Page 1 of 1

La Generalitat eliminarà radars recaptatoris

Posted: Monday 14/02/2011 10:08
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... toria.html

Felip Puig: “Eliminarem els radars que només tinguin funció recaptatòria”

El conseller d'Interior assegura que molts conductors només respecten el límit quan passen pel radar
Considera que l'anterior govern “va limitar la velocitat però hi ha altres factors sobre la contaminació que no van tenir en compte”


14/02/11 09:48 - Barcelona - Redacció

“Farem un replantejament del nombre de radars. Els radars han d'incrementar la seguretat viaria però no han de ser font de recaptació”, ha assegurat Felip Puig, conseller d'Interior, aquest dilluns en declaracions a RAC1.

Puig ha posat com a exemple el radar del viaducte de Montcada. “Hi ha una senyal que limita la velocitat a 100 km/h. Si el radar fos per seguretat estaria a l'inici i no al final del tram perillós. Per tant aquest radar l'haurem de treure”, ha assegurat Puig.

Al seu entendre, “hem passat d'una mesura dogmàtica i ideològica a una lògica més racional i flexible”.

Per Felip Puig, a “l'hivern hi ha fenòmens que quan coincideixen amb un anticicló es bloqueja l'atmosfera a Barcelona i aleshores calen mesures concretes”.

Amb tot, afegeix que “el pla de mesures per la millora de qualitat de l'aire a Barcelona s'ha de revisar i ha de ser global”.

Puig considera que l'anterior govern “va limitar la velocitat però hi ha altres factors sobre la contaminació que no van tenir en compte”.

En aquest sentit, ha recordat que hi ha “dues centrals tèrmiques de cicle combinat que generen gasos”, així mateix assenyala els grans creuers o l'efecte del trànsit aeri.

Aquesta dilluns a la nit Trànsit ha modificat els programes informàtics per tal d'aplicar les noves velocitats, i al matí ja estaven en funcionament i ja indicaven les noves velocitats.

Des de les dues de la matinada ja es pot circular, depenent dels trams, a 100 o 120 km/h a la C-31 sud -autovia de Castelldefels- i a la C-32 sud -autopista del Garraf-.

El conseller d'Interior ha valorat les xifres que publica aquest dilluns el diari Avui respecte que el total de multes a la zona 80 ha caigut a la meitat el 2010, però van créixer el nombre d'accidents greus.

Al respecte, Puig considera que s'ha de veure “si la mesura realment baixa l'accidentalitat perquè la gent disminueix la velocitat quan arriba al radar però després accelera”.

Els accidents generen més mortalitat i ferits greus i “s'ha d'analitzar si això és fruit de frenar i accelerar de cop segons hi ha un radar”, ha conclòs.

Re: La Generalitat eliminarà radars recaptatoris

Posted: Friday 25/02/2011 19:15
by Gat_l-h
Tant de bo sigui veritat. Quan es va fer la velocitat variable a l'autopista Pau Casals, venint de Castelldefels et trobaves que podies anar a 100 km/h, de cop, el primer senyal lluminós de 80 km/h coincidint amb un radar. Poc després ho van corregir, fent que els 80 km/h comencessin una mica abans.
A l'A2, just després de deixar el nus amb la B23 abans de Sant vicenç dels Horts, radar de 80 km/h just després d'una baixada.
A la mateixa A2, després de la sortida de Pallejà sentit Martorell, radar en zona 100 km/h 200 metres abans d'un nou límit de 120 km/h.
A la Ronda de Dalt, sentit Besos, radar de 60 km/h just quan comença la limitació a aquesta velocitat.
Haurien de fer com a França, on els radars estan pintats de groc i negre i es veuen d'una hora lluny. Si hi ha un radar, es per fer reduir la velocitat i evitar un perill, no per caçar als incauts i obtenir finançament.

5 milions en 3 anys en un sol radar

Posted: Friday 08/04/2011 10:45
by Guigui
http://www.ara.cat/politica/radar-recap ... 55202.html

Un radar ha recaptat 5 milions d'euros en només tres anys

El director de Trànsit diu que això "no pot ser" i critica que mai s'hagin dut a terme estudis sobre els radars


REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 07/04/2011 18:11


Un radar del Servei Català de Trànsit ha recaptat cinc milions d'euros en només tres anys. Així ho ha detallat el director d'aquesta àrea, Joan Aregio, davant la comissió d'Interior del Parlament. Per això, insisteix que cal reubicar alguns radars per la seva utilitat actual, eminentment recaptatòria. "Ens ho hem de fer mirar quan un radar, en tres anys, recapta cinc milions d'euros", ha comentat Aregio. El radar en qüestió està ubicat en la zona de transició de l'antiga zona 80, tot i que el director del SCT no ha volgut explicitar a quin radar es referia. "Això demostra que és necessari revisar la ubicació d'alguns radars", fet que Trànsit està avaluant en un estudi que preveu enllestir abans de Setmana Santa.

"Mai s'han fet estudis sobre el funcionament i la ubicació dels cinemòmetres", ha criticat Aregio. El director de Trànsit assegura que això "canviarà", ja que no es pot "abandonar" un radar un cop col·locat: "tant si recapta massa com si ho fa massa poc ens hem de plantejar el perquè". El canvi d'ubicació dels radars, un cop Trànsit acabi l'estudi, es durà a terme aquest mateix estiu.