Page 1 of 2

Programes electorals sobre transport

Posted: Wednesday 15/09/2010 10:19
by Guigui
Obrim fil perquè s'hi publiquin i debatin (amb el respecte que ha de caracteritzar el Fòrum) els programes electorals que presentaran els diferents partits de cara a les properes eleccions al Parlament de Catalunya.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Tuesday 21/09/2010 22:40
by Ecomobisostrans
PACMA, Partit antitaurí contra el maltractament animal: http://www.pacma.es
Les propostes en matèria de transport son aquestes: http://www.transportpublic.org/forum/in ... st&p=12105

Programa antiquat

Posted: Tuesday 21/09/2010 23:04
by Guigui
Això és d'unes eleccions passades, i algunes coses que hi diu no tenen absolutament res a veure amb Catalunya ni les eleccions al Parlament.

Posted: Wednesday 22/09/2010 13:26
by Ecomobisostrans
Si, es veritat, això es de les europees, però tot el que tingui a veure amb Catalunya es vàlid igualment. El PACMA forma part del grup verd europeu, encara que es presenta sol, i per això comparteix les propostes amb aquest grup.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Wednesday 13/10/2010 23:03
by metring
http://www.trenolot.cat/

Tornarà a tenir tren Olot?

dilluns, 11 d'octubre de 2010


Sembla que Olot tornarà a tenir tren. O almenys, això es desprèn de les manifestacions dels candidats que aspiren a governar el país en els propers 4 anys.

Si CiU guanya les eleccions del mes de novembre, Artur Mas ha manifestat que farà modificacions en el projecte de l'Eix Transversal Ferroviari per tal que el tren arribi a Olot. Si les eleccions les guanya ERC, Carme Capdevila ha promès que farà un tren lleuger per connectar Olot i Girona pel Pla de l'Estany.

Mentre estem a l'espera de saber quin trajecte tindrà el tren si guanya les eleccions el PSC o un dels altres partits, ens preguntem que passarà si hi ha coalició de govern. Fins i tot podria ser que tinguéssim més d'un tren a Olot.

El més probable, però, és que ens quedem com fins ara, sense tren i veient com les antigues màquines i cotxes del ferrocarril Olot-Girona es podreixen en qualsevol indret sense que cap administració hi faci el mínim cas. I constatant un cop més el que valen les paraules dels polítics.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Wednesday 20/10/2010 19:09
by metring
Molt relacionat amb el tema:

27/10/2010. Debat polític de la PTP al Pati Llimona: "Els Partits polítics davant del transport públic"

http://www.transportpublic.org/images/p ... -debat.pdf

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Wednesday 03/11/2010 19:13
by metring
:blah

http://www.lavanguardia.es/politica/not ... dente.html

Montilla promete a los jóvenes que el metro funcionará toda la noche del viernes si es presidente

El president le dice a los jóvenes de Barcelona que la medida que se aplica ya para los sábados funcionará y mejorará la calidad de vida los ciudadanos

03/11/2010 | Actualizada a las 18:56h | Política

Barcelona (EUROPA PRESS) El presidente de la Generalitat, José Montilla, ha anunciado este miércoles que, si es reelegido en el cargo, el Metro de Barcelona abrirá toda la noche también los viernes, una medida que actualmente se aplica sólo el sábado y que impulsó el Govern al inicio de la presente legislatura.

En una reunión con jóvenes de la capital catalana, ha justificado que esta medida garantizará "una mejor movilidad y un ocio al alcance de todo el mundo", y, además, ha afirmado que reducirá el riesgo que supone viajar por la noche en coche o en moto.

"Los resultados de abrir la noche de los sábados ha sido inmejorable", ha proseguido al presidente, quien se ha mostrado convencido de que la nueva medida funcionará y mejorará la calidad de vida los ciudadanos.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Wednesday 03/11/2010 19:20
by El LLOP
ja ha arribat el moment de fer servir les cartes reservades/amagades. Molt desesperat ha d'estar el Señor Montilla.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Wednesday 03/11/2010 19:21
by metring
I el metro només fa servei a l'àrea metropolitana, com no prometi metro a tota Catalunya...

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Wednesday 03/11/2010 19:52
by Sagrerenc
Montilla wrote:"Los resultados de abrir la noche de los sábados ha sido inmejorable".
I com ho sap? Ha agafat el Metro alguna nit de dissabte?

Jo trobo més prioritari posar més trens de rodalies i regionals a la nit, no pot ser que l'últim tren de Girona a Barcelona surti a les 21.19h, en la línia del que vaig publicar en aquest fil.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Thursday 04/11/2010 12:16
by uriol108
Espero que els polítics sigui quin sigui el que guanyi les eleccions, es posin les piles, i passin de les promeses a les realitat !! :evil: :emprenyat

No cal fer-se il·lusions

Posted: Thursday 04/11/2010 14:34
by Guigui
Amb perdó, però esperar això és d'il·lusos...

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Friday 12/11/2010 13:42
by Sky
Què proposen els partits sobre infraestructures?

• El programa electoral de les sis formacions amb representació al Parlament

El Quart cinturó, la gestió dels aeroports, els peatges, l'ampliació de serveis de metro o l'eliminació del límit de velocitat a 80 Km/h que regeix a l'entorn de Barcelona (demanada per la majoria de forces polítiques) ocupen llocs destacats en els programes electorals dels sis partits amb representació parlamentària que concorren als comicis del 28 de novembre.

CONVERGÈNCIA I UNIÓ (CiU)

Catalunya: porta d'entrada de la Mediterrània. Impulsar el desenvolupament econòmic, millorar la seguretat vial, i propiciar el canvi cap a modalitats de transport més sostenibles, com el ferrocarril, l’autobús i el transport marítim.

Nou Pacte Nacional d’Infraestructures. Establir una priorització i calendarització de les actuacions previstes en funció de les prioritats econòmiques i de mobilitat, i garantint un compromís pressupostari.

Quart Cinturó. Dur a terme la finalització del Quart Cinturó Terrassa - Granollers (autovia 3+3) que doni servei tant al trànsit d’agitació comarcal i de proximitat com al trànsit de llarg recorregut.

Ampliar el concepte de Rodalies. A Girona, Tarragona i Lleida, acompanyant-lo d’una millora de l’accessibilitat i de la connectivitat amb d’altres modes de transport.

Eliminació del límit dels 80 km/h a l’entorn de Barcelona. Establiment de límits de velocitat racionals en funció de la situació viària de cada carretera.

PARTIT DELS SOCIALISTES DE CATALUNYA (PSC)

Peatges reguladors de mobilitat. Plantejar descomptes de fins al 100% en els peatges per a vehicles amb alta ocupació, elèctrics o híbrids, sense cap altra alternativa de trajecte i/o amb alta recurrència de pas.

Metro divendres a la nit. Ampliar el servei nocturn a les Rodalies, FGC i autobusos, especialment els interurbans, i obrir el Metro de Barcelona també les nits dels divendres, vist l'èxit de l'experiència dels dissabtes, mesura presa a principi de la legislatura, el 2006.

Inversions. Impulsar l'execució del Quart cinturó, duplicació de la via Montcada-Vic, la línia orbital ferroviària, millorar la capacitat de la línia del Maresme -que permeti la major freqüència de pas-, la línia ferroviària Castelldefels-Cornellà-Zona Universitària i la connexió directa entre l'A2 i l'A7.

Corredor Ferroviari del Mediterrani. Garantir la construcció d'aquest corredor amb ample europeu als ports de Barcelona i Tarragona i aplicar també una política comercial i estratègica comuna entre aquestes dues infraestructures portuàries.

Aeroports catalans. Exigir el traspàs dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell a la Generalitat i treballar per assolir que la gestió de l'aeroport de Barcelona correspongui a un consorci de majoria pública, participat en el seu òrgan rector per la Generalitat (amb un paper determinant), administracions locals, agents econòmics i socials més representatius i administració general de l'Estat.

ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA (ERC)

Desenvolupar estratègies de mobilitat eficient. Reduir l'impacte de l'augment de la mobilitat impulsant l'ús dels transport col·lectius, fomentar la utilització de la la bicicleta i implantar mesures de sostenibilitat i qualitat ambiental que redueixin el consum energètic.

Esdevenir l'únic operador en el transport ferroviari de curta i mitjana distància. Negociar el traspàs al Govern de les infraestructures ferroviàries estatals, ampliar la xarxa de Rodalies i prolongar la xarxa de metro existent per donar servei a tots els municipis de l'àrea metropolitana.

Acabar amb la discriminació històrica que suposa el sistema de peatges vigent. Impulsar la creació d'un fons de rescat amb els impostos recaptats per les concessionàries a Catalunya que serveixi per reduir la congestió i que fomenti una mobilitat més sostenible.

Articulació de l'Euroregió de l'Arc Mediterrani. Desplegar i millorar la gestió de les infraestructures de l'eix mediterrani amb una especialització de la doble xarxa viària i completar la xarxa ferroviària d'alta velocitat des del País Valencià a Perpinyà.

Resoldre els dèficits de les infraestructures aeroportuàries i portuàries. Transformar l'aeroport del Prat de Llobregat en un hub intercontinental i estructurar un nou model aeroportuari català; així com convertir els ports catalans en l'entrada preferent de les mercaderies provinents d'Àsia al sud d'Europa.

PARTIT POPULAR

Ampliar la construcció del quart cinturó (B40) com a autovia perimetral de la Regió Metropolitana de Barcelona dissenyada amb capacitat i prestacions suficients. Articular un cinquè cinturó aprofitant els trams Girona-Manresa (C-25), Manresa-Igualada (C-37), Igualada-Valls (C-241) i Valls fins a Tarragona (N-240).

Convertir en autovia de l’Eix Occidental de Catalunya: Amposta-Lleida (C12) i Lleida-Aran (N-230).Finalitzar el desdoblament de l’Eix del Llobregat entre Berga i Túnel del Cadí.4

Suprimir la limitació de velocitat de 80km/h i velocitat variable a l’àrea de Barcelona.

Finalitzar el desdoblament de l’N-340 entre Tarragona i Barcelona. Finalitzar el desdoblament de l’N-II (A—2) al seu pas per les comarques de Girona.

Accelerar l'acabament de la L9 del metro i la connexió del centre de Barcelona amb l’aeroport amb la circulació conjunta de les L2 i L9 cap a l’aeroport.

INICIATIVA PER CATALUNYA-VERDS / ESQUERRA UNIDA I ALTERNATIVA (ICV-EUiA)

Retocar el present ferroviari i tornar al passat quan calgui. Increment de les freqüències del servei de Renfe on físicament sigui possible, i reintroduir els revisors

Més tramvia. Estendre el tramvia i tren-tram a Catalunya

Facilitar el transport públic per carretera. Impulsar l’extensió d’una important xarxa d’autobusos exprés, ràpids, freqüents i que comptin amb carrils segregats

Racionalització de les grans vies. No a noves autopistes metropolitanes, i reclamar que el Quart Cinturó sigui una veritable ronda interurbana de comunicació

Potenciar l'ús dels vehicles sense motor. Creant xarxes regionals, interurbanes, urbanes i sistemes de bicicleta pública a les ciutats i àrees metropolitanes

CIUTADANS - CIUDADANOS (C's)

Millora del transport públic. Girona, Lleida i Tarragona s’incorporaran a la xarxa de Rodalies, es connectarà per metro o ferrocarril la Diagonal entre Francesc Macià i Glòries, més línies de bus per unir el Baix Llobregat amb Barcelona.

Impuls al transport ferroviari de mercaderies entre Tarragona i la frontera francesa, del corredor internacional de la Catalunya central (Barcelona-Manresa-Puigcerdà-Rotterdam) i el corredor internacional de Ponent (Tortosa-Lleida-Vall d’Aran-Tolosa-París).

Millores en la xarxa viària: finalització del Quart Cinturó, desdoblament de l’Eix Transversal, connexió Tarragona-Montblanc. Peatges gratuïts en les autopistes quan les anomalies en la xarxa viària convencional obliguin circular-hi.

Millora en la mobilitat amb l’eliminació del límit de 80km/h a l’entorn de Barcelona, més carrils BUS-VAO i més facilitats per a la bicicleta en nuclis urbans.

Defensa de la titularitat pública estatal de ports i aeroports i es promourà l’establiment de noves rutes intercontinentals des de l’aeroport de Barcelona.

http://www.lamalla.cat/politica/article?id=420192

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Friday 12/11/2010 22:56
by Mako448
Pel que veig,CAP partit polític té com a proposta l'implantació de més serveis semidirectes,tant sigui Rodalies com FGC,fent estacions amb 4 vies,trams de 4 vies o el qué sigui.

Recordo que en Mas va anar de Barcelona a Igualada en FGC(hi ha un video del youtube d'aixó),i és va queixar del temps de trajecte,i va dir que CiU volia implantar el metro comarcal sense treure els semidirectes,em pregunto en el cas de que sigui president,tornarà a posar els semidirectes?Jo m'estimo més menys freqüència i trens més llargs a canvi de que una part siguin semidirectes que no pas tenir molt bona freqüència de pas peró amb trens curts i él que és pitjor,parant a totes o quasi totes les estacionsi trigant 38 minuts en fer 20 quilòmetres.

Aquí el video de que parlo,de fa 2 anys!:
http://www.youtube.com/watch?v=i4MA5oxwDOg

Per cert,que abans NO és trigava 1 hora i 10 minuts d'Igualada a Barcelona com diu en Mas,sinó entre 1 hora i 20 minuts i 1 hora i 25 minuts.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Tuesday 16/11/2010 19:07
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... a/pla/tren

Redacció osona.com | Actualitzat el 16/11/2010 a les 15:45h

Joan Herrera té un pla per al tren
L'ecosocialista l’explicarà aquest dimecres a Vic.

Image
Joan Herrera, amb Jordi Miralles al darrera. Foto: Pere Francesch

Demà dimecres 17 de novembre, a partir de les 12:30 h, Joan Herrera candidat d'ICV-EUiA a les eleccions al Parlament de Catalunya, serà a Vic per exposar les propostes de la coalició en matèria d'infraestructures ferroviàries. El candidat ecosocialista presentarà el Pla Tren 2014, en un acte que tindrà lloc a la Sala Segimon Serrallonga, Masia Torre dels Frares de la Universitat de Vic (UVic). L’acompanyarà la candidata osonenca Montse Ayats.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Tuesday 16/11/2010 21:24
by metring
Jo avui he sentit a la ràdio a l'Albert Ribera, dient que apostaria fort pel corredor mediterrani, per un tema de bicapitalitat a Espanya Madrid-Barcelona.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Wednesday 17/11/2010 17:26
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... linia/tren

Pere Pratdesaba | Actualitzat el 17/11/2010 a les 15:41h

ICV-EUiA prioritza el metro comarcal i el desdoblament de la línia de tren

Joan Herrera presenta a Vic un pla per impulsar el transport ferroviari a curt termini.

Image
Joan Herrera arriba a la Torre dels Frares de la Universitat de Vic. Foto: Adrià Costa

Joan Herrera, candidat a la presidència de la Generalitat per ICV-EUiA, ha presentat avui a Vic la seva aposta pel transport públic i en especial pel transport ferroviari, emmarcat en el Pla Tren 2014. El document presenta actuacions concretes per a tot Catalunya en el termini (2011-2016). L’objectiu, garantir el dret a la mobilitat de tothom i reduir la contaminació. El pla ecosocialista proposa millorar les freqüències de pas, reduir els temps de trajecte i equilibrar la xarxa a tot el territori, no només al metropolità. Per fer-ho, es crearien noves xarxa de manera estratègica i es prioritzarien les accions encaminades a millorar la gestió de mobilitat (per damunt del debat d’infraestructures), l’eliminació dels colls d’ampolla i la connectivitat. També es preveu la compra d’uns 200 combois ferroviaris i incentivar el transport ferroviari de mercaderies. El document estructura el servei en quatre nivells. - Metros comarcals i trens tramvia, per a la proximitat urbana. Al voltant de diferents nuclis: Barcelona, Vallès, Tarragona, Girona, Lleida i Terres de l’Ebre. - Serveis de Rodalies. Es crearien tres serveis nous a Lleida, Tarragona i Girona. - Servei de Catalunya Exprés. Cinc línies sobre vies d’ample ibèric, amb extrems a Tortosa, Casp, Lleida, Portbou i Puigcerdà. - Servei Intercity. Utilitzaria la via de l’AVE i aniria a alta velocitat. Amb cinc línies des de Tortosa, Reus, Lleida, Cervera de Segarra-Igualada, Manresa i Figueres-Perpinyà- L’aplicació d’aquest pla suposaria una inversió de vora 7.000 milions d’euros. Segons Herrera, la proposta és “viable econòmicament”, ja que els diners podrien sortir de la Disposició Addicional 3a de l’Estatut.

Vic i Osona, al rovell de l’ou

L’acte ha tingut lloc a la Universitat de Vic i ha estat cobert per tota la premsa nacional que segueix la campanya electoral de Joan Herrera. El candidat ecosocialista ha estat acompanyat pels osonencs Montse Ayats i Arnau Martí. Tot i tenir una dimensió nacional, l’elecció d’Osona per presentar el pla d’ICV-EUiA no ha estat casual. La comarca pateix un dèficit d’infraestructures ferroviàries, que es visualitza en el retard del desdoblament de la línia Vic-Barcelona. Herrera ha assegurat que una de les prioritats de la seva formació serà accelerar aquest desdoblament. Les gestions per aquesta actuació ja s’han iniciat “però encara van molt lentes”, ha apuntat l’ecosocialista. Una altra de les apostes d’ICV-EUiA a la comarca serà el metro comarcal. En aquest primer període que engloba el pla, es faria l’estudi, per tal de poder-lo desenvolupar més enllà del 2016. El mateix passaria amb l’Eix Transversal Ferroviari. De moment, es faria estudi i es millorarien alguns trams de Lleida. Més endavant, quan hi hagin els diners necessaris, es tiraria el projecte endavant.

- Més informació de la presentació a Vic
- Pla Ferroviari 2014 (POWER POINT)

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Friday 19/11/2010 9:39
by Sagrerenc
Aquest article de El País no és un programa electoral, però sembla redactat pel mateix tripartit:

A por los 1.000 millones de viajes

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Sunday 21/11/2010 22:05
by metring
Proostes sobre transports del CORI (si, els de la Carmen de Mairena):

http://www.cori.cat/index.php?command=s ... ews_id=484

- Vehicles oficials de color rosa amb tapisseria de pell de lleopard, que funcionin amb biodièsel. A qui no li agradi que agafi el transport públic.
- Aparcaments i autopistes gratuïtes en temps de crisi.

Per Girona:

- Recomanar el manteniment dels ferrocarrils en termes moderns, és a dir canviar els aparells elèctrics segons el nombre de maniobres realitzades.

Per Tarragona:

- Que es tregui l’estació del AVE de Perafort i que la traslladin a Tarragona. AVE– Tarragona. I que la Intermodal, sigui AVE–Reus.
- Instal·lar un tramvia Tram-Ebre-Camp des del Montsià al Baix Penedès, i que passi per totes les capitals de comarca de la província.
- Que es faci un metro des del corte inglés de Tarragona fins el centre comercial de Metrovacesa a Reus, i que pari a Les Gavarres, l’aeroport i el Technoparc.
- Ubicar un funicular telefèric de Salou a Prades, amb parada a Reus, per potenciar el turisme tot l’any.
- Fer un carril bici, pel mig de totes les carreteres, autovies i autopistes de la demarcació de Tarragona, tal com ara s’ha fet a Reus.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Sunday 21/11/2010 22:29
by victorcasta
La CORI wrote:- Vehicles oficials de color rosa amb tapisseria de pell de lleopard, que funcionin amb biodièsel. A qui no li agradi que agafi el transport públic.
jajajajajajaja efecte dissuassori garantit!