Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... letes.html
Disset municipis tindran un sistema d'aparcament individual per a bicicletes
L'Entitat Metropolitana del Transport proposa que els ciclistes aparquin els vehicles de manera segura per 35 euros anuals
18/02/10 02:00 - Sant Joan Despí - rosa m.bravo
Al 20% dels ciclistes catalans els han robat algun cop la bicicleta. I el 85% dels usuaris deixen el vehicle de manera habitual al carrer, amb la qual cosa la bicicleta queda exposada al perill de robatoris i d'actes vandàlics. Per lluitar contra la por dels robatoris i incentivar d'aquesta manera l'ús de la bicicleta, l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) ha enginyat un sistema d'aparcament que consisteix en blocs metàl·lics amb compartiments per tal que cada bicicleta quedi tancada. Els usuaris en podran disposar durant dotze hores al dia per 35 euros anuals, amb la possibilitat d'ampliar el temps d'estada. Els aparcaments es col·locaran en disset municipis, amb 131 estacions i 1.834 places. El servei es concep com un complement del Bicing metropolità, al qual aspiren dues empreses.
El president de l'EMT, Antoni Poveda, va presentar ahir els dos prototipus de l'anomenat Bicibox. Tots dos, construïts amb metall foradat per assegurar una ventilació correcta, tenen una longitud de prop de 5 metres. El primer model té una capacitat per a catorze bicicletes, que s'ancoren a l'interior en posició vertical. El segon permet guardar-hi set vehicles en posició horitzontal i està pensat per a espais més reduïts, com ara els carrers estrets. En tots dos casos caldrà una targeta magnètica, amb les dades de l'usuari, per poder obrir i tancar la porta de cada compartiment, ja que cada bicicleta es guardarà de manera individual. Per poder accedir als aparcaments caldrà haver pagat una quota de 35 euros anuals. En principi no es preveuen abonaments mensuals o diaris. Per aquest preu es tindrà dret a deixar-hi la bicicleta dotze hores al dia. Si se supera aquest temps, caldrà pagar un suplement, que podrà ser de 10 cèntims cada hora. «No volem que l'aparcament es converteixi en un traster, sinó que hi hagi rotació», va explicar Poveda, que hi va afegir que el sistema serà «antivandàlic», tot i que no es descarta estudiar assegurances per cobrir desperfectes de les bicicletes, sobretot dels vehicles més cars.
L'EMT ha dissenyat el model, que ara s'haurà de construir, instal·lar i gestionar. Per això l'entitat metropolitana convocarà un concurs per a la fabricació i gestió del sistema, que podrien assumir dues empreses diferents. Si es compleixen les previsions dels promotors del Bicibox, els aparcaments podrien estar instal·lats a finals d'any. Segons Poveda, s'ha pactat amb els ajuntaments de disset municipis i amb les entitats que promouen la bicicleta la implantació del sistema, que preveu 131 estacions per a prop de dos mil vehicles. «El pacte d'alcaldes s'ha compromès a reduir el 20% d'emissions de CO2 per al 2020, i amb aquest sistema pensem que hi podem contribuir», va assenyalar Poveda.
La voluntat és afavorir el trànsit amb bicicleta dins dels municipis i entre les ciutats. Els blocs es col·locaran davant de poliesportius, centres cívics, escoles i fins i tot a la platja, ja que el seu format permet traslladar-los a les zones on hi hagi demanda, com ara la zona costanera els mesos d'estiu. Bona part dels aparcaments es col·locaran al costat d'estacions de tren, metro, autobús i tramvia. «El sistema permetrà que els usuaris facin una reserva prèvia i se'ls guardi una plaça, durant 20 minuts, al costat de l'estació de tren», va posar Poveda com a exemple. Aquesta complementarietat amb el transport públic ha fet que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques s'impliqui en el finançament. Per posar en marxa 1.500 places d'aparcament caldran un milió d'euros, mentre que el manteniment d'aquest nombre de places costarà uns 250.000 euros anuals. El cost se sufragarà amb les quotes dels usuaris i amb subvencions de diverses administracions.
Badalona
10 estacions per a 14 bicicletes
140 places
Castelldefels
10 estacions
140 places
Cornellà de Llobregat
11 estacions
154 places
El Prat de Llobregat
10 estacions
140 places
Esplugues
7 estacions
98 places
Gavà
9 estacions
126 places
L'Hospitalet de Llobregat
14 estacions
196 places
Montcada i Reixac
2 estacions
28 places
Montgat
2 estacions
28 places
Sant Adrià de Besòs
2 estacions
28 places
Sant Boi de Llobregat
11 estacions
154 places
Sant Feliu de Llobregat
9 estacions
126 places
Sant Joan Despí
8 estacions
112 places
Sant Just Desvern
8 estacions
112 places
Santa Coloma de Gramenet
6 estacions
84 places
Tiana
2 estacions
28 places
Viladecans
10 estacions
140 places
Notícia continua a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 39#p162039
Disset municipis tindran un sistema d'aparcament individual per a bicicletes
L'Entitat Metropolitana del Transport proposa que els ciclistes aparquin els vehicles de manera segura per 35 euros anuals
18/02/10 02:00 - Sant Joan Despí - rosa m.bravo
Al 20% dels ciclistes catalans els han robat algun cop la bicicleta. I el 85% dels usuaris deixen el vehicle de manera habitual al carrer, amb la qual cosa la bicicleta queda exposada al perill de robatoris i d'actes vandàlics. Per lluitar contra la por dels robatoris i incentivar d'aquesta manera l'ús de la bicicleta, l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) ha enginyat un sistema d'aparcament que consisteix en blocs metàl·lics amb compartiments per tal que cada bicicleta quedi tancada. Els usuaris en podran disposar durant dotze hores al dia per 35 euros anuals, amb la possibilitat d'ampliar el temps d'estada. Els aparcaments es col·locaran en disset municipis, amb 131 estacions i 1.834 places. El servei es concep com un complement del Bicing metropolità, al qual aspiren dues empreses.
El president de l'EMT, Antoni Poveda, va presentar ahir els dos prototipus de l'anomenat Bicibox. Tots dos, construïts amb metall foradat per assegurar una ventilació correcta, tenen una longitud de prop de 5 metres. El primer model té una capacitat per a catorze bicicletes, que s'ancoren a l'interior en posició vertical. El segon permet guardar-hi set vehicles en posició horitzontal i està pensat per a espais més reduïts, com ara els carrers estrets. En tots dos casos caldrà una targeta magnètica, amb les dades de l'usuari, per poder obrir i tancar la porta de cada compartiment, ja que cada bicicleta es guardarà de manera individual. Per poder accedir als aparcaments caldrà haver pagat una quota de 35 euros anuals. En principi no es preveuen abonaments mensuals o diaris. Per aquest preu es tindrà dret a deixar-hi la bicicleta dotze hores al dia. Si se supera aquest temps, caldrà pagar un suplement, que podrà ser de 10 cèntims cada hora. «No volem que l'aparcament es converteixi en un traster, sinó que hi hagi rotació», va explicar Poveda, que hi va afegir que el sistema serà «antivandàlic», tot i que no es descarta estudiar assegurances per cobrir desperfectes de les bicicletes, sobretot dels vehicles més cars.
L'EMT ha dissenyat el model, que ara s'haurà de construir, instal·lar i gestionar. Per això l'entitat metropolitana convocarà un concurs per a la fabricació i gestió del sistema, que podrien assumir dues empreses diferents. Si es compleixen les previsions dels promotors del Bicibox, els aparcaments podrien estar instal·lats a finals d'any. Segons Poveda, s'ha pactat amb els ajuntaments de disset municipis i amb les entitats que promouen la bicicleta la implantació del sistema, que preveu 131 estacions per a prop de dos mil vehicles. «El pacte d'alcaldes s'ha compromès a reduir el 20% d'emissions de CO2 per al 2020, i amb aquest sistema pensem que hi podem contribuir», va assenyalar Poveda.
La voluntat és afavorir el trànsit amb bicicleta dins dels municipis i entre les ciutats. Els blocs es col·locaran davant de poliesportius, centres cívics, escoles i fins i tot a la platja, ja que el seu format permet traslladar-los a les zones on hi hagi demanda, com ara la zona costanera els mesos d'estiu. Bona part dels aparcaments es col·locaran al costat d'estacions de tren, metro, autobús i tramvia. «El sistema permetrà que els usuaris facin una reserva prèvia i se'ls guardi una plaça, durant 20 minuts, al costat de l'estació de tren», va posar Poveda com a exemple. Aquesta complementarietat amb el transport públic ha fet que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques s'impliqui en el finançament. Per posar en marxa 1.500 places d'aparcament caldran un milió d'euros, mentre que el manteniment d'aquest nombre de places costarà uns 250.000 euros anuals. El cost se sufragarà amb les quotes dels usuaris i amb subvencions de diverses administracions.
Badalona
10 estacions per a 14 bicicletes
140 places
Castelldefels
10 estacions
140 places
Cornellà de Llobregat
11 estacions
154 places
El Prat de Llobregat
10 estacions
140 places
Esplugues
7 estacions
98 places
Gavà
9 estacions
126 places
L'Hospitalet de Llobregat
14 estacions
196 places
Montcada i Reixac
2 estacions
28 places
Montgat
2 estacions
28 places
Sant Adrià de Besòs
2 estacions
28 places
Sant Boi de Llobregat
11 estacions
154 places
Sant Feliu de Llobregat
9 estacions
126 places
Sant Joan Despí
8 estacions
112 places
Sant Just Desvern
8 estacions
112 places
Santa Coloma de Gramenet
6 estacions
84 places
Tiana
2 estacions
28 places
Viladecans
10 estacions
140 places
Notícia continua a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 39#p162039
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Bicibox en lloc de Bicing metropolità
http://www.ara.cat/territori/barcelona/ ... 61851.html
L'extensió del sistema de Barcelona està ajornada 'sine die'
Disset municipis creen una alternativa al Bicing
L’intent de crear un bicing metropolità ha fracassat davant l’escàs interès de les empreses del sector i les poques garanties que oferien. La idea roman en un calaix de l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) tot esperant que bufin més bons aires.
JOSEP FERRER
Sant Joan Despí | Actualitzada el 17/12/2010 19:47
“De moment el projecte està aturat i no ens plantegem convocar un nou concurs”, ha indicat el president de l’organisme metropolità, Antoni Poveda. Ferm defensor de la bicicleta, Poveda s’ha entossudit, però, en dotar als municipis de l’entorn de Barcelona d’un sistema que potenciï l’ús d’aquest mitjà de transport. I aquí és quan apareix el Bicibox, un sistema format per una mena de contenidors de 7 i 14 places per aparcar les bicicletes “de forma segura, per un temps limitat i totalment compatible amb el Bicing”, segons Poveda.
El Bicibox, que gestionarà l’empresa gironina Icnita, s’implantarà a partir del mes de març a tots els municipis de l’EMT, disset, excepte a Barcelona ciutat. “Preferim implantar-ho per fases per veure’n els resultats”, ha assenyalat el president de l’EMT. En total hi haurà 180 mòduls que es col·locaran allà a on hi hagi més mobilitat, és a dir a prop de parades de transport públic i dels principals equipaments municipals. No tots els ajuntaments han rebut la idea amb el mateix entusiasme, ja que el Bicibox obliga, en alguns casos, a eliminar places d’aparcament de vehicles.
Per usar el Bicibox caldrà que l’usuari es registri i pagui una quota anual de 35 euros que li donarà dret a aparcar la seva bicicleta un màxim de 12 hores al dia per fomentar la rotació. En cas que se superi el màxim permès s’haurà de pagar un suplement.
L'extensió del sistema de Barcelona està ajornada 'sine die'
Disset municipis creen una alternativa al Bicing
L’intent de crear un bicing metropolità ha fracassat davant l’escàs interès de les empreses del sector i les poques garanties que oferien. La idea roman en un calaix de l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) tot esperant que bufin més bons aires.
JOSEP FERRER
Sant Joan Despí | Actualitzada el 17/12/2010 19:47
“De moment el projecte està aturat i no ens plantegem convocar un nou concurs”, ha indicat el president de l’organisme metropolità, Antoni Poveda. Ferm defensor de la bicicleta, Poveda s’ha entossudit, però, en dotar als municipis de l’entorn de Barcelona d’un sistema que potenciï l’ús d’aquest mitjà de transport. I aquí és quan apareix el Bicibox, un sistema format per una mena de contenidors de 7 i 14 places per aparcar les bicicletes “de forma segura, per un temps limitat i totalment compatible amb el Bicing”, segons Poveda.
El Bicibox, que gestionarà l’empresa gironina Icnita, s’implantarà a partir del mes de març a tots els municipis de l’EMT, disset, excepte a Barcelona ciutat. “Preferim implantar-ho per fases per veure’n els resultats”, ha assenyalat el president de l’EMT. En total hi haurà 180 mòduls que es col·locaran allà a on hi hagi més mobilitat, és a dir a prop de parades de transport públic i dels principals equipaments municipals. No tots els ajuntaments han rebut la idea amb el mateix entusiasme, ja que el Bicibox obliga, en alguns casos, a eliminar places d’aparcament de vehicles.
Per usar el Bicibox caldrà que l’usuari es registri i pagui una quota anual de 35 euros que li donarà dret a aparcar la seva bicicleta un màxim de 12 hores al dia per fomentar la rotació. En cas que se superi el màxim permès s’haurà de pagar un suplement.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
EL SERVEI BICIBOX COMENÇARÀ A FUNCIONAR EN LA PRIMAVERA DE 2011
BICIBOX, primera xarxa pública d'aparcaments segurs per a bicicletes privades
La xarxa del sistema Bicibox, que estarà formada per uns 180 mòduls d’aparcament, té l’objectiu de fomentar entre els ciutadans l’ús de la bicicleta com a mitjà per a la mobilitat quotidiana i com a complement d’altres serveis de transport públic, oferint un aparcament segur per a les bicicletes pròpies. Es preveu que el sistema pugui començar a implantar-se a mitjans de febrer de 2011. Prèviament, s’haurà fet una prova pilot amb usuaris quotidians de bicicleta al municipi de Sant Joan Despí, que voluntàriament faran servir el Bicibox per comprovar el bon funcionament del servei. La prova pilot començarà el 17 de gener. Els voluntaris hauran de dirigir-se a l’Ajuntament de Sant Joan Despí per apuntar-s’hi.
Actualment, prop d’un 40% d’entrevistats cita el risc de robatori i la manca d’aparcaments segurs entre els motius pels quals no utilitzen la bicicleta a les ciutats (Font: Baròmetre de la bicicleta DGT. Juliol 2010).
El Bicibox, com a sistema d’aparcaments segurs oferirà al ciclista la possibilitat d’estacionar la seva bicicleta privada amb les màximes garanties front al robatori i el vandalisme, contribuint així a superar aquests factors dissuasoris, amb l’objectiu final de fomentar la mobilitat quotidiana en bicicleta i incorporar-la a la cadena de la mobilitat.
Per aquest motiu, els mòduls d’aparcaments segurs Bicibox s’ubicaran prioritàriament als llocs de destinació d’estacionament de llarga durada, ja siguin intermitjos (intercanviadors o estacions de transport) o finals (centres de treball o estudis, grans equipaments de serveis, zones lúdiques d’assistència massiva...).
Característiques del mòdul Bicibox.
Els mòduls Bicibox s’han dissenyat per a 7 (M7) i 14 (M14) places d’aparcament, amb criteris de màxima optimització de l’espai i integració en la via pública, robustesa i protecció, a la vegada que són còmodes i fàcils d’utilitzar.
El M7 s’opera només per un dels costats i té unes dimensions en planta de 2 m. x 5,3 m.; el M14s’opera pels dos laterals, optimitzant l’espai ocupat i té unes dimensions en planta de 2,5 m. x 6,6 m.
També és destacable la seva autonomia de la xarxa elèctrica, ja que els mòduls s’abasteixen d’energia solar i un sistema de bateries. Tots estaran connectats de forma telemàtica amb un centre de control.
Característiques del servei.
La prestació del nou servei públic Bicibox, de titularitat de l’EMT, va ser adjudicada a l’empresa ICNITA, en règim de gestió indirecta per un període de 2 anys, després del concurs públic convocat per l’EMT per a la seva concessió.
El sistema funcionarà mitjançant el registre previ dels usuaris i de les bicicletes al servei i un abonament anual de 35€. Aquest preu donarà dret a estacionar la bicicleta en qualsevol dels aparcaments de la xarxa, per un màxim de 12 hores al dia (per fomentar la rotació). En tot cas, es preveu que per hora addicional s’hagués de pagar un suplement per temps addicional, fins a un màxim de 36 hores.
FONT: EMT
BICIBOX, primera xarxa pública d'aparcaments segurs per a bicicletes privades
La xarxa del sistema Bicibox, que estarà formada per uns 180 mòduls d’aparcament, té l’objectiu de fomentar entre els ciutadans l’ús de la bicicleta com a mitjà per a la mobilitat quotidiana i com a complement d’altres serveis de transport públic, oferint un aparcament segur per a les bicicletes pròpies. Es preveu que el sistema pugui començar a implantar-se a mitjans de febrer de 2011. Prèviament, s’haurà fet una prova pilot amb usuaris quotidians de bicicleta al municipi de Sant Joan Despí, que voluntàriament faran servir el Bicibox per comprovar el bon funcionament del servei. La prova pilot començarà el 17 de gener. Els voluntaris hauran de dirigir-se a l’Ajuntament de Sant Joan Despí per apuntar-s’hi.
Actualment, prop d’un 40% d’entrevistats cita el risc de robatori i la manca d’aparcaments segurs entre els motius pels quals no utilitzen la bicicleta a les ciutats (Font: Baròmetre de la bicicleta DGT. Juliol 2010).
El Bicibox, com a sistema d’aparcaments segurs oferirà al ciclista la possibilitat d’estacionar la seva bicicleta privada amb les màximes garanties front al robatori i el vandalisme, contribuint així a superar aquests factors dissuasoris, amb l’objectiu final de fomentar la mobilitat quotidiana en bicicleta i incorporar-la a la cadena de la mobilitat.
Per aquest motiu, els mòduls d’aparcaments segurs Bicibox s’ubicaran prioritàriament als llocs de destinació d’estacionament de llarga durada, ja siguin intermitjos (intercanviadors o estacions de transport) o finals (centres de treball o estudis, grans equipaments de serveis, zones lúdiques d’assistència massiva...).
Característiques del mòdul Bicibox.
Els mòduls Bicibox s’han dissenyat per a 7 (M7) i 14 (M14) places d’aparcament, amb criteris de màxima optimització de l’espai i integració en la via pública, robustesa i protecció, a la vegada que són còmodes i fàcils d’utilitzar.
El M7 s’opera només per un dels costats i té unes dimensions en planta de 2 m. x 5,3 m.; el M14s’opera pels dos laterals, optimitzant l’espai ocupat i té unes dimensions en planta de 2,5 m. x 6,6 m.
També és destacable la seva autonomia de la xarxa elèctrica, ja que els mòduls s’abasteixen d’energia solar i un sistema de bateries. Tots estaran connectats de forma telemàtica amb un centre de control.
Característiques del servei.
La prestació del nou servei públic Bicibox, de titularitat de l’EMT, va ser adjudicada a l’empresa ICNITA, en règim de gestió indirecta per un període de 2 anys, després del concurs públic convocat per l’EMT per a la seva concessió.
El sistema funcionarà mitjançant el registre previ dels usuaris i de les bicicletes al servei i un abonament anual de 35€. Aquest preu donarà dret a estacionar la bicicleta en qualsevol dels aparcaments de la xarxa, per un màxim de 12 hores al dia (per fomentar la rotació). En tot cas, es preveu que per hora addicional s’hagués de pagar un suplement per temps addicional, fins a un màxim de 36 hores.
FONT: EMT
Salvem l'Estació de França!
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
COMENÇA A FUNCIONAR EL BICIBOX A SANT JOAN DESPÍ
Sant Joan Despí és el primer municipi on ha començat a funcionar el Bicibox, un sistema d'aparcament segur per a bicicletes. Després de cinc mesos de proves, en que un total de 35 usuaris han pogut comprovar el seu funcionament, el servei ha començat a funcionar amb un total de 19 punts d'aparcament repartits per tot el municipi.
Sant Joan Despí ha estat la primera ciutat on s'implanta el Bicibox, que pretén fomentar l'ús de la bicicleta per desplaçar-se per la ciutat. Paulatinament s'anirà extenent a la resta de municipis de l'area metropolitana de Barcelona, amb 180 estacions (2.000 places d'aparcament).
Els punts d'aparcament s'instal·len en llocs de gran mobilitat de persones (prop de mitjans de transport públic, biblioteques, poliesportius i altres espais públics).
El sistema funciona mitjançant un registre d'usuaris que han de pagar 35 euros a l'any, la qual cosa els dona dret a estacionar la bicicleta durant un màxim de 12 hores, amb un suplement econòmic si es sobrepasa aquest límit. No obstant, durant els propers sis mesos es podrà provar el servei de forma gratuïta.
Com funciona?
A través d'una targeta magnètica que rep l'usuari després de la seva inscripció. Amb ella s'obre un compartiment buit on es deixa la bicicleta.
Per recollir la bici només cal tornar a passar la targeta.
On donar-se d'alta?
-Personalment a l'Oficina d'atenció al client. c/ Barcelonès 5-7 de Cornellà.
-Telèfon: 902 908 586
-Correu electrònic: info@bicibox.cat
Més informació a: www.bicibox.cat
FONT: AMB Mobilitat
Sant Joan Despí és el primer municipi on ha començat a funcionar el Bicibox, un sistema d'aparcament segur per a bicicletes. Després de cinc mesos de proves, en que un total de 35 usuaris han pogut comprovar el seu funcionament, el servei ha començat a funcionar amb un total de 19 punts d'aparcament repartits per tot el municipi.
Sant Joan Despí ha estat la primera ciutat on s'implanta el Bicibox, que pretén fomentar l'ús de la bicicleta per desplaçar-se per la ciutat. Paulatinament s'anirà extenent a la resta de municipis de l'area metropolitana de Barcelona, amb 180 estacions (2.000 places d'aparcament).
Els punts d'aparcament s'instal·len en llocs de gran mobilitat de persones (prop de mitjans de transport públic, biblioteques, poliesportius i altres espais públics).
El sistema funciona mitjançant un registre d'usuaris que han de pagar 35 euros a l'any, la qual cosa els dona dret a estacionar la bicicleta durant un màxim de 12 hores, amb un suplement econòmic si es sobrepasa aquest límit. No obstant, durant els propers sis mesos es podrà provar el servei de forma gratuïta.
Com funciona?
A través d'una targeta magnètica que rep l'usuari després de la seva inscripció. Amb ella s'obre un compartiment buit on es deixa la bicicleta.
Per recollir la bici només cal tornar a passar la targeta.
On donar-se d'alta?
-Personalment a l'Oficina d'atenció al client. c/ Barcelonès 5-7 de Cornellà.
-Telèfon: 902 908 586
-Correu electrònic: info@bicibox.cat
Més informació a: www.bicibox.cat
FONT: AMB Mobilitat
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Menyspreu per la llengua
Un cop més, és trist i lamentable que un text redactat per o en nom d'una administració pública es permeti tenir alguns errors ortogràfics tan greus.extenent
sobrepasa
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
LA XARXA BICIBOX JA ESTÀ EN SERVEI A ESPLUGUES DE LLOBREGAT I S’ESTÀ INSTAL·LANT A SANT JUST DESVERN
Amb la inauguració del servei a Esplugues, la xarxa Bicibox arriba a prop de 600 aparcaments segurs en funcionament
La xarxa metropolitana d’aparcament segur per a bicicletes, Bicibox, continua el seu procés d’implantació amb la inauguració del servei a Esplugues de Llobregat, on s’han instal·lat 8 estacions Bicibox amb capacitat per acollir 98 bicicletes. En els primers dies de desembre, el Bicibox començarà a funcionar també a Sant Just Desvern, que afegirà 35 places més en 5 estacions al conjunt de la xarxa.
D’aquesta manera, el Bicibox ja s’estendrà per 5 municipis del Baix Llobregat (Cornellà, Esplugues, Sant Boi, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern) posant a disposició dels usuaris de bicicleta abonats a la xarxa un total de 630 places d’aparcament.
Aquests aparcaments segurs estan distribuïts entre 60 estacions Bicibox, ubicades prioritàriament a prop d’estacions d’altres xarxes de transport públic amb la finalitat d’integrar l’ús de la bicicleta en la cadena del transport, facilitant el transbordament d’un mode a un altre. També es poden trobar estacions Bicibox prop d’equipaments municipals i centres de gran afluència ciutadana.
El servei Bicibox, de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, és un sistema que funciona en xarxa. La xarxa Bicibox, quan s’acabi la seva implantació, estarà formada per 180 estacions d’aparcaments segurs, distribuïdes per 15 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. En conjunt, les estacions oferiran unes 1.600 places individuals d’aparcament.
Com a promoció, tots els interessats que s’abonin ara poden gaudir dels 6 primers mesos gratuïts per provar i conèixer millor el Bicibox.
Més informació a www.bicibox.cat
FONT: AMB Mobilitat
Amb la inauguració del servei a Esplugues, la xarxa Bicibox arriba a prop de 600 aparcaments segurs en funcionament
La xarxa metropolitana d’aparcament segur per a bicicletes, Bicibox, continua el seu procés d’implantació amb la inauguració del servei a Esplugues de Llobregat, on s’han instal·lat 8 estacions Bicibox amb capacitat per acollir 98 bicicletes. En els primers dies de desembre, el Bicibox començarà a funcionar també a Sant Just Desvern, que afegirà 35 places més en 5 estacions al conjunt de la xarxa.
D’aquesta manera, el Bicibox ja s’estendrà per 5 municipis del Baix Llobregat (Cornellà, Esplugues, Sant Boi, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern) posant a disposició dels usuaris de bicicleta abonats a la xarxa un total de 630 places d’aparcament.
Aquests aparcaments segurs estan distribuïts entre 60 estacions Bicibox, ubicades prioritàriament a prop d’estacions d’altres xarxes de transport públic amb la finalitat d’integrar l’ús de la bicicleta en la cadena del transport, facilitant el transbordament d’un mode a un altre. També es poden trobar estacions Bicibox prop d’equipaments municipals i centres de gran afluència ciutadana.
El servei Bicibox, de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, és un sistema que funciona en xarxa. La xarxa Bicibox, quan s’acabi la seva implantació, estarà formada per 180 estacions d’aparcaments segurs, distribuïdes per 15 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. En conjunt, les estacions oferiran unes 1.600 places individuals d’aparcament.
Com a promoció, tots els interessats que s’abonin ara poden gaudir dels 6 primers mesos gratuïts per provar i conèixer millor el Bicibox.
Més informació a www.bicibox.cat
FONT: AMB Mobilitat
Salvem l'Estació de França!
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
LA XARXA BICIBOX CREIX AMB L'ENTRADA EN SERVEI DE 10 NOVES ESTACIONS AL PRAT DE LLOBREGAT
Ja són 6 els municipis on funciona el Bicibox: Cornellà, Esplugues, El Prat, Sant Boi, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí
La xarxa metropolitana d’aparcament segur per a bicicletes, Bicibox, continua el seu procés d’implantació amb la inauguració del servei a El Prat de Llobregat, on s’han instal·lat 10 estacions Bicibox amb capacitat per acollir 140 bicicletes. Aquestes estacions estan operatives des d'aquest 23 de desembre.
D’aquesta manera, el Bicibox ja s’estén per 6 municipis del Baix Llobregat (Cornellà, Esplugues, Sant Boi, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern, a més del Prat) posant a disposició dels usuaris de bicicleta abonats a la xarxa un total de 770 places d’aparcament.
Aquests aparcaments segurs estan distribuïts entre 69 estacions Bicibox, ubicades prioritàriament a prop d’estacions d’altres xarxes de transport públic amb la finalitat d’integrar l’ús de la bicicleta en la cadena del transport, facilitant el transbordament d’un mode a un altre. També es poden trobar estacions Bicibox prop d’equipaments municipals i centres de gran afluència ciutadana.
Com a promoció, tots els interessats que s’abonin ara poden gaudir dels 6 primers mesos gratuïts per provar i conèixer millor el Bicibox.
FONT: AMB Mobilitat
Ja són 6 els municipis on funciona el Bicibox: Cornellà, Esplugues, El Prat, Sant Boi, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí
La xarxa metropolitana d’aparcament segur per a bicicletes, Bicibox, continua el seu procés d’implantació amb la inauguració del servei a El Prat de Llobregat, on s’han instal·lat 10 estacions Bicibox amb capacitat per acollir 140 bicicletes. Aquestes estacions estan operatives des d'aquest 23 de desembre.
D’aquesta manera, el Bicibox ja s’estén per 6 municipis del Baix Llobregat (Cornellà, Esplugues, Sant Boi, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern, a més del Prat) posant a disposició dels usuaris de bicicleta abonats a la xarxa un total de 770 places d’aparcament.
Aquests aparcaments segurs estan distribuïts entre 69 estacions Bicibox, ubicades prioritàriament a prop d’estacions d’altres xarxes de transport públic amb la finalitat d’integrar l’ús de la bicicleta en la cadena del transport, facilitant el transbordament d’un mode a un altre. També es poden trobar estacions Bicibox prop d’equipaments municipals i centres de gran afluència ciutadana.
Com a promoció, tots els interessats que s’abonin ara poden gaudir dels 6 primers mesos gratuïts per provar i conèixer millor el Bicibox.
FONT: AMB Mobilitat
Salvem l'Estació de França!
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
Algú té dades de la utilització que es fa del servei? Quants usuaris hi ha registrats? És una molt bona idea però cal fer una veritable xarxa d'aquestes estacions i n'haurien de posar en alguns llocs de Barcelona, com l'estació de Sants o l'estació del nord mínim.m.h.t. wrote:LA XARXA BICIBOX CREIX AMB L'ENTRADA EN SERVEI DE 10 NOVES ESTACIONS AL PRAT DE LLOBREGAT
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
EL BICIBOX ARRIBA A GAVÀ I VILADECANS I JA OFEREIX PROP DE 1000 PLACES D’APARCAMENT SEGUR EN XARXA
La xarxa metropolitana d’aparcament segur per a bicicletes, Bicibox, continua el seu procés d’expansió amb la implantació del servei a Gavà i Viladecans on, des del dia 10 de gener, s’estan instal·lant 11 i 10 noves estacions Bicibox, respectivament, que en conjunt aporten 217 noves places per aparcar la bicicleta amb seguretat. D’aquestes, 119 corresponen a les estacions instal·lades a Gavà i 98 a les de Viladecans.
D’aquesta manera, el Bicibox ja s’estén per 8 municipis del Baix Llobregat (Cornellà, Esplugues, El Prat, Sant Boi, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern, a més de Gavà i Viladecans), posant a disposició dels usuaris de bicicleta abonats a la xarxa un total de 938 places d’aparcament.
Aquests aparcaments segurs estan distribuïts entre 88 estacions Bicibox, ubicades prioritàriament a prop d’estacions d’altres xarxes de transport públic amb la finalitat d’integrar l’ús de la bicicleta en la cadena del transport, facilitant el transbordament d’un mode a un altre. També es poden trobar estacions Bicibox prop d’equipaments municipals i centres de gran afluència ciutadana per afavorir els desplaçaments interns en bicicleta
Com a promoció, tots els interessats que s’abonin ara poden gaudir dels 6 primers mesos gratuïts per provar i conèixer millor el Bicibox.
Per a més informació:
Tel. 902 908 586
www.bicibox.cat
FONT: AMB Mobilitat
La xarxa metropolitana d’aparcament segur per a bicicletes, Bicibox, continua el seu procés d’expansió amb la implantació del servei a Gavà i Viladecans on, des del dia 10 de gener, s’estan instal·lant 11 i 10 noves estacions Bicibox, respectivament, que en conjunt aporten 217 noves places per aparcar la bicicleta amb seguretat. D’aquestes, 119 corresponen a les estacions instal·lades a Gavà i 98 a les de Viladecans.
D’aquesta manera, el Bicibox ja s’estén per 8 municipis del Baix Llobregat (Cornellà, Esplugues, El Prat, Sant Boi, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern, a més de Gavà i Viladecans), posant a disposició dels usuaris de bicicleta abonats a la xarxa un total de 938 places d’aparcament.
Aquests aparcaments segurs estan distribuïts entre 88 estacions Bicibox, ubicades prioritàriament a prop d’estacions d’altres xarxes de transport públic amb la finalitat d’integrar l’ús de la bicicleta en la cadena del transport, facilitant el transbordament d’un mode a un altre. També es poden trobar estacions Bicibox prop d’equipaments municipals i centres de gran afluència ciutadana per afavorir els desplaçaments interns en bicicleta
Com a promoció, tots els interessats que s’abonin ara poden gaudir dels 6 primers mesos gratuïts per provar i conèixer millor el Bicibox.
Per a més informació:
Tel. 902 908 586
www.bicibox.cat
FONT: AMB Mobilitat
Salvem l'Estació de França!
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
Molt bé però ens diran quants abonats té el servei? Algú ho utilitza això?m.h.t. wrote:EL BICIBOX ARRIBA A GAVÀ I VILADECANS I JA OFEREIX PROP DE 1000 PLACES D’APARCAMENT SEGUR EN XARXA
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
EL BICIBOX S'ESTENDRÀ A L'HOSPITALET AMB 19 ESTACIONS A PARTIR DEL 30 DE GENER
A partir del dia 30, començarà a funcionar la xarxa Bicibox al municipi de L’Hospitalet de Llobregat, on es posaran a disposició dels abonats a aquest servei un total de 19 noves estacions per aparcar de forma segura la seva bicicleta.
Aquestes 19 estacions del Bicibox a L’Hospitalet afegiran 203 noves places individuals d’aparcament a la xarxa Bicibox, que actualment s’estén per 9 municipis del Baix Llobregat (Cornellà, Esplugues, Gavà, Prat de Ll., Sant Boi, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans). En conjunt, el sistema ja ofereix 1.141 places per aparcar la bicicleta de forma segura.
Els usuaris del servei a L’Hospitalet, trobaran 9 estacions Bicibox amb capacitat per a 7 bicicletes i 10 amb capacitat per a 14, quan acabi el procés d’instal·lació a principis de febrer.
Les noves estacions Bicibox de L’Hospitalet es distribueixen per tots els barris de la ciutat i s’ubiquen a prop de les principals estacions de transport públic i equipaments del municipi, amb l’objectiu de fomentar l’ús de la bicicleta i afavorir la mobilitat sostenible tant dins el municipi com en el marc de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Com a promoció, tots els interessats que s’abonin ara poden gaudir dels primers mesos gratuïts per provar i conèixer millor el Bicibox.
Característiques del servei:
El servei Bicibox, de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, és un sistema que funciona en xarxa.
La xarxa Bicibox, quan s’acabi la seva implantació, estarà formada per 180 estacions d’aparcaments segurs, distribuïdes per 15 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. En conjunt, les estacions oferiran unes 1.600 places individuals d’aparcament. Com a sistema en xarxa, el BICIBOX permet als abonats fer servir qualsevol de les estacions distribuïdes pel territori, segons les seves necessitats de mobilitat. El servei és operatiu els 365 dies de l’any, durant les 24 hores.
Més informació a www.bicibox.cat
FONT: AMB Mobilitat
A partir del dia 30, començarà a funcionar la xarxa Bicibox al municipi de L’Hospitalet de Llobregat, on es posaran a disposició dels abonats a aquest servei un total de 19 noves estacions per aparcar de forma segura la seva bicicleta.
Aquestes 19 estacions del Bicibox a L’Hospitalet afegiran 203 noves places individuals d’aparcament a la xarxa Bicibox, que actualment s’estén per 9 municipis del Baix Llobregat (Cornellà, Esplugues, Gavà, Prat de Ll., Sant Boi, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans). En conjunt, el sistema ja ofereix 1.141 places per aparcar la bicicleta de forma segura.
Els usuaris del servei a L’Hospitalet, trobaran 9 estacions Bicibox amb capacitat per a 7 bicicletes i 10 amb capacitat per a 14, quan acabi el procés d’instal·lació a principis de febrer.
Les noves estacions Bicibox de L’Hospitalet es distribueixen per tots els barris de la ciutat i s’ubiquen a prop de les principals estacions de transport públic i equipaments del municipi, amb l’objectiu de fomentar l’ús de la bicicleta i afavorir la mobilitat sostenible tant dins el municipi com en el marc de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Com a promoció, tots els interessats que s’abonin ara poden gaudir dels primers mesos gratuïts per provar i conèixer millor el Bicibox.
Característiques del servei:
El servei Bicibox, de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, és un sistema que funciona en xarxa.
La xarxa Bicibox, quan s’acabi la seva implantació, estarà formada per 180 estacions d’aparcaments segurs, distribuïdes per 15 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. En conjunt, les estacions oferiran unes 1.600 places individuals d’aparcament. Com a sistema en xarxa, el BICIBOX permet als abonats fer servir qualsevol de les estacions distribuïdes pel territori, segons les seves necessitats de mobilitat. El servei és operatiu els 365 dies de l’any, durant les 24 hores.
Més informació a www.bicibox.cat
FONT: AMB Mobilitat
Salvem l'Estació de França!
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
EL BICIBOX S’IMPLANTA AL MUNICIPI DE SANT FELIU DE LLOBREGAT AMB 6 ESTACIONS I 56 PLACES
Actualment, la xarxa Bicibox ja està operativa a 10 municipis del Baix Llobregat, amb l’objectiu d’afavorir l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport quotidià
El Bicibox, xarxa d’aparcament segur per a bicicletes ja està implantat i en funcionament al municipi de Sant Feliu de Llobregat, amb 6 estacions i un total de 56 places. D’aquestes estacions Bicibox, 4 tenen capacitat per a 7 bicicletes i 2 per a 14. Amb la incorporació de Sant Feliu a la xarxa Bicibox, el servei ja s’estén per 10 municipis i ofereix més de 1.200 places individuals d’aparcament segur, repartides entre 120 estacions.
El Bicibox és un instrument que s’emmarca en un context d’impuls i recolzament de la mobilitat en bicicleta per afavorir el seu ús com a mitjà de transport quotidià, tant dins el municipi com en el marc de l’àrea metropolitana de Barcelona.
El Bicibox és una actuació que està desenvolupant l’Àrea Metropolitana de Barcelona en col·laboració amb els municipis, els quals al seu torn estan posant en marxa iniciatives en la línia de fomentar la mobilitat en bicicleta.
Per exemple, la potenciació, difusió i millora de les xarxes de carril bici internes, la interconnexió supramunicipal, l’adequació d’infraestructures que facilitin els desplaçaments en bicicleta...
El Bicibox és un servei que s’integra en aquest context i contribueix positivament a aquesta finalitat, aportant una solució a la necessitat dels ciclistes quotidians de disposar d’aparcaments segurs.
Com a promoció, tots els interessats que s’abonin ara poden gaudir dels primers mesos gratuïts per provar i conèixer millor el Bicibox.
Les estacions del Bicibox es distribueixen estratègicament per la ciutat i s’ubiquen a prop d’equipaments del municipi, i especialment de les principals estacions de transport públic, amb l’objectiu concret d’integrar la bicicleta en la cadena del transport i facilitar als usuaris el transbordament des de la seva bicicleta amb els transports públics i afavorir la mobilitat sostenible
Els municipis on ja es pot fer servir la xarxa Bicibox al Baix Llobregat són: Cornellà, Esplugues, Gavà, L’Hospitalet, Prat de Ll., Sant Boi, Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern i Viladecans.
Més informació a www.bicibox.cat
FONT: AMB Mobilitat
Actualment, la xarxa Bicibox ja està operativa a 10 municipis del Baix Llobregat, amb l’objectiu d’afavorir l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport quotidià
El Bicibox, xarxa d’aparcament segur per a bicicletes ja està implantat i en funcionament al municipi de Sant Feliu de Llobregat, amb 6 estacions i un total de 56 places. D’aquestes estacions Bicibox, 4 tenen capacitat per a 7 bicicletes i 2 per a 14. Amb la incorporació de Sant Feliu a la xarxa Bicibox, el servei ja s’estén per 10 municipis i ofereix més de 1.200 places individuals d’aparcament segur, repartides entre 120 estacions.
El Bicibox és un instrument que s’emmarca en un context d’impuls i recolzament de la mobilitat en bicicleta per afavorir el seu ús com a mitjà de transport quotidià, tant dins el municipi com en el marc de l’àrea metropolitana de Barcelona.
El Bicibox és una actuació que està desenvolupant l’Àrea Metropolitana de Barcelona en col·laboració amb els municipis, els quals al seu torn estan posant en marxa iniciatives en la línia de fomentar la mobilitat en bicicleta.
Per exemple, la potenciació, difusió i millora de les xarxes de carril bici internes, la interconnexió supramunicipal, l’adequació d’infraestructures que facilitin els desplaçaments en bicicleta...
El Bicibox és un servei que s’integra en aquest context i contribueix positivament a aquesta finalitat, aportant una solució a la necessitat dels ciclistes quotidians de disposar d’aparcaments segurs.
Com a promoció, tots els interessats que s’abonin ara poden gaudir dels primers mesos gratuïts per provar i conèixer millor el Bicibox.
Les estacions del Bicibox es distribueixen estratègicament per la ciutat i s’ubiquen a prop d’equipaments del municipi, i especialment de les principals estacions de transport públic, amb l’objectiu concret d’integrar la bicicleta en la cadena del transport i facilitar als usuaris el transbordament des de la seva bicicleta amb els transports públics i afavorir la mobilitat sostenible
Els municipis on ja es pot fer servir la xarxa Bicibox al Baix Llobregat són: Cornellà, Esplugues, Gavà, L’Hospitalet, Prat de Ll., Sant Boi, Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern i Viladecans.
Més informació a www.bicibox.cat
FONT: AMB Mobilitat
Salvem l'Estació de França!
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
De moment, l'Ajuntament de Barcelona no té intenció d'adherir-se al Bicibox. I ho trobo un error, doncs la seva utilització a la ciutat comtal seria massiva.Ferry1ac1 wrote:És una molt bona idea però cal fer una veritable xarxa d'aquestes estacions i n'haurien de posar en alguns llocs de Barcelona, com l'estació de Sants o l'estació del nord mínim.
Ferry1ac1 wrote:Algú té dades de la utilització que es fa del servei? Quants usuaris hi ha registrats?
Encara no han publicat dades, suposo que per trobar-se en procés d'implantació. Quan culmini l'extensió a tots els municipis previstos, segur que les donaran a conéixer.Ferry1ac1 wrote:Molt bé però ens diran quants abonats té el servei? Algú ho utilitza això?
Salvem l'Estació de França!
El Bicibox no roda
Article del Punt Avui:
El Bicibox no roda
Va fracassar la creació d'un Bicing més enllà de Barcelona i com a alternativa, l'Entitat Metropolitana del Transport va idear el Bicibox, un sistema d'aparcament segur per a bicicletes que s'havia d'instal·lar a disset ciutats. En aquests moments hi ha 122 estacions repartides a l'Hospitalet i deu ciutats del Baix Llobregat. En total, 1.309 places, de les quals a penes 50 estan ocupades. El que, traduït a percentatges, no arriba ni al 4%. Set mesos després que el Bicibox es comencés a instal·lar, el servei no arrenca.
Aquest diari ha fet un seguiment de l'ocupació dels mòduls a través del web (http://www.bicibox.cat) i comprovant in situ l'ocupació d'algunes estacions. Al web hi ha un mapa on consta l'ocupació de cada estació, amb la idea que els usuaris sàpiguen amb antelació si trobaran plaça al lloc desitjat. S'hi pot comprovar que la gran majoria de les estacions tenen buida la totalitat de les places i que, en el millor dels casos, n'hi ha una, dues o tres places i, excepcionalment, quatre d'ocupades. Els mòduls són de set i catorze places.
El Bicibox es va plantejar com a complement al Bicing –servei que cap empresa ha desenvolupat fora de Barcelona– i com un aparcament segur a prop d'equipaments i d'estacions de transport públic. La idea era que fos una eina que potenciés la mobilitat sostenible amb un preu de 35 euros anuals, ampliables si se superen les 12 hores diàries d'ús. El cost del servei es va xifrar en 1,7 milions d'euros més 600.000 euros anuals de manteniment per a prop de 2.000 places. El març de l'any passat es va començar a provar a Sant Joan Despí i, cinc mesos després, es van instal·lar els primers mòduls en aquesta ciutat. Entre l'agost del 2011 i aquest mes de març s'han estès a Sant Just, Sant Feliu, Esplugues, Cornellà, l'Hospitalet, el Prat, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels. A tot arreu, amb un índex similar d'ocupació.
Per exemple, dilluns passat a les deu nit, de les 1.309 places que ofereix en conjunt el Bicibox només n'hi havia 34 ocupades. És a dir, el 2,5%. De les 122 estacions, 95 estaven absolutament buides –el 77,8%–, mentre que en 21 hi havia una bicicleta, en 5 n'hi havia dues i només en una estació n'hi havia tres. De dia la cosa millora molt lleugerament. Dimarts a les quatre de la tarda hi havia 49 places ocupades. És a dir, un 3,7%. La proporció pel que fa a l'ocupació d'estacions és similar: 91 estacions –el 74,5% del total– no tenien cap bicicleta; 21 estacions tenien una plaça ocupada; 5 estacions en tenien dues; 2 estacions estaven ocupades per tres bicicletes i 3 més, per quatre. Un mostreig aleatori entre diferents estacions mostraven un comportament similar divendres passat a la tarda, dissabte a la tarda i dilluns al matí.
Aquest diari ha intentat sense èxit posar-se en contacte amb Antoni Poveda, president de l'EMT i impulsor de la iniciativa, perquè valorés la implantació del Bicibox.
Continua a: http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... -roda.html
El Bicibox no roda
Va fracassar la creació d'un Bicing més enllà de Barcelona i com a alternativa, l'Entitat Metropolitana del Transport va idear el Bicibox, un sistema d'aparcament segur per a bicicletes que s'havia d'instal·lar a disset ciutats. En aquests moments hi ha 122 estacions repartides a l'Hospitalet i deu ciutats del Baix Llobregat. En total, 1.309 places, de les quals a penes 50 estan ocupades. El que, traduït a percentatges, no arriba ni al 4%. Set mesos després que el Bicibox es comencés a instal·lar, el servei no arrenca.
Aquest diari ha fet un seguiment de l'ocupació dels mòduls a través del web (http://www.bicibox.cat) i comprovant in situ l'ocupació d'algunes estacions. Al web hi ha un mapa on consta l'ocupació de cada estació, amb la idea que els usuaris sàpiguen amb antelació si trobaran plaça al lloc desitjat. S'hi pot comprovar que la gran majoria de les estacions tenen buida la totalitat de les places i que, en el millor dels casos, n'hi ha una, dues o tres places i, excepcionalment, quatre d'ocupades. Els mòduls són de set i catorze places.
El Bicibox es va plantejar com a complement al Bicing –servei que cap empresa ha desenvolupat fora de Barcelona– i com un aparcament segur a prop d'equipaments i d'estacions de transport públic. La idea era que fos una eina que potenciés la mobilitat sostenible amb un preu de 35 euros anuals, ampliables si se superen les 12 hores diàries d'ús. El cost del servei es va xifrar en 1,7 milions d'euros més 600.000 euros anuals de manteniment per a prop de 2.000 places. El març de l'any passat es va començar a provar a Sant Joan Despí i, cinc mesos després, es van instal·lar els primers mòduls en aquesta ciutat. Entre l'agost del 2011 i aquest mes de març s'han estès a Sant Just, Sant Feliu, Esplugues, Cornellà, l'Hospitalet, el Prat, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels. A tot arreu, amb un índex similar d'ocupació.
Per exemple, dilluns passat a les deu nit, de les 1.309 places que ofereix en conjunt el Bicibox només n'hi havia 34 ocupades. És a dir, el 2,5%. De les 122 estacions, 95 estaven absolutament buides –el 77,8%–, mentre que en 21 hi havia una bicicleta, en 5 n'hi havia dues i només en una estació n'hi havia tres. De dia la cosa millora molt lleugerament. Dimarts a les quatre de la tarda hi havia 49 places ocupades. És a dir, un 3,7%. La proporció pel que fa a l'ocupació d'estacions és similar: 91 estacions –el 74,5% del total– no tenien cap bicicleta; 21 estacions tenien una plaça ocupada; 5 estacions en tenien dues; 2 estacions estaven ocupades per tres bicicletes i 3 més, per quatre. Un mostreig aleatori entre diferents estacions mostraven un comportament similar divendres passat a la tarda, dissabte a la tarda i dilluns al matí.
Aquest diari ha intentat sense èxit posar-se en contacte amb Antoni Poveda, president de l'EMT i impulsor de la iniciativa, perquè valorés la implantació del Bicibox.
Continua a: http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... -roda.html
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coses que no s'entenen
I per què no han ampliat el Bicing als municipis que conformen un continu urbà amb Barcelona?El Bicibox es va plantejar com a complement al Bicing –servei que cap empresa ha desenvolupat fora de Barcelona– i com un aparcament segur a prop d'equipaments i d'estacions de transport públic.
Segur que estarà encantat d'atendre els mitjans el dia que pugui activar unes tisores tallacintes i explicar amb quin polític fantàstic ens les estem havent.Aquest diari ha intentat sense èxit posar-se en contacte amb Antoni Poveda, president de l'EMT i impulsor de la iniciativa, perquè valorés la implantació del Bicibox.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Coses que no s'entenen
Perquè no hi ha cap empresa que vulgui assumir el servei amb el que paguen! La idea del bicibox no està malament però, com diuen algunes organitzacions ciclistes, potser hauria de ser l'última cosa a fer per incentivar l'ús de la bicicleta. Abans venen els carrils bici, els aparcaments tradicionals....Guigui wrote: I per què no han ampliat el Bicing als municipis que conformen un continu urbà amb Barcelona?
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
Doncs jo, com a usuari de bicicleta, m'estimo més un bicibox que l'aparcament tradicional (tradicionalment adient per a perdre la bici). El que em gastaria en el bicibox queda de sobres compensat amb no haver d'adquirir entre 3 i 5 candaus/cadenes/Us a 30 euros cadascun per tal d'estar segur que ningú em pendrà la bici.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
SESSIÓ DE TREBALL PER IMPULSAR LA MOBILITAT EN BICICLETA AMB ELS 11 MUNICIPIS QUE JA HAN IMPLANTAT EL BICIBOXFerry1ac1 wrote:La idea del bicibox no està malament però, com diuen algunes organitzacions ciclistes, potser hauria de ser l'última cosa a fer per incentivar l'ús de la bicicleta. Abans venen els carrils bici, els aparcaments tradicionals....
Coincidint amb la finalització d’una primera fase d’implantació de la xarxa Bicibox en 11 municipis adscrits al servei, ha tingut lloc una reunió de treball entre els responsables de Transport i Mobilitat de l’AMB, encapçalats pel seu vicepresident Antoni Poveda, i regidors i tècnics de mobilitat i medi ambient d’aquests ajuntaments. El principal objectiu de la trobada és donar un nou impuls a les polítiques de foment de la mobilitat en bicicleta en aquestes ciutats de l’Àrea Metropolitana en que els ciutadans ja poden utilitzar la xarxa Bicibox d’aparcaments segurs per a bicicletes, entre altres actuacions en aquest àmbit.
En la reunió, els assistents van ser informats de la situació de la mobilitat en bicicleta al territori metropolità i en concret a la zona del Baix Llobregat a la que pertanyien els representants municipals, a més de l’Hospitalet de Llobregat. Una de les principals dades que es va exposar va ser la de la quota de desplaçaments en bicicleta en relació a la mobilitat total al Baix Llobregat Sud i Nord, que és del 0,9% i 0,6% respectivament. Aquesta dada posa de manifest la conveniència de potenciar les actuacions de suport a la bicicleta com a mitjà de transport quotidià per augmentar aquests percentatges, que a la ciutat de Barcelona se situa en l’1,6%. També es va recordar als participants el fet que l´ús de la bicicleta per fer desplaçaments quotidians, per anar a la feina o al centre d’estudis continua sent minoritari, amb una gran prevalença d’utilització recreativa i esportiva.
A partir de la constatació de dades tan significatives com aquestes, la sessió de treball va servir per obrir un espai de debat i aportació d’idees que té per finalitat establir un pla de dinamització de la bicicleta per fomentar el seu ús com a mitjà de transport quotidià, útil i sostenible entre els ciutadans i ciutadanes metropolitans. Aquest pla de dinamització es va plantejar tant a nivell municipal com en una dimensió d’integració metropolitana, a partir d’actuacions concretes com per exemple el Bicibox, un servei d’aparcaments segurs impulsat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona que s’emmarca en aquest context.
Per aquest motiu, en la trobada també es va analitzar l’evolució d’aquests primers mesos de funcionament de la xarxa Bicibox i es va posar en comú la valoració d’aquesta experiència, per part dels diferents agents implicats, per avançar en estratègies de millora del servei. La valoració dels participants a la trobada sobre la xarxa Bicibox va ser positiva, i es va manifestar la necessitat de promoure encara més el seu ús entre els ciutadans.
El Bicibox, xarxa d’aparcament segur per a bicicletes ja funciona a Castelldefels, Cornellà de Llobregat, El Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l’Hospitalet de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans, oferint 1.309 places individuals per a bicicletes, distribuïdes en 123 estacions Bicibox.
Aquestes estacions es troben repartides estratègicament per les ciutats i s’ubiquen a prop d’equipaments dels municipis i de les principals estacions de transport públic, amb l’objectiu concret d’integrar la bicicleta en la cadena del transport i facilitar als usuaris el transbordament des de la seva bicicleta amb els transports públics i afavorir la mobilitat sostenible.
Com a promoció, tots els interessats que s’abonin ara poden gaudir dels primers mesos gratuïts per provar i conèixer millor el Bicibox.
Més informació a www.bicibox.cat
FONT: AMB Mobilitat
Salvem l'Estació de França!
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
Ja tenim dades oficials d'utilització:
EL BICIBOX SUPERA ELS 1.100 USOS SETMANALS ALS 15 DIES D’ACABAR EL SEU DESPLEGAMENT EN 11 MUNICIPIS
Àrea metropolitana de Barcelona (15 de març de 2012).
El Bicibox, xarxa d’aparcament segur per a bicicletes que a primers de març va finalitzar la seva implantació en 11 municipis, -10 del Baix Llobregat més l’Hospitalet de Llobregat-, ha assolit la xifra de 1.188 usos entre el 5 i l’11 de març, és a dir en la seva segona setmana de funcionament operatiu global. Aquests usos han estat fets pels 467 usuaris abonats actius que el Bicibox té registrats actualment. Des de l’inici del servei, les estacions Bicibox han tingut més de 14.500 usos acumulats. La quantitat d’usos ha experimentat una progressió a l’alça coincidint amb una major cobertura territorial fruit de la finalització del desplegament i també amb la millora de les condicions meteorològiques.
Actualment, el servei disposa d’un total de 123 estacions Bicibox, que en conjunt ofereixen als usuaris 1.316 places individuals d’aparcament segur per estacionar la bicicleta.
Com a projecte, en la fase inicial de definició del Bicibox es va consultar i consensuar amb les entitats de foment de la bicicleta les característiques del servei.
Ara, com a promoció de llançament, tots els ciutadans que vulguin donar-se d’alta gaudiran d’un abonament gratuït fins el mes d’octubre d’aquest any.
Per fer més atractiu el servei, també està previst ampliar el límit actual d’aparcament de 12 hores seguides fins a les 24 hores seguides sense cap recàrrec.
Els 11 municipis on funciona el Bicibox són: Castelldefels, Cornellà de Llobregat, El Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l’Hospitalet de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans.
Le estacions del Bicibox es distribueixen estratègicament per les ciutats i s’ubiquen a prop d’equipaments dels municipi i de les principals estacions de transport públic, amb l’objectiu concret d’integrar la bicicleta en la cadena del transport i facilitar als usuaris el transbordament des de la seva bicicleta amb els transports públics i afavorir la mobilitat sostenible.
El Bicibox és un instrument que s’emmarca en un context d’impuls i recolzament de la mobilitat en bicicleta per afavorir el seu ús com a mitjà de transport quotidià, tant dins el municipi com en el marc de l’àrea metropolitana de Barcelona.
El Bicibox és una actuació que està desenvolupant l’Àrea Metropolitana de Barcelona en col·laboració amb els municipis, els quals, al seu torn, estan posant en marxa iniciatives en la línia de fomentar la mobilitat en bicicleta.
El Bicibox és un servei que s’integra en aquest context i contribueix positivament a aquesta finalitat, aportant una solució a la necessitat dels ciclistes quotidians de disposar d’aparcaments segurs.
FONT: AMB Mobilitat
EL BICIBOX SUPERA ELS 1.100 USOS SETMANALS ALS 15 DIES D’ACABAR EL SEU DESPLEGAMENT EN 11 MUNICIPIS
Àrea metropolitana de Barcelona (15 de març de 2012).
El Bicibox, xarxa d’aparcament segur per a bicicletes que a primers de març va finalitzar la seva implantació en 11 municipis, -10 del Baix Llobregat més l’Hospitalet de Llobregat-, ha assolit la xifra de 1.188 usos entre el 5 i l’11 de març, és a dir en la seva segona setmana de funcionament operatiu global. Aquests usos han estat fets pels 467 usuaris abonats actius que el Bicibox té registrats actualment. Des de l’inici del servei, les estacions Bicibox han tingut més de 14.500 usos acumulats. La quantitat d’usos ha experimentat una progressió a l’alça coincidint amb una major cobertura territorial fruit de la finalització del desplegament i també amb la millora de les condicions meteorològiques.
Actualment, el servei disposa d’un total de 123 estacions Bicibox, que en conjunt ofereixen als usuaris 1.316 places individuals d’aparcament segur per estacionar la bicicleta.
Com a projecte, en la fase inicial de definició del Bicibox es va consultar i consensuar amb les entitats de foment de la bicicleta les característiques del servei.
Ara, com a promoció de llançament, tots els ciutadans que vulguin donar-se d’alta gaudiran d’un abonament gratuït fins el mes d’octubre d’aquest any.
Per fer més atractiu el servei, també està previst ampliar el límit actual d’aparcament de 12 hores seguides fins a les 24 hores seguides sense cap recàrrec.
Els 11 municipis on funciona el Bicibox són: Castelldefels, Cornellà de Llobregat, El Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l’Hospitalet de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans.
Le estacions del Bicibox es distribueixen estratègicament per les ciutats i s’ubiquen a prop d’equipaments dels municipi i de les principals estacions de transport públic, amb l’objectiu concret d’integrar la bicicleta en la cadena del transport i facilitar als usuaris el transbordament des de la seva bicicleta amb els transports públics i afavorir la mobilitat sostenible.
El Bicibox és un instrument que s’emmarca en un context d’impuls i recolzament de la mobilitat en bicicleta per afavorir el seu ús com a mitjà de transport quotidià, tant dins el municipi com en el marc de l’àrea metropolitana de Barcelona.
El Bicibox és una actuació que està desenvolupant l’Àrea Metropolitana de Barcelona en col·laboració amb els municipis, els quals, al seu torn, estan posant en marxa iniciatives en la línia de fomentar la mobilitat en bicicleta.
El Bicibox és un servei que s’integra en aquest context i contribueix positivament a aquesta finalitat, aportant una solució a la necessitat dels ciclistes quotidians de disposar d’aparcaments segurs.
FONT: AMB Mobilitat
Salvem l'Estació de França!
Re: Aparcaments per a bicicletes de l'EMT
Segons el diari que llegeixis, el servei pot haver triomfat o fracassat:
Versió La Vanguardia (extret de l'agència EFE):
El Bicibox registra más de 1.100 usos semanales
Presta servicio en 10 municipios del Baix Llobregat y en L'Hospitalet | Hasta el mes de octubre es gratuito | Pretende incrementar el uso de la bicicleta y facilitar el intercambio de modos de transporte
L'Hospitalet de Llobregat. (EFE).- El Bicibox, la red de aparcamiento seguro para bicicletas que promueve el Área Metropolitana de Barcelona, tiene más de 1.100 usos semanales en los municipios del L'Hospitalet y del Baix Llobregat donde funciona este servicio, ha informado hoy el ente supramunicipal mediante un comunicado.
El sistema se acabó de implantar la segunda semana de este mes y ya funciona en 10 ciudades del Baix Llobregat y en L'Hospitalet. A la segunda semana de su implantación definitiva en estas ciudades metropolitanas el servicio registró 1.188 usos semanales.
El Bicibox tiene actualmente 467 usuarios abonados y dispone de 123 estaciones que en conjunto ofrecen a los usuarios 1.316 plazas individuales.
Hasta el mes de octubre el servicio es gratuito y posteriormente tendrá un precio de poco más de 30 euros al año.
Versió El Punt Avui:
L'EMT confirma el baix ús del Bicibox
L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) va confirmar ahir la baixa utilització del Bicibox, el sistema públic de lloguer d'aparcament de bicicletes que s'ha implantat a l'Hospitalet i a deu ciutats del Baix Llobregat. Com va publicar aquest diari dilluns passat, l'ocupació de les 122 estacions no arriba al 4%. L'EMT va fer ahir públiques les dades d'ocupació del servei. L'organisme explica que la setmana del 5 a l'11 de març, amb totes les estacions en funcionament (segons l'EMT són 123) hi ha hagut “1.188 usos”. És a dir, 9,6 places ocupades a cada estació en una setmana. 65 estacions tenen capacitat per a 14 bicicletes, mentre que 57 estacions disposen de 7 mòduls. L'EMT assenyala que, des que es va posar en funcionament el servei, l'agost passat, hi ha 14.500 usos acumulats que han realitzat els 467 usuaris abonats. Per fer més atractiu el servei, l'EMT ha decidit que s'hi pugui deixar la bicicleta les 24 hores del dia i no 12 com fins ara. D'altra banda, l'EMT assegura que “en la fase inicial de definició del Bicibox es va consultar i considerar les opinions de diverses entitats de foment de la bicicleta”. Tanmateix, no es va consultar l'associació més important de Catalunya, la BACC, segons va explicar l'entitat a aquest diari.
Versió La Vanguardia (extret de l'agència EFE):
El Bicibox registra más de 1.100 usos semanales
Presta servicio en 10 municipios del Baix Llobregat y en L'Hospitalet | Hasta el mes de octubre es gratuito | Pretende incrementar el uso de la bicicleta y facilitar el intercambio de modos de transporte
L'Hospitalet de Llobregat. (EFE).- El Bicibox, la red de aparcamiento seguro para bicicletas que promueve el Área Metropolitana de Barcelona, tiene más de 1.100 usos semanales en los municipios del L'Hospitalet y del Baix Llobregat donde funciona este servicio, ha informado hoy el ente supramunicipal mediante un comunicado.
El sistema se acabó de implantar la segunda semana de este mes y ya funciona en 10 ciudades del Baix Llobregat y en L'Hospitalet. A la segunda semana de su implantación definitiva en estas ciudades metropolitanas el servicio registró 1.188 usos semanales.
El Bicibox tiene actualmente 467 usuarios abonados y dispone de 123 estaciones que en conjunto ofrecen a los usuarios 1.316 plazas individuales.
Hasta el mes de octubre el servicio es gratuito y posteriormente tendrá un precio de poco más de 30 euros al año.
Versió El Punt Avui:
L'EMT confirma el baix ús del Bicibox
L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) va confirmar ahir la baixa utilització del Bicibox, el sistema públic de lloguer d'aparcament de bicicletes que s'ha implantat a l'Hospitalet i a deu ciutats del Baix Llobregat. Com va publicar aquest diari dilluns passat, l'ocupació de les 122 estacions no arriba al 4%. L'EMT va fer ahir públiques les dades d'ocupació del servei. L'organisme explica que la setmana del 5 a l'11 de març, amb totes les estacions en funcionament (segons l'EMT són 123) hi ha hagut “1.188 usos”. És a dir, 9,6 places ocupades a cada estació en una setmana. 65 estacions tenen capacitat per a 14 bicicletes, mentre que 57 estacions disposen de 7 mòduls. L'EMT assenyala que, des que es va posar en funcionament el servei, l'agost passat, hi ha 14.500 usos acumulats que han realitzat els 467 usuaris abonats. Per fer més atractiu el servei, l'EMT ha decidit que s'hi pugui deixar la bicicleta les 24 hores del dia i no 12 com fins ara. D'altra banda, l'EMT assegura que “en la fase inicial de definició del Bicibox es va consultar i considerar les opinions de diverses entitats de foment de la bicicleta”. Tanmateix, no es va consultar l'associació més important de Catalunya, la BACC, segons va explicar l'entitat a aquest diari.
Salvem l'Estació de França!