Reclamen millores a RENFE Baix Llobregat
Posted: Tuesday 13/09/2005 10:39
De El Punt:
-------------------------------------
ICV demana a l'Estat que inverteixi 180 milions per millorar el servei de Renfe i el riu al Baix Llobregat
R.M.B.. Sant Feliu de Llobregat
ICV ha fet arribar als ministeris de Foment i Medi Ambient la proposta que els pressupostos de l'Estat per al 2006 incloguin 180 milions d'euros per millorar el servei de Renfe al Baix Llobregat i per recuperar tant el riu Llobregat com el delta. Joan Herrera, portaveu d'Esquerra Verda (IU-ICV) al Congrés, va detallar ahir la proposta tot explicant que el seu grup vol la inversió de 60 milions per fer subterrània la via de Renfe a Sant Feliu de Llobregat; 70 o 80 milions per millorar el servei de Rodalies a les ciutats afectades pel pas del TGV; uns 30 per recuperar el riu i el delta i 8 o 9 per redactar l'estudi del quart cinturó ferroviari.
El projecte ara mateix més factible és fer subterrània la via a Sant Feliu, ja que s'està ultimant l'acord entre Foment, la Generalitat i l'Ajuntament amb l'aportació que ha de fer cadascú. L'alcalde, el socialista Juan Antonio Vázquez, preveu que abans de final d'any se signi el document, que estableix que l'Estat pagarà un 60%, la Generalitat un 30% i l'Ajuntament un 10%. Als 60 milions de fer subterrània la via se n'hi han de sumar prop de 20 per urbanitzar la superfície. Vázquez va valorar positivament que els grups parlamentaris pressionin per aconseguir els diners, però va assegurar que les partides pressupostàries del 2006 «serien per executar les obres, mentre que per al projecte, si se signa el conveni aquest any, seria necessari tot l'any vinent per ser redactat i fer l'estudi d'impacte ambiental». Segons l'alcalde, més que demanar la inclusió de l'obra als pressupostos estatals, el que cal és aconseguir la firma del conveni, que va afirmar que «està a punt de desencallar-se».
Els ecosocialistes, tanmateix, es mostren escèptics, perquè ja fa 20 anys que Sant Feliu demana que la via es faci subterrània per superar la fractura que representa a la ciutat i per posar fi a una accidentalitat que ha deixat una vintena de morts per atropellaments. «Ens diuen sovint que la solució està a prop però no es concreta», va dir Herrera.
-------------------------------------
ICV demana a l'Estat que inverteixi 180 milions per millorar el servei de Renfe i el riu al Baix Llobregat
R.M.B.. Sant Feliu de Llobregat
ICV ha fet arribar als ministeris de Foment i Medi Ambient la proposta que els pressupostos de l'Estat per al 2006 incloguin 180 milions d'euros per millorar el servei de Renfe al Baix Llobregat i per recuperar tant el riu Llobregat com el delta. Joan Herrera, portaveu d'Esquerra Verda (IU-ICV) al Congrés, va detallar ahir la proposta tot explicant que el seu grup vol la inversió de 60 milions per fer subterrània la via de Renfe a Sant Feliu de Llobregat; 70 o 80 milions per millorar el servei de Rodalies a les ciutats afectades pel pas del TGV; uns 30 per recuperar el riu i el delta i 8 o 9 per redactar l'estudi del quart cinturó ferroviari.
El projecte ara mateix més factible és fer subterrània la via a Sant Feliu, ja que s'està ultimant l'acord entre Foment, la Generalitat i l'Ajuntament amb l'aportació que ha de fer cadascú. L'alcalde, el socialista Juan Antonio Vázquez, preveu que abans de final d'any se signi el document, que estableix que l'Estat pagarà un 60%, la Generalitat un 30% i l'Ajuntament un 10%. Als 60 milions de fer subterrània la via se n'hi han de sumar prop de 20 per urbanitzar la superfície. Vázquez va valorar positivament que els grups parlamentaris pressionin per aconseguir els diners, però va assegurar que les partides pressupostàries del 2006 «serien per executar les obres, mentre que per al projecte, si se signa el conveni aquest any, seria necessari tot l'any vinent per ser redactat i fer l'estudi d'impacte ambiental». Segons l'alcalde, més que demanar la inclusió de l'obra als pressupostos estatals, el que cal és aconseguir la firma del conveni, que va afirmar que «està a punt de desencallar-se».
Els ecosocialistes, tanmateix, es mostren escèptics, perquè ja fa 20 anys que Sant Feliu demana que la via es faci subterrània per superar la fractura que representa a la ciutat i per posar fi a una accidentalitat que ha deixat una vintena de morts per atropellaments. «Ens diuen sovint que la solució està a prop però no es concreta», va dir Herrera.