HidroHibrid

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
brito_cat
N5
N5
Posts: 128
Joined: Tuesday 17/06/2008 21:53
Location: Sant Joan de Vilatorrada

HidroHibrid

Post by brito_cat »

TotMataró
HidroHibrid: per estalviar i no contaminar
Un mataroní treu la patent d’un dissociador molecular i és premiat arreu d’Europa
En temps de crisi econòmica s’imposa estalviar. En temps de canvi climàtic i degeneració del medi ambient el que s’imposa és reduir les emissions i la contaminació. Ens diuen que ha arribat l’hora dels emprenedors i anem bé si prosperen iniciatives com les de Jordi Freixas i el seu HidroHibrid, un artefacte de petites dimensions i fàcil instal·lació que possibilita un estalvi energètic proper al 20 per cent en tots els vehicles. I no és màgia, que té molt d’enginy al darrera.


El senyor Freixas de vehicles en sap, en sap molt. I també de química, d’enginy, de mecànica. Va posar-se al darrera de la recerca d’un invent catàrtic pels temps que corren, que possibilités tres aspectes positius en un, capaç de tancar en un artefacte de la mida mínima el triple propòsit que els vehicles, amb aquest invent, passessin a contaminar menys, gastessin menys combustible i alhora se’ls ampliés la seva potència.
Aquesta no és la història de cap miracle. És la història de l’HidroHibrid, un sistema d’estalvi de combustible patentat per Freixas, que es pot instal·lar a qualsevol taller però que va néixer del que té Freixas al carrer dels Jocs Olímpics, a Mataró. Freixas va aconseguir concloure la seva recerca amb un giny d’eficàcia provada que li ha valgut el reconeixement internacional, quelcom que pocs mataronins deuen poder dir.

L’HidroHibrid ha rebut premis a escala europea, li han patentat que és pioner en la tècnica de la predissociació molecular i segurament els seus veïns i veïnes ho desconeixen. No es tracta de fer volar coloms sinó de comprovar com en sols una hora d’instal·lació un tub d’escapament passa de llençar fum nociu a la nostra atmosfera a quasi no emetre emissions de CO i un ben bé es pot amorrar al tub perquè en surt una mena de vapor d’aigua. I és que aquí té el secret l’invent, en l’aigua.



La predissociació
Entendre el senyor Freixas quan explica el detall del seu invent és altament pedagògic. Bàsicament la seva feina ha estat construir un pre-dissociador molecular per a cotxes, que milloren la feina d’un dissociador. Com funcionen tals artefactes? “Un dissociador separa una gota d’aigua en dues molècules d’hidrogen i una d’oxigen, però un pre-dissociador separa primer el contingut d’una gota entre un 75 per cent d’aigua i un 25 per cent on hi ha l’oxigen i l’hidrogen. Un cop introduïm l’aigua al motor és com si estiguéssim injectant gasosa o aigua amb gas i això provoca una combustió més eficient”.


En introduir l’aigua amb l’hidrogen i l’oxigen a l’interior del motor, per compressió i temperatura, a dins del nostre vehicle s’hi farà el que és pròpiament la dissociació plena. I això provoca que les molècules d’hidrogen extra cremin el combustible que abans no es cremava i sortia pel tub d’escapament.

Extra d’energia
Enmig del batibull de teories moleculars, Jordi Freixas arriba a l’explicació final. “Com que introduïm hidrogen i oxigen dins el pistó, queda tot combustionat amb el que una gota d’aigua i una gota de gasolina barrejades són 2,8 vegades més potents que l’aire”. L’encert del dissociador és introduir l’aigua mesclada amb el combustible que aprofita l’hidrogen per fer cremar la totalitat del gasoil o la gasolina i l’oxigen que acaba “funcionant de pulmó del motor, com si tinguéssim un turbo” explica Freixas.



Tenim a Mataró el millor inventor de l’any en el ram, Jordi Freixas. En eliminació de contaminació i estalvi energètic. El seu HidroHibrid aconsegueix que se separin les molècules de l’aigua en entrar al motor i fa que pugui cremar tot, millor eficiència en la combustió. “Nosaltres aconseguim la combustió plena amb l’HibroHibrid i això vol dir que aprofitem i per tant estalviem combustible”. Freixas explica que “en cremar el que abans es perdia, a sobre d’estalviar gasolina i no contaminar el que aconseguim és ampliar el cavallatge, la potència de qualsevol vehicle fins a un 10 per cent”.


La tècnica de la dissociació molecular per millorar l’eficiència en el consum de gasolina, que ens permet lluitar contra el canvi climàtic, va ser patentada per Freixas i se li ha reconegut amb el lliurament de premis internacionals a l’enginy. L’HidroHibrid va connectat al motor i adequa la seva potència a la del motor. És una caixa tancada amb el pre-dissociador –dues làmines de fil connectades a la bateria– que és molt fàcil d’instal·lar per qualsevol mecànic i que, per si algú li vol buscar defectes, no té consum propi, gasta 100 vegades menys que una bombeta de posició. El pre-dissociador a més és “etern” no es fa malbé. “L’HidroHibrid queda del tot amagat en un cotxe, no és un element visible per reparacions. Gairebé no es veu, obres el capó i no veus on és”. A més, la instal·lació del pre-dissociador molecular no implica modificació del motor que pugui penar en una revisió, com per exemple de la ITV. “Nosaltres no modifiquem res, agafem la corrent amb un cable, prenem l’aigua del neteja-vidres i amb l’aigua destil·lada és tot el que necessita l’HibroHibrid” explica el seu creador.


L’invent de Freixas va guanyant fama a nivell de barri, ciutat i país. La seva promoció és llaminera ja que implica un doble estalvi, molt necessari en aquests temps. La gent que ja ha contractat l’HidroHibrid no en pot estar més contenta. I tant de bo cada vegada siguin més els que en facin ús.

Un mínim d’estalvi garantit
L’HidroHibrid de Jordi Freixas garanteix un 17 per cent d’estalvi en el consum de gasoil o dièsel i un 20 per cent en motors de gasolina. “Estem parlant de mínims, però en cada cas aquest percentatge d’estalvi pot créixer”.
Descobrint darrera la tanca metàl·lica d’un taller d’automòbils la persona capaç de fer un invent amb una aplicació enginyosa del principi de la dissociació, porta a una doble reacció. Una, d’orgull i reconeixement al creador i a la voluntat que amaga darrera l’invent: la necessitat d’estalvi energètic. L’altra, ja és directament temptació: qui no vol estalviar diners i no contaminar?

Els premis concedits a HidroHibrid
Jordi Freixas ha rebut per patentar el seu invent el premi al millor invent europeu per eliminar la contaminació, atorgat pels enginyers de diverses universitats d’Espanya; el premi dels expositors a l’invent HidroHibrid per la seva gran categoria tecnològica i estalvi de combustible i també la Medalla d’Or d’Anglaterra al millor invent contra la contaminació i estalvi de combustible, atorgat pel reconegut enginyer anglès Mr. Cramer. Les instal·lacions d’HidroHibrid són al carrer Jocs Olímpics i la seva plana web hidrohibrid.comUna reflexió necessària
Freixas, persona de conversa afable i eminent inventor i mecànic ens acomiada acompanyant-nos a una reflexió necessària. “Ens hem de posar a estalviar ja, s’està acabant el petroli i necessitem reduir la nostra despesa”. Freixas recorda que els darrers tsunamis i terratrèmols es deuen a les bosses de petroli que s’han assecat que han fet que s’enfonsés el sòl marí”. Freixas ho té claríssim. “El que ara toca és el que estem fent la gent com jo, crear ginys que ens permetin gastar menys i aprofitar millor l’energia” sentencia.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”