Page 1 of 1

Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro

Posted: Monday 22/11/2010 23:43
by davidbarna
L'any 1929 es va plantejar la conversió de la línia de Puigcerdà a ample internacional. Aquesta proposta duia algunes complicacions, que van ser recollides a un llibre de Norte que ara ha estat digitalitzat i que podeu consultar aquí:


http://mdc.cbuc.cat/cdm4/document.php?C ... 0264&REC=6

El més curiós d'aquest estudi és que planteja utilitzar la Línia 1 (llavors Bordeta -Plaça Catalunya i amb una extensió fins a Arc de Triomf) per a trànsits de mercaderies, que a partir de la Bordeta anirien per una via nova que aniria més o menys paral·lela a la Riera Blanca fins a la Zona Franca.

Disfruteu-lo :-)

Re: Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro

Posted: Monday 22/11/2010 23:55
by carles10000
davidbarna wrote:L'any 1929 es va plantejar la conversió de la línia de Puigcerdà a ample ibèric. Aquesta proposta duia algunes complicacions, que van ser recollides a un llibre de Norte que ara ha estat digitalitzat i que podeu consultar aquí:


http://mdc.cbuc.cat/cdm4/document.php?C ... 0264&REC=6

El més curiós d'aquest estudi és que planteja utilitzar la Línia 1 (llavors Bordeta -Plaça Catalunya i amb una extensió fins a Arc de Triomf) per a trànsits de mercaderies, que a partir de la Bordeta anirien per una via nova que aniria més o menys paral·lela a la Riera Blanca fins a la Zona Franca.

Disfruteu-lo :-)
dirás a ample internacional......circulacions esporadiques amb locomotora diesel i vagons de mercaderies s´hi que ho hagut a la linia 1, segons el llibre de Salmeron,apart de l'enllaç de plaça Catalunya per ficar unitats noves del metro.....

Re: Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro

Posted: Tuesday 23/11/2010 0:07
by davidbarna
Merci :) Ha estat un lapsus. Ara ho he corregit.

Re: Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro

Posted: Tuesday 23/11/2010 10:53
by metring
Gran, gran troballa! Cada cop es troben més documents interessants en línia!! :plas

Re: Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro

Posted: Wednesday 24/11/2010 16:32
by liniadelRipollés
Penseu que a la línia de Sarrià dels FGC hi havia trànsit de mercaderies fins no fa tant. De fet, tinc les tarifes de mercaderies línia Vallès d'FGC de 1982. Poca mercaderia, però es transportava diàriament.


metring wrote:Gran, gran troballa! Cada cop es troben més documents interessants en línia!! :plas

Re: Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro

Posted: Tuesday 30/11/2010 1:08
by davidbarna
Mercaderies a la línia del Vallès? Es tracta de paqueteria o de mercaderies en general? Recordo que alguns cotxes de les granotes tenien com una espècie d'apartat com si fos de furgó pe a paqueteria, una mica a l'estil de les UT 440

Re: Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro

Posted: Tuesday 30/11/2010 7:00
by El LLOP
davidbarna wrote:El més curiós d'aquest estudi és que planteja utilitzar la Línia 1 (llavors Bordeta -Plaça Catalunya i amb una extensió fins a Arc de Triomf) per a trànsits de mercaderies, que a partir de la Bordeta anirien per una via nova que aniria més o menys paral·lela a la Riera Blanca fins a la Zona Franca
amb aquest objectiu es va projectar, en principi, la línia del Transversal. Intercalar trens de mercaderies i passatgers entre mig d'automotor per al servei urbà.

Re: Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro

Posted: Tuesday 30/11/2010 20:12
by Alemany
davidbarna wrote:Mercaderies a la línia del Vallès? Es tracta de paqueteria o de mercaderies en general? Recordo que alguns cotxes de les granotes tenien com una espècie d'apartat com si fos de furgó pe a paqueteria, una mica a l'estil de les UT 440
Efectivament, hi havia un o dos furgons de mercaderies (crec que eren ex-grues reformades) que van poder-se veure estacionats al pati de vies de Sarrià diria jo que fins als darrers dies de la seva existència, fa uns anys (7 anys? 9?). Crec haver llegit al llibre d'en Salmerón que una de les mercaderies més transportades havia sigut llet (del Vallès cap a Barcelona, és clar).

Fins als anys vuitanta, també va existir en "servei" (amb ús decadent amb el pas del anys) un muntacàrregues al carrer Vergara, a més d'una oficina de mercaderies situat també a Vergara, tot just baixant les escales de l'accés. El pis intermig del muntacàrregues coincidia amb la citada oficina de mercaderies. No confondre aquesta oficina amb una consigna de "bultos" que va existir fins als anys setanta entrant per l'accés de Balmes/Pelai.
liniadelRipollés wrote:De fet, tinc les tarifes de mercaderies línia Vallès d'FGC de 1982.
Les pots penjar?? :x

Re: Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro

Posted: Tuesday 30/11/2010 20:36
by liniadelRipollés
Aquí tens les de la línia de Sarrià, de forma analòga hi ha les de la línia Catalunya.

Sembla curiós avui dia poder enviar un paquet de Tibidabo al Putxet per 5 pessetes.

Rectifico: són tarifes de 1981, ho deia de memòria.

Re: Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro

Posted: Tuesday 30/11/2010 20:55
by Alemany
Moltes gràcies!!! :reve

De Pl. Molina a St. Gervasi per un duro

Posted: Tuesday 30/11/2010 21:43
by Guigui
liniadelRipollés wrote:Sembla curiós avui dia poder enviar un paquet de Tibidabo al Putxet per 5 pessetes.
Més ho és fer-ho de Pl. Molina a St. Gervasi. Ara em picaria la curiositat de saber si s'ha fet mai.