Locomotora Talgo L-9202

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
Jacob.CH

Locomotora Talgo L-9202

Post by Jacob.CH »

He llegit en la web de Patentes Talgo sobre aquesta locomotora i diu que pot circular en l'ample espanyol i en el UIC i que també pot circular sota catenària de 3kV i de 25kV.

Això vol dir que pot funcionar en ample UIC a 3000V i en ample ibèric a 25kV??
(serien només les línies electrificades de Portugal)
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Locomotora Talgo L-9202

Post by marc »

No crec que hi hagi inconvenient per aquest tema, ja que els dos sistemes de canvi son independents, i en cas que no fos aixi segurament amb unes modificacion senzille seria possible. Si fa mes de 30 anys les 279 i els 432 ja podien canviar de tensio en ample iberic no veig perque aquesta locomotora del segle XXI no ho pot fer. El que ja es un altre tema si es compatible amb els sistemes de seguretat portuguesos.
De nou al FTC
Jacob.CH

Re: Locomotora Talgo L-9202

Post by Jacob.CH »

les 279 també són (o potser eren) bitensió? Creia que només ho eren les 289
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Locomotora Talgo L-9202

Post by marc »

les 279 van ser les primeres bitensio que van circular. Degut al seu bon funcionament i que amb l'avanç del canvi de tensio arreu de la peninsula cada vegada hi havia mes punts de on es necesitava canvi de locomotora van entrar en servei els 432 i les 289, aquestes darreres incorporaven diverses millores respecte les 279
De nou al FTC
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”