A qui avisem si el seu avió cau?
Posted: Wednesday 22/09/2010 10:59
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... o-cau.html
A qui avisem si el seu avió cau?
Les aerolínies hauran de preguntar als passatgers a qui cal avisar en cas d'accident
Es vol informar els familiars més ràpidament
22/09/10 02:00 - barcelona - Redacció
La pregunta podria ser sinistra: a qui li clavem l'ensurt de la seva vida? O bé subtil: a qui deixem glaçat? O amb frase feta inclosa: a qui deixem de pasta de moniato? Però el més probable és que les companyies aèries optin per una opció més políticament correcta: a qui avisem si el seu avió s'estavella?
Aquesta serà la pregunta que hauran de respondre els passatgers abans de pujar als avions de les companyies comercials quan entri en vigor el nou reglament sobre investigació i prevenció d'accidents en l'aviació civil aprovat ahir pel Parlament Europeu. L'objectiu de la nova normativa és agilitzar els tràmits posteriors a una catàstrofe aèria per tal que la informació arribi abans als familiars que no pas als mitjans de comunicació.
El Parlament Europeu va decidir la revisió de tot el protocol en cas d'accident arran de la catàstrofe de Barajas del 20 d'agost del 2008. Aquell dia van morir 154 de les 175 persones que viatjaven a bord del vol JJKK5022 de la companyia Spanair entre Madrid i Las Palmas. Les xifres de morts, a hores d'ara molt clares, van ballar durant tota la tarda i fins i tot l'endemà al matí, amb la consegüent angoixa que això va provocar als familiars de les víctimes. Aquesta angoixa i sensació de desgavell és el que es vol evitar amb la nova normativa.
Un altre dels canvis decidits per l'Eurocambra és que els familiars tindran dret de rebre la informació d'un accident abans que passin dues hores des del moment que succeeixi. En aquest mateix sentit, les autoritats aèries de cada país tindran l'obligació de designar un interlocutor de contacte amb els familiars de les víctimes. El nou reglament també millorarà la independència de les investigacions. L'Agència Europea de Seguretat Aèria podrà participar-hi en qualitat d'assessora sense ser jutge i part com fins ara, ja que també és l'ens que certifica els avions abans d'atorgar-los el permís de vol.
A qui avisem si el seu avió cau?
Les aerolínies hauran de preguntar als passatgers a qui cal avisar en cas d'accident
Es vol informar els familiars més ràpidament
22/09/10 02:00 - barcelona - Redacció
La pregunta podria ser sinistra: a qui li clavem l'ensurt de la seva vida? O bé subtil: a qui deixem glaçat? O amb frase feta inclosa: a qui deixem de pasta de moniato? Però el més probable és que les companyies aèries optin per una opció més políticament correcta: a qui avisem si el seu avió s'estavella?
Aquesta serà la pregunta que hauran de respondre els passatgers abans de pujar als avions de les companyies comercials quan entri en vigor el nou reglament sobre investigació i prevenció d'accidents en l'aviació civil aprovat ahir pel Parlament Europeu. L'objectiu de la nova normativa és agilitzar els tràmits posteriors a una catàstrofe aèria per tal que la informació arribi abans als familiars que no pas als mitjans de comunicació.
El Parlament Europeu va decidir la revisió de tot el protocol en cas d'accident arran de la catàstrofe de Barajas del 20 d'agost del 2008. Aquell dia van morir 154 de les 175 persones que viatjaven a bord del vol JJKK5022 de la companyia Spanair entre Madrid i Las Palmas. Les xifres de morts, a hores d'ara molt clares, van ballar durant tota la tarda i fins i tot l'endemà al matí, amb la consegüent angoixa que això va provocar als familiars de les víctimes. Aquesta angoixa i sensació de desgavell és el que es vol evitar amb la nova normativa.
Un altre dels canvis decidits per l'Eurocambra és que els familiars tindran dret de rebre la informació d'un accident abans que passin dues hores des del moment que succeeixi. En aquest mateix sentit, les autoritats aèries de cada país tindran l'obligació de designar un interlocutor de contacte amb els familiars de les víctimes. El nou reglament també millorarà la independència de les investigacions. L'Agència Europea de Seguretat Aèria podrà participar-hi en qualitat d'assessora sense ser jutge i part com fins ara, ja que també és l'ens que certifica els avions abans d'atorgar-los el permís de vol.