Page 1 of 2
Últims trens amb material convencional
Posted: Wednesday 29/09/2010 13:22
by Jacob.CH
Hola a tots,
com ja sabeu, en aquests últims 10, 20 anys han desaparegut gran quantitat de trens amb material convencional i s'han substituït per rames Talgo.
Per això, m'agradaria que donéssiu la vostra opinió sobre els trens convencionals, Estrelles dïurns, nocturns i els Arco; si no voleu que es substitueixin pels Talgo, si us agradaria que continuéssin en servei; en fi, què n'opineu.
A mi particularment em fa molta llàstima que desapareixin aquests serveis. Però no només em fan llàstima els Estrelles i els Arco, sinó també com a molts les unitats 440 i 470, els Euromed s/101...
Tot i això obro aquest fil per dedicar-ho als Estrelles i Arco, com he dit abans, sense oblidar d'altres com el ja desaparegut Surexpress.
Espero que escriviu en aquest fòrum
Gràcies
Re: Últims trens amb material convencional
Posted: Wednesday 29/09/2010 21:42
by ferroviario_catalan
Puede ser que me critiqueis, pero esto es un país libre y yo prefiero la actualidad, trenes talgo y unidades autopropulsadas, con las que se hacen viajes mucho más cómodos, ademas de ser trenes más modernos, es el progreso de la vida, las cosas nuevas renuevan las viejas.
Eso si, hecho en falta como bién dices, las unidades 440, 101, 432...
Comoditat
Posted: Wednesday 29/09/2010 22:52
by Guigui
Prefereixo mil vegades més un cotxe Eurofima dels anys 80, de compartiments de sis seients en 2a classe, que qualsevol exemplar de la flotamamodennaduropa (almenys en turista, ja que encara no m'han regalat cap viatge en preferente i és un "luxe" del qual penso prescindir si de mi depèn).
Dit d'altra manera, una cosa és el continent, i una altra el contingut.
Re: Últims trens amb material convencional
Posted: Thursday 30/09/2010 0:14
by 470
Pues yo he usado el AVE varias veces por motivos de trabajo y la verdad es que me a ido fenomenal, rápido comodo y buen servicio, vamos comparado con un borreguero no hay color eso si tendrian que haber mas ofertas para que todo el mundo tubiera acceso.En los regionales el 449 pues esta mas insorizado pero encuentro mas comodo los asientos de la 448.
Re: Comoditat
Posted: Thursday 30/09/2010 21:15
by Altaria_Trianilla
Guigui wrote:Prefereixo mil vegades més un cotxe Eurofima dels anys 80, de compartiments de sis seients en 2a classe, que qualsevol exemplar de la flotamamodennaduropa (almenys en turista, ja que encara no m'han regalat cap viatge en preferente i és un "luxe" del qual penso prescindir si de mi depèn).
Dit d'altra manera, una cosa és el continent, i una altra el contingut.
Seguint la mateixa línia, prefereixo mil vegades més un cotxe wl7100x (el clàssic cotxe llit dels "Estrella") abans que qualsevol TrenHotel Talgo...
Re: Últims trens amb material convencional
Posted: Thursday 30/09/2010 23:10
by Jacob.CH
Jo sóc jove, i ja m'hauria agradat poder veure algun estrella en directe
Quina llàstima que desapareixin.
Re: Últims trens amb material convencional
Posted: Friday 01/10/2010 18:08
by Altaria_Trianilla
Jacob.CH wrote:Jo sóc jove, i ja m'hauria agradat poder veure algun estrella en directe
Quina llàstima que desapareixin.
Encara ens queden el Costa Brava, (Madrid - Barcelona - Cerbère/Portbou) i el Picasso, Bilbao - Málaga (aquest últim, nomès circula en dies esporàdics)
Re: Últims trens amb material convencional
Posted: Friday 01/10/2010 18:32
by Jacob.CH
Altaria_Trianilla wrote:Jacob.CH wrote:Jo sóc jove, i ja m'hauria agradat poder veure algun estrella en directe
Quina llàstima que desapareixin.
Encara ens queden el Costa Brava, (Madrid - Barcelona - Cerbère/Portbou) i el Picasso, Bilbao - Málaga (aquest últim, nomès circula en dies esporàdics)
Amb el Costa Brava vaig una mica despistat... és nocturn??
Nocturn
Posted: Friday 01/10/2010 21:32
by Guigui
Com tots els (pocs) estrelles, sí.
Re: Nocturn Madrid - Cerbère
Posted: Friday 01/10/2010 22:03
by Jacob.CH
Guigui wrote:Com tots els (pocs) estrelles, sí.
Doncs amb perdó quina m* de tren, no he fet mai el trajecte Madrid Cerbère (encara que no sigui amb l'estrella) però compto que amb cinc hores ja és suficient per fer-lo.
He vist en un vídeo d'aquest estrella sortint de Girona, que el rellotge marcava les 9:25, (potser m'equivoco) i llavors quan surt de Madrid?? I tant tarda en realitzar el servei perquè a les 9:25 del matí encara vagi per Girona??
Per cert,
aquí podem veure la gran quantitat de trens estrella que va haver aquí a Espanya; dels 30 (aprox.) ara només en queden 2
Costa Brava
Posted: Friday 01/10/2010 22:28
by Guigui
Jacob.CH wrote:He vist en un vídeo d'aquest estrella sortint de Girona, que el rellotge marcava les 9:25, (potser m'equivoco) i llavors quan surt de Madrid?? I tant tarda en realitzar el servei perquè a les 9:25 del matí encara vagi per Girona??
http://horarios.renfe.com/HIRRenfeWeb/r ... 2010-01-31
Re: D'on han tret tantes hores?
Posted: Friday 01/10/2010 23:11
by Jacob.CH
Perdoneu, que potser sóc una mica pesat, però és que jo al·luciono:
4h i mitja entre Tarragona i la frontera
Si en 4h i mitja jo podria fer el Madrid-Cerbère amb AVE i Catalunya Expréss!!
Re: Comoditat
Posted: Saturday 02/10/2010 2:21
by josep_serre
El clàssic cotxe llit dels Estrella és el WL5400 actualment desaparegut, els WL7100 són la reforma d'antics cotxes 8000 amb la idea d'ampliar el producte Estrella a final dels 80 en substitució dels Expressos, els Trens Estrella suposaven unes significatives millores bàsicament el tren íntegrament dotat d'aire condicionat.
Malgrat que els cotxes WL7100 permeten 160 km/h i no 140 Km/h dels WL5400 tenen una comoditat inferior als segons especialment quant a insonorització i espai ja que no són cotxes construïts per a ser cotxe llit a diferència dels segons i com a cotxe llit deixa força a desitjar.
Altaria_Trianilla wrote:Guigui wrote:Prefereixo mil vegades més un cotxe Eurofima dels anys 80, de compartiments de sis seients en 2a classe, que qualsevol exemplar de la flotamamodennaduropa (almenys en turista, ja que encara no m'han regalat cap viatge en preferente i és un "luxe" del qual penso prescindir si de mi depèn).
Dit d'altra manera, una cosa és el continent, i una altra el contingut.
Seguint la mateixa línia, prefereixo mil vegades més un cotxe wl7100x (el clàssic cotxe llit dels "Estrella") abans que qualsevol TrenHotel Talgo...
Re: En 10 anys tot ha canviat
Posted: Saturday 02/10/2010 14:03
by Jacob.CH
Ara que hi penso en un dels reportatges de "Viajeros al tren" es veu un panell de sortides, on hi devia haver una llista de 10 o 12 trens, dels quals només un o dos eren trens Talgo.
La resta eren estrelles.
Re: Re: Comoditat
Posted: Monday 04/10/2010 18:52
by ABB_Traccion
Tot continuant això que comenta en Josep Serre sobre els T2 (WL36x-5400) i els WL26x-7100, no he tingut el plaer ni la oportunitat de "tastar" el comfort d'un T2 però les meves dues experiències amb un WL26x-7100 són totalment satisfactòries, un comfort i un espai prou raonable per viatjar de nit amb comoditat, un bogi que és una delícia, beneït sigui el GC-3 de CAF, cosa que a un Bc10x-9600 no s'aconsegueix, d'entrada al ser lliteres de 6, tres a cada banda, fa que l'espai sigui molt reduït i la maniobrabilitat a l'habitacle sigui gairebé nul·la i no té el mateix nivell d'insonorització ni comfort que ofereix un WL26x-7100.
Igualment, en relació al que diu en
ferroviario_catalan, respecto al 100% la teva opinió però... què vols que et digui però un Talgo (IV, V, VI, VII o TH/TH VII) no es pot comparar amb cap tren amb cotxes convencionals amb bogis/automotor, la comparació més clara que he viscut ha estat de Barcelona a Castelló amb un S101 i la tornada amb un Talgo VI, anada el tren completament quiet, sense sacsejades ni sotragades, la tornada amb el Talgo, al tram a 200 i entre Vandellòs i Tarragona, una autèntica batedora... El mateix puc dir del TH VII, una batedora en tota regla fins i tot a la LAV
Per mi un Talgo no té res a fer contra un tren de Bogis, ja sigui material convencional o autopropulsat.
Seran més rendibles els Talgo (130 i aquestes coses) per allò de locomotora al davant i al darrera però en quant a comoditat i comfort de marxa, no hi ha color. Renfe està pecant de Talgo, fa molts anys... la flexibilitat que et pot oferir un cotxe convencional es veu molt reduïda amb una branca Talgo.
Abans prefereixo anar en un cotxe Arco, un 9000/10000/WL26x-7100 que un Talgo, sigui quin sigui el model.
Salutacions.
Re: Últims trens amb material convencional
Posted: Monday 04/10/2010 20:27
by 470
Esto es como todo, algunos les gusta unas cosas mas que otras, yo prefiero un tren talgo hotel antes, para mi es bastante mas comodo que un T2, , tambien entiendo la nostalgia de algunas personas que prefieren trenes de vagones y locomotoras pero a renfe le sale mejor una composición indeformable (S - 130 0 S - 120), se ahorra mucho personal, no tiene que desengachar ni hacer maniobras, yo tambien me he montado en el euromed y personalmente no encuentro mucha diferencia de marcha respecto a un talgo 7, aunque si me dan a escojer me quedo con el euro.
Re: Últims trens amb material convencional
Posted: Monday 04/10/2010 20:32
by 470
al tram a 200 i entre Vandellòs i Tarragona, una autèntica batedora... El mateix puc dir del TH VII, una batedora en tota regla fins i tot a la LAV
Me parece que ese tramo es de via única y velocidad max 160, a 200 es entre Vandellos y Castellón.
Re: Últims trens amb material convencional
Posted: Monday 04/10/2010 20:39
by ABB_Traccion
470 wrote:al tram a 200 i entre Vandellòs i Tarragona, una autèntica batedora... El mateix puc dir del TH VII, una batedora en tota regla fins i tot a la LAV
Me parece que ese tramo es de via única y velocidad max 160, a 200 es entre Vandellos y Castellón.
Sí sí, no me he equivocado, por eso he puesto "el tramo a 200
y entre Vandellòs y Tarragona, en ese tramo de vía única es donde más se nota el paso continuado de trenes y en un Talgo se acentúa.
Re: Últims trens amb material convencional
Posted: Tuesday 05/10/2010 21:35
by 470
ABB_Traccion wrote:470 wrote:al tram a 200 i entre Vandellòs i Tarragona, una autèntica batedora... El mateix puc dir del TH VII, una batedora en tota regla fins i tot a la LAV
Me parece que ese tramo es de via única y velocidad max 160, a 200 es entre Vandellos y Castellón.
Sí sí, no me he equivocado, por eso he puesto "el tramo a 200
y entre Vandellòs y Tarragona, en ese tramo de vía única es donde más se nota el paso continuado de trenes y en un Talgo se acentúa.
Perdon me comi la y
Per mi el . . .
Posted: Sunday 19/08/2012 16:00
by raulitinbcn