Page 1 of 8

Vaga a FGC

Posted: Friday 18/06/2010 8:58
by metring
http://www.catalunyapress.cat/cat/notic ... _30838.php

Continuen les protestes per la baixada salarial

Els treballadors de FGC faran quatre aturades de servei en hora punta
Economia 17/06/2010 21:37

Els treballadors dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya han decidit tirar endavant la convocatòria de quatre aturades els dies 29 i 30 de juny i el 20 i 21 de setembre com a protesta per la retallada salarial que patiran per pertànyer a una empresa pública catalana
fgc

Després de l'assemblea general convocada aquest dijous pels sindicats representats en el Comitè d'Empresa dels FCG s’han ratificat les aturades dels serveis de transport en hores de màxim trànsit: de 7 a 9 del matí i de 18 a 20 de la tarda.

Així volen protestar per la vulneració del conveni col·lectiu vigent, amb l'aplicació de la retallada del 5% dels seus sous. I és que la plantilla de FGC insisteix en l’existència d’un greuge comparatiu: el fet que sigui l’única empresa de transport públic dins de l'Autoritat Metropolitana del Transport afectada per la mesura.

Els sindicats assenyalen que els treballadors i les treballadores del FGC estan inclosos en el decret 3/2010 del 29 de maig. Aquesta aplicació del decret menysprea el model de relacions laborals que fins ara havien mantingut l‘empresa i sindicats perquè anul·la el que s’havia aconseguit amb la negociació col·lectiva durant els darrers anys.

Re: Vaga a FGC

Posted: Friday 18/06/2010 18:45
by jordigt2008
Amb tanta vaga, et donen ganes de treure't el carnet de conduir ja.

Re: Vaga a FGC

Posted: Saturday 19/06/2010 2:07
by metrobaix
jo ja fa uns anys que m'he tret del transport públic i que optat pel vehicle propi i la veritat que mentres continuïn aixi amb correspondencies, trajectes pesats i freqüencies... serà per molts anys. És molt trist però és així. Un trajecte que faig cada dia en cotxe de 20min no pot pas ser competiu amb transport públic quan dura més d'1h30. I no parlem dels €, la t50/30 al voltant dels 80euros, omplir diposit del cotxe durant 1 mes 100.

Salut

Re: Vaga a FGC

Posted: Saturday 19/06/2010 19:00
by BRILL 18
metrobaix wrote:jo ja fa uns anys que m'he tret del transport públic i que optat pel vehicle propi i la veritat que mentres continuïn aixi amb correspondencies, trajectes pesats i freqüencies... serà per molts anys. És molt trist però és així. Un trajecte que faig cada dia en cotxe de 20min no pot pas ser competiu amb transport públic quan dura més d'1h30. I no parlem dels €, la t50/30 al voltant dels 80euros, omplir diposit del cotxe durant 1 mes 100.

Salut
En defensa del transport public, tot depen del desplaçament i l'hora, jo de Sant Quirze del Valles a Barcelona Centre, amb cotxe dia de cada dia 8 del mati no puc calcular el que trigo ja que depent com estigui l'entrada a Barcelona de cotxes, pero et puc asegurar que si no es una hora poc li falta i despres aparca clar. El mateix recorregut amb FGC, que fins al moment almenys la linea Valles, son puntuals, se que trigo aprox, 40 minuts, i no tinc que aparcar, per tant, ho tinc clar per mi el transport public, i sobre el preu de la 50-30 , sincerament he fet nunmeros, em surt mes barata que el cotxe no sol has decontar la bentzina, tambe hi ha el desgast, el parking al arribar a destinacio, el manteniment, a mes Km mes sovint,
No mes volia posar aquest exemple a favor del transport public, i sobre las correspondencies , i frequenxias en el meu cas la frequencia es idonea i si tinc que fer correspondencia , noi seria masa tenir un transport public a mida de las nostres necesitats pero aixo es impossible

Re: Vaga a FGC

Posted: Saturday 19/06/2010 19:15
by Lluita1714
Jo visc al Llobregat, com diu sota el meu nom, a Sant Andreu de la Barca, i és anormal que en un ciclomotor, amb tots els semàfors dels camí i sense anar a més de 60km/h, trigui el mateix que en arribar a Plaça Espanya en FGC, 38 minuts, tot i que ara trigo una mica més pel tall de Collblanc, per obres del metro. La benzina em surt igual que el tren, m'evito transbords si vull anar més enllà de Plaça Espanya i no tinc problemes d'aparcament. Endinsats a la ciutat comtal, ja, aquest petit transport privat ja ha superat en temps al transport públic. No és culpa del metro de Barcelona, la culpa la té el metro del Baix Llobregat, aquell que a base d'estacions ja és un metro, i aviat serà el Tram-tren, o Tramvia del Baix Llobregat... No és normal. Afegim a tot plegat, les vagues, els retards de la línia de tant en tant, i els problemes que ha tingut moltes vegades amb talls i serveis de bus substitutoris. No és competent. Els del Vallès tenen un transport molt millor, però si no hi hagués el peatge del túnel de Vallvidrera, no sé si algunes ciutats d'aquesta zona tindrien justificada la funcionalitat del tren. I això no és res, ciutats del Vallès, estan pitjor comunicades, com Castellbisbal, que ben bé té l'estació en una altra comarca...

Re: Vaga a FGC

Posted: Sunday 20/06/2010 1:38
by wefer
Lluita1714 wrote:és anormal que en un ciclomotor, amb tots els semàfors dels camí i sense anar a més de 60km/h, trigui el mateix que en arribar a Plaça Espanya en FGC
Anormal no, és totalment normal.

Normal en aquest país de pandereta en que vivim, és clar, on tan polítics com tècnics gestors són incapaços d'entendre que el transport la gent el vol per anar d'un lloc a un altra còmode i ràpidament. en canvi, ells només veuen freqüències :? i cobertura (en el millor dels casos), però mai es pregunten si realment és el que necessita i vol el ciutadà.

Fa ja temps, en una visita al CTC de la línia del Vallès, vaig preguntar al responsable si, com jo, creia que era necessari tornar a posar semidirectes fent les infraestructures necessàries per fer-ho possible. La resposta fou senzilla: "no, perquè ens complicaria l'explotació". Doncs ja està... si aquest és el criteri que segueixen, per ells com si els trens van buits, tant els fa mentre circulin a l'hora i puguin exhibir davant els seus superiors bons precentatges de puntualitat. De fet, acabes tenint la sensació que es dediquen a moure trens com si juguessin amb una maqueta sense preocupar-se de les necessitats reals de la gent que hi va dins.

Re: Vaga a FGC

Posted: Wednesday 23/06/2010 8:53
by Mako448
Ahir per megafonia tope de potent ja van estar anunciant la vaga convocada pel 29-30 de Juny.

Re: Vaga a FGC

Posted: Monday 28/06/2010 16:42
by liniadelRipollés
Durant el període de vaga, hi ha serveis mínims del 50%. La resta d'hores del dia, els trens aniran amb normalitat.

Re: Vaga a FGC

Posted: Tuesday 29/06/2010 8:38
by Trenscat
Acabo de venir de la Barcelona-Vallès per fer un trajecte Terrassa Rambla-Pl.Catalunya. En primer lloc dir que no s'estan complint els serveis mínims per la presència i imagino que durant una estona encara deu haver estat pitjor de treballadors protestant a l'estació de Pl.Catalunya. Tot ha començat quan havia d'agafar el S1 de les 6:54 que finalment ha sortit a les 7:01 i no de la via 1 com tothom pensava sinó de la via 2, que ha provocat corredisses per canviar d'andana. Ja durant tot el trajecte el tren ha anat sovint més lent de l'habitual i a Sarrià ja s'hi ha parat una bona estona. Al tornar a arrencar el maquinista ha anunciat que el tren pararia a Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi també. Fins a Sant Gervasi hem anat fent més o menys bé, però a Sant Gervasi ja ens hi hem estat parats ben bé 5 minuts. Posteriorment el tren ha seguit fins a Gràcia on ha estat parat ben bé 10-15 minuts més; els L7 finalitzaven a Gràcia i feien de llançadora fins a Av.Tibidabo i els L6 no circulaven fins a Pl.Catalunya tampoc (feien la llançadora Sarrià-Reina Elisenda). Finalment seguim fins a Provença on s'anuncia que el tren finalitza recorregut en aquella estació, però quan ja sortíem de l'andana han anunciat per megafonia que el tren de la via 2 (o sigui amb el que havia vingut) seguiria fins a Pl.Catalunya. Torna a pujar al tren i finalment hem entrat per la via 3 de Pl.Catalunya, 1 hora i 10 minuts després de sortir de Terrassa-Rambla. En aquesta estació com he dit hi havia treballadors de FGC protestant a la nau de les vies 1 i 2 i els pocs trens que circulaven ho feien per la via 1 (jo he vist sortir un S2 a Sabadell i prou, als monitors no s'anunciava cap més tren). Els trens a les vies 3, 4 i 5 estaven parats i amb l'indicador de "Reservat". Conclusió: no s'han complert els serveis mínims, només circulaven S1 i S2 des de Pl.Catalunya parant a totes les estacions i que sortien amb comptagotes. A Pl.Catalunya hi havia diversos mitjans de comunicació cobrint la noticia.

Re: Vaga a FGC

Posted: Tuesday 29/06/2010 10:48
by Trenscat
De http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... ACIONS.pdf

Afectacions aturades FGC
• Des de les 7.26 h. s’han incomplert els serveis mínims a la línia Barcelona-
Vallès impedint la sortida de trens des de Plaça Catalunya
• A partir de les 9:00 h. s’ha reprès la normalitat a totes les Línies
Metropolitanes, tot i que les aturades es repetiran entre les 18:00 h i les
20:00 h

Barcelona, 29 de juny de 2010

El servei de Ferrocarrils de la Generalitat s’ha vist afectat per les aturades convocades
pel Comitè d’Empresa per avui dimarts dia 29 de juny.

Afectació aturades línia Barcelona-Vallès:
• A partir de les 7.26 h. i fins les 9.00 h no han sortit trens des de l’estació de Plaça
Catalunya. Fins aleshores, el servei s’havia desenvolupat amb normalitat.
• Els trens de les línies S1 (Terrassa), S2 (Sabadell), L6 (Reina Elisenda) i L7
(Avinguda Tibidabo) han finalitzat i començat el seu recorregut a l’estació de
Provença, entre les 7:26 h i les 9:00 h. No s’han produït més incidents
remarcables, excepte algun retard puntual.
• En total s’han suprimit 4 de les 70 circulacions previstes. D’aquestes, unes 60
circulacions han vist retallat el seu recorregut per la impossibilitat d’arribar fins a
Pl.Catalunya.
• Dades viatgers transportats: En total s’han transportat 27.100 viatgers, un 35%
menys en comparació amb un dia tipus d’aquest període de l’any. A Pl.
Catalunya, la interrupció del servei ha afectat uns 2500 viatgers.

Afectació aturades línia Llobregat-Anoia:

• No s’han produït incidents remarcables i s’han complert els serveis mínims
previstos, amb alguns retards puntuals de fins a 15 minuts a causa de l’acció dels
piquets.
• S’han pogut efectuar les 14 circulacions previstes.
• Dades viatgers: En total s’han transportat 13.500 viatgers, un 22% menys en
comparació amb un dia tipus d’aquest període de l’any.
Dades globals viatgers: 40.600 viatgers transportats a les dues línies, un 31%
menys en comparació amb un dia tipus d’aquest període de l’any.

Recordem que el Comitè d’Empresa ha convocat aturades entre les 7:00 h.-9:00 h. i
les 18:00 h.-20:00 h. i que el Departament de Treball ha establert uns serveis
mínims del 50%. FGC no garanteix el correcte funcionament del servei als usuaris
durant les franges horàries de les aturades.

Re: Vaga a FGC

Posted: Tuesday 29/06/2010 11:36
by metring
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... lunya.html

FGC dice que se incumplen los servicios mínimos en la huelga y los trenes no salen desde Catalunya

Los trabajadores han convocado paros entre las 7 y las 9 horas, y las 18 y las 20 horas

29/06/2010 | Actualizada a las 08:42h | Ciudadanos

Barcelona. (EUROPA PRESS).- Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) aseguró que los servicios mínimos en la huelga convocada para hoy no se están cumpliendo y que desde las 7.26 horas no salen trenes desde la estación de Plaça Catalunya, según informó la compañía en un comunicado.

Los trenes en dirección Barcelona de las líneas S1 (Terrassa), S2 (Sabadell), L6 (Reina Elisenda) y L7 (Avinguda Tibidabo) finalizan su recorrido en Provença y desde allí dan la vuelta para continuar ofreciendo el servicio previsto. Hasta las 7.26 horas, cuando se han detenido las salidas desde Plaça Catalunya, el servicio ha funcionado con normalidad.

Los trabajadores han convocado paros entre las 7 y las 9 horas, y las 18 y las 20 horas, y la Conselleria de Trabajo estableció unos servicios mínimos del 50% en la circulación de trenes durante esas franjas.

La plantilla critica que sea la única empresa de transporte público dentro de la Autoridad Metropolitana del Transporte (AMT) afectada por el decreto 3/2010 de 29 de mayo, que incluye el recorte del 5% de los funcionarios.

Re: Vaga a FGC

Posted: Tuesday 29/06/2010 19:11
by metring
Segons DPTOP, sembla ser que tampoc s'estan respectant els serveis mínims a la tarda.

Re: Vaga a FGC

Posted: Tuesday 29/06/2010 19:19
by megapauer
Garantitzo que els piquets tornen a fer de les seves.

A l'estacio de Volpelleres els trens cap a Barcelona s'aturen prop de mitja hora i s'ha creuat una unitat amb el tester tot tacat de pintura blanca. Aixi doncs, com sempre els sindicats demostrant que entenen per democracia

Re: Vaga a FGC

Posted: Tuesday 29/06/2010 19:23
by metring
megapauer wrote:Garantitzo que els piquets tornen a fer de les seves.

A l'estacio de Volpelleres els trens cap a Barcelona s'aturen prop de mitja hora i s'ha creuat una unitat amb el tester tot tacat de pintura blanca. Aixi doncs, com sempre els sindicats demostrant que entenen per democracia
:o És de bojos, a Madrid estan igual amb lo del metro, què està passant?

Re: Vaga a FGC

Posted: Tuesday 29/06/2010 20:06
by megapauer
metring wrote: :o És de bojos, a Madrid estan igual amb lo del metro, què està passant?
Doncs que els sindicats, amb el seu equip de lliberats i amb les butxaques plenes, estan pletòrics. I volen marcar-se un órdago amb els treballadors en un moment en que la seva credibilitat trantolla. I fan tota la pressió que poden, i com sempre utilitzant els seus tradicionals mètodes mafiosos extorsionant als que volen exercir el seu DRET al treball.

Re: Vaga a FGC

Posted: Wednesday 30/06/2010 7:58
by Trenscat
Aquest matí de dimecres 30 de juny s'estan complint (almenys de moment) els serveis mínims a la Barcelona-Vallès. He baixat puntual en el S1 de les 6:47 a Terrassa-Rambla i a Pl.Catalunya no he vist piquets. A Pl.Catalunya els trens fan rotacions estranyes, ja que l'S1 amb el que he baixat s'ha aturat a la via 1 per fer un L6 i a la via 3 hi havia un S55 a Universitat Autònoma. Hi havia diversos mitjans de comunicació per les andanes de l'estació però estava tot molt tranquil, fins i tot donava la impressió que hi havia molt menys passatge de l'habitual (clar que també he baixat més d'hora de l'habitual!).

Re: Vaga a FGC

Posted: Wednesday 30/06/2010 9:16
by Miquel
megapauer wrote:Garantitzo que els piquets tornen a fer de les seves.

A l'estacio de Volpelleres els trens cap a Barcelona s'aturen prop de mitja hora i s'ha creuat una unitat amb el tester tot tacat de pintura blanca. Aixi doncs, com sempre els sindicats demostrant que entenen per democracia
No se si serà el mateix, però els piquets van invalidar un tren, pintant de blanc el vidre frontal d'una 112 a Plaça Catalunya.

Re: Vaga a FGC

Posted: Wednesday 30/06/2010 11:02
by MZA_1600
Segons font d'un sindicalista, el conseller d'economia s'ha reunit amb el president de FGC per tal de retirar la retallada del 5%. Si les negociacions no prosperen, a les 18h es fara una vaga salvatge sense respectar els serveis mínims.

Re: Vaga a FGC

Posted: Wednesday 30/06/2010 12:39
by Mako448
MZA_1600 wrote:Segons font d'un sindicalista, el conseller d'economia s'ha reunit amb el president de FGC per tal de retirar la retallada del 5%. Si les negociacions no prosperen, a les 18h es fara una vaga salvatge sense respectar els serveis mínims.
Doncs com és confirmi aixó la que és muntarà aquesta tarda.

Re: Vaga a FGC

Posted: Wednesday 30/06/2010 13:52
by davida
La solució es facil.
Si fan vaga sense respectar el serveis minim es resta del sou dels que incompleixen el serveis minims els gastos ocasions al usuaris:

Per exemploe es paga a 6€ la hora de retras.
Si 100 empleats impedeixen que 50.000 persones utilitzin els serveis minims, provocant de mitjana que els seus desplaçament durin 1h mes del norm:
50000 afectats x 1h x 6€ /100 empleats= 30.000 € per empleats

Aixo que apliqui per FGC, Renfe controladors aeris i similars.
No es toca el dret a vaga. La poden seguir fent, pero respectant els serveis minims