augmentar l’atractiu del transport públic i ajudi a fomentar el seu us a Barcelona i l’àrea
metropolitana. Per a nosaltres forma part d’una estratègia dirigida a reforçar la comunicació
amb els nostres clients i amb el conjunt de la ciutadania, articulada a través del projecte TMB
Connecta, que inclou un nou portal web corporatiu, la presència e les xarxes socials, el
desenvolupament d’aplicacions per a dispositius mòbils i un pla de màrqueting relacional.”
En opinió de David Robles, director de Google Maps per a Espanya i Portugal: “els mesos de
feina conjunta amb TMB, Tramvia de Barcelona, Ferrocarrils de Catalunya i Cetramsa, així com
el gran esforç dedicat, han valgut la pena perquè Transit Barcelona ofereix una informació molt
completa a tots els usuaris”. I afegeix que “una altra gran avantatja d’aquesta aplicació és que
es pot accedir a ella des del mòbil, fent possible que es consulti en qualsevol moment des de
qualsevol lloc, i això és una avantatge essencial ja que l’accés a Internet pel mòbil ha
augmentat un 500 per cent en els dos últims anys”.
Transit Barcelona en números:
· EMT-Cetramsa: 2.989 parades i 99 línies d’autobusos.
· TMB: 8 línies, 140 estaciones i més de 100 kilòmetres de Metro, a més de 108 línies i
2.573 parades d’autobusos.
· Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya: 75 estacions i més de 180 kilòmetres de
vies.
· Tramvia Metropolità: Entre Trambaix i Trambesòs, 6 línies, 56 parades i 29 kilòmetres
de recorregut.
Transit és una instrument de Google Maps que permet planificar els viatges en transport
públic. Calcula la ruta i el temps de trànsit i es pot comparar el viatge amb vehicle. Google
Transit detalla les instruccions de cóm arribar, pas a pas, al nostre punt de destí, i possibilita
buscar parades de Metro o autobús en la nostra zona o visualitzar els horaris de l’estació.
Aquest servei es va iniciar el desembre de 2005 amb temps i rutes per a la ciutat de Portland,
a Estats Units, i el març de 2007 ja incloïa dades de 9 ciutats més d’aquest país. Actualment
Google Transit ofereix serveis en més de 20 països de tot el món. A Europa conten amb aquest
servei Espanya, França, Regne Unit, Itàlia, Portugal, Polònia, Àustria i Suïssa.
Sobre EMT-Cetramsa
L’Entitat Metropolitana del Transport és una administració supralocal, integrada per 18
municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona (inclosa aquesta), amb competències per
ordenar, gestionar, planificar i organitzar els serveis de transport públic (regulars i
discrecionals) que tenen el seu itinerari dins de l’àmbit dels 18 municipis. CETRAMSA és un
òrgan de gestió directa de la EMT que actua com a Centre Metropolità d’Informació i Promoció
del Transport, gestionant una completa base de dades i documentació sobre els transports
públics metropolitans, a més de realitzar funciones tècniques i administratives relacionades
amb la tramitació de títols de tarifació social i la gestió de serveis de transport adaptat per a
persones amb mobilitat reduïda severa, entre altres.
http://www.emt.cat
Sobre TMB
TMB és la principal empresa de transport públic de la regió de Barcelona i una de les més
importants de Europa, amb 560 milions de passatgers transportats anualment. El lideratge de
TMB va més enllà de l’àmbit dels serveis públics de qualitat i s’estén també al de la tecnologia
i la innovació. Des de 2009 opera el primer metro automàtic de Espanya, la línea 9/10.
http://www.tmb.cat
Sobre FGC
FGC és l’empresa pública catalana puntera per la constant innovació, pel seu creixement i pel
seu respecte al medi ambient. S’estructura en dues unitats de negoci: Unitat de Negoci de
Tren: Explota les línies metropolitanes amb 81 milions de viatgers anuals (Barcelona-Vallès i
Llobregat-Anoia) i la línia Lleida-La Pobla de Segur. La línia Llobregat-Anoia combina el
transport de viatgers amb el transport de mercaderies. Unitat de Negocio de Turisme i
Muntanya: Gestiona la línia del cremallera i funiculars de Montserrat, i les estacions de
montanya de Vall de Núria i La Molina, a més del Ferrocarril Turístic de l’Alt Llobregat. La
missió de FGC és gestionar amb eficiència i eficàcia els serveis i les infraestructures que li han
assignat com empresa pública amb la finalitat de contribuir a la millora de la mobilitat en
Catalunya i oferir al públic uns serveis d’oci rentables, que estiguin d’acord amb les
expectatives creades.
Sobre Tramvia Metropolità
TRAM, la operadora del tramvia de l’àrea de Barcelona està formada per dues xarxes,
Trambaix i Trambesòs, amb un total de 29 quilometres, 56 estacions que permeten la connexió
amb les xarxes de metro, rodalies Renfe i autobusos. El servei té un parc mòbil de 37 tramvies
completament adaptats. La implantació del sistema tramviari ha permès millorar la connexió
dels municipis del Baix Llobregat i el Barcelonès Nord amb Barcelona ciutat i també millorar la
connexió entre els diferents municipis de la zona.
Acerca de Google Inc.
Les tecnologías innovadoras de búsqueda de Google conectan a millones de personas
alrededor del mundo con información, todos els días. Fundada en 1998 por Larry Page i Sergey
Brin, en ese entonces estudiantes para el doctorado en la Universidad de Stanford, Google es
hoy día una de les compañías más importantes de la Web y está presente en els principales
mercados globales. Los servicios publicitarios que la compañía ofrece a través de AdWords
proporcionan a les empresas de cualquier tamaño resultados medibles, al mismo tiempo que
mejoran la experiencia general de los usuarios de la web. Google tiene su sede en Silicon
Valley, con oficinas a lo largo y ancho de les Américas, Europa y Asia. Para obtener más
información, visita
http://www.google.com