http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... -a-girona/
El DPTOP signa un conveni per al desenvolupament de l’autopista ferroviària ibèrica, de Càdis a Girona
El DPTOP a través de l’empresa pública CIMALSA ha signat un acord de col•laboració per realitzar un estudi de desenvolupament de l’autopista ferroviària ibèrica, des de Càdis fins a Girona, i la seva connexió fins a Luxemburg. L’objectiu d’aquest projecte és proporcionar un nou servei de transport intermodal de semirremolcs per ferrocarril, que permeti descongestionar les carreteres i els passos fronterers.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de l’empresa pública CIMALSA, ha signat un conveni de col•laboració amb l’Autoritat Portuària Bahía d’Algesires, l’Agència Pública de Ports Andalusos, Lorry Rail i Renfe per realitzar un estudi de desenvolupament de l’autopista ferroviària, des del Port d’Algesires (Càdis), fins al Far de l’Empordà (Girona), i la seva connexió amb l’autopista ferroviària fins a Bettembourg (Luxemburg).
El projecte, anomenat Autopista Ferroviària Ibèrica (AFI), té l’objectiu d’oferir al mercat del transport i de la logística de carretera un nou servei de transport intermodal de semirremolcs per ferrocarril a la Península Ibèrica que, en connexió amb les autopistes ferroviàries franceses actuals i futures, permeti descongestionar les carreteres, els passos fronterers i incrementar la participació del ferrocarril en el transport de mercaderies d’una manera eficient.
D’aquesta manera, la finalitat d’aquest projecte és establir operacions en la futura terminal intermodal del Far de l’Empordà, per tal que es redueixi el nombre de camions que passen pel pas fronterer de la Jonquera.
L’AFI té com a antecedents la via ferroviària que, des de 2006 explota l’empresa Lorry Rail S.A. entre el sud de França (Le Boulou) i el sud de Luxemburg (Bettembourg), així com l’estudi d’una possible autopista ferroviària entre el Port d’Algesires i Barcelona, que va pilotar l’Autoritat Portuària Bahía d’Algesires entre els anys 2007 i 2008, i en el qual també va col•laborar Renfe.
La intenció de les cinc empreses que han signat el conveni és materialitzar aquesta col•laboració amb la posterior constitució d’una societat mercantil conjunta, per a la prestació del servei, un cop s’hagi finalitzat l’estudi de viabilitat de l’AFI.
Així mateix, les parts acorden obtenir l’estudi de mercat del projecte en un termini màxim de sis mesos. A més, per tal de fer el seguiment dels treballs que permetin desenvolupar l’activitat, s’ha acordat nomenar un Comitè de Projecte, format per un màxim de deu membres, dos en representació de cada empresa membre.
El projecte està obert a la incorporació del port de Barcelona a través de la societat conjunta Terminal Intermodal de l’Emporda.
Autopista ferroviària ibèrica Càdis-Girona
Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Return to “Ferrocarril en general”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró