Page 1 of 1
Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Posted: Sunday 21/02/2010 22:27
by Guigui
Un document intern de l'ÖBB preveu una dràstica retallada de les línies secundàries. En principi, està pensat limitar-se a les línies on la "demanda" i l'"oferta" coincideixin. Entre els criteris figuren:
- Freqüència horària a partir de 8000 viatgers/dia
- Freqüència bihorària a partir de 4000 viatgers/dia
- Continuïtat de línies secundàries només si el cap de línia té un trànsit diari mínim de 200 viatgers
També està previst no tirar endavant projectes d'ampliació, electrificació i duplicació, que afecta sobretot línies de rodalia i regionals.
Font:
http://derstandard.at/1266541089601/Nur ... ebenbahnen
En resum, es tracta de la culminació d'un procés als darrers anys que substitueix la noció de servei públic per criteris purament comercials. Tanmateix, és possible que l'ÖBB finalment es desdigui almenys d'una part d'aquests plans perquè és previsible una forta contestació social, combinada amb la imatge de "vividors" que té la direcció (sindicalistes en cap inclosos).
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Posted: Monday 22/02/2010 0:26
by 437.001
Algú ha dit Renfe?
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Posted: Monday 22/02/2010 12:47
by megapauer
Guigui wrote:- Continuïtat de línies secundàries només si el cap de línia té un trànsit diari mínim de 200 viatgers
Ho entenc perfectament. Si una línia no l'agafen 200 persones en un dia... Això no és un tren social, això és un tren sangonera i amb un bus fas la mateixa feina.
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Posted: Monday 22/02/2010 16:08
by davida
La linia de la Pobla de Segur, la que te menys trafic de Catalunya, transporta 256.745 passatgers (any 2008). Un 700 viatges diarias. Pero es posible, no tinc les dades, que el tram Balaguer - Pobla de Segur no arribi als 200 diaris.
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Posted: Monday 22/02/2010 17:31
by Ferry1ac1
davida wrote:La linia de la Pobla de Segur, la que te menys trafic de Catalunya, transporta 256.745 passatgers (any 2008). Un 700 viatges diarias. Pero es posible, no tinc les dades, que el tram Balaguer - Pobla de Segur no arribi als 200 diaris.
Segons
http://upcommons.upc.edu/pfc/bitstream/ ... 1012-9.pdf l'any 2003 l'ocupació dels trens en el tram Tremp-La Pobla de Segur era de 29 viatgers. Com que del 2003 a l'actualitat ha pujat el nombre de viatgers cal suposar que diàriament utilitzen el darrer tram més de 90 persones!!
Per cert no us perdeu el gràfic de la pàgina 1 (evolució històrica de la demanda)!
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Posted: Monday 22/02/2010 18:23
by liniadelRipollés
És d'esperar una baixada important de trànsit a causa dels efectes de la crisi a totes les línies, excepte al tràfic purament regional social.
Recompte peculiar
Posted: Monday 22/02/2010 23:28
by Guigui
megapauer wrote:Guigui wrote:- Continuïtat de línies secundàries només si el cap de línia té un trànsit diari mínim de 200 viatgers
Ho entenc perfectament. Si una línia no l'agafen 200 persones en un dia... Això no és un tren social, això és un tren sangonera i amb un bus fas la mateixa feina.
Però aquest sistema de recompte no inclou els trajectes intermedis, i la notícia dóna a entendre que compten com a cap de línia únicament l'estació que acaba al "no-res" (per entendre'ns). Aplicat a l'exemple esmentat de la línia de La Pobla, és com si comptessin únicament el trànsit a La Pobla, però no a Tremp, Balaguer o Lleida.
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Posted: Tuesday 23/02/2010 14:21
by wefer
Dues consideracions:
1- Jo, fa anys, somiava amb un ferrocarril espanyol que en el futur s'assimilés als estàndars europeus. Per desgràcia, els meus desitjos sembla que van camí de fer-se realitat, encara que no de la manera que jo volia. En comptes de ser els espanyols els que ens acostem a Europa, sembla que és Europa la que cada vegada més s'assembla a Espanya.
2- Els criteris econòmics que regeixen aquestes decisions, que ens expliquen que són tant racionals i per això irreversibles i sense discussió, estaria bé que els apliquessin a altres àmbits. Per exemple, que tanquin les carreteres per les quals no passen més de 100 cotxes al dia. O que apaguin els llums dels carrers on a la nit no passin més de 100 persones. Ah no, que aquests són serveis públics i no es poden tocar oi? Aleshores, el ferrocarril no és un servei públic?
Ja ho he dit més d'un cop: amb l'excusa de la crisi, ens les estan colant per tot arreu i si no responem, més que ens colaran.
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Posted: Tuesday 23/02/2010 19:16
by Ferry1ac1
wefer wrote:Per exemple, que tanquin les carreteres per les quals no passen més de 100 cotxes al dia. O que apaguin els llums dels carrers on a la nit no passin més de 100 persones. Ah no, que aquests són serveis públics i no es poden tocar oi? Aleshores, el ferrocarril no és un servei públic?
Ja ho he dit més d'un cop: amb l'excusa de la crisi, ens les estan colant per tot arreu i si no responem, més que ens colaran.
La primera cosa a "racionalitzar" són les autovies! Les paguem entre tots i no només els que les utilitzen! Cal buscar l'eficiència i la veritat és que si una línia de tren no la utilitza prou gent i surt més rentable un autobús s'hauria de poder fer.
Però caldria unificar criteris amb el tema del manteniment de les infrastructures i els cànons que cal pagar per utilitzar-les (està clar que amb l'impost de circulació no n'hi ha ni prou). En el ferrocarril si no és rendible es tanca o es deixa morir en canvi pels cotxes/camions... es construeix sense parar i en moltes ocasions sense sentit.
Re: Dràstica retallada de cobertura dels ferrocarrils austríacs
Posted: Wednesday 24/02/2010 0:03
by Sagrerenc
Jo signo ara mateix que tanquin totes les línies amb menys de 200 viatgers al dia, si fan un ferrocarril en tots els corredors per on hi passin almenys 200 vehicles diaris.
Si una línia amb menys de 200 viatgers no és rendible, se suposa que si en té més de 200 sí que ho és, oi?