]Un bus exprés connectarà el centre de Badalona amb el recinte de Can Ruti
Els combois de Tusgsal sortiran cada 10 minuts i funcionaran quan s'inauguri l'estació de metro de l'L2
La històrica reivindicació de millorar l'accessibilitat i el transport als centres hospitalaris i de recerca que hi ha a la muntanya de Can Ruti de Badalona serà satisfeta d'aquí a pocs mesos. Segons va anunciar ahir l'Entitat Metropolitana del Transport, un bus llançadora connectarà aquest recinte amb el centre de Badalona mitjançant combois que sortiran cada deu minuts. El servei, que prestarà l'operadora Tusgsal, començarà a funcionar quan s'estreni la parada de metro de l'L2 Pompeu Fabra-Badalona, a l'Illa Central, i s'espera que s'inauguri abans de l'11 de setembre. El recorregut i la ubicació de les dues parades encara s'ha de concretar.
L'anunci de la creació d'aquest servei el va fer ahir el president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), Antoni Poveda, en el transcurs d'una jornada tècnica de qualitat en el transport públic organitzada per Tusgsal, l'empresa d'autobusos concessionària del servei a la comarca. Poveda va explicar que l'alcalde de Badalona, el socialista Jordi Serra, va demanar fa mesos que l'entitat estudiés com millorar la connexió de Badalona amb el recinte assistencial, hospitalari i de recerca de la muntanya de Can Ruti. De fet, aquesta reivindicació del batlle badaloní és una exigència ciutadana històrica recollida per la Plataforma pel Transport Públic i la Mobilitat Sostenible de Badalona, que entre d'altres mesures havia proposat aquest servei que finalment s'implantarà.
Així, i segons va avançar ahir Poveda i va confirmar el president i director general de Tusgsal, Fermín Casquete, el servei consistirà en un autobús llançadora que comunicarà els dos punts sense fer cap aturada durant el transcurs de l'itinerari i que funcionarà amb una freqüència de pas de deu minuts. Amb tot, per pujar o baixar de Can Ruti només caldrà esperar cinc minuts, ja que aquests combois exprés s'alternaran amb el pas de la línia B-26, que ja s'atura en diferents punts de la ciutat abans d'arribar al recinte d'activitat hospitalària i assistencial. El que encara cl determinar, segons Poveda i Casquete, serà el recorregut i la ubicació concreta de les parades d'aquest bus llançadora, així com si funcionarà només de dia o també de nit.
El que sí que ja se sap, però, és quan començarà a funcionar el servei: serà abans de l'11 de setembre, juntament amb l'estrena de l'estació de metro de l'L2 Pompeu Fabra-Badalona, que allarga cap a l'Illa Central la línia que ara acaba a Pep Ventura. En aquest sentit, Poveda no va concretar més els terminis que, dimarts, va indicar el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, sobre quan s'estrenarà l'estació.
Una notícia «excel·lent»
Casquete va defensar la disposició d'aquest nova línia tot emmarcant-la en l'exigència de «complementar les necessitats de l'usuari», sobretot ara que s'espera que l'allargament de l'L2 cap al centre de Badalona faci augmentar el nombre de passatgers amb destinació «a un centre extraordinari d'atracció de persones» com és l'hospital Germans Trias i Pujol. Per la seva banda, el nou director d'aquest centre, Jordi Ara, va qualificar la notícia de «molt rellevant i excel·lent» per als usuaris de Badalona i de la resta de poblacions veïnes, així com per als treballadors de l'hospital. «Tots sabem que aparcar el vehicle privat és molt complicat durant gran part del dia», va afegir. Ara, abans d'expressar el seu desig que s'habiliti un servei semblant «també a Santa Coloma i a Sant Adrià».
Compromís ambiental i laboral
La jornada tècnica organitzada ahir per Tusgsal al BCIN de Badalona va comptar, entre d'altres, amb la presència d'Eva Subirà, directora a Catalunya de l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR), entitat privada sense ànim de lucre que elabora i publica normes i desenvolupa marques de qualitat en l'àmbit nacional i internacional. En aquest sentit, Subirà va lliurar a aquesta empresa d'autobusos dues certificacions que reconeixen les condicions laborals i del servei que presta Tusgsal. La primera acreditació reconeix el sistema de gestió de la seguretat i la salut en el treball, mentre que l'altra, d'abast internacional i d'especial rellevància, valora el treball de la companyia per garantir una gestió mediambiental correcta. Subirà va explicar que les dues acreditacions són un «símbol de feina ben feta, de confiança i de futur» per part de Tusgsal, mentre que Casquete, que va exigir que l'espai públic de les ciutats respecti l'autobús com a mitjà de transport, va agrair el premi, no sense abans demanar «que no perdem de vista l'acreditació de l'usuari».
Font:
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -ruti.html