Pla d'accessos al port de Barcelona
Posted: Tuesday 20/09/2005 10:28
De El Periódico de Catalunya:
------------------------------------
Foment inclou una triple via fèrria en els accessos del port
El Ministeri de Foment negocia amb les administracions catalanes el pla definitiu d'accessos viaris i ferroviaris del port de Barcelona, i la definició de les mesures mediambientals que imposa l'ampliació del port. La proposta de Foment preveu que hi hagi una connexió ferroviària amb ample internacional i tres vies de sortida per a les mercaderies per la ruta el Papiol-Mollet, i una nova autovia, que donaria connexió a la zona portuària des de la Ronda Litoral.
Inserida en l'anomenat pla Delta del Llobregat, l'ampliació del port pretén aconseguir que Barcelona sigui la plataforma logística del sud d'Europa. El Govern central, la Generalitat, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i els ajuntaments del Prat de Llobregat i de Barcelona formen part del conveni que persegueix transformar el delta del riu per redimensionar tant el port com l'aeroport.
El Pla Delta preveu el desviament de la desembocadura del Llobregat dos quilòmetres al sud, per a la construcció d'un nou dic d'abric i la prolongació de l'actual. Tindrà una gran importància estratègica, ja que l'ampliació permetrà doblar la superfície terrestre del port fins a les 1.300 hectàrees i es triplicarà la superfície actual de la Zona d'Activitats Logístiques.
------------------------------------
Foment inclou una triple via fèrria en els accessos del port
El Ministeri de Foment negocia amb les administracions catalanes el pla definitiu d'accessos viaris i ferroviaris del port de Barcelona, i la definició de les mesures mediambientals que imposa l'ampliació del port. La proposta de Foment preveu que hi hagi una connexió ferroviària amb ample internacional i tres vies de sortida per a les mercaderies per la ruta el Papiol-Mollet, i una nova autovia, que donaria connexió a la zona portuària des de la Ronda Litoral.
Inserida en l'anomenat pla Delta del Llobregat, l'ampliació del port pretén aconseguir que Barcelona sigui la plataforma logística del sud d'Europa. El Govern central, la Generalitat, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i els ajuntaments del Prat de Llobregat i de Barcelona formen part del conveni que persegueix transformar el delta del riu per redimensionar tant el port com l'aeroport.
El Pla Delta preveu el desviament de la desembocadura del Llobregat dos quilòmetres al sud, per a la construcció d'un nou dic d'abric i la prolongació de l'actual. Tindrà una gran importància estratègica, ja que l'ampliació permetrà doblar la superfície terrestre del port fins a les 1.300 hectàrees i es triplicarà la superfície actual de la Zona d'Activitats Logístiques.