Ronda Oest de Sabadell, pendent del 4t cinturó
Posted: Monday 16/10/2006 0:46
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-----------------------------------------------------
Vallès. El tram final de la ronda Oest de Sabadell no es definirà fins que es concreti el traçat del quart cinturó
El DPTOP aprova l'estudi ambiental entre l'N-150 i la carretera de Matadepera
EMILI AGULLÓ. Sabadell
El Diari Oficial de la Generalitat va publicar ahir l'aprovació dels estudis de prolongació de la ronda Oest de Sabadell des de l'N-150 fins a la carretera de Sabadell a Matadepera (BV-1248). El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha exclòs el tram final de la via, que en l'estudi previ arribava a la carretera de Castellar (B-124). La intenció és esperar que el Ministeri de Foment concreti el traçat del quart cinturó entre Terrassa i Sabadell per resoldre el tram final.
L'aprovació dels estudis informatiu i d'impacte ambiental dels prop de tres quilòmetres entre l'N-150 i la carretera de Matadepera permetrà que el projecte constructiu s'enllesteixi el primer semestre del 2007. La previsió del PTOP és que les obres s'adjudiquin i puguin començar al llarg del segon semestre de l'any vinent.
En els estudis, però, s'hi ha exclòs el tram de fals túnel sota el barri de Can Deu i la connexió amb la carretera de Castellar del Vallès (B-124). El departament ha fet públic que el traçat d'aquest tram, d'uns dos quilòmetres, no es concretarà fins que Foment defineixi «la connexió entre Sabadell i Terrassa en el marc de les comunicacions entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental», el que es coneix com a quart cinturó.
La nova via tindrà dues calçades de doble carril, i dues calçades laterals de característiques similars que canalitzaran el trànsit urbà. La ronda Oest estarà preparada per suportar una intensitat de trànsit estimada d'uns 30.000 vehicles diaris. El pressupost del projecte és de prop de 40 milions d'euros.
El traçat arrencarà sota la rotonda de l'N-150 –on ara acaba el tram inicial– i discorrerà deprimit i a cel obert entre els barris de Can Llong i Castellarnau, que hi tindran accés a través de l'avinguda Estrasburg. Posteriorment creuarà la línia ferroviària de Renfe amb un pas inferior i acabarà en una rotonda provisional a la carretera de Matadepera que facilitarà l'enllaç a Can Deu i la Roureda. L'obra també preveu la canalització del torrent de Can Feu –sota les quatre calçades–, una passarel·la de vianants entre Can Llong i Castellarnau i el pas superior del carrer Sarajevo.
-----------------------------------------------------
Vallès. El tram final de la ronda Oest de Sabadell no es definirà fins que es concreti el traçat del quart cinturó
El DPTOP aprova l'estudi ambiental entre l'N-150 i la carretera de Matadepera
EMILI AGULLÓ. Sabadell
El Diari Oficial de la Generalitat va publicar ahir l'aprovació dels estudis de prolongació de la ronda Oest de Sabadell des de l'N-150 fins a la carretera de Sabadell a Matadepera (BV-1248). El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha exclòs el tram final de la via, que en l'estudi previ arribava a la carretera de Castellar (B-124). La intenció és esperar que el Ministeri de Foment concreti el traçat del quart cinturó entre Terrassa i Sabadell per resoldre el tram final.
L'aprovació dels estudis informatiu i d'impacte ambiental dels prop de tres quilòmetres entre l'N-150 i la carretera de Matadepera permetrà que el projecte constructiu s'enllesteixi el primer semestre del 2007. La previsió del PTOP és que les obres s'adjudiquin i puguin començar al llarg del segon semestre de l'any vinent.
En els estudis, però, s'hi ha exclòs el tram de fals túnel sota el barri de Can Deu i la connexió amb la carretera de Castellar del Vallès (B-124). El departament ha fet públic que el traçat d'aquest tram, d'uns dos quilòmetres, no es concretarà fins que Foment defineixi «la connexió entre Sabadell i Terrassa en el marc de les comunicacions entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental», el que es coneix com a quart cinturó.
La nova via tindrà dues calçades de doble carril, i dues calçades laterals de característiques similars que canalitzaran el trànsit urbà. La ronda Oest estarà preparada per suportar una intensitat de trànsit estimada d'uns 30.000 vehicles diaris. El pressupost del projecte és de prop de 40 milions d'euros.
El traçat arrencarà sota la rotonda de l'N-150 –on ara acaba el tram inicial– i discorrerà deprimit i a cel obert entre els barris de Can Llong i Castellarnau, que hi tindran accés a través de l'avinguda Estrasburg. Posteriorment creuarà la línia ferroviària de Renfe amb un pas inferior i acabarà en una rotonda provisional a la carretera de Matadepera que facilitarà l'enllaç a Can Deu i la Roureda. L'obra també preveu la canalització del torrent de Can Feu –sota les quatre calçades–, una passarel·la de vianants entre Can Llong i Castellarnau i el pas superior del carrer Sarajevo.