Absorció i no fusió

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Absorció i no fusió

Post by El LLOP »

He estat mirant dades del registre mercantil de Barcelona i he vist que a la pàgina de Metro de Barcelona apareixen tres denominacions: Ferrocarril Metropolità de Barcelona s.a., Ferrocarril Metropolità de Barcelona S.A (SPM) i Ferrocarril Metropolitano de Barcelona. I la data de constitució és el "17-12-1920", pel que dedueixo que el procés que es va produir als anys 60 no va ser una fusió per fer néixer una empresa nova, sinó una fusió pura i dura (encara que això ja ho havia llegit). El fet de que després del procés de fusió se li canviés el nom a l'empresa, a mi sempre m'havia fet creure que era una nova companyia que aprofitava en part el nom d'una de les antigues afegint-li SPM per crear una nova. Però en realitat era la mateixa empresa que continuava i un altre que desapareixia.

Suposo que alguns ja ho sabíeu, però d'altres no. Canviaré l'apartat de la wiki on parla de fusió i ho canviaré per absorció. Us deixo els enllaços. Per cert TMB es va constituir el 7 de gener de 2005 (SL).



Ferrocarril Metropolità de Barcelona
TMB
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Absorció i no fusió

Post by marc »

Pero aixi qui va absorvir a qui?
I parlant del mateix tema, el funicular de montjuic, es una absorcio tambe? ho dic perque durant uns anys li van assignar un numero de linia de metro hi tot
De nou al FTC
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Absorció i no fusió

Post by victorcasta »

Hi ha diferents tipus de fusions. Hi ha la fusió per extinció, on totes les societats s'extingeixen per formar-ne una de nova (per exemple, Caixa Terrassa, Sabadell i Manlleu s'han extingit per crear Unnim) i la fusió per absorció, on una societat s'extingeix per ser absorbida i l'altra manté la seva denominació. Ambdós casos són fusions.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Absorció i no fusió

Post by El LLOP »

victorcasta wrote:Hi ha diferents tipus de fusions. Hi ha la fusió per extinció, on totes les societats s'extingeixen per formar-ne una de nova (per exemple, Caixa Terrassa, Sabadell i Manlleu s'han extingit per crear Unnim) i la fusió per absorció, on una societat s'extingeix per ser absorbida i l'altra manté la seva denominació. Ambdós casos són fusions.
* fusió per extinció: fusió
* fusió per absorció: absorció

almenys es el que jo entenc.
User avatar
Dr. T
N6
N6
Posts: 207
Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
Location: Entre les Guilleries i el Ter
Contact:

Re: Absorció i no fusió

Post by Dr. T »

...què és el que passarà amb La Caixa i Caixa de Girona. Tothom parla de "fusió", però no crec que La Caixa estigui disposada a perdre la seva identitat.

Tornant al tema del fil... entenc que Ferrocarril Metropolità de Barcelona S.A va absorbir Ferrocarril Metropolitano de Barcelona i es va passar a denominar Ferrocarril Metropolità de Barcelona S.A (SPM) per maquillar l'absorció?

I com pregunta en marc... què va passar amb el Funicular de Montjuïc?
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Absorció i no fusió

Post by El LLOP »

no, el Ferrocarril Metropolitano de Barcelona va absorbir el Gran Metropolitano de Barcelona. Alhora, el Ferrocarril Metropolitano de Barcelona va afegir al seu nom les sigles SPM degut al canvi dels seus estatuts, que la convertien en una empresa privada municipal, però l'empresa era exactament la mateixa.
El Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FCMB) sempre va estar participat en part per l'ajuntament de Barcelona, cosa que no passa amb el Gran Metropolitano (GMB). Quan l'ajuntament es plantejar la unificació de les dues xarxes, ja era l'accionista majoritari del FCMB i va haver de comprar accions per poder-ho ser també del GMB. Quan es va fer amb la totalitat de les accions de les dues companyies, va fer que l'empresa que "sempre" havia estat "seva", absorbís l'altre companyia, desapareixent per sempre el Gran Metropolitano de Barcelona.
Last edited by El LLOP on Thursday 26/08/2010 14:53, edited 1 time in total.
User avatar
Dr. T
N6
N6
Posts: 207
Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
Location: Entre les Guilleries i el Ter
Contact:

Re: Absorció i no fusió

Post by Dr. T »

Gràcies per l'aclariment, Llop!
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Absorció i no fusió

Post by El LLOP »

sabent això es dedueix el perquè de les numeracions de les línies de metro, que es una cosa que sempre m'havia intrigat.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”