Page 1 of 1

Xiulet del metro

Posted: Thursday 27/05/2010 20:35
by Miquel
Nota d'Administració: fil procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=646
Guigui wrote:Ahir al vespre, cap a les 10, vaig veure una situació curiosa a Penitents. El meu metro (sentit Zona Universitària) acabava d'escapar-se, i el següent tren s'anunciava com que no admetia passatge. Efectivament, al cap de dos minuts escassos (22.03, ho recordo pel teleindicador) entra un tren amb el característic xiulet (no podrien treure'l, que no té cap més utilitat que cascar les orelles?) i s'atura, ja que el semàfor estava en vermell. Passen els minuts, i el semàfor no es mou. Al cap d'uns deu minuts, surt la maquinista i se'n va a la cabina de l'altra punta del tren. Mentrestant, havia arribat per l'altra via un tren, que també es va quedar parat. En resum, tota la línia parada, però cap avís d'incidència. Al cap de poc, el tren buit marxa en contravia, suposo que cap a les cotxeres de Sant Genís, aprofitant que la línia estava parada i per a treure el tren del mig quan tornés la normalitat. Finalment, poc abans de les 22.20 va venir el següent tren i es va reprendre el servei amb normalitat.
El xiulet, no l'han de treure, i, el reglament, diu que s'ha de fer sonar el xiulet si un tren no admet passatge, per avisar al viatger, i no tenir ensurts.
També es va dir que servia per avisar als Caps d'Estació de que eren l'últim tren.

I a la cotxera, té altres funcions, per exemple, si un tècnic o motorista, esta a la cabina A, i ha de fer cap tipus de moviment amb el tren, fa sonar el xiulet 1 cop indicant que va cap en sentit A, en canvi, si ho fa 2 cops, vol dir que va en sentit invers.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Thursday 27/05/2010 23:57
by Ferry1ac1
Miquel wrote: El xiulet, no l'han de treure
Totalment d'acord! és l'únic mitjà que té el motorista per "comunicar-se amb els passatgers de l'exterior, gent a la via...." si que sona una mica desgradable de vegades però....

Re: Aturada a l'L3 amb maniobra inusual

Posted: Friday 28/05/2010 7:32
by El LLOP
Miquel wrote: També es va dir que servia per avisar als Caps d'Estació de que eren l'últim tren.
Això encara es així.

Xiulet

Posted: Friday 28/05/2010 10:43
by Guigui
Jo no dic que treguin el xiulet com a mètode d'avís, però ja podrien tenir en compte que les estacions tenen un eco que fan el soroll força insuportable. El tramvia bé que passa amb una mena de timbre per a avisar (i tampoc estic dient que calgui tan fluixet).

Per cert, si el tema del xiulet s'allarga gaire, proposo crear un nou fil.

Re: Xiulet

Posted: Friday 28/05/2010 20:49
by Miquel
Guigui wrote:Jo no dic que treguin el xiulet com a mètode d'avís, però ja podrien tenir en compte que les estacions tenen un eco que fan el soroll força insuportable. El tramvia bé que passa amb una mena de timbre per a avisar (i tampoc estic dient que calgui tan fluixet).

Per cert, si el tema del xiulet s'allarga gaire, proposo crear un nou fil.
Dons a mi m'encanta sentir el xiulet, de fet, molts cops que veig als panells que el següent tren no admet passatge, m'espero expressament per veure pasar el tren a tota velocitat, i en especial escoltar el xiulet.

Re: Xiulet

Posted: Friday 28/05/2010 23:33
by El LLOP
Guigui wrote:Jo no dic que treguin el xiulet com a mètode d'avís, però ja podrien tenir en compte que les estacions tenen un eco que fan el soroll força insuportable. El tramvia bé que passa amb una mena de timbre per a avisar (i tampoc estic dient que calgui tan fluixet).

Per cert, si el tema del xiulet s'allarga gaire, proposo crear un nou fil.
Doncs millor, així ningú podrà dir que ha patit un accident per no sentir-lo. A més, per això estant els xiulets, per sentir-se.