Port de Barcelona, connectat en ample de via internacional
Posted: Sunday 02/01/2011 21:14
Tema relacionat:LAV Barcelona-França
http://es.noticias.yahoo.com/5/20110102 ... a5357.html
El Port de Barcelona estarà connectat en ample de via internacional el primer trimestre del 2011
BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS) Els terminals de contenidors TCB i Tercat del Port de Barcelona disposaran d'una connexió ferroviària en ample de via internacional en el primer trimestre del 2011, segons han informat a Europa Press fonts de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB). Seguir leyendo el arículo
En concret, l'ample de via europeu de TCB entrarà en servei el 10 de gener, i es convertirà, així, en la primera terminal d'Espanya amb connexió ferroviària d'ample internacional. Així, els contenidors es transportaran a Europa en el mateix tren sense necessitat de fer el canvi a les estacions de Morrot --adaptada a l'ample internacional des del 21 de desembre-- i Can Tunis del port de Barcelona.
Fonts del Port han destacat la rellevància de dotar les terminals d'ample de via internacional, ja que d'aquesta manera s'agilitarà el transport de les mercaderies si es té en compte que les exportacions han augmentat un 60% el mes de novembre respecte al mateix mes de 2009 a causa del volum de trànsit i el ritme de creixement dels intercanvis comercials amb l'Extrem Orient i el Japó, segons dades de l'APB.
El Port de Barcelona ha destinat una inversió de més de 10 milions d'euros en l'adaptació dels terminals a l'ample de via internacional, així com en la dotació d'accés ferroviari a la futura terminal del Moll Costa.
En concret, s'han invertit 5,5 milions d'euros en les obres d'accés a la terminal de contenidors del Moll Príncep d'Espanya, on opera Tercat. Les obres consisteixen a adaptar la terminal ferroviària actual a l'ample de via europeu, així com els ramals que connecten aquesta terminal amb la xarxa d'Adif. Pel que fa a TCB, el Port ha invertit 2,6 milions d'euros en la instal·lació de l'ample internacional al moll Sud.
D'altra banda, l'APB ha invertit també 3,7 milions d'euros en la instal·lació de l'ample de via ibèric i mètric al moll Costa, on es construirà la terminal de 'short sea shipping'.
NOVA TERMINAL EL 2011
Les obres de la nova terminal d'expedició i recepció de trens que s'ubicarà a l'antic curs del riu Llobregat, ja dessecat i consolidat, s'iniciaran el 2011, segons han informat a Europa Press fonts de l'APB.
Així, a principis de l'any que ve estarà finalitzat l'estudi bàsic, per la qual cosa després s'adjudicaran les obres i es començarà a construir la nova terminal.
Tot i això, les mateixes fonts han matisat que abans de començar les obres cal que el Ministeri de Foment construeixi els accessos a la terminal.
http://es.noticias.yahoo.com/5/20110102 ... a5357.html
El Port de Barcelona estarà connectat en ample de via internacional el primer trimestre del 2011
BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS) Els terminals de contenidors TCB i Tercat del Port de Barcelona disposaran d'una connexió ferroviària en ample de via internacional en el primer trimestre del 2011, segons han informat a Europa Press fonts de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB). Seguir leyendo el arículo
En concret, l'ample de via europeu de TCB entrarà en servei el 10 de gener, i es convertirà, així, en la primera terminal d'Espanya amb connexió ferroviària d'ample internacional. Així, els contenidors es transportaran a Europa en el mateix tren sense necessitat de fer el canvi a les estacions de Morrot --adaptada a l'ample internacional des del 21 de desembre-- i Can Tunis del port de Barcelona.
Fonts del Port han destacat la rellevància de dotar les terminals d'ample de via internacional, ja que d'aquesta manera s'agilitarà el transport de les mercaderies si es té en compte que les exportacions han augmentat un 60% el mes de novembre respecte al mateix mes de 2009 a causa del volum de trànsit i el ritme de creixement dels intercanvis comercials amb l'Extrem Orient i el Japó, segons dades de l'APB.
El Port de Barcelona ha destinat una inversió de més de 10 milions d'euros en l'adaptació dels terminals a l'ample de via internacional, així com en la dotació d'accés ferroviari a la futura terminal del Moll Costa.
En concret, s'han invertit 5,5 milions d'euros en les obres d'accés a la terminal de contenidors del Moll Príncep d'Espanya, on opera Tercat. Les obres consisteixen a adaptar la terminal ferroviària actual a l'ample de via europeu, així com els ramals que connecten aquesta terminal amb la xarxa d'Adif. Pel que fa a TCB, el Port ha invertit 2,6 milions d'euros en la instal·lació de l'ample internacional al moll Sud.
D'altra banda, l'APB ha invertit també 3,7 milions d'euros en la instal·lació de l'ample de via ibèric i mètric al moll Costa, on es construirà la terminal de 'short sea shipping'.
NOVA TERMINAL EL 2011
Les obres de la nova terminal d'expedició i recepció de trens que s'ubicarà a l'antic curs del riu Llobregat, ja dessecat i consolidat, s'iniciaran el 2011, segons han informat a Europa Press fonts de l'APB.
Així, a principis de l'any que ve estarà finalitzat l'estudi bàsic, per la qual cosa després s'adjudicaran les obres i es començarà a construir la nova terminal.
Tot i això, les mateixes fonts han matisat que abans de començar les obres cal que el Ministeri de Foment construeixi els accessos a la terminal.