Page 1 of 1

Portes obertes a la L4

Posted: Friday 27/08/2010 9:51
by Platanito
Calma, no us esvereu! Darrera d'aquest títol tan esperançador només volia parlar d'una unitat 2000 que ahir a la tarda-vespre feia el torn 415 o 416 a la L4, i que circulava amb la porta de la cabina oberta de bat a bat i el motorista parlant per ràdio amb un altre company i dient-li que a més de la porta oberta no tenia cadira...

El tema és que el vaig enxampar al trajecte Passeig de Gràcia-Barceloneta, així que vaig poder fixar-me en el recorregut que es fa per l'antiga bifurcació d'Aragó (aquell túnel estret amb volta de maons...), el pas per Beatas/Banco (que em va despistar, perquè després d'haver passat pel que semblava la microandana d'aquesta estació nonata vam trobar un eixamplament per la dreta com si fos un petit cul-de-sac però sense vies), i hauria pogut veure les restes de Correos si no haguéssim sortit de Jaume I amb els focus apagats (no els va encendre fins que no vam arribar a la corba a l'esquerra que hi ha al final de Via Laietana).

Ja ho sabeu: si esteu a la L4 i veieu un 2000 amb la porta de la cabina oberta... A bordo!

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Friday 27/08/2010 9:56
by El LLOP
permetem unes preguntes:
2000 a la L4?
circulava tota la estona amb la porta oberta?
i si és així:el tren portava passatge?
gràcies.

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Friday 27/08/2010 10:35
by metring
Però si era només oberta la porta de la cabina, no deixaran entrar :?

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Friday 27/08/2010 12:31
by Platanito
El LLOP wrote:permetem unes preguntes:
2000 a la L4?
circulava tota la estona amb la porta oberta?
i si és així:el tren portava passatge?
gràcies.
2000 o 2100, no me'n recordo de les sèries amb detall.

Tota l'estona amb la porta oberta de bat a bat, i amb passatge, és clar. Van pujar uns italians i un dels adults havia de dir-lis als nens que no entressin a la cabina. I tots allà avorats treient-hi el cap, i jo aguaitant dissimuladament...

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Friday 27/08/2010 12:38
by calisay
Platanito wrote: i jo aguaitant dissimuladament...
:plas :ok

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Friday 27/08/2010 13:00
by El LLOP
bé, rellengint-me el teu post un altre vegada, dedueixo que la porta que anava oberta era la de la cabina a la caixa de passatge. Es que m'havies espantat.

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Friday 27/08/2010 13:46
by Platanito
El LLOP wrote:bé, rellengint-me el teu post un altre vegada, dedueixo que la porta que anava oberta era la de la cabina a la caixa de passatge. Es que m'havies espantat.
Sí, amb la frase "circulava amb la porta de la cabina oberta de bat a bat" em referia a aquesta porta. De tota manera, jo diria que de totes les portes de la cabina, és la menys recomanable per dur oberta a un tren en servei comercial. Si hagués estat alguna porta de viatgers (de les que donen a l'andana o a la via) jo mateix hauria estirat de l'alarma!

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Friday 27/08/2010 23:01
by viscaelcat
Podria haver estat la porta de la cabina que dona a la via, que segur que de vegades la porten oberta per a que entri l'aire.
Ja podries haver preguntat si et deixava, donada l'avinentesa, estar a la cabina. De totes formes quina sort que has tingut.

Jornada de portes obertes

Posted: Sunday 29/08/2010 1:25
by Guigui
En resum i en referència al títol del fil: jornada de portes obertes a l'L4.

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Sunday 29/08/2010 18:47
by traveller
viscaelcat wrote:Podria haver estat la porta de la cabina que dona a la via, que segur que de vegades la porten oberta per a que entri l'aire.
Ja podries haver preguntat si et deixava, donada l'avinentesa, estar a la cabina. De totes formes quina sort que has tingut.
La porta lliscant de la cabina cap al túnel va inclosa dins del circuit de seguretat de portes del tren, si s'obre en marxa, s'obre el circuit i per tant talla tracció. No és possible traccionar amb aquesta (i de fet amb qualsevol) porta oberta i amb passatge.

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Sunday 29/08/2010 23:17
by viscaelcat
traveller wrote: La porta lliscant de la cabina cap al túnel va inclosa dins del circuit de seguretat de portes del tren, si s'obre en marxa, s'obre el circuit i per tant talla tracció. No és possible traccionar amb aquesta (i de fet amb qualsevol) porta oberta i amb passatge.
Gràcies per l'aclaració.

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Monday 30/08/2010 11:34
by MZA_1600
Jo una vegada vaig veure en un 4000 de la L1 la porta del frontal oberta, sembla ser que havia algun problema amb aquesta porta i amb la pressió de l'aire s'obria...no deixava de ser curiós

Per cert, està prohibit anar amb la porta de la cabina que dóna a la sala de viatjers oberta?

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Monday 30/08/2010 11:51
by El LLOP
el problema de la porta frontal del 4000 també passa i passava a totes les sèries amb porta frontal. Quan les gomes del tancament de la porta es fan malbé, queden enganxades al marc i impedeixen que la porta es tanqui. També pot ser un problema de pany trencat. Quan la pressió de l'aire que el tren empeny pel túnel es forta, obre la porta i si no estas al tanto, te'n portes un bon ensurt... o alguna cosa més dolorosa.

El tema de la porta cabina-passatge: A totes les instal.lacions del FCMB hi han dependències on està prohibit que hi accedeixi el passatge. La cabina es una d'elles, tant per seguretat mateixa dels equips que allà hi son, com per la del propi empleat que hi va a dins.

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Monday 30/08/2010 12:45
by Miquel
Alguns cops és el propi motorista qui deixa la porta oberta expressament, com m'ha pasat a mí en 5000 de L3.

Molt millor aixó que deixar-se la vista mirant per la reixeta de les portes de la cabina.
Eliminació dels plàstics de les portes de la cabina JA!!!
Per no deixar-se la vista mirant les vies en un 5000/6000/9000. Som-hi

:twisted:

Re: Portes obertes a la L4

Posted: Monday 30/08/2010 12:50
by El LLOP
Miquel wrote:Alguns cops és el propi motorista qui deixa la porta oberta expressament, com m'ha pasat a mí en 5000 de L3.

una cosa son les lleis i altre cosa el que fa la gent amb aquestes lleis. Com tot en aquesta vida.