Page 1 of 1
Perllongament de la L2 i mercat S. Antoni, coincidents
Posted: Monday 14/02/2011 9:21
by metring
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... metro.html
El mercat de Sant Antoni, abocat a més obres pel metro
L'ampliació de l'L2, que havia de coincidir amb la millora de l'establiment, encara està en estudi i pendent de pressupost
És gairebé impossible complir amb les demandes de veïns i comerciants de fer coincidir els treballs
14/02/11 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
La crítica situació econòmica de la Generalitat fa que moltes infraestructures del país estiguin pendents d'un pressupost que ha de dir si hi ha prou diners per engegar les màquines i continuar amb les obres. Divendres mateix, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, anunciava que el govern s'està plantejant deixar estacions de l'L9/10 del metro temporalment sense obrir. En el mateix sentit, Recoder va dir que “no descartava” aturar alguna de les tuneladores que treballen en aquesta obra per fer front a l'ajustament pressupostari. També estan pendents d'aquest ajustament les obres d'ampliació de l'L2 del metro a Sant Antoni, que haurien de coincidir amb les que ja s'estan fent al mercat.
“Sempre havíem demanat que les dues obres es fessin de manera simultània per evitar que les afectacions es dilatessin en el temps”, explica el president de l'associació Sant Antoni Comerç, Vicenç Gasca. En aquest sentit, el president de l'associació de veïns de Sant Antoni, Pep Sala, recorda que té actes de reunions amb les administracions on es recull el compromís de fer coincidir les dues obres. “Però si ara no ho poden complir, que ho diguin i llavors que posposin per d'aquí a vint anys, com a mínim, les obres del metro”, demana. No està clar que el govern pugui complir amb aquest compromís. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat, reconeixen que sí que estan fent l'estudi per fer el perllongament de l'L2 que ha d'enllaçar amb l'L9/10. Remarquen, però, que l'inici d'aquestes obres depèn dels pressupostos. “Com totes les obres del metro, s'estan analitzant des d'un punt de vista pressupostari”. Si les dues obres han de coincidir, el govern hauria d'adjudicar aviat les del metro, perquè, si es compleix amb la previsió inicial, les obres del mercat de Sant Antoni acabaran el 2013.
L'Ajuntament deixa clar que l'ampliació de l'L2 depèn de la Generalitat. El consistori assegura que ells han fet la seva feina redactant els estudis que diuen que és possible compatibilitzar les dues obres. No caldria fer tota la connexió amb l'L9/10, sinó que “es tractaria d'allargar el túnel de l'L2 pel carrer Manso, deixant una mena de calaix”, apunten des de l'Ajuntament. Seria una actuació similar a la que es va fer a la Meridiana, on es va aprofitar l'ampliació de l'avinguda per fer el calaix de la futura estació de Rodalies, perquè anys més tard es fessin les obres sense afectar la superfície.
Re: Perllongament de la L2 i mercat S. Antoni, coincidents
Posted: Monday 14/02/2011 17:04
by 437.001
Em fa l´efecte que la L2 seguirà acabant a Paral.lel mooooooooolts anys...
Re: Perllongament de la L2 i mercat S. Antoni, coincidents
Posted: Tuesday 15/02/2011 11:16
by evody
Y yo me preguntare por que no se amplia desde el Paralelo durante muchos anyos tambien
Re: Perllongament de la L2 i mercat S. Antoni, coincidents
Posted: Tuesday 15/02/2011 12:46
by Dr. T
Que voleu? Estem en plena època d'"això no toca"...
Afegeixo:
I... em sembla que fins que no tinguin un projecte faraònic ("a la par" que inútil per la població), no tocaran la L2.
Re: Perllongament de la L2 i mercat S. Antoni, coincidents
Posted: Tuesday 15/02/2011 13:05
by foronda 141
Si no hi han calers per fer-ho tot, lo llógic semble prioritzar las obras que ja estan començadas de la línia 9, i acabar-les, que no empendre una nova construcció que no se sap si tambè quedaría paralitzada.
Avans de la prol.longació de la L2 trovo molt mes necesaria la de la línia 3 a Esplugues i Sant Feliu, encara que no m'agrada el traçat.
A mes amb la línia 9 la Zona Franca i el Aeroport ja tindrán metro, per lo que la prol.longació de la 2 no veig que sigui massa rentable amb el cost de construcció que te, al seu pas per Montjuic, transport que es pot fer perfectament amb autobusos sense gaires aglomeracions.
Re: Perllongament de la L2 i mercat S. Antoni, coincidents
Posted: Tuesday 15/02/2011 13:28
by metring
evody wrote:Y yo me preguntare por que no se amplia desde el Paralelo durante muchos anyos tambien
Algú ho explicarà més bé, però sembla que es tracta d'un problema d'una corba massa tancada, que dificultaria el trajecte cap a Montjuïc, no és un caprici.
Re: Perllongament de la L2 i mercat S. Antoni, coincidents
Posted: Tuesday 15/02/2011 13:38
by Dr. T
I buscar una solució alternativa i barata? Un tramvia que des de Sant Antoni (o Paral.lel) vagi a buscar la L9 a la Zona Franca... Ei... parlo des del desconeixement de quan val fer un metre de tramvia i un metre de metro , però suposo que la diferència deu ser abismal, no? Però com diu en Foronda, en superfície ja hi ha els autobusos per cobrir aquest recorregut...
I ara potser dic una bajanada, però si del que es tracta és de fer arribar el metro directament des de l'aeroport al centre de la ciutat, perquè no allargar la L1 des de El Prat (ja projectat) i fer-la paral.lela a la L9 fins a les terminals? Fent-ho així, a més, podriem enllaçar amb les estacions d'Adif de l'Aeroport, del Prat, de La Torrassa i de Pl. Catalunya, i amb FGC a Pl. Espanya (tot i que l'enllaç amb la Llobregat-Anoia ja està servit per l'estació d'Europa (ratlleta) Fira).
Crec que el volum de viatgers seria més gran aprofitant la L1 (massa saturada? massa volta?) que no pas passant per Montjuïc.
I ja posats a parir idees... tramvia per la Gran Via, de Catalunya a l'Aeroport!
Re: Perllongament de la L2 i mercat S. Antoni, coincidents
Posted: Tuesday 15/02/2011 13:49
by Dr. T
metring wrote:evody wrote:Y yo me preguntare por que no se amplia desde el Paralelo durante muchos anyos tambien
Algú ho explicarà més bé, però sembla que es tracta d'un problema d'una corba massa tancada, que dificultaria el trajecte cap a Montjuïc, no és un caprici.
"Posi"... En Sèrie 600 us ho explica de conya:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 88&p=34504.
Com que veig que no em deixa saltar directament al missatge del fil, us poso un fragment:
Serie600 wrote:
Si miren algun planol (en Wefer o en Santfeliuenc tenen de molt macos a les seves pagines
) podem veure que l'estacio de Paral.lel "mira" cap a mar i que per aprofitar-la tindriem que tunelejar per sota del Poble Sec (que segons tinc entes esta tot ple de rieres subterranies que baixen de Montjuic, a banda del clavegueram, etc, que "vaya uste a sabe" com esta fet) amb els problemes que comportaria, per tal de fer una corba que anes cap a Palau Nacional (estacio planejada), el que ens donaria un bonica corba estil "Sagrada Familia - Encants" i una llargada de tunel simil.lar.
En canvi tirant cap a Poble Sec, es forada per sota l'Eixample, tampoc es que sia una garantia de que el terra sigui mes estable, pero a diferencia de anar per sota del barri del Poble Sec, es pot anar amb la "tranquil.litat" de no ensopegar amb cualsevol fonament d'algun edifici i tenir "camp lliure" -rel.lativament parlant- fins a Palau Nacional i mes endavant per sota la montanya de Montjuic que no esta habitada i tret de problemes amb rieres subterranies, no hi hauria res mes.
Re: Perllongament de la L2 i mercat S. Antoni, coincidents
Posted: Tuesday 15/02/2011 13:53
by evody
metring wrote:evody wrote:Y yo me preguntare por que no se amplia desde el Paralelo durante muchos anyos tambien
Algú ho explicarà més bé, però sembla que es tracta d'un problema d'una corba massa tancada, que dificultaria el trajecte cap a Montjuïc, no és un caprici.
Yo mas bien me referia a que la linea 2 despues de pasar por debajo de la 3 girara a la derecha i tirara recto hacia el paseig de la zona franca
con parada en el puerto, cementiri etc y luego tirar hacia el aereopuerto. Seguramente un recorrido mas logico y rapido desde el centro que no el actual creo
No se hasta que punto la montaña de monjuich necesita tal infraestructura visto el poco uso de las instalaciones olimpicas y aledaños los dias laborables
Servei de metro, tramvia i rodalia
Posted: Tuesday 15/02/2011 14:17
by Guigui
Dr. T wrote:I buscar una solució alternativa i barata? Un tramvia que des de Sant Antoni (o Paral.lel) vagi a buscar la L9 a la Zona Franca... Ei... parlo des del desconeixement de quan val fer un metre de tramvia i un metre de metro , però suposo que la diferència deu ser abismal, no? Però com diu en Foronda, en superfície ja hi ha els autobusos per cobrir aquest recorregut...
Al metro el que és del metro i al tramvia el que és del tramvia. El trajecte trigaria el doble. A més, hi ha el famós efecte xarxa, que significaria anar de la Fira al centre de Barcelona de manera ràpida, cosa que l'L9 no fa pel seu traçat perifèric.
Dr. T wrote:I ara potser dic una bajanada, però si del que es tracta és de fer arribar el metro directament des de l'aeroport al centre de la ciutat, perquè no allargar la L1 des de El Prat (ja projectat) i fer-la paral.lela a la L9 fins a les terminals? Fent-ho així, a més, podriem enllaçar amb les estacions d'Adif de l'Aeroport, del Prat, de La Torrassa i de Pl. Catalunya, i amb FGC a Pl. Espanya (tot i que l'enllaç amb la Llobregat-Anoia ja està servit per l'estació d'Europa (ratlleta) Fira).
L'L1 hauria hagut d'arribar a la Pl. Catalunya del Prat, permetent un traçat molt més recte de l'L9. Per a la resta de connexions que dius, hi ha la pròpia L9 i rodalia, que el dia que sigui fiable com el metro, veureu les coses que serà capaç de fer.
Re: Perllongament de la L2 i mercat S. Antoni, coincidents
Posted: Wednesday 16/02/2011 0:30
by Dr. T
Guigui... jo em referia a buscar una solució per anar de l'Aeroport al centre de Barcelona sense fer cap transbordament, i en aquest sentit, allargar la L1 ho permetria sense gaires problemes. En canvi, amb la proposta d'allargar la L2 i annexar-la a la L9, les parades més properes al centre serien Universitat o Pg. de Gràcia, que, si bé són molt cèntriques, no et deixen al rovell de l'ou.
A Madrid, per fer el símil, si consideressim l'estació de Sol com la de Pl. Catalunya a Barcelona, per anar a l'aeroport s'ha de fer un mínim de dos transbordaments entre línies de metro, i per experiència puc dir que se't fa etern (i si a sobre t'has oblidat de comprar el suplement per entrar a l'aeroport i has de baixar a mig viatge per comprar-lo, "ni te cuento"...).
Però estem parlant per parlar, perquè... qui vol un enllaç directe i integrat entre el centre i l'aeroport quan pot pagar 4 zones de renfe (com anar fins a Vilanova!) o patir l'atracament legal de l'aerobus?
PD. tot i que en algun racó del FTC ja hi deu ser, aquí deixo l'enllaç al
plànol del Metro de Madrid (en PDF)
Tarifa amb rodalia
Posted: Wednesday 16/02/2011 0:35
by Guigui
Dr. T wrote:Però estem parlant per parlar, perquè... qui vol un enllaç directe i integrat entre el centre i l'aeroport quan pot pagar 4 zones de renfe (com anar fins a Vilanova!) o patir l'atracament legal de l'aerobus?
Amb qualsevol títol de l'ATM, la rodalia de l'aeroport al centre de Barcelona és una zona.
Però tornem al tema del fil, que és la (no) coincidència de les obres del mercat de Sant Antoni i del perllongament de l'L2.
Re: Tarifa amb rodalia
Posted: Wednesday 16/02/2011 0:43
by Dr. T
Guigui wrote:Amb qualsevol títol de l'ATM, la rodalia de l'aeroport al centre de Barcelona és una zona.
Però la majoria de guiris desprevinguts acaba pagant les 4 zones...
I retornant subtilment al fil... les obres del Mercat de Sant Antoni està previst que acabin el 2013. Sabeu si per aquell entonses ja s'hauria d'haver començat a moure algo de la L2?
Re: Perllongament de la L2 i mercat S. Antoni, coincidents
Posted: Wednesday 16/02/2011 6:15
by mikado
Pel que jo sé, les infrastructures existents ja estàn preparades o fins i tot dissenyades en previsió de la nova ampliació de la L2. Em refereixo a les estacions de FIRA i PARC LOGISTIC, que van ser construides en part esperant la L2.