Page 1 of 1

Problemes greus amb les portes als trens de TMB

Posted: Wednesday 05/01/2011 9:43
by wefer
Avui he agafat el tren que portava l'últim cotxe marcat com a 6017 a Fabra i Puig. A l'arribar a l'estació d'Urgell on jo havia de baixar, el tren no ha obert portes, com a mínim en el cotxe on jo viatjava. A l'intentar arribar fins al cotxe següent, el tren ha marxat de l'estació i m'he vist obligat a baixar a Rocafort.

El que és lamentable és que ja és la segona vegada en una setmana que visc una situació semblant, i que el fet de que no funcionin algunes portes o tot un cotxe no obri cap porta ja s'està convertint en un fet habitual. En aquesta ocasió he estat a punt de parar el tren tirant de l'alarma i no ho he fet perquè anava amb temps suficient per arribar a la feina i la palanca em quedava lluny d'on jo era, però la propera vegada no dubtaré en parar-lo.

He vist que l'error més habitual en els 4000 (reformats o no) és la no obertura de portes individuals, mentre que en els 6000 el que passa és que falla tot un cotxe sencer o més. A més, les portes fallen en una estació i a la següent s'obren com si no hagués passat res, per la qual cosa el motorista ni se n'assabenta. En els 4000 també pot passar que tot un cotxe no obri portes, però com a mínim jo m'hi he trobat menys vegades que en els 6000.

Falta de manteniment? Deixadesa? Defectes de disseny als trens? No ho sé, però començo a cansar-me'n i com això continuï així em faré un fart de tirar palanques. De moment ja he enviat la queixa corresponent a TMB.

Re: Problemes greus amb les portes als trens de TMB

Posted: Wednesday 05/01/2011 9:48
by metring
A mi també em va passar, fa uns dies, encara que per sort només a una porta, i la gent podíem, sortir i entrar per d'altres, però ja és exageradament freqüent. En el meu cas era una 4000 sense reformar, però ja veig que passa a tot arreu.

Re: Problemes greus amb les portes als trens de TMB

Posted: Wednesday 05/01/2011 10:38
by Platanito
La pregunta és si només passa a la L1. Jo només ho he viscut en aquesta línia, però és cert que ara que he canviat de domicili i en tinc la blava més a prop gairebé no agafo el metro.

3000

Posted: Wednesday 05/01/2011 10:50
by Guigui
A mi m'havia passat esporàdicament en cotxes sencers dels 3000 de l'L3, però d'un temps ençà ja no. El que darrerament he vist de tant en tant era alguna porta o altra que fallava.

Re: Problemes greus amb les portes als trens de TMB

Posted: Thursday 06/01/2011 23:12
by Fran-Ikarus
Quan anava a la universitat, un noi em va explicar un "senzill truc" que servia per a bloquejar les portes de tot un tren de les sèries 3000 i 4000 (i imagino que també de la 2000; la 2100 encara no existia quan en parlàvem)...

No, no he estat jo, perquè ja fa anys que ho vaig oblidar...

Re: Problemes greus amb les portes als trens de TMB

Posted: Friday 07/01/2011 9:35
by Miquel
També cal dir, que alguna part de culpa en algunes portes, és el mal ús de la palanca, com estirar-la molt fort, fer-la anar 50 vegades sense el tren aturat, entre d'altres animalades.

Recordo que fa uns anys (no recordo si era la plana web de TMB, o la plana web, on hi havia el llistat de totes les unitats del FMB amb detalls força curiosos i que va tancar fa anys), podies posar la unitat de tren, línia i la incidència.

No estaria pas malament, tenir aquest sistema en marxa, per poder avisar aquets detalls que fallen, i que a la pràctica, no ho podem dir a l'empresa, ja que no tenim caps d'estació, o els pocs que hi han, semblen no saber rés, ni podem avisar al motorista (excepció dels terminals), i tampoc podem entrar a les cotxeres per dir-ho.

Re: Problemes greus amb les portes als trens de TMB

Posted: Friday 07/01/2011 20:45
by MZA_1600
Jo el que he observat en algunes portes que diposen de maneta es que has de tirar molt fort perque s'obrin. Ah, i a mi també em va passar això una vegada que ens voliem baixar a santa coloma i vem haber de fer-ho a Baró de Viver :roll: , tot el tren va obrir portes menys el nostre cotxe.