Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Wednesday 17/03/2010 15:56
Arran de la publicació de l'Estudi Informatiu del perllongament de FGC entre d'altres coses interessants hi ha una document on s'apunta i es desvetlla com serà l'explotació de la línia Barcelona-Vallès en diferents horitzons. He obert un nou fil perquè tot i que va vinculat als perllongaments a Terrassa i Sabadell crec que es pot considerar un tema independent.
Prenent el document següent com a base els escenaris plantejats són els següents:
http://www.gencat.cat/ptop/actuacions/i ... ionals.pdf
Escenari actual (2010)
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2' (de fet és una miqueta menys ja però a efectes pràctics és el mateix)
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Rubí/UAB trens cada 6'
Tram Rubí-Terrassa Rambla i UAB-Sabadell Rambla trens cada 12'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4' (llançadora)
Escenari 2011 (posada en servei Terrassa Rambla-Can Roca). Despareixen les línies S5 i S55 i els seus serveis són assumits pels S1 i S2, passant a tenir els trens els següents intervals:
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2'
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4'
Escenari 2012 (posada en servei Sabadell Rambla-Ca n’Oriac). No hi ha canvis, només es perllonguen els trens a Sabadell fins a Ca n’Oriac
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2'
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4'
Escenari 2015 (posada en servei cua de maniobres Pl.Catalunya, Sabadell-Castellar i Reina Elisenda-Finestrelles)
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 90''
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6' (suposadament com a ramal indepdendent)
Tram Gràcia-Sarrià-Les Planes trens cada 90''
Tram Les Planes-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Ca n’Oriac-Castellar trens cada 12'
A priori la cosa no pinta malament quant a intervals de pas (no pas per velocitat comercial...), si bé suposo que a partir del 2011 ja ens podem anar acomiadant dels S1 i S2 passant sense parar per Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi, si més no a hora punta la resta del dia a veure què faran. Sembla que s’acosta una època de força canvis a la línia Barcelona-Vallès, també tinc curiositat per veure què faran amb això que s’apunta de fer una cua de maniobres a Les Planes. Suposo que a Les Planes el més lògic és fer que l’actual via 2 es converteixi a via morta central per poder invertir la marxa sense cissallar vies i que l’actual via 3 passi a ser la via 2, espai crec que n’hi ha (tot i que justet). Potser faran uns L6 nous que siguin Pl.Catalunya-Les Planes amb parada a totes i així els S1/S2 només pararien a Pl.Catalunya, Provença, Gràcia, Muntaner, Sarrià i Les Planes. Però de fet dubto que es faci així, perquè suposo que els S1/S2 acabarien atrapant el tren precedent (el L6)... Com a molt suposo que es pot aspirar a que el 2015 els S1 i S2 tornin a circular sense parar a Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi. El què sí que es veu fprça clar és que la L7 i la L6 actuals quedaran ja definitivament com a ramals independents.
Prenent el document següent com a base els escenaris plantejats són els següents:
http://www.gencat.cat/ptop/actuacions/i ... ionals.pdf
Escenari actual (2010)
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2' (de fet és una miqueta menys ja però a efectes pràctics és el mateix)
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Rubí/UAB trens cada 6'
Tram Rubí-Terrassa Rambla i UAB-Sabadell Rambla trens cada 12'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4' (llançadora)
Escenari 2011 (posada en servei Terrassa Rambla-Can Roca). Despareixen les línies S5 i S55 i els seus serveis són assumits pels S1 i S2, passant a tenir els trens els següents intervals:
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2'
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4'
Escenari 2012 (posada en servei Sabadell Rambla-Ca n’Oriac). No hi ha canvis, només es perllonguen els trens a Sabadell fins a Ca n’Oriac
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 2'
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6'
Tram Gràcia-Sarrià-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Sarrià-Reina Elisenda trens cada 4'
Escenari 2015 (posada en servei cua de maniobres Pl.Catalunya, Sabadell-Castellar i Reina Elisenda-Finestrelles)
Tram Pl.Catalunya-Gràcia trens cada 90''
Tram Gràcia-Av.Tibidabo trens cada 6' (suposadament com a ramal indepdendent)
Tram Gràcia-Sarrià-Les Planes trens cada 90''
Tram Les Planes-St.Cugat trens cada 3'
Tram St.Cugat-Can Roca i St.Cugat-Ca n'Oriac trens cada 6'
Tram Ca n’Oriac-Castellar trens cada 12'
A priori la cosa no pinta malament quant a intervals de pas (no pas per velocitat comercial...), si bé suposo que a partir del 2011 ja ens podem anar acomiadant dels S1 i S2 passant sense parar per Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi, si més no a hora punta la resta del dia a veure què faran. Sembla que s’acosta una època de força canvis a la línia Barcelona-Vallès, també tinc curiositat per veure què faran amb això que s’apunta de fer una cua de maniobres a Les Planes. Suposo que a Les Planes el més lògic és fer que l’actual via 2 es converteixi a via morta central per poder invertir la marxa sense cissallar vies i que l’actual via 3 passi a ser la via 2, espai crec que n’hi ha (tot i que justet). Potser faran uns L6 nous que siguin Pl.Catalunya-Les Planes amb parada a totes i així els S1/S2 només pararien a Pl.Catalunya, Provença, Gràcia, Muntaner, Sarrià i Les Planes. Però de fet dubto que es faci així, perquè suposo que els S1/S2 acabarien atrapant el tren precedent (el L6)... Com a molt suposo que es pot aspirar a que el 2015 els S1 i S2 tornin a circular sense parar a Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi. El què sí que es veu fprça clar és que la L7 i la L6 actuals quedaran ja definitivament com a ramals independents.