Prioritat semafòrica
Posted: Wednesday 17/11/2010 22:18
Tant que diuen que volen promoure el transport públic, i en el cas de l'autobús només veig que és la ventafocs del trànsit. Avui, en un trajecte amb el 67 entre l'Illa i Balmes-Aragó, he comptabilitzat cinc casos on l'autobús s'ha hagut d'aturar en vermell perquè el semàfor no ha "aguantat" cinc o deu segons més, a saber: entrada a Francesc Macià, Villarroel-Londres, París-Aribau, Balmes-Rosselló, Balmes-Mallorca. En total, cinc minuts perduts (no ho he cronometrat, però el vermell d'un semàfor dura aproximadament un minut) sobre un trajecte de vint. És a dir, gestionant correctament els semàfors, la velocitat comercial podria augmentar sense problemes un terç.
Casos encara més flagrants són els canvis entre carril central i lateral, per exemple en el 16 i 17 a la Diagonal abans de girar per Via Augusta, on s'han d'empassar entre dos i tres semàfors vermells seguits, simplement perquè algú és incapaç de coordinar-los; o a la Gran Via després de Marina cap a Glòries, on en lloc de fer com fan tots els altres vehicles, amb un carril de desviament a l'alçada de Padilla, han de canviar a Marina, havent de cedir el pas als cotxes que venen pel lateral de Gran Via; l'únic que caldria és moure de lloc la parada que ve després.
Que això estorbaria el trànsit privat? Més enllà de valoracions qualitatives, mireu quanta gent pot arribar a ocupar un autobús simple o articulat i veureu quanta gent surt perjudicada amb el sistema actual.
Casos encara més flagrants són els canvis entre carril central i lateral, per exemple en el 16 i 17 a la Diagonal abans de girar per Via Augusta, on s'han d'empassar entre dos i tres semàfors vermells seguits, simplement perquè algú és incapaç de coordinar-los; o a la Gran Via després de Marina cap a Glòries, on en lloc de fer com fan tots els altres vehicles, amb un carril de desviament a l'alçada de Padilla, han de canviar a Marina, havent de cedir el pas als cotxes que venen pel lateral de Gran Via; l'únic que caldria és moure de lloc la parada que ve després.
Que això estorbaria el trànsit privat? Més enllà de valoracions qualitatives, mireu quanta gent pot arribar a ocupar un autobús simple o articulat i veureu quanta gent surt perjudicada amb el sistema actual.