Page 1 of 1

És un embolic L9-L10? Nomenclatura de línies

Posted: Tuesday 06/07/2010 12:06
by foronda 141
Nota: fil procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... start=1980

Si fem línias amb serveis parcials, i a mes per el ramal del Aeroport pasan dues línias, el metro deixerá de ser tan clar i sencill com es ara, i tindrem un lío de línies semblant a Londres, on es mes difícili orientarse.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 06/07/2010 12:15
by metring
Pitjor a Nova York, a Londres estan més ben senyalitzades les destinacions dels trens que no pas a les L9-10 d'aquí.

Ramals

Posted: Tuesday 06/07/2010 14:45
by Guigui
foronda 141 wrote:Si fem línias amb serveis parcials, i a mes per el ramal del Aeroport pasan dues línias, el metro deixerá de ser tan clar i sencill com es ara, i tindrem un lío de línies semblant a Londres, on es mes difícili orientarse.
Costa orientar-se a FGC? Aquí deixo la pregunta.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 06/07/2010 19:12
by foronda 141
Doncs jo mateix, que utilitzo FGC ocasionalment, al ser de aquí, se moure'm bé i no tinc problemes, sempre que em fixi en la destinació del tren, ara be, si et dic la veritat encara no m'hi après la nomenclatura dels serveis parcials S8, S55, etc.

En un altre post de fa uns dies, ja vaig escriure que no trovaba gaire sentit que si la R1 te una sola denominació encara que els trens acabesin el recorregut a diversas estacions com Mataró, Arenys, Calella, Blanes etc., FGC no utilitzes el mateix sistema la fi d'evitar denominacions innecesaries.

Pel que fa per la gent que no es d'aqui si que em sembla que serà mes complicat, doncs no tothom coneix tan bé la xarxa com nosaltres. Moltes vegadas hi tingut que informar a turistas despistats cap on tenían que anar.

A Londres, jo tampoc m'he perdut, pro al cercle central per on pasan varies línias t'hi tens que fixar molt, i aixo que soc friki metrero.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 06/07/2010 23:45
by oriolp13
Però per això, apart de posar la nomenclatura de la línia, a FGC (S55, S5, S8, etc...), al costat, tant RENFE com FGC, el tren porta el nom de l'estació de destí (Sant Cugat, U. Autònoma, Mataró, etc...), per així no cometre error!

Re: És un embolic L9-L10? Nomenclatura de línies

Posted: Wednesday 07/07/2010 22:47
by jaezcurra
Yo creo que por poco que se fije la gente, NO tendría que haber problemas para coger un L9 o un L10, según convenga. Tal y como está ahora mismo en las 3 estaciones compartidas, a mí me parece correcto.

Re: És un embolic L9-L10? Nomenclatura de línies

Posted: Wednesday 07/07/2010 23:05
by foronda 141
Totalment d'acort de que com està ara no hi han problemes, pro lo que comentem es que pasará quand al ramal de l'Aeroport pasin las línias L2 i L9; i al ramal de L-10 i segons sembla de la L2 hi hagin trens que no facin el recorregut complert fent serveis parcials.

A les hores es quand tindrem el lío.

Re: És un embolic L9-L10? Nomenclatura de línies

Posted: Wednesday 07/07/2010 23:09
by Lluita1714
No hauriem de tenir cap problema amb això. Ara, això no justifica que calgui simplificar FGC i modificar una mica Renfe per aclarir millor els serveis.

Re: És un embolic L9-L10? Nomenclatura de línies

Posted: Thursday 08/07/2010 8:54
by Nozomi
Yo no veo que sea un problema. La gente será que es un poco tontita o se lo hace porque liarse en un Metro pequeñín como el de Barcelona tiene delito. Si me dices "oh, es que tenemos un complejísimo sistema subterráneo como en Nueva York con números, letras, servicios local y exprés, parciales, etc." pues vale, me lo creo, pero considerar un lío lo de la L9/L10 me parece cómico xD

Saludos

Obrir ulls i orelles

Posted: Thursday 08/07/2010 11:14
by Guigui
foronda 141 wrote:Totalment d'acort de que com està ara no hi han problemes, pro lo que comentem es que pasará quand al ramal de l'Aeroport pasin las línias L2 i L9; i al ramal de L-10 i segons sembla de la L2 hi hagin trens que no facin el recorregut complert fent serveis parcials.
Quan vaig passar a viure a Viena, em vaig fixar, sense que ningú m'ho avisés abans, que alguns trens de l'U6 només anaven fins a Alser Straße en lloc de Heiligenstadt quan acabava l'hora punta. Senzillament, mirava els panells d'andana (semblants als "processant-nova-informació", aka PNI).

En resum: no costa obrir els ulls, oi? I després, un missatge per megafonia abans de Parc Logístic amb un avís tipus: "Parc Logístic. Correspondència amb L9. Aquest tren finalitza aquí el seu recorregut. Els viatgers que vulguin continuar el trajecte fins a Aeroport, agafin la línia 9." acabaria de fer el fet.

Re: És un embolic L9-L10? Nomenclatura de línies

Posted: Thursday 08/07/2010 17:36
by metring
El problema seria, per exemple, a les línies 9 i 10 tinguessin un panell com el de Fabra i Puig :x

Re: És un embolic L9-L10? Nomenclatura de línies

Posted: Thursday 08/07/2010 21:44
by majosa
Em sembla anomenar l'altre ramal com línia 10 molt "pretenciós" perqué no és totalment independent a diferencia de la majoria de línies de metro que sí ho són.

Després de trobar un lloc on fa vent em disposo a explicar la meva proposta d'enumeració de ramals.

Es pot enumerar a partir del nombre de línia amb lletres el ramal, de manera que el ramal Aeroport-Can Zam rebria L9A i l'altre L9B.

Des del meu punt de vista i trobo certs avantatges com:
  • Quan s'anuncien correspondencies només s'ha de mencionar una línia i no dos: en el tram central només es diria L9 i en els ramals la nomenclatura per ramals
  • Possibilitat de crear més ramals sense sobresaturar la nomenclatura de línies

Re: És un embolic L9-L10? Nomenclatura de línies

Posted: Thursday 08/07/2010 22:17
by marc
Jo crec que l'unic que caldria fer es millorar la informacio de les andanes en el tram comu, com per exemple els termometres que mostren les linies per separat quan realment son una sola, per la resta trobo que la informacio es suficient, i que sino vagin al suburba de Nova York o es passin per la renfe i que despres em diguin si la L9-L10 es liosa. Ara be tot es pot millorar i qualsevol aspecte en aquest sentit sempre sera benvingut

Simplificació

Posted: Friday 09/07/2010 10:48
by Guigui
majosa wrote:Es pot enumerar a partir del nombre de línia amb lletres el ramal, de manera que el ramal Aeroport-Can Zam rebria L9A i l'altre L9B.
Totalment d'acord. A més, el fet de dur un sol color augmentaria la intel·ligibilitat al plànol i la cartelleria.

Tinc molt la imporessió que el fet de separar-ho en dues línies respon més aviat a qüestions de màrqueing polític que no pas tècniques o pràctiques.

Re: Simplificació

Posted: Friday 09/07/2010 18:58
by 437.001
Guigui wrote:
majosa wrote:Es pot enumerar a partir del nombre de línia amb lletres el ramal, de manera que el ramal Aeroport-Can Zam rebria L9A i l'altre L9B.
Totalment d'acord. A més, el fet de dur un sol color augmentaria la intel·ligibilitat al plànol i la cartelleria.

Tinc molt la imporessió que el fet de separar-ho en dues línies respon més aviat a qüestions de màrqueing polític que no pas tècniques o pràctiques.
Vols que et digui una cosa? En els meus malsons més humits veig un nou tram central que separarà la L9 de la L10, i la L9 seguirà la ruta Europa/Fira-Aprestadora-Santa Eulàlia-Badal-Les Corts-Francesc Macià-Gràcia-Fontana-Joanic-Dos de Maig-Navas-Sagrera Estació-Santander-Bon Pastor-Can Peixauet.

La L10 seguiria passant per Guinardó-Lesseps-Sarrià-Collblanc-Torrassa...

I serà igual de cara i provocarà la bancarrota de Barcelona.

Re: És un embolic L9-L10? Nomenclatura de línies

Posted: Saturday 10/07/2010 12:33
by Fran-Ikarus
Doncs sí, L9a i L9b (o L9A i L9b, m'és igual si majúscula o minúscula) hagués estat més realista.

Òbviament, i com insinua en Guigui, d'haver-ho fet així no haurien pogut parlar d'estar inaugurant "una línia cada mes" ;)