Sentència contra multes del radar de Tagamanent (C-17)
Posted: Saturday 20/02/2010 14:20
http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/1172 ... es_posades
Una sentència obre la porta a reclamar la majoria de multes posades al radar de Tagamanent des de 2006
El jutge diu que el límit de velocitat al punt del radar era de 100 quilòmetres hora, i no de 80
El radar de Tagamanent, abans de ser retirat, l'any 2008
RAMON FERRANDIS
última actualització: 20-02-2010 (12:00)
Jaume Espuny Una sentència dóna la raó a un veí de Vic multat al radar que hi havia a la C-17, a Tagamanent, fins a l'octubre de 2008. La resolució remarca que al punt del radar es podia circular a 100 quilòmetres per hora i no a 80, i això obre la porta a reclamar a conductors multats en aquell punt.
Una sentència del Jutjat Contenciós Administratiu número 3 de Barcelona obre la porta a revisar bona part de les multes que el radar fix de Tagamanent va posar des de principi de l’any 2006 i fins que es va retirar l’octubre de 2008 per les obres de millora que es feien en aquest punt de la C-17. Tot plegat, deriva del litigi judicial que va iniciar Pere Mauri, un veí de Vic propietari d’una autoescola, el juliol de 2008. La sentència es va adoptar amb la conformitat de les dues parts i, per tant, no hi ha possibilitat de recurs.
Mauri havia estat sancionat amb 70 euros el 22 d’octubre de 2006, quan el radar, que estava situat davant de l’ajuntament de Tagamanent, el va enxampar a 103 quilòmetres per hora mentre feia un avançament. El veí de Vic va pagar la multa i, al cap de mig any, va presentar un recurs extraordinari que el Servei Català del Trànsit va desestimar. “De fet, ni se’l devien mirar”, assegura. Trànsit prenia com a referència per posar les sancions una velocitat màxima de 80 quilòmetres per hora.
El recurs presentat pel conductor de Vic es basava en la senyalització i les característiques de la carretera. Els seus arguments se sustentaven en el doble senyal que hi havia just a l’inici de la recta de l’enllaç de la Pedralba, a Tagamanent. Era un disc de velocitat màxima permesa a 80 quilòmetres per hora i a sobre hi havia un senyal de perill per intersecció amb prioritat. Mauri –i el jutjat contenciós administratiu de Barcelona li ha donat la raó– interpretava que la limitació a 80 quilòmetres per hora només es podia aplicar al tram de la intersecció. Per tant, al tram pel qual s’alertava del perill. Passat aquest punt –el radar es trobava a uns 50 metres de la sortida de la benzinera i de l’ajuntament– calia aplicar la velocitat genèrica per a vies amb les característiques de la C-17. Això són 100 quilòmetres per hora i fins a 120 quilòmetres en el cas de fer un avançament.
El judici, que s’havia de fer el 28 d’octubre de l’any passat, no es va celebrar perquè hi va haver un acord, ja que els advocats de la Generalitat van acceptar que Mauri tenia raó i que, per tant, li tornarien els 70 euros de la multa. La setmana passada, el jutjat va dictar sentència de conformitat reconeixent que, al lloc on hi havia el radar, es podia anar a una velocitat màxima de 100 quilòmetres per hora que arribava fins a 120 si s’estava avançant, com en el cas de Mauri.
Una sentència obre la porta a reclamar la majoria de multes posades al radar de Tagamanent des de 2006
El jutge diu que el límit de velocitat al punt del radar era de 100 quilòmetres hora, i no de 80
El radar de Tagamanent, abans de ser retirat, l'any 2008
RAMON FERRANDIS
última actualització: 20-02-2010 (12:00)
Jaume Espuny Una sentència dóna la raó a un veí de Vic multat al radar que hi havia a la C-17, a Tagamanent, fins a l'octubre de 2008. La resolució remarca que al punt del radar es podia circular a 100 quilòmetres per hora i no a 80, i això obre la porta a reclamar a conductors multats en aquell punt.
Una sentència del Jutjat Contenciós Administratiu número 3 de Barcelona obre la porta a revisar bona part de les multes que el radar fix de Tagamanent va posar des de principi de l’any 2006 i fins que es va retirar l’octubre de 2008 per les obres de millora que es feien en aquest punt de la C-17. Tot plegat, deriva del litigi judicial que va iniciar Pere Mauri, un veí de Vic propietari d’una autoescola, el juliol de 2008. La sentència es va adoptar amb la conformitat de les dues parts i, per tant, no hi ha possibilitat de recurs.
Mauri havia estat sancionat amb 70 euros el 22 d’octubre de 2006, quan el radar, que estava situat davant de l’ajuntament de Tagamanent, el va enxampar a 103 quilòmetres per hora mentre feia un avançament. El veí de Vic va pagar la multa i, al cap de mig any, va presentar un recurs extraordinari que el Servei Català del Trànsit va desestimar. “De fet, ni se’l devien mirar”, assegura. Trànsit prenia com a referència per posar les sancions una velocitat màxima de 80 quilòmetres per hora.
El recurs presentat pel conductor de Vic es basava en la senyalització i les característiques de la carretera. Els seus arguments se sustentaven en el doble senyal que hi havia just a l’inici de la recta de l’enllaç de la Pedralba, a Tagamanent. Era un disc de velocitat màxima permesa a 80 quilòmetres per hora i a sobre hi havia un senyal de perill per intersecció amb prioritat. Mauri –i el jutjat contenciós administratiu de Barcelona li ha donat la raó– interpretava que la limitació a 80 quilòmetres per hora només es podia aplicar al tram de la intersecció. Per tant, al tram pel qual s’alertava del perill. Passat aquest punt –el radar es trobava a uns 50 metres de la sortida de la benzinera i de l’ajuntament– calia aplicar la velocitat genèrica per a vies amb les característiques de la C-17. Això són 100 quilòmetres per hora i fins a 120 quilòmetres en el cas de fer un avançament.
El judici, que s’havia de fer el 28 d’octubre de l’any passat, no es va celebrar perquè hi va haver un acord, ja que els advocats de la Generalitat van acceptar que Mauri tenia raó i que, per tant, li tornarien els 70 euros de la multa. La setmana passada, el jutjat va dictar sentència de conformitat reconeixent que, al lloc on hi havia el radar, es podia anar a una velocitat màxima de 100 quilòmetres per hora que arribava fins a 120 si s’estava avançant, com en el cas de Mauri.