Page 1 of 4
TREN DE LA L-3 SERIE 300 ANY 1924
Posted: Thursday 22/09/2005 14:06
by xavi
si no recordo malament quan metro de bcn va celebrar els seus 75 anys el nada de 1999 es va procedir a la restauració d´un metro de la seria 300 de l´antic gran metro (actual l-3).
finalment es va restaurar i va circular per celebrar els 75 anys de metro fent el mateix recorregut, és a dir de pl catalunya a lesseps. tmb no ha tornat a informar sobre aquest tren, he trucat 10000 vegades a tmb i mai ningú de la companyia m´ha sabut informar, només una vegada una dona de tmb em va dir que li tenien que terure els florescens per posar-li bombetes antigues.
la última resposta de tmb va ser que truqués a l´asoc. amics del ferrocarril, quins collons que tenen!!! espero que tmb aprengui algún dia de fgc.
si algú en sap algo.
moltes gràcies.
xavi
Posted: Thursday 22/09/2005 14:27
by megapauer
Sobre el cotxe no en sé res. Pero...
Salutacions,
Joan
Posted: Thursday 22/09/2005 14:39
by davida
L'any 2000 la soci va organitzar una excursió nocturna pel metro de Barcelona. Es va recorre la L1,L5,L3 i L4. Part d'aquest trajecte es va fer amb el 300. Per cert per una averia, crec ak seccionador, el tren, quan circulava per ramal que conecta la L3 i L4 a Passeig de Gracias, es va quedar parat i els aficionats van intentar moure a tracció sang el cotxe. Aquesta es la última circulació que conec del 300. Hi ha un video on esta grabada tota la excursió
Posted: Thursday 22/09/2005 14:46
by Fran-Ikarus
Jo només sé dir-te que el tren està a les cotxeres de Triangle, i que el "Linternón" era un dels pocs detalls que conscientment quedaven pendents de portar a estat original. De la il·luminació interior ja no sabria dir com està.
Segurament l'han tret per a circular en alguna altra ocasió, però desconec quants cops, i quant de temps fa que no el treuen.
Per cert, el tren torna a portar la seva numeració original M1/M6/M8.
Posted: Thursday 22/09/2005 14:47
by Fran-Ikarus
Val, estava escrivint mentre el davida ja havia resposta. Ja en sabem una mica més.
Portarà 5 anys sense funcionar, llavors?
Posted: Thursday 22/09/2005 15:52
by liniadelRipollés
Jo vaig fer el viatge del 75è aniversari Plaça Catalunya-Lesseps i Lesseps-Catalunya (i una mica més després
) dins del tren restaurat, un petit plaer si bé curt.
TMB va aturar la circulació de tota la L3 mentre el tren estava en moviment, anunciant als viatgers per megafonia que era a causa "de l'acte central del 75è aniversari" (traducció: no se'n refiaven de la circulació d'aquell tren)
En aquella ocasió va circular amb tercer carril, si bé crec que també porta pantògraf.
Si no costa molt, el podríem llogar.
Posted: Thursday 22/09/2005 16:06
by Fran-Ikarus
Jo, fa uns 4 anys, vaig enviar un mail a Relacions Externes de TMB, interessant-me per alguns dels vehicles preservats o preservables (en aquell cas, els autobusos Pegaso 6035 i 6038, i l'antic comboi històric de la L1 que al Cel Ferroviari sia), i la Maite Peris finalment em va respondre totes les preguntes.
Vull dir que preguntant a TMB, potser una mica tard, però segur que expliquen en quin estat es troba el tren, i si tenen algun plan a curt termini per a ell...
Posted: Tuesday 04/10/2005 2:18
by bigboy4013
Bones:
Jo vaig anar un dia al Triangle a veure el 300, aixo farà com uns 2 anys aproximadament, vaig anar a veure els tallers i a per poder fer corre lel 300, pero el quan el "mestre" va aixecar el panto, pero no arivaba corrent als equips de tracció, osigui que, el 300 no funcionava i no el vaig probar, i aixi segueix desde llavors.
El 400, que hi ha a Sagrera, vaig escoltar que el volien possar un panto per poder fer circulacions, pero amb el bandalisme actual a la ciutat condal i l'estat del 400, que només tenen un cotxe motor, es practicament, impossible de que sorti a correr mai.
Per cert, per que no començeu a criticar a TMB, si no el reparen, es per que no tenen ni material, ni personal qualificat.
Posted: Tuesday 04/10/2005 9:31
by Mortadel·lo
bigboy4013 wrote:
Per cert, per que no començeu a criticar a TMB, si no el reparen, es per que no tenen ni material, ni personal qualificat.
doncs jo critico a TMB per no tenir ni material ni personal qualificat, ale!
Posted: Tuesday 04/10/2005 10:31
by Fran-Ikarus
Bones, bigboy. Per fi algú que té informació directa de l'estat dels vehicles.
El fet de que el 400 només tingui un cotxe motor influeix en que no pugui tornar a circular? Desconec les causes tècniques, només és que em sobta una mica, perquè a priori sembla més senzill (a grandes trazas) posar en estat de circulació un cotxe que 3, 4 o 5.
TMB mereix el reconeixement pertinent per haver restaurat el tren original del Gran Metro (a.k.a. "tren de la sèrie 300"), però també la crítica per no haver estat capaços, pel que sembla, de donar continuitat al projecte. No sé pas qui el devia restaurar, però imagino que si va ser possible tornar a posar-lo en marxa, no hauria de ser gaire més difícil reparar-lo ara...
Jo penso que directament la política d'empresa no dona gairebé suport a aquesta mena d'activitats, i això és bastant criticable (comparació odiosa: quantes vehicles, entre preservats i material clàssic reciclat en material auxiliar, que també és una manera maca de continuar veure rodant trens molt veterans, té el Metro de Madrid)
Posted: Wednesday 22/11/2006 21:15
by El LLOP
el 400 situat a Sagrera està completament restaurat però no pot circular per dues raons: 1) no està equipat amb pantògraf. 2) es massa ample actualment per poder circular. Se li haurien de treure tots els estreps com a mínim.
Se li ha construit un atril, perquè la gent hi pogui accedir més comodament.
Posted: Wednesday 22/11/2006 21:18
by Jordilar
Només els estreps?
Posted: Wednesday 22/11/2006 21:20
by metring
I del/s 100, cap notícia?
Posted: Wednesday 22/11/2006 21:52
by aim
fantito wrote:
Des de quant s'ha modificat el gàlib de la línia 1 del metro?
Algunes andanes han estat ampliades i no hi cabria dins, o això tinc entés.
Posted: Thursday 23/11/2006 0:15
by Jordilar
Es el que jo tinc entés també.
Però si treient els estreps es sol·luciona, això no sería cap problema.
Posted: Thursday 23/11/2006 17:52
by BRILL 18
Sobre el comentari d'en FRANK de politiques d'empresa, no cal anar a Madrid per veure material antic fent trens de servei, FGC te una Granota de dos cotxes, com a tren de servei. Es pot veure facilment ja que normalment esta aparcada al COR de Rubi
Posted: Friday 24/11/2006 4:41
by alex86bcn
Nomes una questio...una peana per accedir-hi mes facilment?..."vaig anar al triangle fa dos anys a veure el 300"...AIXO VOL DIR QUE TOTES AQUESTES GRANS RELIQUIES E SPODEN VISITAR?...com quan amb qui on COMOOOORRRRR!!! jo vull jo vull!!!
Amb qui he de parlar? on m'he d'apuntar, es pot anar simplement per la cara? doneu-me informació siusplau...m'encantaria poder veure el 300...el 400 totes aquestes coses que tant ens agraden...i aixo de l'excursio nocturna al metro? com va?...iwal que els ramals que conecten linies...seria wapo poder circular per ells...ja que circulant de servei no es frequent que facin servir aquests tunels no?
Posted: Friday 24/11/2006 9:46
by Platanito
alex86bcn wrote:jo vull jo vull!!!
Amb qui he de parlar? on m'he d'apuntar, es pot anar simplement per la cara? doneu-me informació siusplau...m'encantaria poder veure el 300...el 400 totes aquestes coses que tant ens agraden...
Ah, doncs jo passo de veure'ls. Per cert, només cal que vagis allà i entris com si estiguessis a casa teva, i si algun VJ et surt al pas li dius "Aparta, esbirro, que vengo a ver trenes".
Ara seriosament... L'escala deu ser pel personal de TMB, perquè si llegeixes una mica els fils del fòrum sobre patrimoni veuràs que TMB no permet visites tret de comptades ocasions a entitats com la AAFCB, així que difícilment uns mindundis com naltros hi podrem anar.
Posted: Friday 24/11/2006 23:35
by entfe001
BRILL 18 wrote:Sobre el comentari d'en FRANK de politiques d'empresa, no cal anar a Madrid per veure material antic fent trens de servei, FGC te una Granota de dos cotxes, com a tren de servei. Es pot veure facilment ja que normalment esta aparcada al COR de Rubi
Estava millor com a llançadora Sarrià - Reina Elisenda en hora punta...
Posted: Saturday 25/11/2006 7:32
by El LLOP
estat actual del 400