Page 1 of 3
Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Sunday 25/04/2010 19:33
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 62217.html
Denuncien que alguns trens a Barcelona circulen des del 2002 amb un vagó menys
25/04/10 02:00 - Tarragona -
Un grup de clients habituals dels trens regionals de Renfe entre l'àrea de Tarragona i Barcelona van trametre una carta al servei d'atenció a l'usuari, el 14 d'abril, per queixar-se que sovint han de viatjar drets o amuntegats als combois de primera hora del matí, una situació que aquell dia es va reproduir al tren que passa a les 6.43 h per Reus. Els usuaris denuncien que la situació es deu de vegades al fet que un dels trens només té cinc vagons i no els sis habituals, circumstància que es dóna des que, el 30 de març del 2002, l'accident d'un tren a Torredembarra –que va causar dos morts– va inhabilitar un vagó d'un tren que fa el servei de Barcelona cap al sud. Els usuaris entenen que Renfe «és deficitària» i no li demanen que renovi la maquinària, però sí que aquest tren amb menys capacitat es destini a línies menys carregades d'usuaris, o que almenys no hagi de fer cap servei en hores punta.
Vergonyes al descobert
Posted: Sunday 25/04/2010 19:39
by Guigui
Els usuaris entenen que Renfe «és deficitària» i no li demanen que renovi la maquinària, però sí que aquest tren amb menys capacitat es destini a línies menys carregades d'usuaris, o que almenys no hagi de fer cap servei en hores punta.
Ah, per fi uns (altres) que no es deixen entabanar per martingales com la
flotamamodennaduropa i demanen que Renfe es centri en el que cal: oferir un servei mínimament digne.
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Sunday 25/04/2010 21:33
by Pere
Aquesta notícia enganya molt en el sentit que la unitat el 99% dels cops està assignada fent el Regional Lleida-Montsó-Saragossa, malgrat que és cert que les últimes setmanes l'he vista fent la llençadora de La Plana Picamoixons, desconec a quins serveis la tenen assignada ara mateix, molt probablement al que diu la notícia i que molt possiblement faci anar alguns viatgers drets, però vaja, com a molt fara 2 mesos que ho tenen així, no molt més...
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Monday 26/04/2010 0:58
by josep_serre
El 448 de dos cotxes fa habitualment la llençadora de La Plana PIcamoixons que en el trajecte Barcelona Tarragona els viatgers hagin d'anar drets no és una cosa precisament estranya en alguns trens, però tampoc és res de nou.
Pere wrote:Aquesta notícia enganya molt en el sentit que la unitat el 99% dels cops està assignada fent el Regional Lleida-Montsó-Saragossa, malgrat que és cert que les últimes setmanes l'he vista fent la llençadora de La Plana Picamoixons, desconec a quins serveis la tenen assignada ara mateix, molt probablement al que diu la notícia i que molt possiblement faci anar alguns viatgers drets, però vaja, com a molt fara 2 mesos que ho tenen així, no molt més...
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Saturday 08/05/2010 23:36
by elnenabril
El que ha de fer RENFE és comprar més Trens de la Serie 449 i posar 10 vagons en lloc de 6 vagons amb la Serie 470 i 448. En alguns trajectes com al Regional Exprés que va cap a Tortosa-València surtin de Sants a les 9,33 i paren a Port Aventura van plens, tot Tren que va cap a Tortosa-València amb parada a Port Aventura haurien de tenir capacitat de 10 vagons depenen dels horaris. Els usuaris que agafen la linea de Barcelona-Figueres-Portbou i que circulen els Mitja Distancia, moltes vegades van mig buits.
Usuari que agafa tot tipus de Tren;
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Saturday 08/05/2010 23:47
by Pere
elnenabril wrote:El que ha de fer RENFE és comprar més Trens de la Serie 449 i posar 10 vagons en lloc de 6 vagons amb la Serie 470 i 448. En alguns trajectes com al Regional Exprés que va cap a Tortosa-València surtin de Sants a les 9,33 i paren a Port Aventura van plens, tot Tren que va cap a Tortosa-València amb parada a Port Aventura haurien de tenir capacitat de 10 vagons depenen dels horaris. Els usuaris que agafen la linea de Barcelona-Figueres-Portbou i que circulen els Mitja Distancia, moltes vegades van mig buits.
Usuari que agafa tot tipus de Tren;
M'agradaria saber amb quina rigorositat pots afirmar aquesta frase, evidentment, igual que a totes les línies quan és hora vall, incluit el corredor de Tarragona, els trens van mig buits.
Precisament avui que és temps de flors a Girona, renfe segueix posant trens en simple composició (440R simple per ser exacte amb un Regional Portbou-Barcelona), fet que ha provocat que es quedés gent a terra a l'andana de Girona (jo incluït). Sis cotxes en molts dels casos (no tots) és més que suficient per ambdues línies.
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Sunday 09/05/2010 17:38
by 252-071
elnenabril wrote:El que ha de fer RENFE és comprar més Trens de la Serie 449 i posar 10 vagons en lloc de 6 vagons amb la Serie 470 i 448. En alguns trajectes com al Regional Exprés que va cap a Tortosa-València surtin de Sants a les 9,33 i paren a Port Aventura van plens, tot Tren que va cap a Tortosa-València amb parada a Port Aventura haurien de tenir capacitat de 10 vagons depenen dels horaris. Els usuaris que agafen la linea de Barcelona-Figueres-Portbou i que circulen els Mitja Distancia, moltes vegades van mig buits.
Usuari que agafa tot tipus de Tren;
Sí,hacen falta comprar más 449 porqué sobretodo sobran por todos los lados y los tenemos paraditos en los depositos
Además de que un coche de un 449 es más corto que cualquiera de una 470 o 448 y por lo tanto son menos plazas por coche.A saber:
Renfe 448 en doble(6 coches).Longitud:157metros.472 plazas
Renfe 449 en doble(10 coches).Longitud:196 metros.520 plazas
Solo son 48 plazas más.Así que me parece que el asunto no está en el tipo de tren.Y eso de que los Barcelona-Figueres vayan vacios permiteme que lo dude si es el corredor de Media Distancia más rentable del país.
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Monday 10/05/2010 8:43
by trensmat
Yo pondría una triple composición de 448 y de 470 así solucionaríamos el problema de los trenes cortos
No és només això
Posted: Monday 10/05/2010 10:36
by Guigui
I el tema de les andanes curtes i la possible falta de material, com la solucionaries a curt termini?
Re: No és només això
Posted: Monday 10/05/2010 11:16
by trensmat
Guigui wrote:I el tema de les andanes curtes i la possible falta de material, com la solucionaries a curt termini?
Els trens de triple composició els posaria a les hores puntes, però tens tota la raó falta material rodant i solucionar el problema de les andanes
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Monday 10/05/2010 21:35
by canalcole
Composició en hora punta de 448+448+448.002.
Segona opció, també, treure un vagó a una 448 i aplicar-li a una altra = 448 de dos vagons+448 de dos vagons+448 de 3 vagons=7 vagons + una unitat amb 4 vagons, per fer, per exemple, els serveis cap a Saragossa que es fan amb 448 en simple, que normalment van força plens...
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Thursday 13/05/2010 23:22
by ferroviario_catalan
No hace falta tampoco quitar coches a los 448/470 para hacer composiciones de 3+3+2 (como se hacía con las 440/440R).
Añadir unos servicios de triples de 440/470/448, en hora punta, parando sólo en las estaciones que quepan los 9 coches (Sants, St.Vicenç,Tarragona,Reus) por poner un ejemplo.
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Friday 14/05/2010 1:13
by Pere
Posar triples composicions també té el seu problema (a part de les andanes) i per molt que s'anunciï per megafonia que la gent es distribueixi per l'andana i tal i qual, en molts trens llargs sempre passa que als extrems dels trens aquests porten molta menys gent que a la part central del tren, que és on s'apilotona la gent a l'andana.
Continuo pensant que en hores punta una doble composició de 448R/470 fa el pes, ja que entre Barcelona i Tarragona en hores punta, si els trens van en doble, un tren cada mitja hora absorbeix la demanda, potsé caldria afegir algun tren més.
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Sunday 24/10/2010 22:54
by SBB-460
Jo, després de la mala experiència d'un viatge de Bcn - Tarragona per anar a veure un bon amic, segueixo pensant que no entenc pq no hi ha regionals de 2 pisos.
Amb la mala estona que varem passar serà el primer i últim. Tant en la compra de bitllets com per el material.
Tampoc entenc pq no hi ha més rodalies de dos pisos... (?)
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Sunday 24/10/2010 23:02
by Sagrerenc
Veurem si el "traspàs" de Regionals a la Generalitat serveix per millorar alguna cosa.
Els Rodalies de dos pisos, tinc entès que no poden circular pel túnel de Pl. Catalunya per problemes de gàlib, així que només poden servir a la línia R2.
450/451 per Pl. Catalunya
Posted: Sunday 24/10/2010 23:14
by Guigui
Sagrerenc wrote:Els Rodalies de dos pisos, tinc entès que no poden circular pel túnel de Pl. Catalunya per problemes de gàlib, així que només poden servir a la línia R2.
No és pel gàlib, és per la limitació a 10 km/h pel pont metàl·lic que creua l'L3.
Si mai fem un apartat de llegendes urbanes a la wiki, aquest n'és el candidat número u.
Re: 450/451 per Pl. Catalunya
Posted: Sunday 24/10/2010 23:17
by Sagrerenc
Guigui wrote:Sagrerenc wrote:Els Rodalies de dos pisos, tinc entès que no poden circular pel túnel de Pl. Catalunya per problemes de gàlib, així que només poden servir a la línia R2.
No és pel gàlib, és per la limitació a 10 km/h pel pont metàl·lic que creua l'L3.
Si mai fem un apartat de llegendes urbanes a la wiki, aquest n'és el candidat número u.
Gràcies per l'aclariment, sempre havia pensat que era pel gàlib. Però no ho acabo d'entendre, aquesta limitació és només per als trens de dos pisos?
Qüestió de pes
Posted: Sunday 24/10/2010 23:35
by Guigui
Si, és pel pes per eix, superior en les sèries 450 i 451.
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Sunday 24/10/2010 23:46
by victorcasta
En trens de dos pisos i locomotores.
Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?
Posted: Monday 25/10/2010 0:07
by Mako448
SBB-460 wrote:Jo, després de la mala experiència d'un viatge de Bcn - Tarragona per anar a veure un bon amic, segueixo pensant que no entenc pq no hi ha regionals de 2 pisos.
Amb la mala estona que varem passar serà el primer i últim. Tant en la compra de bitllets com per el material.
No crec que el problema sigui el material,sinó que a Tarragona envien molts trens en composició simple,aquí està el problema.Farà una mica d'un mes vaig anar i tornar a Cambrils,i el tren de baixada era una 448R en simple amb gent de peu fins a Salou,una vergonya en tota regla.Farà una setmana i mitja(i era divendres!)vaig veure el CEX a Reus que surt de Sants a les 20.03 amb simple de 448R,i sortint amb molta gent de peu.Haurien de garantir que tots els trens anessin en doble,fins i tot i per qué no,allargar les andanes per que hi capigui trens en triple composició.Pel que fa el material,les 448R són uns excel.lents trens,les 470 pels regionals bé peró crec que no haurien de fer els REX i CEX,ja que en comparació amb una 448R,les 470 en comoditat són una mica pitjor sobretot per qué l'espai entre seient i seient és força estret,a més que les 448R corren bé i en cas de retard pot recuperar més minuts que una 470,peró en general no estàn malament les 470.
A l'estació de Tarragona nomès vaig estar un sol cop i no ho recordo gaire,peró diria que hi havien poques taquilles,i per aixó la lentitut a taquilla,a més que també hi ha gent que compra bitllets de LD.I per cert,hi ha un regional Cambrils-Barcelona els diumenges que ara no ho sé,peró no fa gaire és feia amb doble de 447,ja ho podria fer una 450.O el Rodalies-Regional de la tarda a Reus el podria fer una 450 en comptes d'una doble de 447,aquest tren la majoria de cops surt de Sants molt ple.