Impulsaran l'aeroport de Lleida amb una ruta turística de trens històrics catalans
• Projecte de la Generalitat i la Diputació, que han iniciat contactes amb FGC i empreses
La Generalitat i la Diputació han iniciat contactes amb Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), agències de viatges i altres empreses i entitats amb l'objectiu d'organitzar una ruta turística pels trens històrics de Catalunya, que inclourà a Lleida el Tren dels Llacs. Aquesta proposta, que va dirigida a mercats exteriors, pretén utilitzar l'aeroport d'Alguaire com a punt d'entrada dels turistes a través de viatges organitzats, alhora que es promocionarà a les destinacions dels primers vols a partir d'aquest any.
Una ruta turística d'una setmana de durada, amb trajectes pels diferents trens històrics de Catalunya, es convertirà en un nou reclam per impulsar l'aeroport d'Alguaire i augmentar l'afluència a Lleida de turistes estrangers. La conselleria d'Innovació, Universitat i Empresa i la Diputació treballen conjuntament en aquest projecte, que inclourà el Tren dels Llacs. Fonts de les dos administracions van indicar que ja han iniciat contactes amb Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), agències de viatges i altres empreses i entitats vinculades als ferrocarrils històrics per posar en marxa aquesta iniciativa a partir de l'estiu.
Juntament amb el trajecte entre Lleida i la Pobla de Segur en el tren històric conegut com La Garrafeta, la ruta haurà d'incloure recorreguts en el tren de vapor de Martorell, el tren cremallera de Montserrat, el de vall de Núria i el Tren del Ciment (entre Castellar de n'Hug i Guardiola de Berguedà), entre d'altres.
El director dels serveis territorials d'Innovació, Universitat i Empresa a Lleida, Vidal Vidal, va assenyalar que "la proposta surt de Lleida, de manera que busquem que el punt de partida sigui l'aeroport d'Alguaire i que la ruta suposi tres nits en establiments lleidatans". El director del patronat de Turisme de la Diputació, Àngel Vidal, va puntualitzar que "encara és aviat per establir terminis".
Aquesta proposta arriba després que la Generalitat i la Diputació anunciessin paquets turístics dirigits a turistes alemanys, amb viatges des de l'aeroport de Frankfurt i recorreguts en el Tren dels Llacs. Àngel Vidal va assenyalar que la institució "també treballa per vincular els vols a Milà amb el Tren dels Llacs"
http://www.segre.com/comarques/detall-c ... alans/902/
Ruta turística de trens històrics
Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Return to “Història del transport / Historia del transporte”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró