Page 1 of 1

Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes

Posted: Tuesday 21/09/2010 23:35
by wefer
http://autos.yahoo.com/articles/autos_c ... rs-a-pass/

Generation Y Giving Cars a Pass

The generation gap is a growing, long-term headache for automakers.

By Jim Ostroff

Selling cars to young adults under 30 is proving to be a real challenge for automakers. Unlike their elders, Generation Yers own fewer cars and don’t drive much. They’re likely to see autos as a source of pollution, not as a sex or status symbol.

Motorists aged 21 to 30 now account for 14% of miles driven, down from 21% in 1995.

They’re more apt to ride mass transit to work and use car sharing services -- pioneered by Zipcar -- for longer trips. And car sharing choices are expanding, with car rental firms moving into the market, making it convenient for young folks to rent with hourly rates and easy insurance. Connect by Hertz, for example, is rolling out its car sharing services in the New York metropolitan area, with plans to eventually expand them to around 40 college campuses nationwide.

The trend won’t cause car sales to tank, of course, but the generational shift doesn’t bode well for manufacturers and auto dealers, which for decades have counted on wooing young new drivers to their brands in hopes of cementing lifetime customer relationships.

Gen Yers are a big potential market: At 80 million strong, they represent the biggest generation in U.S. history. Baby boomers are a close second, but millions of them begin turning 65 next year -- an age at which car purchases drop off sharply.

“It’s a matter of mind-set far more than affordability,” says William Draves, president of Learning Resources Network, an association that studies consumer trends and provides education and training services.

“This generation focuses its buying on computers, BlackBerrys, music and software and views commuting a few hours by car a huge productivity waste when they can work using PDAs while taking the bus and train,” says Draves.

Moreover, in survey after survey, Gen Yers say that they believe cars are damaging to the environment. Even hybrid electric vehicles don’t seem to be changing young consumers’ attitudes much.

Posats a menysprear fonts de contaminació...

Posted: Tuesday 21/09/2010 23:39
by Guigui
wefer wrote:Moreover, in survey after survey, Gen Yers say that they believe cars are damaging to the environment. Even hybrid electric vehicles don’t seem to be changing young consumers’ attitudes much.
Si sabessin la contaminació que causen les PDAs i Blackberrys esmentades més amunt...

Re: Posats a menysprear fonts de contaminació...

Posted: Tuesday 21/09/2010 23:48
by Vilarrubla
Guigui wrote:
wefer wrote:Moreover, in survey after survey, Gen Yers say that they believe cars are damaging to the environment. Even hybrid electric vehicles don’t seem to be changing young consumers’ attitudes much.
Si sabessin la contaminació que causen les PDAs i Blackberrys esmentades més amunt...
I alguns a lo millor tenen tants mòbils etc. al cap de l'any que poden ocupar el mateix espai que un cotxe XD això si no gasten gasolina clar.

Re: Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes

Posted: Wednesday 22/09/2010 11:05
by wefer
Al final el tema es redueix a dues qüestions:
1- En tren/bus poden continuar fent servir el Twitter (per dir quatre xorrades), el Facebook, o el que faci falta. En cotxe, no (de moment).
2- El cotxe s'està començant a veure com una cosa del passat. És una moda antiga, desfasada, pròpia dels seus pares i avis. No és "cool".

Productivitat... a altres països

Posted: Wednesday 22/09/2010 11:36
by Guigui
wefer wrote:“This generation focuses its buying on computers, BlackBerrys, music and software and views commuting a few hours by car a huge productivity waste when they can work using PDAs while taking the bus and train,” says Draves.
Això, a l'àrea de Barcelona, amb els seus trens crònicament enllaunats, no cola. I l'única proposta que té Renfe per a pal·liar el problema és limitar els bitllets al nombre de seients disponibles (vegeu MD+ a determinades zones d'Espanya) en lloc de crear més freqüències i places.

Tot plegat il·lustra el concepte de productivitat que hi ha a determinats països i el que hi ha per aquí.

Re: Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes

Posted: Friday 01/10/2010 9:45
by Fran-Ikarus
Probablement l'article (si és realista) reflecteixi la situació a l'entorn (Estats Units?) al qual s'adreça, perquè la meva percepció dels "young adults" (entre 21 i 30 anys), diguem, de "casa nostra", és que són la generació que han nascut, gairebé tots, amb un cotxe a casa, que han viscut amb un o més cotxes a la casa familiar, i on l'excepció o minoria és aquell de la família, de la colla o dels companys de feina que NO té cotxe.

Ítem més, conec no poca gent, i residents en grans nuclis de població (no habitants de pobles petits que estiguin acostumats a moure's amb cotxe "per anar tres carrers més avall" sense preocupar-se per l'aparcament), diguem, una mica "llunyans" (ciutats d'altres províncies o de fora de Catalunya) que quan em pregunta pels meus hàbits de desplaçament a Barcelona, allò que pregunta primer és si utilitzo el cotxe normalment per anar per Barcelona :boig

Re: Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes

Posted: Friday 01/10/2010 12:33
by Vilarrubla
Fran-Ikarus wrote:Probablement l'article (si és realista) reflecteixi la situació a l'entorn (Estats Units?) al qual s'adreça, perquè la meva percepció dels "young adults" (entre 21 i 30 anys), diguem, de "casa nostra", és que són la generació que han nascut, gairebé tots, amb un cotxe a casa, que han viscut amb un o més cotxes a la casa familiar, i on l'excepció o minoria és aquell de la família, de la colla o dels companys de feina que NO té cotxe.
Jo visc en un poble i sóc young adult i ningú de la meva colla té cotxe propi, excepte una persona. I és més, diria que de la meva edat la majoria de gent no té cotxe, però si que és cert que sempre pots veure algú que es passeja amb el cotxe (seu o dels pares) com qui se'n va a passejar a peu o en bici.
Ítem més, conec no poca gent, i residents en grans nuclis de població (no habitants de pobles petits que estiguin acostumats a moure's amb cotxe "per anar tres carrers més avall" sense preocupar-se per l'aparcament), diguem, una mica "llunyans" (ciutats d'altres províncies o de fora de Catalunya) que quan em pregunta pels meus hàbits de desplaçament a Barcelona, allò que pregunta primer és si utilitzo el cotxe normalment per anar per Barcelona :boig
Crec que una persona catalana que ha estat mínimament per Barcelona no se li acudirà fer aquesta pregunta. Tot i que és evident que hi ha moltissims cotxes al carrer i per tant... d'algú deuen ser i crec que no són pocs els barcelonins de la ciutat que van en cotxe, però per percentatge si que són pocs, però en nombre absolut si que són una bona quantitat.

Re: Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes

Posted: Wednesday 08/12/2010 2:34
by D4V1D.83FY
Hola, jo no hi estic del tot d'acord, especialment fora de Barcelona.

En els pobles, els joves, generalment als 14 tenen moto i als 18 ja es treuen el permis B. Aixo passa per que als pobles (quant mes lluny de BCN, mes) no hi ha transports, i si hi ha transports son la minima expresio. Encara menys hi ha transports de nit.

Ara be, a Barcelona es diferent per que hi ha molts transports.

Treure's el carnet i conduir habitualment

Posted: Wednesday 08/12/2010 17:05
by Guigui
Gairebé tothom es treu el permís B als 18 anys. És com aprendre a anar amb bicicleta i nedar. Però encara no vol dir res pel que fa als hàbits diaris de transport.

Re: Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes

Posted: Thursday 16/12/2010 0:55
by Vilarrubla
És molt relatiu lo que dius dels pobles David... al meu poble cap dels meus amics té moto, però si tenim casi bé tots carnet i casi bé ningú té cotxe o ningú l'utilitza per anar pel poble.