Avui he fet una pàgina de la wiki sobre el tema, http://www.transport.cat/wiki/index.php ... caci%C3%B3 , el cas és que mirant blocs dedicats a Sants, l'hemeroteca de La Vanguardia i a d'altres documents a internet, sé que l'enllaç entre línies es va fer el 1887, però el que no m'ha quedat clar és si l'estació ja existia abans, perquè als blocs apareix com que era l'altre estació de la zona, apart de la de Sants, però no donen cap data. Algú en sap més?
Con posterioridad, como resultado de la absorción de la línea de Vilanova y Valls en 1887, la TBF emprendió una serie de obras destinadas a unir las diferentes líneas que poseía. Para ello construyó, en primer lugar, un pequeño tramo ferroviario que enlazó las líneas de la costa e interior en Sant Vicenç de Calders, que fue inaugurado el 24 de abril de 1887 y, en segundo lugar, un nuevo ramal que unió la población del Prat de Llobregat con la estación de la Bordeta en el municipio de Sants, inaugurado el 15 de junio de 1887, con la finalidad de desviar los trenes de la línea de Vilanova, pasando por la calle de Aragón, hacia la estación del paseo de la Aduana de TBF.
Re: Bordeta Bifurcació
Posted: Tuesday 10/08/2010 19:52
by metring
És menys o menys el que he trobat, però igualment gràcies. Ara he vist una altre mínima informació a http://issuu.com/belenijosep/docs/2007-10_512 , a la pàgina 82 del Via Libre d'octubre de 2007, a on reconeixen que no en saben gran cosa:
Via Libre wrote:"La estación de Bordeta desapareció a principios del siglo pasado, sin que queden rastros ni prácticamente información documental"
Plànol de Barcelona del 1890, on apareix l'estació dibuixada al cantó mar de les vies tot just travessada la Riera Blanca, aproximadament on anys més tard es construiran les cotxeres del Transversal.
Re: Bordeta Bifurcació
Posted: Thursday 12/08/2010 11:14
by metring
Platanito wrote:Plànol de Barcelona del 1890, on apareix l'estació dibuixada al cantó mar de les vies tot just travessada la Riera Blanca, aproximadament on anys més tard es construiran les cotxeres del Transversal.
Moltíssimes gràcies!!!!!
La pega és el sistema de visualització, costa de veure més gran al no deixar ampliar gaire.
Re: Bordeta Bifurcació
Posted: Thursday 12/08/2010 14:48
by genissimon
metring wrote:
Platanito wrote:Plànol de Barcelona del 1890, on apareix l'estació dibuixada al cantó mar de les vies tot just travessada la Riera Blanca, aproximadament on anys més tard es construiran les cotxeres del Transversal.
Moltíssimes gràcies!!!!!
La pega és el sistema de visualització, costa de veure més gran al no deixar ampliar gaire.
Has mirat a la cartoteca de l'ICC? és consultable per internet. Potser trobes alguna cosa més "visionable".
Tinc un dubte sobre l'estació... per una banda les notícies parlen del 1884 de l'existència d'aquesta estació, en una d'elles es diu que s'enderrocará, pero per altra banda el 1887 es diu que s'ha inaugurat l'enllaç entre les estacions del Prat i la de la Bordeta. Sense dir que se n'ha fet d'aquesta i per l'altra els mapes de 1890 marquen com que existeix l'estació.
Re: Bordeta Bifurcació
Posted: Thursday 12/08/2010 20:00
by Vilarrubla
metring wrote:Doncs ja sabem què toca: a investigar, i saber a on quedaven, i el temps que van durar!
En temes ferroviaris, mai no deixem de trobar-nos sorpreses
5. Ampliació de l'estació de Sants, presentat pel febrer de 1903, amb una ampliació posterior feta pel novembre de 1904 que suposava la construcció d'un baixador a la Bordeta. Aquest seria aprovat el mes de gener de 1905. l'Estació de Sants va ser ampliada el 1929 i posteriorment el 1935, i no va canviar d'aspecte fins el 1972.
En el cas de l'article que cites podria ser un error, però no crec que sigui un error de l'article de la revista de Obras Públicas, on ja apareix el 1861. Potser que siguin dos baixadors diferents perquè s'hagués de traslladar el primer?
5. Ampliació de l'estació de Sants, presentat pel febrer de 1903, amb una ampliació posterior feta pel novembre de 1904 que suposava la construcció d'un baixador a la Bordeta. Aquest seria aprovat el mes de gener de 1905. l'Estació de Sants va ser ampliada el 1929 i posteriorment el 1935, i no va canviar d'aspecte fins el 1972.
En el cas de l'article que cites podria ser un error, però no crec que sigui un error de l'article de la revista de Obras Públicas, on ja apareix el 1861. Potser que siguin dos baixadors diferents perquè s'hagués de traslladar el primer?
No, a la revista és difícil que s'equivoquin, i tampoc és un error el mapa del 1900, a on ja apareixia. Lo del llibre del que parles podria ser un altre baixador que tenien previst, més gran que el primer, però que finalment es va descartar, donat que allà anaven a parar les cotxeres del Transversal.
Tot plegat és força enrevessat, ja diuen a blocs sobre història de Sants que molts documents van desaparèixer per no sé quina revolta.
Si, però com a l'article de La Vanguardia diu que va desaparèixer quan van fer l'enllaç, no se pas L'article és de l'época, amb lo qual no és un problema de perdua de documents posteriors, però si que pot ser que al final no la desmantellessin.
Re: Bordeta Bifurcació
Posted: Monday 16/08/2010 17:19
by metring
El dia que hi hagi l'hemeroteca del Diari de Barcelona com la de La Vanguardia, via internet, podrem investigar moltíssimes més que no pas ara, de moment, paciència!
Re: Bordeta Bifurcació
Posted: Monday 16/08/2010 19:20
by Vilarrubla
Està previst?
Re: Bordeta Bifurcació
Posted: Monday 16/08/2010 22:28
by metring
Vilarrubla wrote:Està previst?
No he sentit absolutament res, el que sembla és que la versió web, que no era res de l'altre món, va deixar de funcionar l'any passat.
Tenir escanejat el diari, des del 1792, donaria unes possibilitats increïbles per investigar!!!