http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 6?id=27008
El DPTOP presentarà dilluns nous serveis de bus per a millorar les connexions entre Manresa i Barcelona
El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, presentarà el proper dilluns, 27 de setembre, nous serveis de bus per a millorar les connexions entre Manresa i Barcelona.
A la presentació també hi assistirà l’alcalde de Manresa, Josep Camprubí, i diversos representants dels ajuntaments i consells comarcals de la zona.
L’acte tindrà lloc a les 12.00 hores a l’estació de bus de Manresa (C.Sant Antoni Maria Claret,1)
27-09-2010 12:00 | Estació de bus de Manresa (c. Sant Antoni Maria Claret, 1) | Manresa (Bages) | Catalunya central
El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, presentarà nous serveis de bus per a millorar les connexions entre Manresa i Barcelona.
Nous serveis de bus entre Manresa i Barcelona
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Nous serveis de bus entre Manresa i Barcelona
Definitivament, "maten" el tren entre Manresa i Barcelona.
Crec que la notícia va per aquí
A més, dubto molt que es pugui mantenir aquest temps de recorregut per al bus, ja que en cotxe particular és molt difícil de fer, fins i tot fora d'hora punta.
Salut !!
Crec que la notícia va per aquí
Com a experiment o prova pilot, potser seria suportable. Però el que cal és que, per la distància que hi ha, hauria de ser possible que el tren arribi a Manresa des de Barcelona i viceversa en aquests temps de recorregut que es parla.Regio7 wrote:Regió-7 del 18 de Setembre del 2010
Manresa recuperarà els busos que enllacen amb Barcelona els dies feiners en 45 minuts
La Generalitat i l'Ajuntament no milloren el tren, però donen un cop d'efecte per fer més àgil la connexió amb la capital
FRANCESC GALINDOMANRESA
L'alcalde Josep Camprubí ha assegurat que Manresa formarà part d'aquí a poques setmanes de les ciutats de Catalunya que milloraran les seves connexions en transport públic.
Segons Camprubí, la direcció general de Carreteres de la Generalitat ha definit una proposta d'aplicació immediata per reduir el temps del recorregut Manresa-Barcelona en transport públic. Serà mitjançant autobusos que faran recorreguts directes entre Manresa i Barcelona, amb sortida de l'estació de busos de Manresa. La durada del viatge serà de 45 minuts fins a la parada de zona universitària a Barcelona i 60 minuts fins a la darrera parada, de ronda Universitat. Aquest trajecte ja havia funcionat feia anys, però no resultava rendible i es van intro-duir parades a Monistrol i Olesa de Montserrat, que han allargat el viatge.
Els serveis no directes que passen per Monistrol i Olesa triguen 80 minuts des de l'estació de busos de Manresa fins a ronda Universitat, 60 minuts fins a la parada de la Diagonal. Actualment, el servei entre Manresa i Barcelona es presta mitjançant 11 expedicions d'anada i 11 de tornada de dilluns a divendres feiners excepte el mes d'agost. Les expedicions directes entre Manresa i Barcelona serien mitja dotzena cada dia.
L'alcalde ha explicat que aquesta oferta de transport públic forma part de la integració tarifària i, per tant, els viatges directes de 45 minuts tindran el cost corresponen a 6 zones de transport públic. Camprubí ha volgut recordar que les administracions i entitats de Manresa i el Bages mantenen l'acord de fer pinya per demanar a la Generalitat les millores previstes en infraestructures de transport com és el cas de tren tram i de reducció del temps del trajecte Manresa-Barcelona en ferrocarril. "El consens que ha generat la proposta de tren tram és un símptoma inequívoc que el territori ho necessita i que la seva realització millorarà la mobilitat i l'accessibilitat de Manresa i el seu entorn", afirma.
Camprubí ha explicat que Adif ja té establert el pla de Rodalies, que inclou les millores d'infraestructures que haurà de fer aquesta empresa pública per modernitzar el servei ferroviari a l'Estat espanyol. Des de l'Ajuntament de Manresa es fa seguiment dels objectius marcats per reduir la durada del trajecte Manresa-plaça de Catalunya. La fórmula que s'ha estudiat perquè el viatge duri menys de 60 minuts és el desdoblament de diferents trams de via, les millores de la via actual en el tram Manresa-Terrassa i la construcció del túnel de Montcada.
L'alcalde assegura que la millora del servei ferroviari és un dels objectius del Pla Estratègic Manresa 2015. Aquest pla, elaborat a través d'un procés de participació ciutadana, no és només un document de planificació urbanística, sinó "una projecció del que volem que sigui Manresa en el futur i conté l'argumentari dels reptes i les necessitats de la ciutat", diu, i afegeix que en aquest treball, la Cambra de Comerç i altres agents socials hi han tingut un paper destacat.
L'Ajuntament de Manresa ha elaborat un estudi sobre la seva connexió ferroviària amb Barcelona aprofitat l'estudi realitzat pel Consorci Viari del Bages. D'aquest estudi es desprèn que el més urgent i necessari és centrar-se en la reducció del temps de la línia de Rodalies Manresa-Barcelona. Tot i això, l'Ajuntament de Manresa continuarà demanant la construcció del ramal manresà de la connexió del tren ràpid entre l'eix transversal i Barcelona. També s'hi detalla que cal aconseguir el desplegament del trem tram, que ha de permetre la connexió ferroviària entre Santpedor, Sallent, Súria i Manresa.
A més, dubto molt que es pugui mantenir aquest temps de recorregut per al bus, ja que en cotxe particular és molt difícil de fer, fins i tot fora d'hora punta.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Nous serveis de bus entre Manresa i Barcelona
Regió-7 wrote: Regió-7 del 28 de setembre de 2010
El bus que anirà de Manresa a Barcelona en 50 minuts funcionarà a partir de dilluns
S'ofereixen 5 trajectes directes d'anada i 6 de tornada de dilluns a divendres, i el viatge es farà pels túnels de Vallvidrera per guanyar temps
GEMMA CAMPSMANRESA
A partir de dilluns, les persones que vulguin fer el trajecte de Manresa a Barcelona o de Barcelona a Manresa amb autobús i sense parar a Monistrol de Montserrat i Olesa, com ara, tindran a la seva disposició un nou servei que els ho permetrà. Amb 5 expedicions directes d'anada i 6 de tornada, el trajecte es farà pels túnels de Vallvidrera per rebaixar 30 minuts la durada actual amb parades, que arriba als 80. Funcionarà de dilluns a divendres, llevat de l'agost.
Ahir al migdia, l'estació d'autobusos de Manresa va acollir la presentació d'aquest nou servei a càrrec de Manel Villalante, director general de Transport Terrestre de la Generalitat, i Josep Camprubí, alcalde de Manresa. El farà possible l'UTE Bages Exprés, formada per Alsina Graells, Autocars Julià i Transports Castellà, que va guanyar el concurs convocat per la Generalitat. El preu no variarà amb relació al viatge amb aturades d'ara, que és 6,30 euros el bitllet senzill, però tindrà l'avantatge que, pagant amb la T-10 de 6 zones, el trajecte costarà gairebé la meitat de preu (3,39 euros).
A banda del bus directe Manresa-Barcelona, també s'han millorat les freqüències amb parades. Així, va detallar Villalante, dels 11 serveis per sentit que hi ha a dia d'avui amb parades a Monistrol i Olesa, dilluns es farà el salt a 15 d'anada i 14 de tornada, i de tenir 6 serveis directes d'Olesa a Barcelona per anar i 5 per tornar es passarà a 9 i 8, respectivament. En el cas de Manresa, aquestes millores, que es van començar a treballar "quan es va fer la integració tarifària del Bages", suposaran, quant a la durada del trajecte, que "si ara la mitjana, depenent de on es baixi, és d'1 hora i 20 minuts, es redueixi als 50 minuts, molt especialment per als que baixin a la Zona Universitària, on poden enllaçar amb el Trambaix, els autobusos urbans, la L3 del metro i, quan sigui realitat, d'aquí a un parell d'anys, amb la L9". Els dissabtes i diumenges i festius, si bé no hi haurà servei directe, s'afegiran a l'oferta actual 3 noves expedicions d'anada i 2 de tornada; 7 en cada sentit. El director general de Transport Terrestre de la Generalitat va resumir els canvis dient que "a partir del dia 4 hi haurà el 70% més de places ofertes".
En el cas de Manresa, el fet d'anar a Barcelona pels túnels de Vallvidrera, "que és on hi ha la major velocitat comercial", farà que les parades canviïn d'ordre (vegeu Les claus). Amb relació a les garanties d'èxit de recuperar un servei que ja havia existit i que es va suprimir perquè no era rendible, Villalante va explicar ahir que "això és el que ens ha fet ser curosos amb aquest tema", en el sentit que "no es podia fer suprimint cap servei ni a Monistrol ni a Olesa i que havia de ser una oferta sobreafegida". Va remarcar que la tarifa integrada en la qual es pot incloure el nou servei directe n'incrementa molt l'atractiu de cara als usuaris.
Regió-7 wrote: Regió-7 del 28 de setembre de 2010
Onze busos uniran Manresa i Barcelona de forma directa
L'oferta d'autocars augmentarà en un 70 % i el temps de trajecte se situarà en els 50 minuts
ACN A partir del proper 4 d'octubre, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques posarà en marxa nous serveis d'autobús directes entre Manresa i Barcelona que, segons el director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, 'suposaran un estalvi de temps, econòmic i social molt raonable'.
Concretament, s'estrenaran 11 nous serveis directes que comunicaran Manresa i Barcelona pels Túnels de Vallvidrera. A més dels directes, s'introduiran 7 nous serveis que faran parada a Monistrol i Olesa de Montserrat. Aquests nous autobusos, suposaran un augment de l'oferta fins al 70%.
Segons Manel Villalante, les noves expedicions suposaran una millora 'substancial' pel que fa al temps de viatge: en els serveis directes es passarà d'una hora i vint minuts de viatge als cinquanta minuts.
L'oferta és més reduïda durant els caps de setmana: els dissabtes s'afegiran tres noves expedicions que faran parada a Monistrol i Olesa de Montserrat. I els diumenges se n'afegiran cinc. En total, seran set viatges d'anada i de tornada a Barcelona durant el cap de setmana.
Els nous serveis responen a les directrius del Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012 aprovat pel Govern. Les expedicions seran gestionades per la UTE Bages Exprés, integrada per Autocars Julià S.L, Transportes Castellà i Alsina Graells.
L'alcalde de Manresa, Josep Camprubí, s'ha mostrat satisfet de la millora i considera que ara és el torn del tren: 's'ha de continuar reclamant un bon servei ferroviari'.
Salut !!Regió-7 wrote: Regió-7 del 28 de setembre de 2010
L´alcalde Camprubí diu que la lluita per reduir la durada del trajecte amb tren continua
"Sempre hem dit que Manresa ha d'estar a menys d'una hora de Barcelona" amb transport públic, va recordar ahir l'alcalde, Josep Camprubí, el qual va celebrar que, "ara per ara, amb aquesta nova oferta, aquest objectiu s'està complint". Això pel que fa a l'autobús, va remarcar, "però hem de continuar reivindicant que nosaltres volem baixar a menys d'una hora amb tren". No va concretar si aquesta reivindicació s'ha concretat en quelcom més que una demanda. Per part seva, Maria Àngels Crusellas, consellera de Territori del Consell Comarcal del Bages, va celebrar la fita aconseguida amb les millores presentades ahir i va dir que "ara continuarem treballant posant més èmfasi en el tren".
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.