Page 1 of 9
Enllaç entre A-2 i B-30
Posted: Tuesday 14/09/2010 11:50
by wefer
Fil procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=177412#p177412
Santfeliuenc wrote: Lo que no entiendo es cómo no se hace una salida directa a la A-2 desde la AP-7 en Martorell sin tener que dar toda la vuelta a la ciudad rodeándola.
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... itges.html
L'enllaç amb la B-30 està un 70% construït, però ara l'han paralitzat dins de les retallades del govern central. De fet les obres porten temps parades i mentrestant el pont es va rovellant.
Igualment, malgrat que l'A-2 i l'AP-7 en un tram van paral·leles a escassos 5 metres de distància, no hi ha cap previsió d'enllaçar-les en sentit Barcelona que jo sàpiga.
Tot un exercici de bona gestió. No m'estranyaria que els interessos de les concessionàries hi tinguin alguna cosa a veure.
Re: Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
Posted: Tuesday 14/09/2010 14:11
by genissimon
wefer wrote:[...]Igualment, malgrat que l'A-2 i l'AP-7 en un tram van paral·leles a escassos 5 metres de distància, no hi ha cap previsió d'enllaçar-les en sentit Barcelona que jo sàpiga.[...]
És que no té sentit l'enllaç de la B-30 amb la A-2 cap a Barcelona, ja que des de la B-30 pots agafar la AP-2 per anar cap a Barcelona sense haver de pagar peatge. I quan arribes a l'alçada de Sant Joan Despí, on la A-2 s'incorpora a la AP-2 (aquí ja convertida en B-23), pots optar per agafar la B-23 cap a la Diagonal o seguir per la A-2 cap a la Zona Franca.
El problema és l'enllaç B-30 -> Martorell, ja que si no vols pagar peatge (*), has de fer la volta per Molins de Rei i Sant Vicenç dels Horts. Total uns 14 quilòmetres de volta, en una zona de molta densitat circulatòria i amb una alta probabilitat de trobar retencions.
* 2 € l'accés a Martorell (cap a la A-2); 3,50 € el troncal de Martorell (AP-7).
Salut !!
Re: Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
Posted: Tuesday 14/09/2010 14:18
by Mako448
genissimon wrote:
El problema és l'enllaç B-30 -> Martorell, ja que si no vols pagar peatge, has de fer la volta per Molins de Rei i Sant Vicenç dels Horts. Total uns 14 quilòmetres de volta, en una zona de molta densitat circulatòria i amb una alta probabilitat de trobar retencions.
Salut !!
Doncs és surt per l'última sortida de la B-30 direcció sud,la sortida on posa"Rubi-Mira-Sol",i a la rotonda agafes la C-1413 direcció Molins de Rei i surts a l'enllaç amb la B-225,i aquesta mateixa carretera et condueix fins a Sant Andreu de la Barca on pots agafar l'A-2 en els dos sentits
Re: Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
Posted: Tuesday 14/09/2010 14:32
by genissimon
Mako448 wrote:Doncs és surt per l'última sortida de la B-30 direcció sud,la sortida on posa"Rubi-Mira-Sol",i a la rotonda agafes la C-1413 direcció Molins de Rei i surts a l'enllaç amb la B-225,i aquesta mateixa carretera et condueix fins a Sant Andreu de la Barca on pots agafar l'A-2 en els dos sentits
I no és més ràpid fer els 14 quilòmetres fins a Molins de Rei i Sant Vicenç dels Horts per autovia/autopista (uns 9 minuts) que no pas comprar números a la rifa de l'embús de la C-1413 i la B-225?
De tota manera aquí parlàvem d'acabar una obra que està executada en un 70% i que si no es reprenen aviat els treballs, el cost del 70% executat s'haurà llençat a les escombraries.
I aquest no és el fil adequat, ja hi ha aquest:
Retallada d'inversions de l'Estat a Catalunya.
Salut !!
Riba dreta
Posted: Tuesday 14/09/2010 14:34
by Guigui
genissimon wrote:És que no té sentit l'enllaç de la B-30 amb la A-2 cap a Barcelona, ja que des de la B-30 pots agafar la AP-2 per anar cap a Barcelona sense haver de pagar peatge. I quan arribes a l'alçada de Sant Joan Despí, on la A-2 s'incorpora a la AP-2 (aquí ja convertida en B-23), pots optar per agafar la B-23 cap a la Diagonal o seguir per la A-2 cap a la Zona Franca.
No es tracta d'arribar a Barcelona, sinó de les poblacions de la riba dreta del Llobregat. Fa uns anys (ja amb la configuració actual de carreteres), vaig fer un desplaçament Granollers-St. Andreu de la Barca i la volta va ser prou aparatosa. Ara, tal com veig que tenen els ponts, l'enllaç només està previst en sentit Martorell.
Re: Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
Posted: Tuesday 14/09/2010 14:46
by genissimon
Al final, quan acabin el tram de la B-40 entre Abrera i Terrassa, l'agafarem com a alternativa en els viatges (i transports) des del Maresme i els dos Vallès cap als dos Penedès, Anoia, Segarra, Urgell i Pla d'Urgell. Tot, per estalviar-nos els endèmics embussos a les vies del Baix Llobregat.
Salut !!
D'això va
Posted: Tuesday 14/09/2010 15:00
by Guigui
Aquesta és la idea de la B-40, precisament.
Re: Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
Posted: Tuesday 14/09/2010 15:09
by genissimon
En qualsevol cas i sigui quin sigui l'itinerari, aturar una obra necessària com aquesta quan està executada en un 70% sense planificar el seu acabament te un nom: malversació de cabals públics.
Salut !!
Malversació
Posted: Tuesday 14/09/2010 15:41
by Guigui
genissimon wrote:En qualsevol cas i sigui quin sigui l'itinerari, aturar una obra necessària com aquesta quan està executada en un 70% sense planificar el seu acabament te un nom: malversació de cabals públics.
Totalment d'acord. Per tant, i tenint en compte que aquesta és una figura contemplada pel codi penal, caldria preguntar-se a què es dedica la fiscalia. A coses més importants que els ciutadans, potser?
Re: Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
Posted: Wednesday 15/09/2010 9:02
by genissimon
genissimon wrote:Al final, quan acabin el tram de la B-40 entre Abrera i Terrassa, l'agafarem com a alternativa en els viatges (i transports) des del Maresme i els dos Vallès cap als dos Penedès, Anoia, Segarra, Urgell i Pla d'Urgell. Tot, per estalviar-nos els endèmics embussos a les vies del Baix Llobregat.
Salut !!
Aquí se me'n va anar la olla. Evidentment, per anar als dos Penedès no serveix de res agafar l'A-2 cap a Martorell. Es continua per l'AP-7 cap a Vilafranca o El Vendrell o s'agafa la B-24 fins a Vallirana on continua la N-340.
Salut !!
Re: Malversació
Posted: Wednesday 15/09/2010 9:13
by genissimon
Guigui wrote:Totalment d'acord. Per tant, i tenint en compte que aquesta és una figura contemplada pel codi penal, caldria preguntar-se a què es dedica la fiscalia. A coses més importants que els ciutadans, potser?
Crec que la fiscalia depèn del Govern i, per tant,
no morderás la mano que te da de comer.
Caldria demanar responsabilitats civils (econòmiques) als gestors que han decidit parar l'obra. Per una part, pel cost de la part de l'obra que ja està executat i que perilla de perdre's irremissiblement si no s'acaba la construcció; i per l'altra, pel que s'anomena el lucre cessant, o sigui el benefici que havia d'aportar a la societat (en aquest cas) la construcció d'aquesta obra.
Això és com quan un transportista perd una mercaderia. El propietari de la mercaderia pot reclamar pel valor de la mercaderia i pel benefici que hauria tingut en cas de poder disposar de la mercaderia perduda.
Més informació del concepte del lucre cessant (en castellà) a:
http://www.lucrocesante.com/
Salut !!
Re: Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
Posted: Wednesday 15/09/2010 10:04
by wefer
genissimon wrote:wefer wrote:[...]Igualment, malgrat que l'A-2 i l'AP-7 en un tram van paral·leles a escassos 5 metres de distància, no hi ha cap previsió d'enllaçar-les en sentit Barcelona que jo sàpiga.[...]
És que no té sentit l'enllaç de la B-30 amb la A-2 cap a Barcelona,
Jo parlava de l'enllaç AP-7 a A-2, concretament en el tram que van costat per costat.
De tota manera, l'enllaç de B-30 i AP-7 que comentes també té sentit si la teva destinació és Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló, Cervelló o Vallirana. Actualment, has de sortir de l'autopista i creuar pels ponts existents, que prou embussats estan. Mira per exemple la volta que has de fer per enllaçar la B-30 amb la B-24, quan amb un simple ramal d'1 km i un carril més en 1 Km més de l'A2 hi podries enllaçar directament estalviant temps i retencions.
La xarxa actual és molt poc eficient perquè per anar d'A a B has de donar moltes voltes, passar rotondes, incorporar-te a diferents vies, etc, i això és el que provoca retencions. En canvi, si pots anar per un carril continu (situació ideal) les retencions s'eliminen.
Igualment l'enllaç B-30 AP-7 cap a BCN té sentit si volem crear efecte xarxa per poder tenir alternatives en cas de que una de les vies estigui col·lapsada (per exemple per un accident) mentre l'altra resta mig buida.
Re: Enllaç entre A-2 i B-30
Posted: Wednesday 15/09/2010 14:03
by genissimon
Mako448 wrote:Doncs és surt per l'última sortida de la B-30 direcció sud,la sortida on posa"Rubi-Mira-Sol",i a la rotonda agafes la C-1413 direcció Molins de Rei i surts a l'enllaç amb la B-225,i aquesta mateixa carretera et condueix fins a Sant Andreu de la Barca on pots agafar l'A-2 en els dos sentits
M'he estat mirant aquesta alternativa i,deixant de banda que no és lògic que la connexió entre dues autovies (B-30 i A-2) sigui a través de 8 quilòmetres de carretera convencional (C-1413a i B-225), segons les ortofotos de l'ICC i l'Street View de Google, les carreteres C-1413a i B-225 estan infestades de camions de gran tonatge. A part que, venint de Mollet del Vallès, per agafar aquesta sortida has d'anar pels carrils laterals (B-30) ja que no hi ha accés des dels centrals (AP-7).
Tot i així, forçant el viamichelin (que ja dóna per construit l'enllaç entre la B-30 i l'A-2) calculant l'itinerari:
de la sortida Rubí-Mirasol de la B-30 (km 1 de la B-30, km 158 de l'AP-7 T.M. de Sant Cugat del Vallès, tocant a Rubí) a la rotonda de l'accés 593 de l'A-2 (T.M. de Sant Andreu de La Barca):
- per la B-30, l'AP-7, AP-2 i B-23 fins a Molins de Rei i Sant Vicenç dels Horts, travessant el riu Llobregat pel Viaducte de Sant Vicenç (350m.) entre les sortides 8 de la B-23 i la 602 de l'A-2: 13 minuts per a fer 19 quilòmetres.
- per l'enllaç directe (en obres aturades): 5 minuts per a fer 7,5 quilòmetres.
- per la C-1413a i la B-225: 10 minuts per a fer 10 quilòmetres.
Salut !!
Re: Enllaç entre A-2 i B-30
Posted: Wednesday 15/09/2010 15:09
by Santfeliuenc
Hola,
De lo que yo hablaba es de un enlace directo desde la AP-7 hacia la A-2 en sentido Barcelona, es decir, vienes de Tarragona y Vilafranca por la autopista, pagas en Martorell y nada más salir del peaje, no en la subida, sino en la bajada cuando entras ya en el Baix Llobregat, se pasa justo por encima del túnel del Telègraf, o sea, la autopista por encima y la autovía por debajo.
Pues bien, nada más iniciarse la bajada, se podría perfectamente vertebrar un enlace hacia la A-2 directo y DESPUÉS de ese enlace, colocar en Castellbisbal el peaje que dicen van a colocar con las casetas donde ya se supone que se cogerá un ticket hasta Valencia (Sagunto), eliminando el actual peaje en la ubicación donde está. De esa manera nadie hará pirulas rodeando todo Martorell para no pagar o pagar menos y el enlace al que yo le colocaría 2 carriles sería directo.
Quienes vivimos en las poblaciones de la derecha del Llobregat, a saber Sant Andreu de la Barca, Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló, Sant Boi, Corbera, La Palma, etc. y venidmos de la autopista, el único punto que tenemos para acceder a nuestras poblaciones después de Martorell es Molins de Rei, con lo que hemos de pasarnos a la A-2 y dar esa tremenda vuelta por Martorell no es ni bueno para esa ciudad, ni bueno para el tráfico ni bueno para nadie.
Yo el peaje del ticket ese que quieren poner lo colocaría más allá de Martorell, antes por ejemplo de llegar a Sant Sadurní d'Anoia, en una recta tremenda que tiene la autopista. Así, en Martorell se podría construir un enlace de la AP-7 con la A-2 asegurando todas las conexiones y replantear la circunvalación de la ciudad, que al tener las industrias que tiene y los polígonos que tiene, necesita esa remodelación.
Saludos,
Sergio
PD: Adjunto foto del enlace del que hablo.
Re: Enllaç entre A-2 i B-30
Posted: Wednesday 15/09/2010 15:20
by Sagrerenc
Hi ha alguna notícia d'aquell projecte de fer passar l'AP-7 per un túnel a l'altura de Martorell, i eliminar el viaducte actual? Si això es fes, s'hauria de buscar una altra manera de fer l'enllaç que proposes entre l'AP-7 i l'A-2.
Re: Enllaç entre A-2 i B-30
Posted: Wednesday 15/09/2010 15:45
by Santfeliuenc
Hola,
Eso fue una salida de pata de banco de algún iluminado, eso no lo harán jamás, son casi 300 M€ para nada. Y precisamente cualquier tipo de enlace ya no sólo con la A-2, sino con la circunvalación de Martorell no es que sean imposibles pero se harían muy costosas y difíciles.
Saludos,
Sergio
Re: Enllaç entre A-2 i B-30
Posted: Thursday 16/09/2010 9:43
by genissimon
Santfeliuenc wrote:Hola,
De lo que yo hablaba es de un enlace directo desde la AP-7 hacia la A-2 en sentido Barcelona, es decir, vienes de Tarragona y Vilafranca por la autopista, pagas en Martorell y nada más salir del peaje, no en la subida, sino en la bajada cuando entras ya en el Baix Llobregat, se pasa justo por encima del túnel del Telègraf, o sea, la autopista por encima y la autovía por debajo.
Pues bien, nada más iniciarse la bajada, se podría perfectamente vertebrar un enlace hacia la A-2 directo y DESPUÉS de ese enlace, colocar en Castellbisbal el peaje que dicen van a colocar con las casetas donde ya se supone que se cogerá un ticket hasta Valencia (Sagunto), eliminando el actual peaje en la ubicación donde está. De esa manera nadie hará pirulas rodeando todo Martorell para no pagar o pagar menos y el enlace al que yo le colocaría 2 carriles sería directo.
Quienes vivimos en las poblaciones de la derecha del Llobregat, a saber Sant Andreu de la Barca, Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló, Sant Boi, Corbera, La Palma, etc. y venidmos de la autopista, el único punto que tenemos para acceder a nuestras poblaciones después de Martorell es Molins de Rei, con lo que hemos de pasarnos a la A-2 y dar esa tremenda vuelta por Martorell no es ni bueno para esa ciudad, ni bueno para el tráfico ni bueno para nadie.
Yo el peaje del ticket ese que quieren poner lo colocaría más allá de Martorell, antes por ejemplo de llegar a Sant Sadurní d'Anoia, en una recta tremenda que tiene la autopista. Así, en Martorell se podría construir un enlace de la AP-7 con la A-2 asegurando todas las conexiones y replantear la circunvalación de la ciudad, que al tener las industrias que tiene y los polígonos que tiene, necesita esa remodelación.
Saludos,
Sergio
PD: Adjunto foto del enlace del que hablo.
Pel que fa a l'enllaç que dius funcionaria molt bé en sentit de Vilafranca del Penedès cap a Sant Andreu de la Barca.
En sentit contrari, potser caldria construir-lo una mica més a l'oest (més cap a Barcelona): des de la sortida número 591 de la A-2 fer-lo passar paral·lel al riu i per sota el pont de la AP-7 per incorporar-s'hi un cop l'AP-7 ja està paralel·la a la A-2. Adjunto ortofoto.
Pel que dius de traslladar els punts de peatge, no ho trobo necessari. Si la construcció del tram de la B-40 entre Abrera i Sant Sadurní d'Anoia va a un ritme adequat, els problemes de donar la volta a Martorell per evitar el peatge troncal de l'AP-7 s'eliminarien. Es podria anar des de l'A-2 i la B-40 fins a Sant Sadurní. Altra cosa és si després cal prolongar la B-40 des de Sant Sadurní d'Anoia fins a Vilafranca del Penedès per enllaçar directament la B-40 amb la A-7 (N-340).
Salut !!
Re: Enllaç entre A-2 i B-30
Posted: Thursday 16/09/2010 10:44
by Santfeliuenc
Hola,
Ambas propuestas están muy bien. Primero la del enlace que propones desde la rotonda del acceso de Castellbisbal de la A-2 para enlazar con la AP-7, que lógicamente y si se hace lo otro que te comentaba yo con el gráfico incluido, sería el complemento perfecto. Es más, de hacerse coincidir un poquito más hacia adelante, se podría hacer llegar el carril de entrada en la A-2 para que coincidiese con la salida a Castellbisbal y así llevarlo también a la rotonda del otro lado, con lo cual se podrían posibilitar perfectamente cambios de sentido.
Y por otro lado el tema de hacer coincidir la B-40 con la autovía A-7 (antigua N-340), también es interesante, pero no sé yo hasta qué punto eso va a ser posible ni factible. Desconocía yo el hecho de que habrá un tramo de la B-40 que unirá Abrera con Sant Sadurní d'Anoia. Pero caso de ser así, es evidente que sería muy interesante unirlo a la A-7. Lógicamente la A-7 desde Vilafranca irá dirigida hacia la B-24 por Vallirana, por lo que esa B-40 que dices quedaría en Sant Sadurní, o bien debería enlazar con la autopista AP-7, o bien debería ser ampliada hasta Vilafranca, ya que entre Martorell y Vilafranca ahora mismo no es que haya una conexión cómoda y directa que digamos.
Por todo ello creo, además, que no solamente habría que eliminar el peaje de Martorell de la ubicación en la que se encuentra, sino que además, habría que colocar la barrera desde la cual se cogiese el ticket en otro lugar más idóneo. Entre Martorell y Sant Sadurní sería una buena opción. Y yo lo eliminaría de Martorell porque con tantos enlaces con A-2, B-40, AP-7, AP-2, etc. se ralentizaría mucho el tráfico y se generarían atascos muy importantes si además de todos esos enlaces ponemos ahí un peaje (con o sin ticket). Por ello, eliminaría el peaje de ese lugar y lo llevaría más adelante.
También hay que tener en cuenta que si se realizase eso de llevar la B-40 a Sant Sadurní y enlazar con la A-7, ó incluso llevar la A-7 a unirse en Vallirana con la B-24, tenemos que entender que Tarragona y Barcelona estarían unidas por autovía y que tendríamos las 2 opciones, autopista y autovía.
Eso ya tardará en pasar y La Caixa, sus accionistas y demás gentuza de esta índole que nos roba a manos llenas día sí y día también, ya tratrán de impedirlo a toda costa y de retrasarlo en el tiempo años y años.
Pero suponiendo que un día ocurriese tndríamos que optar por 2 supuestos. El 1º que mantuviésemos la autopista de pago junto a la autovía y del mismo modo que hay en USA, la autovía vendría a ser "la interestatal" y la autopista, de más calidad, vendría a ser "la turnpike", de tal manera que el tráfico se distribuiría solo entre los que quieren pagar e ir más directo y los que no les importe tardar un pelín más e ir haciendo pirulas y metiéndose por mil enlaces pero sin pagar.
Y la segunda opción sería, una vez que el trayecto entre Barcelona y Tarragona fuese gratuito, pensar que eso dinamiza la economía, hace más directos los movimientos, agiliza el tráfico y por tanto colocar la barrera donde se cogería el ticket hasta Valencia en un punto situado más allá de Tarragona. Pero claro, eso nos llevaría a anular también las barreras de la autopista Pau Casals (C-32), porque ¿quién la usaría pudiendo ir gratis por el otro lado? solamente estaríamos penalizando a los habitantes de la costa y sus trayectos locales en beneficio de los del interior.
Yo mantendría el sistema americano y dejaría la autopista tal y como está, con ticket entre Martorell y Sant Sadurní junto con una autovía en paralelo. La gente se distribuiría sola por donde le conviniese.
Saludos,
Sergio
Es reprèn l'enllaç entre l'AP-2 i l'AP-7
Posted: Tuesday 01/02/2011 17:47
by oriolp13
Foment reprendrà les obres de l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7
La crisi, però, no permetrà fer el soterrament de les vies de Renfe a l'Hospitalet
El Ministeri de Foment reprendrà les obres de l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7 després de la reunió mantinguda aquest dimarts entre els representants dels municipis afectats per la suspensió de les obres i el secretari d'Estat de planificació d'infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán. Fonts pròximes al procés, han informat que les obres es reprendran "aviat" i seguiran el projecte original, ja que la paralització de les obres es devia a la petició de les entitats properes als municipis d'incloure millores en el pla i que ascendien a nou milions d'euros. Les mateixes fonts han assenyalat que aquestes millores complementàries no es podien incloure en el pla per manca de pressupost, però han matisat que es tindran en compte "més endavant", quan es disposi de la suma indicada.
Els alcaldes dels municipis de Castellbisbal, Corbera de Llobregat, el Papiol, Pallejà, Rubí, Sant Andreu de la Barca, Sant Cugat del Vallès i Terrassa van signar una declaració el juliol de 2010 sobre la suspensió de les obres, gràcies al suport de l'antiga Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques - ara Territori i Sostenibilitat - després d'una reunió al setembre. Els alcaldes han argumentat que l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7 té una importància vital per al desenvolupament econòmic de les comarques del Vallès Occidental i el Baix Llobregat.
La crisi paralitza el soterrament de les vies a l'Hospitalet
D'altra banda, la crisi econòmica ha paralitzat el projecte per al soterrament de les vies de RENFE al seu pas per l'Hospitalet, segons ha informat el mateix Morlán. Aquest matí ha vistat les obres de millora que s'han dut a terme a l'estació de l'Hospitalet Centre i ha qualificat el projecte de soterrament d'"inviable" encara que ha reiterat el compromís del Govern de soterrar les vies.
El secretari d'Estat d'Infraestructures ha dit que el Ministeri de Foment i l'Ajuntament estudien la possibilitat de donar entrada al sector privat en aquest projecte i ha recordat que es tracta d'un projecte de gran envergadura amb un pressupost de 400 milions d'euros" però "l'actual context fa impossible licitar les obres i començar-les aquest any", ha dit Morlán.
Una altra de les alternatives que ha apuntat el secretari d'Estat d'Infraestructures és que la Generalitat s'impliqui en el projecte a través de la connexió de la futura línia 9 del metro amb l'estació intercanviador de la Torrassa. "El soterrament de les vies és un compromís amb els ciutadans i una actuació decisiva en el nou disseny ferroviari de l'àrea metropolitana", ha dit Morlán, que ha assegurat que "les obres es posaran en marxa quan hi hagi diners".
A l'alcaldessa, Núria Marín, li hauria agradat que les obres comencessin aquest any però ha assegurat que entén "la dificultat que suposa la falta de pressupost". Marín ha assegurat que el Ministeri de Foment té present que aquest projecte és "fonamental" per al desenvolupament d'altres, com per exemple la segona fase de la reforma de la Granvia.
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=437998
Bona notícia per partida doble
Posted: Tuesday 01/02/2011 18:38
by Guigui
Bona notícia, una i altra. I sabeu que no sóc massa amant de les inversions en carreteres, però aquest enllaç clama al cel.