Nova estació a Riells i Viabrea, en dos mesos
Posted: Tuesday 25/01/2011 15:35
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 61126.html
infraestructures
La nova estació de tren de Riells i Viabrea estarà a punt d'aquí a dos mesos
Les obres del TAV van obligar a enderrocar les velles instal·lacions i fer un baixador provisional
Els treballs costen uns 4,7 milions, amb un pas inferior
25/01/11 02:00 - riells i viabrea - Oriol Mas
[Les autoritats, ahir al matí durant la visita a la nova estació. Foto: O.M.]
Des del 2005, els usuaris de Renfe que agafen el tren a l'estació de Riells i Viabrea ho han de fer en circumstàncies precàries, fins i tot perilloses. L'edifici de l'estació, un dels més antics que hi havia a la línia de Portbou, es va haver d'enderrocar per poder-hi construir la línia del TAV, que hi passava per sobre. Des d'aleshores, els trens que paren a Riells i Viabrea ho fan en un baixador provisional, mal il·luminat i amb problemes per accedir-hi. De fet, els ciutadans fins i tot s'havien queixat que havien de travessar entre trens de mercaderies per arribar-hi.
Aquesta situació ja té data de caducitat, que serà d'uns dos mesos segons va anunciar ahir en una visita d'obres el subdelegat del govern estatal a Girona, Francesc Francisco-Busquets. En aquest termini entrarà en funcionament la nova estació, que ja està gairebé acabada i que permetrà posar fi a les males condicions actuals. Es tracta d'un edifici de 410 metres quadrats i dues andanes connectades per un pas inferior. En total ha estat una inversió de 4,7 milions d'euros, que han servit també per adaptar les instal·lacions a persones amb mobilitat reduïda.
Gairebé tot acabat
A hores d'ara, l'estructura de l'edifici de viatgers ja està acabada, així com la construcció de les andanes i també les obres relacionades amb la via. També s'han enllestit els accessos i el condicionament de l'entorn, amb un aparcament, que resta només pendent d'alguns detalls. De l'edifici de viatgers, destaca que té una sola planta, i que està separat amb dos espais: un com a vestíbul i zona per a viatgers, i l'altre amb les dependències tècniques i d'ús intern. Les andanes tenen 300 metres de longitud, i el més destacable és que estan connectades entre elles amb un pas inferior.
Aquesta inversió s'ha pressupostat dins la construcció de la línia del TAV entre Barcelona i la Jonquera. Rafael Rodríguez, director per part d'Adif d'aquesta línia, va explicar ahir que l'afectació que el projecte del TAV produïa a l'estació de Riells i Viabrea no s'havia donat enlloc més, i que per això es va decidir fer l'estació nova. Pel que fa a la línia, Rodríguez va assegurar que es manté el calendari d'acabar les obres el 2012, i que la tuneladora de Girona tornarà a excavar el túnel que li falta a partir de finals de març o principis d'abril.
LA FRASE
L'estació ja està gairebé acabada, esperem que d'aquí a uns dos mesos pugui entrar en servei
Francesc Francisco-Busquets
subdelegat del govern espanyol
LA XIFRA
410
metres quadrats
de superfície és el que fan les noves instal·lacions de l'estació, en una sola planta.
infraestructures
La nova estació de tren de Riells i Viabrea estarà a punt d'aquí a dos mesos
Les obres del TAV van obligar a enderrocar les velles instal·lacions i fer un baixador provisional
Els treballs costen uns 4,7 milions, amb un pas inferior
25/01/11 02:00 - riells i viabrea - Oriol Mas
[Les autoritats, ahir al matí durant la visita a la nova estació. Foto: O.M.]
Des del 2005, els usuaris de Renfe que agafen el tren a l'estació de Riells i Viabrea ho han de fer en circumstàncies precàries, fins i tot perilloses. L'edifici de l'estació, un dels més antics que hi havia a la línia de Portbou, es va haver d'enderrocar per poder-hi construir la línia del TAV, que hi passava per sobre. Des d'aleshores, els trens que paren a Riells i Viabrea ho fan en un baixador provisional, mal il·luminat i amb problemes per accedir-hi. De fet, els ciutadans fins i tot s'havien queixat que havien de travessar entre trens de mercaderies per arribar-hi.
Aquesta situació ja té data de caducitat, que serà d'uns dos mesos segons va anunciar ahir en una visita d'obres el subdelegat del govern estatal a Girona, Francesc Francisco-Busquets. En aquest termini entrarà en funcionament la nova estació, que ja està gairebé acabada i que permetrà posar fi a les males condicions actuals. Es tracta d'un edifici de 410 metres quadrats i dues andanes connectades per un pas inferior. En total ha estat una inversió de 4,7 milions d'euros, que han servit també per adaptar les instal·lacions a persones amb mobilitat reduïda.
Gairebé tot acabat
A hores d'ara, l'estructura de l'edifici de viatgers ja està acabada, així com la construcció de les andanes i també les obres relacionades amb la via. També s'han enllestit els accessos i el condicionament de l'entorn, amb un aparcament, que resta només pendent d'alguns detalls. De l'edifici de viatgers, destaca que té una sola planta, i que està separat amb dos espais: un com a vestíbul i zona per a viatgers, i l'altre amb les dependències tècniques i d'ús intern. Les andanes tenen 300 metres de longitud, i el més destacable és que estan connectades entre elles amb un pas inferior.
Aquesta inversió s'ha pressupostat dins la construcció de la línia del TAV entre Barcelona i la Jonquera. Rafael Rodríguez, director per part d'Adif d'aquesta línia, va explicar ahir que l'afectació que el projecte del TAV produïa a l'estació de Riells i Viabrea no s'havia donat enlloc més, i que per això es va decidir fer l'estació nova. Pel que fa a la línia, Rodríguez va assegurar que es manté el calendari d'acabar les obres el 2012, i que la tuneladora de Girona tornarà a excavar el túnel que li falta a partir de finals de març o principis d'abril.
LA FRASE
L'estació ja està gairebé acabada, esperem que d'aquí a uns dos mesos pugui entrar en servei
Francesc Francisco-Busquets
subdelegat del govern espanyol
LA XIFRA
410
metres quadrats
de superfície és el que fan les noves instal·lacions de l'estació, en una sola planta.