Vaga de treballadors d'Aena
Posted: Saturday 26/02/2011 13:22
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=443659
Els sindicats d'Aena amenacen amb vagues per Setmana Santa
Els treballadors de l'ens es manifesten a Madrid i amenacen amb no treballar durant les vacances si el Govern central no atura la privatització. Dilluns es farà públic el laude sobre el conflicte dels controladors
EFE
Els sindicats d'Aena han amenaçat aquest dissabte amb convocar vagues a partir de Setmana Santa i fins a l'estiu si el Govern central no rectifica en la seva idea de privatitzar la societat estatal d'aeroports. Així ho han anunciat els representants sindicals de CCOO a AENA, César Revolta, UGT, Raúl Gómez, i USO, Viviana Sanz, durant una manifestació de treballadors del gestor aeroportuari celebrada al centre de Madrid. A la manifestació, han participat centenars de treballadors d'Aena, bombers i tècnics.
Més enllà del conflicte amb el conjunt dels treballadors d'Aena, l'exministre de Treball del Govern del PP Manuel Pimentel dictarà aquest dilluns el laude d'obligat compliment que posarà fi al conflicte laboral que enfronta a Aena i als controladors aeris des de fa més d'un any. Pimentel ha tingut tot el mes de febrer per decidir sobre els punts del II conveni col·lectiu de controladors que empresa i treballadors no van poder consensuar per la via de la negociació.
El passat 11 de gener, Aena i el sindicat de controladors USCA, que representa un 97% del col.lectiu d'uns 2.400 treballadors, van acordar designar Pimentel com a àrbitre en la negociació del conveni col·lectiu del sector. Aquest actuaria en cas que Aena i els controladors fossin incapaços de superar les seves discrepàncies abans del 31 de gener, el que finalment va passar i Pimentel va haver d'entrar en escena.
Diferents visions
La tasca de Pimentel com a àrbitre en la negociació del nou conveni dels controladors aeris es va iniciar el passat 1 de febrer enmig de les diferències entre les dues parts sobre el grau d'acord assolit fins aleshores. Aena assegurava que s'havia arribat a un acord respecte a tots els temes fonamentals del nou conveni, mentre que els controladors xifraven en tan sols un 10% els punts pactats, entre ells els relatius a la prevenció de riscos laborals. Els aspectes sense resoldre es referien a la jornada laboral, la carrera professional i altres tècnics de la professió, mentre que un dels temes fonamentals com la massa salarial ja s'havia pactat a l'agost passat.
La massa salarial es va fixar en 480 milions d'euros per al 2010 i al voltant dels 460 milions d'euros per a anys successius, i la programació dels cicles de treball i descans (amb una jornada laboral establerta en 1.670 hores i programable amb les quatre modalitats introduïdes 1.200 hores, 1.300, 1.400 o 1.500). Els serrells que quedaven per tancar es referien al repartiment de la massa salarial, concretament a la distribució del complement de 33.000 euros anuals com a adaptació a la jornada. Aena volia vincular a objectius de productivitat com el nivell d'absentisme o el nombre de regulacions realitzades per dependència.
L'altra gran discrepància tenia a veure amb la designació dels llocs de responsabilitat que Aena considerava que havien de ser de lliure designació pel proveïdor-el propi ens durant el període de transició o el proveïdor certificat en aquelles torres liberalitzades-, mentre que USCA defensava que siguin per antiguitat. Tampoc hi havia acord pel que fa a la contractació dels nous controladors, un altre punt que necessitava la intervenció de Pimentel.
Els sindicats d'Aena amenacen amb vagues per Setmana Santa
Els treballadors de l'ens es manifesten a Madrid i amenacen amb no treballar durant les vacances si el Govern central no atura la privatització. Dilluns es farà públic el laude sobre el conflicte dels controladors
EFE
Els sindicats d'Aena han amenaçat aquest dissabte amb convocar vagues a partir de Setmana Santa i fins a l'estiu si el Govern central no rectifica en la seva idea de privatitzar la societat estatal d'aeroports. Així ho han anunciat els representants sindicals de CCOO a AENA, César Revolta, UGT, Raúl Gómez, i USO, Viviana Sanz, durant una manifestació de treballadors del gestor aeroportuari celebrada al centre de Madrid. A la manifestació, han participat centenars de treballadors d'Aena, bombers i tècnics.
Més enllà del conflicte amb el conjunt dels treballadors d'Aena, l'exministre de Treball del Govern del PP Manuel Pimentel dictarà aquest dilluns el laude d'obligat compliment que posarà fi al conflicte laboral que enfronta a Aena i als controladors aeris des de fa més d'un any. Pimentel ha tingut tot el mes de febrer per decidir sobre els punts del II conveni col·lectiu de controladors que empresa i treballadors no van poder consensuar per la via de la negociació.
El passat 11 de gener, Aena i el sindicat de controladors USCA, que representa un 97% del col.lectiu d'uns 2.400 treballadors, van acordar designar Pimentel com a àrbitre en la negociació del conveni col·lectiu del sector. Aquest actuaria en cas que Aena i els controladors fossin incapaços de superar les seves discrepàncies abans del 31 de gener, el que finalment va passar i Pimentel va haver d'entrar en escena.
Diferents visions
La tasca de Pimentel com a àrbitre en la negociació del nou conveni dels controladors aeris es va iniciar el passat 1 de febrer enmig de les diferències entre les dues parts sobre el grau d'acord assolit fins aleshores. Aena assegurava que s'havia arribat a un acord respecte a tots els temes fonamentals del nou conveni, mentre que els controladors xifraven en tan sols un 10% els punts pactats, entre ells els relatius a la prevenció de riscos laborals. Els aspectes sense resoldre es referien a la jornada laboral, la carrera professional i altres tècnics de la professió, mentre que un dels temes fonamentals com la massa salarial ja s'havia pactat a l'agost passat.
La massa salarial es va fixar en 480 milions d'euros per al 2010 i al voltant dels 460 milions d'euros per a anys successius, i la programació dels cicles de treball i descans (amb una jornada laboral establerta en 1.670 hores i programable amb les quatre modalitats introduïdes 1.200 hores, 1.300, 1.400 o 1.500). Els serrells que quedaven per tancar es referien al repartiment de la massa salarial, concretament a la distribució del complement de 33.000 euros anuals com a adaptació a la jornada. Aena volia vincular a objectius de productivitat com el nivell d'absentisme o el nombre de regulacions realitzades per dependència.
L'altra gran discrepància tenia a veure amb la designació dels llocs de responsabilitat que Aena considerava que havien de ser de lliure designació pel proveïdor-el propi ens durant el període de transició o el proveïdor certificat en aquelles torres liberalitzades-, mentre que USCA defensava que siguin per antiguitat. Tampoc hi havia acord pel que fa a la contractació dels nous controladors, un altre punt que necessitava la intervenció de Pimentel.