http://www.ara.cat/societat/UE-conducto ... 62346.html
Europa unifica el control de les carreteres
La UE crea una xarxa per caçar els conductors que cometen infraccions a l'estranger
Les autoritats de trànsit catalanes tindran més facilitats per cobrar les multes pels excessos de velocitat comesos per turistes i transportistes que no s'aturen
REDACCIÓ
Brussel·les | Actualitzada el 02/12/2010 15:04
Fins ara els radars detectaven els turistes que cometien excessos de velocitat, però era molt difícil localitzar-los i sancionar-los. La Comissió Europea ha decidit combatre aquest buit administratiu i ha anunciat que crearà una "xarxa electrònica d'intercanvi de dades que permetrà intercanviar la informació necessària entre el país on s'ha comès la infracció i el país on està matriculat el vehicle", segons ha comunicat avui la Comissió.
Aquesta proposta de la CE, que s'ha de votar al Parlament Europeu i traslladar després als estats perquè la incorporin a la seva legislació, podria entrar en vigor cap al 2013, segons els càlculs dels impulsors de la mesura. Les dades que tenen indiquen que els conductors estrangers representen una mitjana del 5% del trànsit en cada estat, però cometen el 15% de les infraccions: un turista sempre se sent menys vigilat fora del seu país, ja que se sap que a les autoritats locals els costarà localitzar-lo.
"És tres vegades més probable que un conductor estranger cometi una infracció que no pas que ho faci un de resident. Molta gent creu que les normes de trànsit no se li apliquen quan són a l'estranger. El meu missatge és clar: s'han d'aplicar i s'aplicaran", assegura Siim Kallas, vicepresident de la Comissió Europea i responsable de Transports. Tots els ministres del ram han acordat impulsar aquesta mesura, que pot tenir força efectes en un país turístic com Catalunya.
L'excés de velocitat, el pas de semàfors en vermell, la conducció sota els efectes de l'alcohol o de les drogues o el no posar-se el cinturó o el casc són les principals infraccions incloses en la nova norma. Els excessos de velocitat són els més difícils de perseguir, ja que sovint són detectats només pels radars i ni tan sols s'atura el vehicle, de manera que no es poden demanar les dades del conductor.
Serà més fàcil cobrar multes de l'estranger
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Serà més fàcil cobrar multes de l'estranger
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Norma per al compliment de sancions de l'estranger
http://www.3cat24.cat/noticia/1277987/s ... comunitari
La UE aprova una norma perquè els conductors paguin les multes pendents en un altre país comunitari
Actualitzat a les 23:14 h 06/07/2011
El Parlament Europeu ha aprovat una normativa per garantir el compliment de les sancions imposades a conductors que hagin comès alguna infracció fora del seu país de residència. I és que, tot i que els conductors de vehicles amb matrícula estrangera que circulen per un país que no és el seu suposen només un 5%, cometen el 15% de les infraccions per excés de velocitat. Un cop aprovada la mesura, la Comissió Europea posarà en marxa un sistema electrònic d'intercanvi de dades per identificar els vehicles infractors. Cada estat tindrà 2 anys de marge per incorporar la nova normativa a les seves respectives legislacions. La norma neix amb una mancança: no estableix cap mecanisme per garantir el cobrament de les multes.
La directiva fa referència a les sancions per excés de velocitat, per conduir sota els efectes de l'alcohol o de les drogues, sense cinturó, utilitzant el mòbil o en moto i sense casc. Aquestes infraccions representen més del 75% del total segons Brussel·les, que no inclou a la llista les multes d'aparcament.
L'objectiu d'aquesta norma és acabar amb la impunitat de què gaudeixen els conductors que infringeixen les normes de seguretat viària en un altre país de la UE diferent del seu, ja que sovint poden evitar les sancions. Aquesta situació suposa un risc per a la seguretat vial i és discriminatòria respecte dels residents del país, que han de pagar totes les multes.
L'aplicació de la norma suposa l'entrada en funcionament d'un sistema electrònic d'intercanvi d'arxius entre els estats membres per identificar el vehicle que ha comès la infracció. Un cop localitzat, l'estat en el qual s'hagi comès la infracció enviarà una notificació al titular del certificat de matriculació amb l'import de la multa, el procediment de pagament i la via per recórrer. La notificació serà voluntària ja que el país on s'ha comès la infracció no estarà obligat a enviar-la si per exemple les despeses són més elevades que la multa.
Si un infractor es nega a pagar la multa, serà el país que l'ha empès el que decidirà com actuar. I és que la norma aprovada al Parlament Europeu no estableix els passos a seguir. Una de les possibilitats seria utilitzar la legislació comunitària, que regula el principi del mutu reconeixement de sancions financeres per garantir-ne el cobrament. La proposta inicial preveia que en cas d'impagament, la justícia del país on s'havia comès la infracció pogués dictar una resolució per exigir el cobrament i demanar al jutge del país de residència del conductor que l'executés. Això, però, no ha tirat endavant pels dubtes d'un gran nombre d'estats sobre la seva base legal.
La UE aprova una norma perquè els conductors paguin les multes pendents en un altre país comunitari
Actualitzat a les 23:14 h 06/07/2011
El Parlament Europeu ha aprovat una normativa per garantir el compliment de les sancions imposades a conductors que hagin comès alguna infracció fora del seu país de residència. I és que, tot i que els conductors de vehicles amb matrícula estrangera que circulen per un país que no és el seu suposen només un 5%, cometen el 15% de les infraccions per excés de velocitat. Un cop aprovada la mesura, la Comissió Europea posarà en marxa un sistema electrònic d'intercanvi de dades per identificar els vehicles infractors. Cada estat tindrà 2 anys de marge per incorporar la nova normativa a les seves respectives legislacions. La norma neix amb una mancança: no estableix cap mecanisme per garantir el cobrament de les multes.
La directiva fa referència a les sancions per excés de velocitat, per conduir sota els efectes de l'alcohol o de les drogues, sense cinturó, utilitzant el mòbil o en moto i sense casc. Aquestes infraccions representen més del 75% del total segons Brussel·les, que no inclou a la llista les multes d'aparcament.
L'objectiu d'aquesta norma és acabar amb la impunitat de què gaudeixen els conductors que infringeixen les normes de seguretat viària en un altre país de la UE diferent del seu, ja que sovint poden evitar les sancions. Aquesta situació suposa un risc per a la seguretat vial i és discriminatòria respecte dels residents del país, que han de pagar totes les multes.
L'aplicació de la norma suposa l'entrada en funcionament d'un sistema electrònic d'intercanvi d'arxius entre els estats membres per identificar el vehicle que ha comès la infracció. Un cop localitzat, l'estat en el qual s'hagi comès la infracció enviarà una notificació al titular del certificat de matriculació amb l'import de la multa, el procediment de pagament i la via per recórrer. La notificació serà voluntària ja que el país on s'ha comès la infracció no estarà obligat a enviar-la si per exemple les despeses són més elevades que la multa.
Si un infractor es nega a pagar la multa, serà el país que l'ha empès el que decidirà com actuar. I és que la norma aprovada al Parlament Europeu no estableix els passos a seguir. Una de les possibilitats seria utilitzar la legislació comunitària, que regula el principi del mutu reconeixement de sancions financeres per garantir-ne el cobrament. La proposta inicial preveia que en cas d'impagament, la justícia del país on s'havia comès la infracció pogués dictar una resolució per exigir el cobrament i demanar al jutge del país de residència del conductor que l'executés. Això, però, no ha tirat endavant pels dubtes d'un gran nombre d'estats sobre la seva base legal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Serà més fàcil cobrar multes de l'estranger
Hola,
Sí, sí, sí, esto ya vereis como no se retrasa y entra en vigor enseguida. Da igual que haya leyes de protección de datos y demás, si hay que pasarse los datos de unos paises a otros pasándose por el forro a la gente, se hace en el bien de la recaudación y listo. ¿Entrará en vigor en 2013? a ver si se adelanta que yo creo que igual puede entrar antes y todo. Qué deprisita nos movemos para lo que nos interesa ¿eh?
Saludos,
Sergio
Sí, sí, sí, esto ya vereis como no se retrasa y entra en vigor enseguida. Da igual que haya leyes de protección de datos y demás, si hay que pasarse los datos de unos paises a otros pasándose por el forro a la gente, se hace en el bien de la recaudación y listo. ¿Entrará en vigor en 2013? a ver si se adelanta que yo creo que igual puede entrar antes y todo. Qué deprisita nos movemos para lo que nos interesa ¿eh?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Serà més fàcil cobrar multes de l'estranger
O sigui que tu ets partidari de que no es faci res i els estrangers que circulin per les nostres carreteres i autopistes puguin fer el boig impunement posant-te en perill a tu.Santfeliuenc wrote:Hola,
Sí, sí, sí, esto ya vereis como no se retrasa y entra en vigor enseguida. Da igual que haya leyes de protección de datos y demás, si hay que pasarse los datos de unos paises a otros pasándose por el forro a la gente, se hace en el bien de la recaudación y listo. ¿Entrará en vigor en 2013? a ver si se adelanta que yo creo que igual puede entrar antes y todo. Qué deprisita nos movemos para lo que nos interesa ¿eh?
Saludos,
Sergio
Això sí, tu a casa seva no aparquis malament el cotxe.
Una opinió molt representativa de com pensa un país, lamentable.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Serà més fàcil cobrar multes de l'estranger
Hola,
Lo que yo he dicho claramente y he venido a concluir es que en la inmensidad de temas europeos por solventar... en estos tiempos de crisis, la prioridad se la van a llevar todos los temas que tengan fines recaudatorios como este. Es decir, que no es que esté en contra de ello en su base ideológica, sino que "tranquilos, que ya vereis como esto es una de las cosas, de las millones que hay, que entra en funcionamiento a tiempo o incluso antes" precisamente por ser algo con lo que los diferentes estados recaudarán un dinero fácil y de forma rápida. Y ten clara una cosa: por supuesto que si hacen esto y lo llevan a cabo, cosa que está muy bien, no lo hacen ni lo están haciendo por tu seguridad ni por la mía, lo hacen para recaudar lo que habitualmente no están recaudando. Pero daba igual y no había mucho interés, ¿por qué daba igual? pues porque ¿para qué iba a facilitar Alemania o Francia a las autoridades españolas los datos de uno de sus nacionales si al final ellos no iban a sacar nada ni iban a recaudar nada de la multa emitida? ¿para qué iba a darle España ni un sólo dato de uno de sus nacionales a Francia o Italia si luego no recaudaría nada de la multa que se le impusiese a un español en esos países? lo que pasa es que ahora igual han llegado a un acuerdo oculto entre todos y quizá un porcentaje de esa multa vaya a parar al país donde se ha cometido la infracción y otro porcentaje más pequeño puede que se vaya a quien facilite los datos... ya nos enteraremos más adelante, pero una cosa es segura: esta medida no se toma por tu seguridad ni por la mía. Es medida recaudatoria pura y dura y por eso digo yo que de los millones de cosas que una Europa en crisis tendría que tener en mente, como dar trabajo a todos los parados, por ejemplo, esto es y será de lo que antes se ponga en marcha. Pero para recaudar.
Y respecto a si lo veo bien o mal, pues claro que lo veo bien que multen a alguien que vaya a 210km/h mientras que yo no puedo ir a más de 120 en autopista. Reconozco también que no me molesta que un conductor alemán responsable y con un cochazo 20 mil veces mejor que el mío vaya a 210km/h en autopista porque sé que sabe lo que hace, que controla su vehículo y que es responsable. Del mismo modo que también sé que alemanes e ingleses borrachos por las calles de Salou, Lloret, etc. pueden causar numerosos accidentes y saltarse semáforos, etc. y hay que multarlos con rigor. Pero bueno, en mi mensaje no hablaba de esto porque esto es otro tema con el que evidentemente todo el mundo supongo que estará de acuerdo: quien incumpla, que pague.
Saludos,
Sergio
No, yo eso no lo he dicho, te lo inventas tal cual lo vas escribiendo. Tú mismo, pero como yo no lo he dicho, no pretendas hacer creer a nadie que sí. Esto es algo que dices tú para después crearte un argumento, darle algo de "cuerpo" y establecer la crítica posterior. Ojo, lo dices tú, yo no lo digo ni lo pienso ya que, por supuesto soy partidario de que a cualquier extranjero que circule por España y por nuestras carreteras se le sancione de forma efectiva y que no se escuden en que la multa les va a llegar tarde o no les va a llegar para cometer ilegalidades.josep_serre wrote:O sigui que tu ets partidari de que no es faci res i els estrangers que circulin per les nostres carreteres i autopistes puguin fer el boig impunement posant-te en perill a tu.
Precisamente, cuando nosotros vayamos fuera de España nos vana crujir por cualquier cosita que hagamos, por lo tanto a ellos lo mismo (y ojo, no solamente en lo que a tráfico se refiere, sino al 100% y en todo).josep_serre wrote:Això sí, tu a casa seva no aparquis malament el cotxe.
Error en la conclusión ya que partes de un error de base haciendo conjeturas de una idea que solamente ha salido de tu cabeza, no de la mía. Efectivamente, lamentable.josep_serre wrote:Una opinió molt representativa de com pensa un país, lamentable.
Lo que yo he dicho claramente y he venido a concluir es que en la inmensidad de temas europeos por solventar... en estos tiempos de crisis, la prioridad se la van a llevar todos los temas que tengan fines recaudatorios como este. Es decir, que no es que esté en contra de ello en su base ideológica, sino que "tranquilos, que ya vereis como esto es una de las cosas, de las millones que hay, que entra en funcionamiento a tiempo o incluso antes" precisamente por ser algo con lo que los diferentes estados recaudarán un dinero fácil y de forma rápida. Y ten clara una cosa: por supuesto que si hacen esto y lo llevan a cabo, cosa que está muy bien, no lo hacen ni lo están haciendo por tu seguridad ni por la mía, lo hacen para recaudar lo que habitualmente no están recaudando. Pero daba igual y no había mucho interés, ¿por qué daba igual? pues porque ¿para qué iba a facilitar Alemania o Francia a las autoridades españolas los datos de uno de sus nacionales si al final ellos no iban a sacar nada ni iban a recaudar nada de la multa emitida? ¿para qué iba a darle España ni un sólo dato de uno de sus nacionales a Francia o Italia si luego no recaudaría nada de la multa que se le impusiese a un español en esos países? lo que pasa es que ahora igual han llegado a un acuerdo oculto entre todos y quizá un porcentaje de esa multa vaya a parar al país donde se ha cometido la infracción y otro porcentaje más pequeño puede que se vaya a quien facilite los datos... ya nos enteraremos más adelante, pero una cosa es segura: esta medida no se toma por tu seguridad ni por la mía. Es medida recaudatoria pura y dura y por eso digo yo que de los millones de cosas que una Europa en crisis tendría que tener en mente, como dar trabajo a todos los parados, por ejemplo, esto es y será de lo que antes se ponga en marcha. Pero para recaudar.
Y respecto a si lo veo bien o mal, pues claro que lo veo bien que multen a alguien que vaya a 210km/h mientras que yo no puedo ir a más de 120 en autopista. Reconozco también que no me molesta que un conductor alemán responsable y con un cochazo 20 mil veces mejor que el mío vaya a 210km/h en autopista porque sé que sabe lo que hace, que controla su vehículo y que es responsable. Del mismo modo que también sé que alemanes e ingleses borrachos por las calles de Salou, Lloret, etc. pueden causar numerosos accidentes y saltarse semáforos, etc. y hay que multarlos con rigor. Pero bueno, en mi mensaje no hablaba de esto porque esto es otro tema con el que evidentemente todo el mundo supongo que estará de acuerdo: quien incumpla, que pague.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Serà més fàcil cobrar multes de l'estranger
Precisament del que es tracta de que els infractors estrangers siguin sancionats com ho són els infractors espanyols, si la política de sancions és encertada o no o és recaptatòria és un altre debat.
Això de que la UE té altres coses per ocupar-se no em serveix com a argument, qui ha dit que no se n'ocupi i malgrat tot aquest és un tema prou important.
Que hi ha alemanys que a 210 km/h saben el que fan? potser sí, però no ho porten escrit a la cara i si hi ha una llei que ho prohibeix i se la salten se'ls ha de sancionar.
Això de que la UE té altres coses per ocupar-se no em serveix com a argument, qui ha dit que no se n'ocupi i malgrat tot aquest és un tema prou important.
Que hi ha alemanys que a 210 km/h saben el que fan? potser sí, però no ho porten escrit a la cara i si hi ha una llei que ho prohibeix i se la salten se'ls ha de sancionar.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van