Page 1 of 2

Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat

Posted: Friday 24/12/2010 19:30
by Guigui
http://www.ara.cat/politica/Recoder-Gov ... 60635.html

Declaracions del proper conseller d'Obres Públiques
Recoder creu que el futur Govern haurà de ser "molt selectiu" amb les infraestructures

ACN Sant Cugat del Vallès | Actualitzada el 24/12/2010 14:00

L'encara alcalde de Sant Cugat del Vallès, Lluís Recoder, ha explicat aquest divendres que el futur Govern haurà triar molt bé les infraestructures en les quals cal invertir, ja que s'haurà d'assegurar-se que opta per les que aporten realment competitivitat.

En un esmorzar amb periodistes, Recoder no ha volgut confirmar ni desmentir el seu futur com a conseller de Política Territorial i Obres Públiques, però ha reconegut que l'executiu haurà de ser "molt selectiu" amb les inversions per culpa de la crisi i l'estat financer del país. També ha avisat que Renfe "s'ha d'emmirallar" en el servei que ofereix Ferrocarrils de la Generalitat, un transport que creu que és "un metro" i que és "a anys llum" del que dóna la divisió de Rodalies de la companyia estatal.

Re: Recoder, conseller de Política Territorial i Sostenibilitat

Posted: Saturday 25/12/2010 22:28
by victorcasta
Veurem què tal el nou conseller, però crec que es trobarà a faltar la implicació personal en els projectes del departament que hi posava en Joaquim Nadal.

Re: Recoder, conseller de Política Territorial i Sostenibilitat

Posted: Saturday 25/12/2010 22:38
by Lluita1714
Per la transparència, la magnífica gestió dels transports, i la bona gestió de les zones feréstecs que ha dut a terme a Sant Cugat, em sembla una bona elecció com a conseller de Política Territorial i Sostenibilitat.

Re: Recoder, conseller de Política Territorial i Sostenibilitat

Posted: Monday 27/12/2010 14:47
by metring
Ja que tenim nou conseller, quines preguntes sobre mobilitat i transports us agradaria fer-li? Li podríem enviar.

Re: Recoder, conseller de Política Territorial i Sostenibilitat

Posted: Monday 27/12/2010 15:01
by Sky
^^ Jo li preguntaria què pensen fer amb el projecte de l'Eix Transversal Ferroviari.

Re: Recoder, conseller de Política Territorial i Sostenibilitat

Posted: Monday 27/12/2010 15:05
by Lluita1714
metring wrote:Ja que tenim nou conseller, quines preguntes sobre mobilitat i transports us agradaria fer-li? Li podríem enviar.
Sosté que caldrà fer poques infraestructures noves, i molt necessàries. Quina és la seva posició respecte al túnel de Rodalia sota la Diagonal? sobre l'Eix Transversal Ferroviari? i sobre la quadruplicació d'accessos ferroviaris a la ciutat comtal? hi destacaria altres actuacions en matèria de transport que vulgui fer la seva conselleria?

Preguntes

Posted: Monday 27/12/2010 17:16
by Guigui
Què pensa dels soterraments indiscriminats que reclama tothom que pretén donar-se-les de modern? Pensa fomentar el coneixement del transport públic per part dels alts càrrecs del seu govern a base de reduir l'ús del cotxe oficial?

Re: Recoder, conseller de Política Territorial i Sostenibilitat

Posted: Tuesday 28/12/2010 16:26
by victorcasta
Per cert, el nom de la conselleria ha canviat. Des d'ara és Departament de Territori i Sostenibilitat.

Re: Recoder, conseller de Política Territorial i Sostenibilitat

Posted: Wednesday 29/12/2010 12:46
by metring
Preguntes enviades, a veure quan respon i què respon.

Re: Recoder, conseller de Política Territorial i Sostenibilitat

Posted: Thursday 30/12/2010 13:40
by Mako448
El nou conseller ha parlat avui a RAC 1 de les seves prioritats.No nomès és parla dels peatges com diu el titular de la notícia.

Recoder avanza que los peajes subirán un 3,45% de promedio en 2011


http://www.europapress.es/catalunya/not ... 23948.html

BARCELONA, 30 Dic. (EUROPA PRESS) -

El nuevo conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder, ha explicado que el Govern subirá los peajes una media de un 3,45% y ha reconocido, que aunque se trata de una medida impopular, "se tiene que hacer porque no hay más remedio".

Se trata de la patata caliente que el tripartito pasó al nuevo Govern de Mas y que Recoder ha recogido asegurando que, en materia de peajes, deberá seguirse un camino basado en los descuentos selectivos y las exenciones, según ha explicado en declaraciones a Rac1 recogidas por Europa Press.

En cuanto a la limitación de velocidad a los 80 km/h en la primera corona metropolitana de Barcelona, ha señalado que aunque se trata de un tema perteneciente de tráfico, "es competencia de Territorio y Sostenibilidad garantizar un nivel de calidad del aire en todo el país".

Ha asegurado que existen "muchas soluciones y muchas propuestas" y que el Govern no piensa que "garantizar la calidad del aire equivalga a los 80 km/h todo el día y a todas horas". Según Recoder, el objetivo es "flexibilizar" la medida, pero no "suprimirla", para lo que se deben analizar las vías a través de las cuales se tiene que hacer.

En cuanto a su compromiso con el medio ambiente, ha asegurado que "las políticas medioambientales y de sostenibilidad no pasan por ser una cuestión secundaria" de su conselleria y que se lo tomará "muy en serio".

CINCO RETOS: REGIONALES, EL PRAT, CUARTO CINTURÓN Y L9

Ha sostenido que el traspaso de regionales es "un gran reto", tal y como lo fue el de Rodalies, y ha argumentado que debe servir para aproximar al nivel de calidad de Rodalies y Regionales a los estándares de nivel de calidad de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

En cuanto a la gestión del Aeropuerto de Barcelona, Recoder ha explicado que "tener voz, voto y decisión" en El Prat es una "cuestión clave" para el nuevo Govern. No ha aclarado si está de acuerdo o no con la privatización del 49% de Aena, pero ha matizado que discrepa con que sea el Gobierno quien "tire adelante" el proyecto.

Así, ha señalado que espera que "esta lucha sea transversal" en el futuro, de forma que "todas las fuerzas políticas catalanas la compartan y la sociedad civil continúe con el nivel de reivindicación que ha demostrado en los últimos años".

En lo que respecta al Cuarto Cinturón, ha asegurado que "debe hacerse" y que "no puede ser que las dudas de Catalunya sean excusa para que Madrid diga que vamos tirando pero muy poco a poco", y ha argumentado que la competitividad del país necesita que "el Cuarto Cinturón se haga y se haga bien".

En este sentido, ha asegurado que ya ha hablado con el ministro de Fomento, José Blanco, y que se reunirá con él en los próximos días. También ha mantenido conversaciones con el secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlan, y el secretario de Estado de Transportes, Isaías Táboas.

La L9 de Metro es, según Recoder, otro tema a revisar porque existe una desviación económica "brutal" y "está provocando un problema de país".

Ha matizado que se trata de una infraestructura necesaria, pero que su coste impide hacer políticas de reequilibro territorial. "Nos estamos gastando más de la mitad de los recursos que tenemos en el país en Barcelona y la otra mitad en el resto de Catalunya. La L9 estaba presupuestada con 2.500 millones de euros y llevamos 6.000", ha remachado.

Re: Recoder, conseller de Política Territorial i Sostenibilitat

Posted: Thursday 30/12/2010 14:18
by Lluita1714
Mako448 wrote:La L9 de Metro es, según Recoder, otro tema a revisar porque existe una desviación económica "brutal" y "está provocando un problema de país".
Ha matizado que se trata de una infraestructura necesaria, pero que su coste impide hacer políticas de reequilibro territorial. "Nos estamos gastando más de la mitad de los recursos que tenemos en el país en Barcelona y la otra mitad en el resto de Catalunya. La L9 estaba presupuestada con 2.500 millones de euros y llevamos 6.000", ha remachado.
Ui! Té raó però... l'acabarà? la deixarà a mitges? Abaratirà costos (menys disseny ni tanta porqueria moderna)? Ai que tremolarem.

Finalització de l'L9

Posted: Thursday 30/12/2010 15:55
by Guigui
La frase: "Al seu entendre, és un projecte 'indispensable' però que està provocant un 'problema de país' pel seu sobrecost" indica que la idea és acabar-la. A més, deixar-la a mig fer tindria poc sentit. Entre els diners ja gastats i el cost de la cancel·lació de contractes, ja hi ha massa cosa compromesa.

Re: Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat

Posted: Monday 03/01/2011 12:01
by genissimon
Quan tindrem la integració tarifària a tot Catalunya?

Quan tindrem la unió ferroviària dels quatre aeroports catalans (Lleida-Alguaire, Reus, Barcelona-El Prat i Girona-Costa Brava)?

Quan tindrem tots els nuclis de Catalunya de més de 1000 habitants a menys de 30 minuts en transport públic d'una estació ferroviària? I quan els de menys de 1000 habitants a menys de 60 minuts?

Quan tindrem servei de passatgers a la Manresa-Sallent i la Manresa-Súria de FGC?

Quan tindrem una xarxa de transport de mercaderies per ferrocarril sobre via d'ample normal (estàndar, UIC, europeu, o 1435mm) que, almenys, cobreixi les CIM's de Catalunya?

Quan tindrem una velocitat comercial d'almenys 80 Km/h en els trens de rodalia i de 100 Km/h en els regionals (*)?

Quan tindrem una oferta ferroviària adaptada a la demanda (i no a l'inrevés)?

Quan tindrem les capitals de comarca veïnes connectades per transport públic entre sí amb una freqüència "decent" (i no un autobús anual, com Berga-Vic o Berga-Solsona) ?

* Això implica menys d'una hora de Manresa a Barcelona (rodalia) i al voltant d'una hora de Tarragona o Girona a Barcelona (regionals).

Salut !!

Re: Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat

Posted: Saturday 08/01/2011 17:31
by liniadelRipollés
genissimon wrote:Quan tindrem la integració tarifària a tot Catalunya?

Probablement es podrà començar a pensar en aquesta quan la regió metropolitana de Barcelona empri les targetes sense contacte i dexi enrera el sstema magnètic. En tot cas, no és cap preferència.


Quan tindrem la unió ferroviària dels quatre aeroports catalans (Lleida-Alguaire, Reus, Barcelona-El Prat i Girona-Costa Brava)?

A Alguaire no veuràs tren, A Reus ho dubto. Pel que fa al Girona Costa Brava es tractaria de desviar la línia actual al seu pas per Fornells, o bé fer que a Fornells parin tots els trens i connectin amb un bus a l'aeroport.

Quan tindrem tots els nuclis de Catalunya de més de 1000 habitants a menys de 30 minuts en transport públic d'una estació ferroviària? I quan els de menys de 1000 habitants a menys de 60 minuts?

Aquesta és una pregunta "que sap on va". Simplement cal garantir transport, no el mitjà ferroviari en sí.


Quan tindrem servei de passatgers a la Manresa-Sallent i la Manresa-Súria de FGC?

Penso que el canvi de govern farà replantejar tot allò que tingui a veure amb tren-trams sobre xarxa d'FGC. Caldrà esperar. Crec que el model actual serà fer arribar UT213 a Súria i Sallent i deixar enrere trens-trams.

Quan tindrem una xarxa de transport de mercaderies per ferrocarril sobre via d'ample normal (estàndar, UIC, europeu, o 1435mm) que, almenys, cobreixi les CIM's de Catalunya?

No és competència autonòmica; les coses aniran lentes molt em temo.

Quan tindrem una velocitat comercial d'almenys 80 Km/h en els trens de rodalia i de 100 Km/h en els regionals (*)?

Probablement quan algú digui que opta per fer xarxa nova.


Quan tindrem una oferta ferroviària adaptada a la demanda (i no a l'inrevés)?

Quan tindrem les capitals de comarca veïnes connectades per transport públic entre sí amb una freqüència "decent" (i no un autobús anual, com Berga-Vic o Berga-Solsona) ?

* Això implica menys d'una hora de Manresa a Barcelona (rodalia) i al voltant d'una hora de Tarragona o Girona a Barcelona (regionals).

Salut !!

Re: Recoder, conseller de Política Territorial i Sostenibilitat

Posted: Saturday 08/01/2011 18:35
by victorcasta
metring wrote:Ja que tenim nou conseller, quines preguntes sobre mobilitat i transports us agradaria fer-li? Li podríem enviar.
Podríem aprofitar moltes de les preguntes que es feien als candidats electorals, doncs CiU va ser dels partits que no ens van respondre.

Re: Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat

Posted: Saturday 08/01/2011 18:41
by Lluita1714
Una pregunta seria... perquè no respon? Pensa respondre? I si és així, ho ha llegit?

Re: Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat

Posted: Thursday 13/01/2011 11:13
by genissimon
liniadelRipollés wrote:
genissimon wrote:[...]Quan tindrem tots els nuclis de Catalunya de més de 1000 habitants a menys de 30 minuts en transport públic d'una estació ferroviària? I quan els de menys de 1000 habitants a menys de 60 minuts?

Aquesta és una pregunta "que sap on va". Simplement cal garantir transport, no el mitjà ferroviari en sí.
[...]
M'expliques què vols dir amb la teva resposta ?

Jo crec que la columna vertebral del transport públic a Catalunya ha de ser el ferrocarril, allà on n'hi hagi. Fer-lo competitiu i adequat a les necessitats allà on això no es compleixi i eliminar el mode carretera allà on tingui un traçat coincident amb una línia ferroviària. Cal construir nous intercanviadors i fer-los còmodes i amb accessos ràpids per als autobusos que hi tinguin parada.

Salut !!

Re: Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat

Posted: Thursday 13/01/2011 14:31
by liniadelRipollés
Quan van construir els túnels de Bracons una de les opcions que no va ni plantejar-se va ser la de fer carretera i tren alhora. Hagués estat molt bé fer arribar el tren de via ampla a Olot via Torelló. Hagués estat fer de la Garrotxa un territori barceloní, com ja ho és de facto el Ripollès.

Penso que hem de començar a superar la xarxa ferroviària del segle XIX però això ningú no ho planteja encara. No és possible nova xarxa i si pot ser en ample UIC?

El concepte de bus d'aportació està bé, però implica transbordament.


genissimon wrote:
liniadelRipollés wrote:
genissimon wrote:[...]Quan tindrem tots els nuclis de Catalunya de més de 1000 habitants a menys de 30 minuts en transport públic d'una estació ferroviària? I quan els de menys de 1000 habitants a menys de 60 minuts?

Aquesta és una pregunta "que sap on va". Simplement cal garantir transport, no el mitjà ferroviari en sí.
[...]
M'expliques què vols dir amb la teva resposta ?

Jo crec que la columna vertebral del transport públic a Catalunya ha de ser el ferrocarril, allà on n'hi hagi. Fer-lo competitiu i adequat a les necessitats allà on això no es compleixi i eliminar el mode carretera allà on tingui un traçat coincident amb una línia ferroviària. Cal construir nous intercanviadors i fer-los còmodes i amb accessos ràpids per als autobusos que hi tinguin parada.

Salut !!

Re: Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat

Posted: Tuesday 15/02/2011 18:37
by metring
http://www.lamalla.cat/politica/article?id=441208

Recoder promet millorar les Rodalies i acabar l'L9

El conseller de Territori i Sostenibilitat posarà "en ordre" els comptes públics i alentirà l'execució dels projectes

FRANCESC ALGUACIL

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha exposat aquest dimecres el seu full de ruta de la legislatura que conté "la millora" del servei de rodalies i regionals, una execució "alentida" de la línia 9 de metro i la definició del nou model aoeroportuari. El conseller Lluís Recoder ha promès un nou model de peatges "equitatius" arreu del país en funció de l'ús de la via i del tipus de vehicle. Sostenibilitat impulsarà un nou pla de qualitat de l'aire i el "sanejament" de l'Agència Catalana de l'Aigua.

La primera compareixença en comissió parlamentària del conseller Recoder per explicar els projectes del departament que dirigeix per als propers quatre anys ha estat mancada de "grans promeses". La crisi econòmica i la contenció de la despesa que han de dur a terme totes les conselleries limita els anuncis de grans obres públiques. El dirigent s'ha compromès a finalitzar els projectes iniciats per l'anterior govern i millorar els serveis deficitaris actuals, com el ferroviari de Rodalies.

La primera mesura del Departament per millorar les Rodalies ha estat congelar el contracte programa que el lligava amb l'operadora Renfe fins al 2015. Recoder ha encarregat una anàlisi comparativa d'operadores de diverses regions europees per explorar si hi ha alternatives viables a curt termini que garanteixin un funcionament correcte. El dirigent ha matisat però que un canvi d'operadora no significarà una millora automàtica i ha recordat que de les 392 incidències patides pels usuaris l'any passat, el 51% eren imputables a Adif, el gestor de les infraestructures.

La Generalitat reivindicarà un traspàs complet del servei, perquè ara només té la capacitat d'imposar horaris i d'informar els usuaris, i que Foment compleixi amb les inversions compromeses.

Reocder s'ha compromès a acabar la línia 9 de metro. "Seguirem amb la construcció de l'obra per la importància que té per a Barcelona i els municipis veïns", ha anunciat davant els dubtes sobre l'eliminació d'algunes estacions i de l'escurçament del traçat. El dirigent ha reconegut però que la dificultat per finançar-se "alentirà" el ritme de les tuneladores i la construcció de les estacions.

La conselleria impulsarà el Corredor Mediterrani perquè vol convertir Catalunya "en la porta logística del sud d'Europa". Recoder revisarà les connexions d'ample europeu dels dos principals ports: el de Barcelona i el de Tarragona, i en reclamarà la gestió que actualment és competència de l'Estat.

Recoder ha anunciat una nova "política equitativa" als peatges catalans per "eliminar progressivament el greuge comparatiu". Establirà un nou model de bonificacions per la franja horària, els trams de proximitat, els vehicles ecològics i la intensitat d'ús.

Obres que es faran i obres que no, de moment

Posted: Wednesday 16/02/2011 9:12
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... oport.html

S'atura fins al 2013 l'obra de Rodalies a l'aeroport

Fins d'aquí a dos anys el conseller de Territori no preveu que la Generalitat tingui diners per fer cap carretera nova
Recoder diu al Parlament que aturarà alguna estació però no tuneladores a l'L9


16/02/11 02:00 - barcelona - Xavier Miró

El Ministeri de Foment no té intenció de començar la construcció de la nova línia de Rodalies a l'aeroport del Prat fins al 2013 tot i que l'obra està adjudicada des de l'any passat. Aquesta és una de les poques concrecions que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va fer ahir en la seva compareixença al Parlament. I és una concreció sobre una obra que no li correspon a ell executar.

Recoder, que assumeix una gegantina conselleria d'Infraestructures i Medi Ambient, ja ha deixat clar fa dies, i ho tornava a dir ahir als diputats, que el seu departament no pot prendre decisions importants d'obres fins que no hagi analitzat amb profunditat les conseqüències financeres i de calendari que té prendre-les. Perquè la consigna prioritària és clara a tot el govern de la Generalitat: estalviar diners on es pugui. Per exemple, el govern acabarà el desdoblament de l'Eix Transversal, l'Eix Diagonal i el desdoblament de la C-17 entre Manlleu i Ripoll, que haurà de continuar pagant els propers anys.

Però, a més, haurà d'acabar de pagar obres ja fetes, com l'autovia de Reus a Alcover, l'eix del Llobregat i els eixos Vic-Olot i Maçanet-Platja d'Aro. Recoder no censura que aquestes obres s'hagin hagut de fer amb peatges a l'ombra o mètode alemany de pagaments posposats.

“Potser tocava fer-ho”, afirma, però també deixa clar que això deixa la Generalitat sense recursos per començar carreteres noves fins al 2013. Però no dubta, en canvi, a censurar els “malabarismes financers” que l'anterior govern ha fet per continuar la construcció de l'L9 de metro, on ell creu que “s'ha estirat més el braç que la màniga. Hi ha actuacions d'impossible finançament no només en les condicions actuals sinó també discutibles en temps de bonança econòmica”. Pel que fa l'L9, el conseller de Territori referma que no es construirà fins més endavant alguna de les estacions, tot i que al Parlament ja no ha plantejat la possibilitat d'aturar alguna de les tres tuneladores que treballen en l'obra, sinó tan sols l'opció d'alentir el ritme de construcció.

Nous horaris a Rodalies

Sí que ha anunciat una reestructuració enguany dels horaris a Rodalies i Regionals de Catalunya, així com una anàlisi de futur. Recoder ja va dir que no signaria el contracte programa que mantindria Renfe a Rodalies fins al 2015. El que faran enguany és estudiar els diferents models de contractació i gestió de serveis ferroviaris de viatgers de diverses regions europees per triar el que més convé a Catalunya i decidir aleshores si Renfe continua.