SkyRider: el "seient" per a volar dret
Posted: Wednesday 15/09/2010 11:00
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... l-cel.html
‘Cowboys' del cel
Una empresa italiana presenta SkyRider, un seient d'avió per volar gairebé dret
El producte està dirigit als ‘butxaques buides'
15/09/10 02:00 - Barcelona - Marta Sardà
Michael O'Leary, el president de la companyia aèria irlandesa de baix cost Ryanair, ho llançava com a proposta fa uns mesos: per què no s'hauria de poder volar drets i a un preu encara més barat que amb un low cost actual? Tothom va posar el crit al cel. A finals del 2008, Aviointeriors, una empresa italiana, ja va començar a treballar sobre un nou seient d'avió que revolucionarà el mercat: l'SkyRider, el cowboy del cel.
I certament serà com anar gairebé dret. L'innovador seient es va començar a construir a mitjans d'aquest any per portar-lo a les fires mundials. Abans-d'ahir es va presentar a la fira Interiors d'Avions 2010, a Long Beach, Califòrnia i, segons publicava ahir el diari nord-americà USA Today, moltes companyies aèries ja han mostrat el seu interès. “Estem convençuts que el 2011 tindrem el primer client i farem la primera producció”, va assegurar ahir a aquest diari Gaetano Perugini, director d'R+D d'Aviointeriors.
El disseny del nou seient fa adoptar al viatger una postura com de genet –d'aquí el nom del producte–, deixant l'espai just entre files: 58 centímetres, ni un més, en comptes dels 80 que fins ara tenia la separació de la classe turista més estreta. L'SkyRider conserva una prestació de la classe econòmica: també té espai per col·locar una bossa al seient del davant.
Places més barates
“El que pretenem amb aquest nou seient és que les companyies aèries puguin oferir una tarifa per als butxaques buides, aquells per als quals fins i tot el low cost resulta car”, explica Perugini. El nou seient està pensat per a vols d'una durada d'entre dues i tres hores com a màxim, “però també es poden posar fileres de SkyRider en vols intercontinentals; si no, pensem en els musulmans que volen viatjar un cop a la vida a la Meca i no poden pagar-se el bitllet, o en els emigrants que voldrien visitar els seus familiars en els països d'origen...”, es pregunta Perugini.
Una tarifa més econòmica sempre tindrà seguidors, encara que hagin de volar drets.
‘Cowboys' del cel
Una empresa italiana presenta SkyRider, un seient d'avió per volar gairebé dret
El producte està dirigit als ‘butxaques buides'
15/09/10 02:00 - Barcelona - Marta Sardà
Michael O'Leary, el president de la companyia aèria irlandesa de baix cost Ryanair, ho llançava com a proposta fa uns mesos: per què no s'hauria de poder volar drets i a un preu encara més barat que amb un low cost actual? Tothom va posar el crit al cel. A finals del 2008, Aviointeriors, una empresa italiana, ja va començar a treballar sobre un nou seient d'avió que revolucionarà el mercat: l'SkyRider, el cowboy del cel.
I certament serà com anar gairebé dret. L'innovador seient es va començar a construir a mitjans d'aquest any per portar-lo a les fires mundials. Abans-d'ahir es va presentar a la fira Interiors d'Avions 2010, a Long Beach, Califòrnia i, segons publicava ahir el diari nord-americà USA Today, moltes companyies aèries ja han mostrat el seu interès. “Estem convençuts que el 2011 tindrem el primer client i farem la primera producció”, va assegurar ahir a aquest diari Gaetano Perugini, director d'R+D d'Aviointeriors.
El disseny del nou seient fa adoptar al viatger una postura com de genet –d'aquí el nom del producte–, deixant l'espai just entre files: 58 centímetres, ni un més, en comptes dels 80 que fins ara tenia la separació de la classe turista més estreta. L'SkyRider conserva una prestació de la classe econòmica: també té espai per col·locar una bossa al seient del davant.
Places més barates
“El que pretenem amb aquest nou seient és que les companyies aèries puguin oferir una tarifa per als butxaques buides, aquells per als quals fins i tot el low cost resulta car”, explica Perugini. El nou seient està pensat per a vols d'una durada d'entre dues i tres hores com a màxim, “però també es poden posar fileres de SkyRider en vols intercontinentals; si no, pensem en els musulmans que volen viatjar un cop a la vida a la Meca i no poden pagar-se el bitllet, o en els emigrants que voldrien visitar els seus familiars en els països d'origen...”, es pregunta Perugini.
Una tarifa més econòmica sempre tindrà seguidors, encara que hagin de volar drets.