Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots
Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots
El ministre espanyol de Foment, José Blanco, injectarà 200.000.000 euros a les societats en risc de fallida pel fiasco de les radials.
R-2 (Madrid-Guadalajara): inversió de 600 M€, té un 25% del trànsit esperat.
R-3 (Madrid-Arganda del Rey) i R-5 (Madrid-Navalcarnero): inversió de 900 M€.
R-4 (Madrid-Ocaña): inversió de 1.052 M€.
AP-7 (Cartagena-Vera): inversió de 650 M€ (IMD mitjana de 2.000, 3.000 als mesos d'estiu *).
AP-41 (Madrid-Toledo): inversió de 440 M€.
M-12 (Madrid-Barajas T4-Alcobendas): inversió de 426 M€.
(*) Perquè ens fem una idea, la IMD de l'AP-7 entre Barcelona i la Jonquera és de 42.000 vehicles diaris.
This is Spain.
(escanejat extret del blog http://e-pesimo.blogspot.com/)
R-2 (Madrid-Guadalajara): inversió de 600 M€, té un 25% del trànsit esperat.
R-3 (Madrid-Arganda del Rey) i R-5 (Madrid-Navalcarnero): inversió de 900 M€.
R-4 (Madrid-Ocaña): inversió de 1.052 M€.
AP-7 (Cartagena-Vera): inversió de 650 M€ (IMD mitjana de 2.000, 3.000 als mesos d'estiu *).
AP-41 (Madrid-Toledo): inversió de 440 M€.
M-12 (Madrid-Barajas T4-Alcobendas): inversió de 426 M€.
(*) Perquè ens fem una idea, la IMD de l'AP-7 entre Barcelona i la Jonquera és de 42.000 vehicles diaris.
This is Spain.
(escanejat extret del blog http://e-pesimo.blogspot.com/)
- Attachments
-
- blanco.PNG
- Blanco 'rescata' a las autopistas de la ruina.
- (82.71 KiB) Downloaded 366 times
Last edited by Sagrerenc on Tuesday 26/10/2010 15:16, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I què tal si tanquessin?
Més enllà de la indignació, ja habitual, perquè amb els diners de tots nosaltres ja tornen a socórrer els aprenents de bruixot que no tenen ni punyetera idea del negoci que duen entre mans, tan greu seria que les empreses facin fallida i les autopistes s'acabin desmantellant?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: I què tal si tanquessin?
Tan greu com que es desmantelli una línia de ferrocarril, amb la diferència de que el tancament d'autopistes sí que provocaria una revolta social.Guigui wrote:Més enllà de la indignació, ja habitual, perquè amb els diners de tots nosaltres ja tornen a socórrer els aprenents de bruixot que no tenen ni punyetera idea del negoci que duen entre mans, tan greu seria que les empreses facin fallida i les autopistes s'acabin desmantellant?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cap revolta
En aquest cas, no. La majoria d'aquestes autopistes indicades són les alternatives de pagament a les autovies de franc que la immensa majoria utilitza.
És a dir, aquí hi ha hagut unes empreses que en època de bonança han dedicat els seus beneficis a obrir negocis que s'ensumaven que eren lucratius, i ara que s'ha demostrat que la cosa ha fallat (entre altres motius, pels seus aclaparadors comptes de la lletera), resulta que tothom ha de cuitar a treure'ls les castanyes del foc.
Ara mateix vaig a comprar-me un xalet amb embarcador privat i iot a la porta, i si després no arribo a final de mes, ja demanaré a l'administració que m'ajudi.
És a dir, aquí hi ha hagut unes empreses que en època de bonança han dedicat els seus beneficis a obrir negocis que s'ensumaven que eren lucratius, i ara que s'ha demostrat que la cosa ha fallat (entre altres motius, pels seus aclaparadors comptes de la lletera), resulta que tothom ha de cuitar a treure'ls les castanyes del foc.
Ara mateix vaig a comprar-me un xalet amb embarcador privat i iot a la porta, i si després no arribo a final de mes, ja demanaré a l'administració que m'ajudi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots
Per què no em sorprèn que la majoria vagin o surtin de l'Olimp...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots
En aquest nou sistema capitalista en que vivim, resulta que es privatitzen els beneficis i es socialitzen les pèrdues.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Amb l'aquiescència de CiU
http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... adrid.html
Foment rescata per segon any les vies radials de peatge a Madrid
Blanco i Salgado ultimen el compte de compensació per evitar la fallida de concessionàries
Imploren a CiU una transacció al Congrés i aprovar el xec milionari al ple el 17-N
08/11/10 02:00 - madrid - David Portabella
La política abusa tant de la polisèmia que si fins al 2008 el rescat de peatges era sinònim d'eximir els conductors catalans del seu pagament, en dos anys les víctimes a rescatar han passat a ser concessionàries de vies radials de peatge a Madrid. Si el 2009 el govern estatal ja va aprovar dins el pressupost crèdits participatius de 200 milions per pal·liar el sobrecost en l'expropiació del terreny per fer les vies radials, Foment i la vicepresidència econòmica ultimen ara el compte de compensació per reflotar concessionàries d'aquestes vies de peatge com la de Madrid-Toledo, on passen 2.000 vehicles diaris.
El crit dels afectats (ACS, Acciona, Ferrovial, Itínere, FCC, OHL i Abertis) ha tingut doble ressò al Congrés, on el PSOE reté una esmena al pressupost per elevar els crèdits participatius de 135 a 250 milions i destinar-ne 400 més a vies de primera generació. En una esmena pròpia, CiU oferia obrir un compte de compensació per a propietàries de vies en què el trànsit no arribi al 80% de la previsió de demanda.
En el ventall de CiU caben quasi totes les nou radials: eix aeroport de Barajas, Madrid-Guadalajara R2, Madrid-Arganda R3, Madrid-Ocaña R4, Madrid-Navalcarnero R5, Cartagena-Vera, circumval·lació Alacant i Alacant-Cartagena. Si la mitjana de trànsit en autovia és de 20.000 vehicles diaris, el 2009 la de Toledo registrava 2.364 i l'R2, 9.378. Segons fonts del Ministeri de Foment, dirigit per José Blanco, el remei que s'imposa és articular el compte de compensació “que compatibilitzi l'interès general i la viabilitat de les concessionàries”. Alhora, CiU ha satisfet el prec de Blanco de mantenir viva l'esmena fins al ple del Congrés del 17 de novembre i pactar llavors una transacció per aprovar el xec milionari.
Com que el xec eleva el dèficit i els mercats vigilen que Espanya el redueixi fins al 6% el 2011, Blanco i la vicepresidenta Elena Salgado afinen els tecnicismes de la fórmula menys lesiva per a les arques de l'Estat. Foment sosté que l'alternativa al segon rescat seria afrontar la fallida de concessionàries i el seu deute (5.000 milions) just quan Blanco està a punt de reclamar a les firmes que inverteixin en el nou pla públic i privat d'infraestructures. L'entorn de Blanco, però, nega que el xec a les vies radials sigui la torna del que exigirà als colossos de l'Íbex-35.
Foment rescata per segon any les vies radials de peatge a Madrid
Blanco i Salgado ultimen el compte de compensació per evitar la fallida de concessionàries
Imploren a CiU una transacció al Congrés i aprovar el xec milionari al ple el 17-N
08/11/10 02:00 - madrid - David Portabella
La política abusa tant de la polisèmia que si fins al 2008 el rescat de peatges era sinònim d'eximir els conductors catalans del seu pagament, en dos anys les víctimes a rescatar han passat a ser concessionàries de vies radials de peatge a Madrid. Si el 2009 el govern estatal ja va aprovar dins el pressupost crèdits participatius de 200 milions per pal·liar el sobrecost en l'expropiació del terreny per fer les vies radials, Foment i la vicepresidència econòmica ultimen ara el compte de compensació per reflotar concessionàries d'aquestes vies de peatge com la de Madrid-Toledo, on passen 2.000 vehicles diaris.
El crit dels afectats (ACS, Acciona, Ferrovial, Itínere, FCC, OHL i Abertis) ha tingut doble ressò al Congrés, on el PSOE reté una esmena al pressupost per elevar els crèdits participatius de 135 a 250 milions i destinar-ne 400 més a vies de primera generació. En una esmena pròpia, CiU oferia obrir un compte de compensació per a propietàries de vies en què el trànsit no arribi al 80% de la previsió de demanda.
En el ventall de CiU caben quasi totes les nou radials: eix aeroport de Barajas, Madrid-Guadalajara R2, Madrid-Arganda R3, Madrid-Ocaña R4, Madrid-Navalcarnero R5, Cartagena-Vera, circumval·lació Alacant i Alacant-Cartagena. Si la mitjana de trànsit en autovia és de 20.000 vehicles diaris, el 2009 la de Toledo registrava 2.364 i l'R2, 9.378. Segons fonts del Ministeri de Foment, dirigit per José Blanco, el remei que s'imposa és articular el compte de compensació “que compatibilitzi l'interès general i la viabilitat de les concessionàries”. Alhora, CiU ha satisfet el prec de Blanco de mantenir viva l'esmena fins al ple del Congrés del 17 de novembre i pactar llavors una transacció per aprovar el xec milionari.
Com que el xec eleva el dèficit i els mercats vigilen que Espanya el redueixi fins al 6% el 2011, Blanco i la vicepresidenta Elena Salgado afinen els tecnicismes de la fórmula menys lesiva per a les arques de l'Estat. Foment sosté que l'alternativa al segon rescat seria afrontar la fallida de concessionàries i el seu deute (5.000 milions) just quan Blanco està a punt de reclamar a les firmes que inverteixin en el nou pla públic i privat d'infraestructures. L'entorn de Blanco, però, nega que el xec a les vies radials sigui la torna del que exigirà als colossos de l'Íbex-35.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Amb l'aquiescència de CiU
... o el que és el mateix, un vehicle cada 42 segons.Avui wrote:Madrid-Toledo, on passen 2.000 vehicles diaris.
M'agradaria saber què se li ha perdut a CiU en aquesta batalla, on no hi ha ni un sol km d'autopista en territori català. Bé, sí que m'ho puc imaginar...
Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots
Però si les IMD són irrisòries comparades amb les de la B-124... (aproximadament uns 30.000 vehicles/dia entre Sabadell i Castellar del Vallès)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vinga esprémer-nos, que no passa res!
http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... istes.html
Blanco xifra en 1.400 milions el nou rescat d'autopistes
11/11/10 02:00 - madrid - David Portabella
El ministre de Foment, José Blanco, va oferir ahir una primera xifra del cost que tindrà el segon rescat consecutiu de concessionàries propietàries de vies de peatge deficitàries com les radials de Madrid. En resposta al diputat del PP Andrés Ayala en la sessió de control al govern celebrada al Congrés, Blanco va revelar que “costarà a tots els espanyols” una factura de 1.400 milions. El titular de Foment va culpar José María Aznar de “l'herència rebuda” per la “mala planificació i dispendi de despesa” d'una llei del sòl del 1998 que “va multiplicar per quatre” els 300 milions que havien de costar inicialment les expropiacions de terrenys per a les vies. Les radials ja van ser compensades el 2009 amb 250 milions en préstecs participatius.
Blanco xifra en 1.400 milions el nou rescat d'autopistes
11/11/10 02:00 - madrid - David Portabella
El ministre de Foment, José Blanco, va oferir ahir una primera xifra del cost que tindrà el segon rescat consecutiu de concessionàries propietàries de vies de peatge deficitàries com les radials de Madrid. En resposta al diputat del PP Andrés Ayala en la sessió de control al govern celebrada al Congrés, Blanco va revelar que “costarà a tots els espanyols” una factura de 1.400 milions. El titular de Foment va culpar José María Aznar de “l'herència rebuda” per la “mala planificació i dispendi de despesa” d'una llei del sòl del 1998 que “va multiplicar per quatre” els 300 milions que havien de costar inicialment les expropiacions de terrenys per a les vies. Les radials ja van ser compensades el 2009 amb 250 milions en préstecs participatius.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'AP-7 a Catalunya, també
http://www.expansion.com/2011/10/13/cat ... 1318511723
La deuda de Fomento a Abertis por la AP-7 ya asciende a 457 millones
13.10.2011 Barcelona Artur Zanón.
La caída del tráfico en la autopista de Acesa activa el mecanismo de compensación que se acordó en 2006 para ampliar la infraestructura. El saldo ha aumentado un 113% en el último ejercicio.
La caída del tráfico en la AP-7 ha elevado la deuda que tiene el Ministerio de Fomento con Acesa, del grupo Abertis, hasta los 457,325 millones de euros, según la auditoría de PwC a la compañía de infraestructuras del último ejercicio. Es la cifra acumulada a 31 de diciembre de 2010, que podría incrementarse si la evolución del tráfico no cumple las expectativas de ingresos por tráfico previstas en 2006 (cuando se rubricó el convenio de ampliación de la autopista) hasta el final de la concesión, el 31 de agosto de 2021.
El documento, firmado el 7 de abril de 2006 entre Fomento y Abertis, consistía en la ampliación de la AP-7 entre el enlace Mediterráneo y Salou (Tarragonès) hasta La Jonquera (Alt Empordà) a tres o cuatro carriles por sentido y la supresión de tres peajes troncales. En paralelo, Fomento comunicaba que el desdoblamiento de la N-II en Girona y de la N-340 en Tarragona podría afectar al “equilibrio económico” de Acesa. El importe de las obras, calculado en 471,2 millones de euros el año 2005, tenía que ser asumido por Acesa, que recuperaba la inversión gracias al aumento de tráfico sin prolongar la concesión.
Ahora bien, ese mismo convenio establecía compensaciones si los ingresos no fueron los previstos. Para determinar el volumen de negocio generado por la concesión se tienen en cuenta tres variables: el punto de partida (en 2005, los ingresos brutos de peaje ascendieron a 460,2 millones), la revisión de las tarifas y la variación de la intensidad media diaria (IMD).
Y es aquí donde se ha presentado el principal problema que Fomento deberá resolver con chequera. Según el convenio, cada año debía incrementarse la IMD a un ritmo que descendía con el tiempo; es decir, si en 2006 el número de vehículos debía crecer un 2,67% anual, el avance se va frenando año a año hasta llegar al 1,48% anual de 2021, cuando expirará la concesión.
La realidad ha dado al traste con los cálculos con los que Abertis y Fomento pensaban que se amortizaría la inversión. Solo entre 2007 y 2010, los tramos de la AP-7 Barcelona-La Jonquera y Barcelona-Tarragona han perdido un 12,9% y un 21% de tráfico, respectivamente.
El doble
El saldo de la compensación se establece mediante un abono “a cierre de cada ejercicio” y otro “al vencimiento de concesión”. En dinero, esto se traduce en 457,3 millones de euros a finales de 2010, una cifra que es un 115,3% superior a la reconocida solo un año antes. Dicho de otro modo, la evolución del tráfico en 2010 ha sido tan adversa que la compensación de Fomento se ha doblado en un solo ejercicio.
Esta cifra variará en los próximos años. A corto plazo, el saldo de esta cuenta crecerá. Lejos de aumentar el tráfico un 2,25% en 2011, según lo calculado en 2006, Abertis ha visto como la IMD de Acesa se ha contraído un 5% en el primer semestre de 2011.
Las obras de ampliación de la AP-7 ya están en su fase final, aunque quedarán pequeñas actuaciones hasta 2013. Con todo, la reforma pendiente más importante es la ampliación en Girona, cuya finalización está prevista para el próximo diciembre.
La deuda de Fomento a Abertis por la AP-7 ya asciende a 457 millones
13.10.2011 Barcelona Artur Zanón.
La caída del tráfico en la autopista de Acesa activa el mecanismo de compensación que se acordó en 2006 para ampliar la infraestructura. El saldo ha aumentado un 113% en el último ejercicio.
La caída del tráfico en la AP-7 ha elevado la deuda que tiene el Ministerio de Fomento con Acesa, del grupo Abertis, hasta los 457,325 millones de euros, según la auditoría de PwC a la compañía de infraestructuras del último ejercicio. Es la cifra acumulada a 31 de diciembre de 2010, que podría incrementarse si la evolución del tráfico no cumple las expectativas de ingresos por tráfico previstas en 2006 (cuando se rubricó el convenio de ampliación de la autopista) hasta el final de la concesión, el 31 de agosto de 2021.
El documento, firmado el 7 de abril de 2006 entre Fomento y Abertis, consistía en la ampliación de la AP-7 entre el enlace Mediterráneo y Salou (Tarragonès) hasta La Jonquera (Alt Empordà) a tres o cuatro carriles por sentido y la supresión de tres peajes troncales. En paralelo, Fomento comunicaba que el desdoblamiento de la N-II en Girona y de la N-340 en Tarragona podría afectar al “equilibrio económico” de Acesa. El importe de las obras, calculado en 471,2 millones de euros el año 2005, tenía que ser asumido por Acesa, que recuperaba la inversión gracias al aumento de tráfico sin prolongar la concesión.
Ahora bien, ese mismo convenio establecía compensaciones si los ingresos no fueron los previstos. Para determinar el volumen de negocio generado por la concesión se tienen en cuenta tres variables: el punto de partida (en 2005, los ingresos brutos de peaje ascendieron a 460,2 millones), la revisión de las tarifas y la variación de la intensidad media diaria (IMD).
Y es aquí donde se ha presentado el principal problema que Fomento deberá resolver con chequera. Según el convenio, cada año debía incrementarse la IMD a un ritmo que descendía con el tiempo; es decir, si en 2006 el número de vehículos debía crecer un 2,67% anual, el avance se va frenando año a año hasta llegar al 1,48% anual de 2021, cuando expirará la concesión.
La realidad ha dado al traste con los cálculos con los que Abertis y Fomento pensaban que se amortizaría la inversión. Solo entre 2007 y 2010, los tramos de la AP-7 Barcelona-La Jonquera y Barcelona-Tarragona han perdido un 12,9% y un 21% de tráfico, respectivamente.
El doble
El saldo de la compensación se establece mediante un abono “a cierre de cada ejercicio” y otro “al vencimiento de concesión”. En dinero, esto se traduce en 457,3 millones de euros a finales de 2010, una cifra que es un 115,3% superior a la reconocida solo un año antes. Dicho de otro modo, la evolución del tráfico en 2010 ha sido tan adversa que la compensación de Fomento se ha doblado en un solo ejercicio.
Esta cifra variará en los próximos años. A corto plazo, el saldo de esta cuenta crecerá. Lejos de aumentar el tráfico un 2,25% en 2011, según lo calculado en 2006, Abertis ha visto como la IMD de Acesa se ha contraído un 5% en el primer semestre de 2011.
Las obras de ampliación de la AP-7 ya están en su fase final, aunque quedarán pequeñas actuaciones hasta 2013. Con todo, la reforma pendiente más importante es la ampliación en Girona, cuya finalización está prevista para el próximo diciembre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per a certes coses, no hi ha crisi
http://www.ara.cat/societat/AUTOPISTES_0_667133388.html
Foment podria rescatar autopistes amb problemes econòmics
El ministeri d'Ana Pastor anuncia canvis en el model concessionari
EFE
Madrid | Actualitzada el 20/03/2012 12:02
El ministeri de Foment anunciarà en sis mesos les mesures que posarà en marxa per reequilibrar el model de les concessionàries d'autopistes de peatge, com l'ampliació de terminis, fusions i modificacions legislatives, i, si la companyia continua en situació crítica, serà assumida per l'Estat.
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha explicat avui durant la intervenció en el Fòrum Nova Economia que prepara mesures, encaminades a reequilibrar el model de les autopistes de peatge, que contemplen l'ampliació dels períodes de concessió o la fusió de concessionàries.
Així mateix, ha anunciat que modificarà la llei del model concessional i que podria donar entrada en el seu capital a fons d'inversió, alhora que buscarà fons europeus per al finançament, igual que la resta dels països.
La titular de Foment ha afegit que, en última instància, si amb les mesures anteriors no es reequilibra la situació patrimonial de les concessionàries, planeja que la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (SEITTSA) pugui comprar "valors negatius de les concessionàries".
Això suposa, segons fonts de Foment, que la concessió en qüestió passi a mans estatals.
Moltes de les autopistes de peatge es troben en "serioses dificultats" per la baixada de la demanda derivada de la situació econòmica, així com pel sobrecost generat per les expropiacions, que van encarir el valor del sòl en més del 250% i que les han deixat en "situació de fallida".
Foment podria rescatar autopistes amb problemes econòmics
El ministeri d'Ana Pastor anuncia canvis en el model concessionari
EFE
Madrid | Actualitzada el 20/03/2012 12:02
El ministeri de Foment anunciarà en sis mesos les mesures que posarà en marxa per reequilibrar el model de les concessionàries d'autopistes de peatge, com l'ampliació de terminis, fusions i modificacions legislatives, i, si la companyia continua en situació crítica, serà assumida per l'Estat.
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha explicat avui durant la intervenció en el Fòrum Nova Economia que prepara mesures, encaminades a reequilibrar el model de les autopistes de peatge, que contemplen l'ampliació dels períodes de concessió o la fusió de concessionàries.
Així mateix, ha anunciat que modificarà la llei del model concessional i que podria donar entrada en el seu capital a fons d'inversió, alhora que buscarà fons europeus per al finançament, igual que la resta dels països.
La titular de Foment ha afegit que, en última instància, si amb les mesures anteriors no es reequilibra la situació patrimonial de les concessionàries, planeja que la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (SEITTSA) pugui comprar "valors negatius de les concessionàries".
Això suposa, segons fonts de Foment, que la concessió en qüestió passi a mans estatals.
Moltes de les autopistes de peatge es troben en "serioses dificultats" per la baixada de la demanda derivada de la situació econòmica, així com pel sobrecost generat per les expropiacions, que van encarir el valor del sòl en més del 250% i que les han deixat en "situació de fallida".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots
La cosa va així: es liciten unes autopistes de peatge a Madrid. Mentrestant, l'estat espanyol amb els diners de tots construeix unes autopistes GRATUÏTES en paral·lel. Mentrestant, a Catalunya tot continua essent de peatge.... excepte l'autovia que va a Madrid, evidentment.
Ara, les radials de Madrid punxen perquè, evidentment, tothom va per les gratuïtes. Solució? Allarguem els peatges de les que funcionen perquè no tanquin les empreses, és a dir, allarguem els peatges de les autopistes catalanes.
Ara, els catalans PAGAREM PER QUADRUPLICAT:
Catalunya se'n va a prendre pel cul. No hi ha remei.
Ara, les radials de Madrid punxen perquè, evidentment, tothom va per les gratuïtes. Solució? Allarguem els peatges de les que funcionen perquè no tanquin les empreses, és a dir, allarguem els peatges de les autopistes catalanes.
Ara, els catalans PAGAREM PER QUADRUPLICAT:
- Les autopistes gratuïtes de tota Espanya
- Les autopistes de peatge de Madrid
- Les autopistes de peatge catalanes
- El dèficit de les autopistes de Madrid
Catalunya se'n va a prendre pel cul. No hi ha remei.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots
El PP "nacionalitzant" empreses?La titular de Foment ha afegit que, en última instància, si amb les mesures anteriors no es reequilibra la situació patrimonial de les concessionàries, planeja que la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (SEITTSA) pugui comprar "valors negatius de les concessionàries".
Això suposa, segons fonts de Foment, que la concessió en qüestió passi a mans estatals.
El tema de la suposada baixada de demanda ja la respòs en wefer, l'encariment del sòl en un 250% per les expropiacions sona a pelotazo total, des de quan les expropiacions revaloritzen el preu dels terrenys?Moltes de les autopistes de peatge es troben en "serioses dificultats" per la baixada de la demanda derivada de la situació econòmica, així com pel sobrecost generat per les expropiacions, que van encarir el valor del sòl en més del 250% i que les han deixat en "situació de fallida".
Salutacions
Josep Maria
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots
El que no entenc és com aquestes autopistes radials van ser idea de l'Esperanza Aguirre i les va fer l'Estat. M'agradaria veure si l'Estat vindria a rescatar la C-32 si es trobés igual..wefer wrote:La cosa va així: es liciten unes autopistes de peatge a Madrid. Mentrestant, l'estat espanyol amb els diners de tots construeix unes autopistes GRATUÏTES en paral·lel. Mentrestant, a Catalunya tot continua essent de peatge.... excepte l'autovia que va a Madrid, evidentment.
Ara, les radials de Madrid punxen perquè, evidentment, tothom va per les gratuïtes. Solució? Allarguem els peatges de les que funcionen perquè no tanquin les empreses, és a dir, allarguem els peatges de les autopistes catalanes.
Ara, els catalans PAGAREM PER QUADRUPLICAT:I això ja és només una més dels robatoris que ens estan perpetrant des de fa temps. Uns quants milers de milions més, ja no vindrà d'aquí. Es tanquen un parell de dotzenes d'hospitals, es tanquen un centenar d'escoles catalanes... i ja està, problema solucionat.
- Les autopistes gratuïtes de tota Espanya
- Les autopistes de peatge de Madrid
- Les autopistes de peatge catalanes
- El dèficit de les autopistes de Madrid
Catalunya se'n va a prendre pel cul. No hi ha remei.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots
Molt fàcil. Com que Madrid és el centre del planeta, i com que tot ha de passar per aquest punt, les obres de la xarxa viària "d'alta capacitat" són obres "d'interès nacional", i les paguem tots perquè ells entenen que a tots els espanyols els convé aquests radials, ja que per anar de València a Barcelona, la faràs servir... o no?
Ara... no sé si, amb el centralisme barceloní, som algú, per poder criticar la radialitat madrilenya, la diferència és que fora de la costa no hi ha cap mena de potència econòmica que pugui dir que "subvenciona Barcelona", ans al contrari, Barcelona subvenciona al final aquests territoris (Província de Lleida i Terres de l'Ebre, segons s'interpreti el "dèficit fiscal" de Barcelona respecte a Catalunya.) I jo... així doncs, ja no sé què pensar: la trobo una mesura com qualsevol altra, sí, però ja podrien rescatar totes les línies de ferrocarril abandonades o semi-abandonades d'Espanya, dic jo, no?
Ara... no sé si, amb el centralisme barceloní, som algú, per poder criticar la radialitat madrilenya, la diferència és que fora de la costa no hi ha cap mena de potència econòmica que pugui dir que "subvenciona Barcelona", ans al contrari, Barcelona subvenciona al final aquests territoris (Província de Lleida i Terres de l'Ebre, segons s'interpreti el "dèficit fiscal" de Barcelona respecte a Catalunya.) I jo... així doncs, ja no sé què pensar: la trobo una mesura com qualsevol altra, sí, però ja podrien rescatar totes les línies de ferrocarril abandonades o semi-abandonades d'Espanya, dic jo, no?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ja ha caigut la primera concessionària
http://www.ara.cat/societat/autopista-M ... 30310.html
L'autopista Madrid-Toledo presenta concurs voluntari de creditors
Fernando Jerez, president del Consell Regional de Cambres de Comerç de Castella-la Manxa, afirma que altres radials de Madrid "també saltaran algun dia" als titulars de la premsa perquè "tenen poc trànsit"
EFE
Toledo | Actualitzada el 11/05/2012 17:02
L'empresa concessionària de l'autopista AP-41, que va de Madrid a Toledo, ha presentat concurs voluntari de creditors al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 i Mercantil de Toledo. La societat té com a accionistes constructores com Isolux, Comsa, Sando i Azvi, a més del Banco Espírito Santo, i té la concessió de l'autopista durant 35 anys.
L'autopista, recollida en el Pla Estratègic d'Infraestructures i Transport 2000-2007 del ministeri de Foment, es va inaugurar el desembre del 2006 amb la previsió que absorbís el 25% del trànsit entre Madrid i Toledo. El projecte inicial incloïa una futura connexió amb Ciudad Real i Còrdova per autopista, però finalment no ha fructificat. És per això que l'empresa concessionària va demanar davant el Tribunal Suprem un canvi en les condicions econòmiques de la concessió per les pèrdues que estava patint a causa de les modificacions del projecte original.
Segons publica el diari 'Cinco Días', el deute que arrossega la concessionària ascendeix a 380 milions d'euros. El concurs de creditors voluntari que ha presentat la societat està pendent d'admissió. Fernando Jerez, president del Consell Regional de Cambres de Comerç de Castella-la Manxa, ha assegurat que és "sorprenent que hagin tardat tant" a presentar el concurs perquè ja fa tres anys que els propietaris de la concessió "em deien que el presentarien".
La viabilitat de l'autopista era la connexió amb Andalusia, que mai s'ha executat, per la qual cosa Jerez subratlla que era previsible que la concessionària presentaria concurs de creditors. El president de la cambra també ha vaticinat que altres radials de Madrid "també saltaran algun dia" als titulars de la premsa per un tema similar, ja que "tenen poc trànsit".
L'autopista Madrid-Toledo presenta concurs voluntari de creditors
Fernando Jerez, president del Consell Regional de Cambres de Comerç de Castella-la Manxa, afirma que altres radials de Madrid "també saltaran algun dia" als titulars de la premsa perquè "tenen poc trànsit"
EFE
Toledo | Actualitzada el 11/05/2012 17:02
L'empresa concessionària de l'autopista AP-41, que va de Madrid a Toledo, ha presentat concurs voluntari de creditors al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 i Mercantil de Toledo. La societat té com a accionistes constructores com Isolux, Comsa, Sando i Azvi, a més del Banco Espírito Santo, i té la concessió de l'autopista durant 35 anys.
L'autopista, recollida en el Pla Estratègic d'Infraestructures i Transport 2000-2007 del ministeri de Foment, es va inaugurar el desembre del 2006 amb la previsió que absorbís el 25% del trànsit entre Madrid i Toledo. El projecte inicial incloïa una futura connexió amb Ciudad Real i Còrdova per autopista, però finalment no ha fructificat. És per això que l'empresa concessionària va demanar davant el Tribunal Suprem un canvi en les condicions econòmiques de la concessió per les pèrdues que estava patint a causa de les modificacions del projecte original.
Segons publica el diari 'Cinco Días', el deute que arrossega la concessionària ascendeix a 380 milions d'euros. El concurs de creditors voluntari que ha presentat la societat està pendent d'admissió. Fernando Jerez, president del Consell Regional de Cambres de Comerç de Castella-la Manxa, ha assegurat que és "sorprenent que hagin tardat tant" a presentar el concurs perquè ja fa tres anys que els propietaris de la concessió "em deien que el presentarien".
La viabilitat de l'autopista era la connexió amb Andalusia, que mai s'ha executat, per la qual cosa Jerez subratlla que era previsible que la concessionària presentaria concurs de creditors. El president de la cambra també ha vaticinat que altres radials de Madrid "també saltaran algun dia" als titulars de la premsa per un tema similar, ja que "tenen poc trànsit".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ho pagarem tots... si Brussel·les no hi posa remei
http://politica.elpais.com/politica/201 ... 60459.html
El fiasco en las autopistas de peaje deja ya un agujero de 3.800 millones
Nueve concesionarias están al borde de la quiebra y no cubren ni los intereses de la deuda
El ministerio de Fomento ultima fórmulas de rescate para evitar el cierre
El fiasco en las autopistas de peaje deja ya un agujero de 3.800 millones
Nueve concesionarias están al borde de la quiebra y no cubren ni los intereses de la deuda
El ministerio de Fomento ultima fórmulas de rescate para evitar el cierre
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ho pagarem tots... si Brussel·les no hi posa remei
I per què volen evitar el tancament? Quin valor afegit aporten aquestes autopistes a l'economia? Tan greu és que facin fallida?Guigui wrote:http://politica.elpais.com/politica/201 ... 60459.html
El fiasco en las autopistas de peaje deja ya un agujero de 3.800 millones
Nueve concesionarias están al borde de la quiebra y no cubren ni los intereses de la deuda
El ministerio de Fomento ultima fórmulas de rescate para evitar el cierre
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No ha canviat res
Evidentment, és greu... per als amiguets de sempre.
Jo, que sóc un apassionat per la història, veig cada vegada més paral·lelismes entre la situació actual i el brou de cultiu que acabà fent esclatar la Revolució Francesa i altres revolucions.
Jo, que sóc un apassionat per la història, veig cada vegada més paral·lelismes entre la situació actual i el brou de cultiu que acabà fent esclatar la Revolució Francesa i altres revolucions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.