Què proposen els partits sobre infraestructures?
• El programa electoral de les sis formacions amb representació al Parlament
El Quart cinturó, la gestió dels aeroports, els peatges, l'ampliació de serveis de metro o l'eliminació del límit de velocitat a 80 Km/h que regeix a l'entorn de Barcelona (demanada per la majoria de forces polítiques) ocupen llocs destacats en els programes electorals dels sis partits amb representació parlamentària que concorren als comicis del 28 de novembre.
CONVERGÈNCIA I UNIÓ (CiU)
Catalunya: porta d'entrada de la Mediterrània. Impulsar el desenvolupament econòmic, millorar la seguretat vial, i propiciar el canvi cap a modalitats de transport més sostenibles, com el ferrocarril, l’autobús i el transport marítim.
Nou Pacte Nacional d’Infraestructures. Establir una priorització i calendarització de les actuacions previstes en funció de les prioritats econòmiques i de mobilitat, i garantint un compromís pressupostari.
Quart Cinturó. Dur a terme la finalització del Quart Cinturó Terrassa - Granollers (autovia 3+3) que doni servei tant al trànsit d’agitació comarcal i de proximitat com al trànsit de llarg recorregut.
Ampliar el concepte de Rodalies. A Girona, Tarragona i Lleida, acompanyant-lo d’una millora de l’accessibilitat i de la connectivitat amb d’altres modes de transport.
Eliminació del límit dels 80 km/h a l’entorn de Barcelona. Establiment de límits de velocitat racionals en funció de la situació viària de cada carretera.
PARTIT DELS SOCIALISTES DE CATALUNYA (PSC)
Peatges reguladors de mobilitat. Plantejar descomptes de fins al 100% en els peatges per a vehicles amb alta ocupació, elèctrics o híbrids, sense cap altra alternativa de trajecte i/o amb alta recurrència de pas.
Metro divendres a la nit. Ampliar el servei nocturn a les Rodalies, FGC i autobusos, especialment els interurbans, i obrir el Metro de Barcelona també les nits dels divendres, vist l'èxit de l'experiència dels dissabtes, mesura presa a principi de la legislatura, el 2006.
Inversions. Impulsar l'execució del Quart cinturó, duplicació de la via Montcada-Vic, la línia orbital ferroviària, millorar la capacitat de la línia del Maresme -que permeti la major freqüència de pas-, la línia ferroviària Castelldefels-Cornellà-Zona Universitària i la connexió directa entre l'A2 i l'A7.
Corredor Ferroviari del Mediterrani. Garantir la construcció d'aquest corredor amb ample europeu als ports de Barcelona i Tarragona i aplicar també una política comercial i estratègica comuna entre aquestes dues infraestructures portuàries.
Aeroports catalans. Exigir el traspàs dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell a la Generalitat i treballar per assolir que la gestió de l'aeroport de Barcelona correspongui a un consorci de majoria pública, participat en el seu òrgan rector per la Generalitat (amb un paper determinant), administracions locals, agents econòmics i socials més representatius i administració general de l'Estat.
ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA (ERC)
Desenvolupar estratègies de mobilitat eficient. Reduir l'impacte de l'augment de la mobilitat impulsant l'ús dels transport col·lectius, fomentar la utilització de la la bicicleta i implantar mesures de sostenibilitat i qualitat ambiental que redueixin el consum energètic.
Esdevenir l'únic operador en el transport ferroviari de curta i mitjana distància. Negociar el traspàs al Govern de les infraestructures ferroviàries estatals, ampliar la xarxa de Rodalies i prolongar la xarxa de metro existent per donar servei a tots els municipis de l'àrea metropolitana.
Acabar amb la discriminació històrica que suposa el sistema de peatges vigent. Impulsar la creació d'un fons de rescat amb els impostos recaptats per les concessionàries a Catalunya que serveixi per reduir la congestió i que fomenti una mobilitat més sostenible.
Articulació de l'Euroregió de l'Arc Mediterrani. Desplegar i millorar la gestió de les infraestructures de l'eix mediterrani amb una especialització de la doble xarxa viària i completar la xarxa ferroviària d'alta velocitat des del País Valencià a Perpinyà.
Resoldre els dèficits de les infraestructures aeroportuàries i portuàries. Transformar l'aeroport del Prat de Llobregat en un hub intercontinental i estructurar un nou model aeroportuari català; així com convertir els ports catalans en l'entrada preferent de les mercaderies provinents d'Àsia al sud d'Europa.
PARTIT POPULAR
Ampliar la construcció del quart cinturó (B40) com a autovia perimetral de la Regió Metropolitana de Barcelona dissenyada amb capacitat i prestacions suficients. Articular un cinquè cinturó aprofitant els trams Girona-Manresa (C-25), Manresa-Igualada (C-37), Igualada-Valls (C-241) i Valls fins a Tarragona (N-240).
Convertir en autovia de l’Eix Occidental de Catalunya: Amposta-Lleida (C12) i Lleida-Aran (N-230).Finalitzar el desdoblament de l’Eix del Llobregat entre Berga i Túnel del Cadí.4
Suprimir la limitació de velocitat de 80km/h i velocitat variable a l’àrea de Barcelona.
Finalitzar el desdoblament de l’N-340 entre Tarragona i Barcelona. Finalitzar el desdoblament de l’N-II (A—2) al seu pas per les comarques de Girona.
Accelerar l'acabament de la L9 del metro i la connexió del centre de Barcelona amb l’aeroport amb la circulació conjunta de les L2 i L9 cap a l’aeroport.
INICIATIVA PER CATALUNYA-VERDS / ESQUERRA UNIDA I ALTERNATIVA (ICV-EUiA)
Retocar el present ferroviari i tornar al passat quan calgui. Increment de les freqüències del servei de Renfe on físicament sigui possible, i reintroduir els revisors
Més tramvia. Estendre el tramvia i tren-tram a Catalunya
Facilitar el transport públic per carretera. Impulsar l’extensió d’una important xarxa d’autobusos exprés, ràpids, freqüents i que comptin amb carrils segregats
Racionalització de les grans vies. No a noves autopistes metropolitanes, i reclamar que el Quart Cinturó sigui una veritable ronda interurbana de comunicació
Potenciar l'ús dels vehicles sense motor. Creant xarxes regionals, interurbanes, urbanes i sistemes de bicicleta pública a les ciutats i àrees metropolitanes
CIUTADANS - CIUDADANOS (C's)
Millora del transport públic. Girona, Lleida i Tarragona s’incorporaran a la xarxa de Rodalies, es connectarà per metro o ferrocarril la Diagonal entre Francesc Macià i Glòries, més línies de bus per unir el Baix Llobregat amb Barcelona.
Impuls al transport ferroviari de mercaderies entre Tarragona i la frontera francesa, del corredor internacional de la Catalunya central (Barcelona-Manresa-Puigcerdà-Rotterdam) i el corredor internacional de Ponent (Tortosa-Lleida-Vall d’Aran-Tolosa-París).
Millores en la xarxa viària: finalització del Quart Cinturó, desdoblament de l’Eix Transversal, connexió Tarragona-Montblanc. Peatges gratuïts en les autopistes quan les anomalies en la xarxa viària convencional obliguin circular-hi.
Millora en la mobilitat amb l’eliminació del límit de 80km/h a l’entorn de Barcelona, més carrils BUS-VAO i més facilitats per a la bicicleta en nuclis urbans.
Defensa de la titularitat pública estatal de ports i aeroports i es promourà l’establiment de noves rutes intercontinentals des de l’aeroport de Barcelona.
http://www.lamalla.cat/politica/article?id=420192