La cotxera d’autobusos de Llevant
Posted: Saturday 04/09/2010 20:03
http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... _Marti.pdf , a la pàgina 4:
La cotxera d’autobusos de Llevant
El 26 de gener de 1963, amb motiu del 24è aniversari de
l’entrada de les tropes franquistes a Barcelona, l’Ajuntament
va inaugurar la cotxera d’autobusos de Llevant.
Aquest acte va comptar amb la presència de l’alcalde de la
ciutat, José María de Porcioles, i el director de la companyia
Tramvías de Barcelona, SA, Ildefonso Torrent, entre
altres autoritats.
Ubicada entre els carrers de Llull, Prim (rambla Prim), Segundo
Cinturón de Ronda (ronda Litoral) i les vies del tren,
disposava d’una superfície total de 34.119 m2 dels quals
16.000 configuraven la nova cotxera d’autobusos amb una
capacitat per a 220 vehicles, i va ser beneïda perMn. Jaume
Cuspinera, de l’església de Sant Pedro Armengol.
Considerada en l’època com una de les cotxeres més grans
d’Europa, comptava amb dos edificis annexats de dues
plantes, amb oficines, tallers, vestidors, menjador-bar, habitatges
i magatzem amb una superfície total de serveis de
800 m2. A més, amb la inauguració d’aquestes noves instal
·lacions s’acabava també amb un problema endèmic: haver
d’estacionar els autobusos fora de servei al carrer.
Aquesta nova cotxera, que prenia el nom de la seva situació
geogràfica, “terrenos de la denominada zona de Levante”,
va ser projectada i pensada per utilitzar les noves
maneres de fer el manteniment, un fet que en aquella
època va rebaixar un 50% lamà d’obra.
Amb la inauguració de la nova cotxera d’Horta, el mes de
desembre de 2003, la cotxera de Llevant va tancar les seves
portes i va traslladar els seus autobusos a la d’Horta.
Si té fotografies o documents del seu barri, en pot fer
donació a l’ArxiuMunicipal del Districte, 93 221 94 44
La cotxera d’autobusos de Llevant
El 26 de gener de 1963, amb motiu del 24è aniversari de
l’entrada de les tropes franquistes a Barcelona, l’Ajuntament
va inaugurar la cotxera d’autobusos de Llevant.
Aquest acte va comptar amb la presència de l’alcalde de la
ciutat, José María de Porcioles, i el director de la companyia
Tramvías de Barcelona, SA, Ildefonso Torrent, entre
altres autoritats.
Ubicada entre els carrers de Llull, Prim (rambla Prim), Segundo
Cinturón de Ronda (ronda Litoral) i les vies del tren,
disposava d’una superfície total de 34.119 m2 dels quals
16.000 configuraven la nova cotxera d’autobusos amb una
capacitat per a 220 vehicles, i va ser beneïda perMn. Jaume
Cuspinera, de l’església de Sant Pedro Armengol.
Considerada en l’època com una de les cotxeres més grans
d’Europa, comptava amb dos edificis annexats de dues
plantes, amb oficines, tallers, vestidors, menjador-bar, habitatges
i magatzem amb una superfície total de serveis de
800 m2. A més, amb la inauguració d’aquestes noves instal
·lacions s’acabava també amb un problema endèmic: haver
d’estacionar els autobusos fora de servei al carrer.
Aquesta nova cotxera, que prenia el nom de la seva situació
geogràfica, “terrenos de la denominada zona de Levante”,
va ser projectada i pensada per utilitzar les noves
maneres de fer el manteniment, un fet que en aquella
època va rebaixar un 50% lamà d’obra.
Amb la inauguració de la nova cotxera d’Horta, el mes de
desembre de 2003, la cotxera de Llevant va tancar les seves
portes i va traslladar els seus autobusos a la d’Horta.
Si té fotografies o documents del seu barri, en pot fer
donació a l’ArxiuMunicipal del Districte, 93 221 94 44