"El apeadero de la Diagonal"

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

"El apeadero de la Diagonal"

Post by metring »

Lo del túnel de ferrocarril per la Diagonal, pel que he vist a La Vanguardia, te un precedent en una idea de finals del segle XIX, de fer un baixador que finalment es va desestimar, al·legant això:
La Comisión de Ensanche, al dictaminar sobre este asunto, ha propuesto, y el Ayuntamiento
ha aceptado, que sea denegada la construcción de un apeadero en la calle Diagonal,
fundándose para ello en que so invadiría gran extensión de terreno viable y en
que se interrumpiría la visualidad y el tránsito en las calles de Urgel y Diagonal


(a mí que em perdonin, però ja em direu quin trànsit havia l'any 1884)

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-006.pdf

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-007.pdf
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: "El apeadero de la Diagonal"

Post by Alemany »

metring wrote:Lo del túnel de ferrocarril per la Diagonal, pel que he vist a La Vanguardia, te un precedent en una idea de finals del segle XIX, de fer un baixador que finalment es va desestimar, al·legant això:
La Comisión de Ensanche, al dictaminar sobre este asunto, ha propuesto, y el Ayuntamiento
ha aceptado, que sea denegada la construcción de un apeadero en la calle Diagonal,
fundándose para ello en que so invadiría gran extensión de terreno viable y en
que se interrumpiría la visualidad y el tránsito en las calles de Urgel y Diagonal


(a mí que em perdonin, però ja em direu quin trànsit havia l'any 1884)

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-006.pdf

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-007.pdf
No m'estranyaria ni un pel que les raons de "falta de visibilitat" fóssin de caire militar. A aquests no els feia ni pisca de gràcia els obstacles visuals, i així és com no deixaven construir a Montjuïc, i potser aqui els dificultava visibilitat des del quartel del carrer Viladomat o algun altre punt. És només una conclusió teòrica, ni tan sols sé si aquest estava construït en aquella època, però llavors la ciutat els era massa revolucionària i les forces militars gastaven més esforços en mantenir-la controlada que en defendre-la.

Gràcies pel document, curiós si més no.
Què és alló??
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Línia?

Post by Guigui »

I de quina línia havia de formar part el baixador?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”