Page 1 of 1

Producció i venda d'automòbils

Posted: Friday 23/09/2005 13:17
by wefer
De l'AVUI:
-----------------------------
La producció de cotxes cau un 12,4% a Espanya fins a l'agost

- Seat ha llançat al mercat 254.000 unitats, un 8% menys
- El sector automobilístic detecta una davallada dels turismes i un millor comportament dels vehicles industrials


Redacció

Durant el mes d'agost s'han fabricat 60.175 cotxes, un 10,9% menys que en el mateix mes del 2004. Aquesta caiguda en la producció es va arrossegant des del gener: en aquests vuit mesos s'han fabricat 1.402.875 unitats, xifra que suposa un 12,4% menys que l'any anterior. L'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac) va informar ahir d'aquestes dades i va assenyalar que en la indústria espanyola es mantindrà la tendència negativa en la producció de turismes.

Resultats menys dolents
Els que no han patit uns resultats tan dolents són Seat i Volkswagen. La producció de Seat ha baixat en els últims vuit mesos un 8,5%, amb un total de 254.052 vehicles -més de dos punts per sobre del total de la producció de cotxes-. Quant a la producció de la planta de Volkswagen a Navarra, la caiguda ha sigut del 5,7%, la qual cosa suposa 141.973 unitats, 8.678 menys que durant l'agost de l'any passat.
En aquest context, el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero (UGT), va donar per fet que es produirien retallades de plantilla a totes les factories del grup Volkswagen a Europa, entre les les quals tres de Catalunya -Martorell, Zona Franca i el Prat- i la de Navarra, a causa de la caiguda en la fabricació.

Els resultats no són tan negatius per al conjunt de la producció si als turismes se sumen els vehicles industrials, ja que la producció total va caure al mes d'agost només un 0,4%, és a dir, en 73.249 unitats. Aquest resultat és gràcies al bon comportament dels vehicles comercials, que van obtenir una taxa de creixement del 105,7%, amb 10.798 unitats fabricades durant el mes passat.
Segons l'Anfac, aquesta tendència negativa és conseqüència del mal funcionament dels mercats europeus en la demanda de productes espanyols, ja que molts models que es fabriquen a Espanya estan al final del seu cicle comercial, cosa que en fa més difícil la venda, i s'ha d'esperar a la renovació.

Per aquest mateix motiu l'exportació del total de vehicles va caure un 5,23% durant el mes passat. Això suposa la venda fora d'Espanya de 64.327 unitats, un 9% menys. Si s'agafa com a referència només l'exportació de turismes, la xifra es multiplica gairebé per tres, fins a arribar a un 14,8% menys de cotxes venuts a l'estranger durant el mes d'agost.
Quant als pitjors resultats, la factoria de Santana Motor, a Linares, obté l'índex de producció més baix, amb un 30,5% menys que en els primers vuit mesos del 2004. En segon lloc trobem la Daimler Chrysler España, que fabrica a Vitòria del model Viano, que va arribar a una producció de 10.900 unitats, un 25% menys que en el període anterior.

La caiguda en la producció de turismes a l'agost a totes les factories instal·lades a Espanya i els mals resultats que ja s'arrossegaven dels set mesos anteriors han provocat que l'Anfac hagi transmès les pitjors prediccions per acabar el 2005.

La visió d'un (futur) enginyer industrial

Posted: Saturday 24/09/2005 2:32
by JaMiRo!
Hola company Marçal!

Estic ja cap a finals de la carrera d'enginyer industrial i et puc dir una cosa: sóc el primer en alegrar-me d'aquesta noticia. A la meva carrera estic FART de veure empreses directa o indirectament relacionades amb l'automoció...FART de sentir problemes, assignatures...que quan es parla de vehicles, només existeix el privat...

El lobby automobilístic existeix, i qui no s'ho cregui, que vingui a estudiar aqui, a l'Escola d'Enginyeria Industrial de Barcelona (UPC)...L'única manera d'acabar amb aquest putu lobby és fent un ús racional del cotxe: només quan sigui necessari o quan s'utilitzi òptimament...

El ferrocarril, afortunadament, poc a poc guanya terreny en la indústria... :D

Posted: Tuesday 04/10/2005 22:03
by wefer
De El Periódico de Catalunya:
----------------------------------
La matriculació de cotxes bat un altre rècord

• Les marques asiàtiques tendeixen a créixer més que les europees a Espanya

Les matriculacions de turismes han pujat a 102.847 unitats durant aquest setembre, cosa que representa un increment del 4,6% en relació amb el mateix mes del 2004 i un altre rècord mensual, amb què, per primera vegada, se superen les 100.000 unitats comercialitzades al setembre.
En els nou primers mesos de l'any, les vendes de turismes es van elevar a 1,17 milions d'unitats, xifra que suposa un augment del 2,5% en comparació amb el mateix període de l'exercici precedent, van informar les associacions de fabricants (Anfac), de concessionaris (Faconauto) i de venedors (Ganvam).
Les matriculacions de tot terrenys van mantenir un fort creixement i van augmentar un 22,3%, fins a situar-se en 8.770 unitats. Durnat els nou primers mesos, les vendes d'aquest tipus de vehicles van arribar a les 89.966 unitats, quantitat que representa un augment del 25,7% en comparació amb l'exercici precedent.
La demanda corresponent a les empreses de lloguer va retrocedir un 11,3% al setembre, si bé en l'acumulat de l'any mantenen una progressió del 2,7%. Pel que fa a la incidència del Pla Prever en les dues modalitats, entre el gener i el setembre s'hi van acollir prop de 304.000 operacions, quantitat que es tradueix en un increment de l'1,6% respecte al mateix període del 2004.

MÉS EMPRESES
Segons la valoració del president de l'associació d'importadors Aniacam, Germán López Madrid, gairebé un terç de les vendes al mes de setembre s'ha fet pel canal d'empreses, i el volum mitjà d'aquest canal suposa un cinquè. En la seva opinió, "sembla que les empreses intenten mantenir l'optimisme del mercat amb operacions forçades en l'últim dia del mes, a través d'automatriculacions en les seves xarxes de concessionaris". Els concessionaris van augmentar les vendes l'11,1% respecte al 2004. Renault (12.077 vehicles), Peugeot (10.425) i Citroën (10.333) van ser els fabricants que més cotxes van matricular el mes passat. Seat, amb més de 8.000 unitats, va registrar un augment del 9%, però en el conjunt de tot l'any, perd el 2,8%.
Les marques asiàtiques tendeixen a créixer més que les europees en el mercat espanyol. Han destacat els creixements experimentats per Toyota (40,9%), Nissan (68,4%), Kia (44%), Hyunday (20,1%) i Suzuki (74,6%). Chevrolet (antiga Daewoo) ha venut un 500% més pel canvi complet de l'oferta. En canvi, Renault, Peugeot, Ford, Fiat, Alfa Romeo i Saab han venut menys que el setembre del 2004.

Veure el gràfic en PDF

Posted: Thursday 03/11/2005 10:06
by wefer
De l'AVUI:
----------------------------------
El pitjor mes de l'any per a les vendes de cotxes

Redacció

La vaga de transportistes ha passat factura a les vendes de cotxes, que a l'octubre van caure un 9,6 per cent. Es tracta de la pitjor marca d'aquest any, però malgrat tot en el conjunt de l'exercici les matriculacions de turisme continuen presentant un saldo positiu: avancen un 1,3 per cent, fins a les 1.279.645 unitats.

Les patronals de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam) van remarcar ahir que el descens del mes passat també s'explica per l'evolució de les compres realitzades per les empreses de lloguer, que ja han superat la temporada alta i ara com ara no necessiten renovar la flota. Concretament, aquest segment de mercat va anotar-se un retrocés del 40 per cent. Pel que fa a les vendes a particulars i empreses no llogateres, el descens va ser del 7 per cent. Malgrat tot, els dos canals acumulen augments anuals del 0,6 i l'1,5 per cent, respectivament.

Pel que fa a la vaga dels transportistes, Faconauto calcula que la mobilització va impedir que 8.000 vehicles s'entreguessin a temps. D'aquests, 3.000 es van vendre en els darrers dies de mes i la resta es matricularan durant la primera setmana de novembre.

Les vendes de totterrenys, per la seva banda, també van alentir-se a l'octubre i després de mesos d'importants alces van caure un 0,6 per cent. En el conjunt de l'any les matriculacions han crescut un 30 per cent, segons les dades fetes públiques ahir per les patronals Anfac, Faconauto i Ganvam.

Posted: Thursday 03/11/2005 13:07
by JaMiRo!
wefer wrote:El pitjor mes de l'any per a les vendes de cotxes
)))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3 )))3

Posted: Tuesday 03/01/2006 10:27
by wefer
De l'AVUI:
------------------------------------
La matriculació de vehicles torna a batre rècords el 2005
L'any passat el nombre de turismes adquirits a l'Estat espanyol es va situar en més d'un milió i mig d'unitats
El sector preveu una davallada en les vendes d'entre l'1% i el 3% per a l'exercici d'enguany

Redacció

El parc automobilístic espanyol continua incrementant-se any rere any i a més en el 2005 que acaba de finalitzar el nombre de matriculacions de cotxes ha batut rècords per segon exercici consecutiu. Així, el 2005 el nombre de matriculacions va augmentar en un 0,8% en relació amb les 1.517.286 del 2004 i es va situar en 1.528.849, segons dades de les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam) d'automòbils.

Aquestes mateixes associacions apunten que al desembre s'han matriculat a l'Estat espanyol 129.768 turismes, xifra que suposa un mínim descens del 0,4% en relació amb les 130.275 unitats del mateix mes de l'any anterior. Les dades situen Espanya com el cinquè Estat europeu en vendes de cotxes.

El director general d'Anfac, Luis Valero, va declarar que la millor notícia per al sector és haver batut el rècord de l'any anterior, sobretot quan es partia d'un sostre tan alt. D'altra banda, el director general va advertir que des del darrer trimestre del 2005 s'ha començat a percebre una desacceleració de les matriculacions, conseqüència de la caiguda del consum que transmet l'economia espanyola.

Les previsions de la mateixa associació són que de cara a l'any que ara comença la caiguda de vendes de vehicles serà d'entre un 2% i un 3%. A més de l'inferior dinamisme del consum en general, això també serà conseqüència de l'efecte psicològic derivat de la darrera pujada dels tipus d'interès, així d'altres eventuals pujades.

Valero va assenyalar que l'any en què ara entrem ha d'evolucionar amb una "caiguda moderada" de les matriculacions i va precisar que tancar-lo a l'entorn dels 1,4 milions de turismes serà una "bona dada".

A més, Valero va aprofitar per contraposar el comportament de la demanda automobilística a Espanya amb la producció de l'any 2005 i va lamentar que produir 300.000 vehicles menys és una "mala notícia, que ha arribat a superar les nostres previsions més pessimistes".

D'altra banda, des de l'Aniacam creuen que les vendes de turismes registraran el 2006 un descens d'entre l'1% i el 3%, mentre que els renting s'incrementaran en un 20%.

Empenta dels totterrenys
De la bona salut del mercat automobilístic espanyol el 2005 en dóna una bona idea, segons Valero, el comportament dels vehicles totterreny, centrats en la demanda dels particulars, que ha crescut per sobre del 20%.

Els vehicles totterreny s'han afegit a les xifres rècord del sector automobilístic espanyol i les 120.443 unitats de l'any 2005 suposen una fita en aquest segment i representen un creixement del 22,1% respecte a les 98.655 de l'exercici anterior.

Posted: Tuesday 03/01/2006 17:13
by entfe001
Del Diari de Girona:
Diari de Girona wrote:Les matriculacions de tot terrenys a Girona augmenten un 31,8 per cent durant l´any 2005

DDEG/EUROPA PRESS, GIRONA

Les matriculacions de turismes i tot terrenys a Girona van registrar una pujada de l'1,2 per cent durant l'any 2005, fins a arribar als 25.056 vehicles venuts, segons dades de la Direcció General de Trànsit (DGT). Aquesta pujada, no obstant, és inferior al creixement del 2,3 per cent registrat pel mercat espanyol, en el qual es van comptabilitzar més d'1,6 milions de vehicles matriculats l'any passat. La pujada de les vendes de vehicles a la demarcació de Girona es va deure a l'augment de les vendes de vehicles tot terrenys, que han experimentat un creixement del 31,8 per cent, fins a situar-se en 273 unitats venudes. A més, les matriculacions de turismes també van augmentar en un 0,2 per cent, amb 1.986 vehicles matriculats.

Per canals, destaca el descens registrat en les vendes de flotes de lloguer, amb una caiguda pròxima al 18 per cent, mentre que les vendes a empreses van augmentar en un 6 per cent i les vendes a particulars van registrar un lleu descens del 0,03 per cent durant l'any passat.

D'altra banda, concretament durant el mes de desembre passat, les matriculacions de turismes i tot terrenys a Girona van registrar una pujada del 3,2 per cent respecte al mateix període de 2004, fins a arribar als 2.259 vehicles venuts. Aquest creixement de les vendes de vehicles durant el mes passat es va deure també a l'impuls de les vendes de tot terrenys principalment, amb un creixement del 32 per cent, fins a situar-se en 273 unitats venudes, així com l'increment del 0,25 per cent experimentat per les matriculacions de turismes, que van arribar als 1.986 vehicles matriculats a la demarcació.

Així mateix, el segment de vehicles industrials va registrar un comportament positiu a Girona en 2005, amb una xifra total de 5.624 matriculacions, cosa que representa un augment del 7 per cent respecte al mateix període de 2004. Així mateix, les vendes de vehicles pesats van créixer un 12 per cent, fins a comptabilitzar 811 vehicles venuts a la província. També, les vendes de vehicles lleugers de fins a 3.500 kg van créixer en un 6,4 per cent, fins a les 4.813 unitats.

Tot i el bon ritme del sector, aquesta pujada del ram industrial se situa per sota de la mitjana del mercat espanyol, en el qual les matriculacions de vehicles industrials es van incrementar en un 11,7 per cent, fins a arribar a les 303.685 unitats el novembre de 2005 a Espanya.

A Espanya en general, els concessionaris d'automòbils van registrar una xifra de negoci per venda de vehicles nous de 29.500 milions d'euros durant l'any passat, cosa que representa un augment del 8,4 per cent respecte al mateix mes de 2004, segons va informar la Federació d'Associacions de Concessionaris d'Automoció (Faconauto). L'associació va indicar que el creixement de la facturació respon principalment al descens de les promocions aplicades a vehicles nous en 2005, amb un descompte mitjà per unitat de 1.541 euros i un esforç total promocional de 184,5 milions d'euros, un 1,3 per cent més.

Foconauto va precisar que el volum de negoci el 2005 registra una desacceleració respecte a l'any anterior, quan els concessionaris van augmentar la seva facturació un 17 per cent, cosa que representa «un indicador important de l'alentiment que està experimentant el mercat d'automoció des de fa alguns mesos».

Marques més venudes

Per marques, l´empresa que més ha augmentat les seves vendes aquest últim any ha estat Citröen, amb un 2,1 per cent. De fet, és l´única que ha aconseguit un creixement positiu perquè tant Renault (-2,5 per cent), Peugeot (-5,3 per cent), Seat (-0,4 per cent) com Ford i Opel (-3,8 per cent), han patit un descens de les seves vendes.

Pel que fa a les unitats venudes, Renault, amb 188.896 unitats, és la marca que més ha venut i Opel, amb 130.958 unitats, la que menys.

Posted: Tuesday 27/11/2007 10:41
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------
Les exportacions d'automòbils creixen un 10%
1. • Les marques preveuen recuperar el 2008 els 3 milions de cotxes produïts

ANTONI FUENTES
BARCELONA

La indústria de l'automòbil espanyola es recupera de la mala ratxa. La producció de vehicles a les 18 fàbriques del país va augmentar el 7,1% en el període que va de gener a octubre, i les exportacions de cotxes es van incrementar el 10,3%.

Durant els 10 primers mesos d'aquest any es van fabricar gairebé 2,5 milions de vehicles, uns 164.000 més que en el mateix període del 2006. Després d'una forta caiguda superior al 8% el 2005 i de l'estancament el 2006 del volum de producció, els indicadors d'aquest any són clarament positius. La millora es produeix malgrat que les matriculacions al mercat espanyol baixen a un ritme d'un 1,5%.

La punxada de les vendes a Espanya i la millor evolució en altres països europeus han catapultat les exportacions dels cotxes made in Spain. Els 10 primers mesos de l'any, les multinacionals implantades a Espanya han venut fora 1,5 milions de turismes, de manera que només 1,8 cotxes de cada 10 fabricats aquí es van vendre al país.

Amb aquestes dades, l'Associació de Fabricants (Anfac) preveu tancar el 2007 amb uns 2,9 milions de vehicles produïts a Espanya i seguir creixent un 3% el 2008 fins a recuperar el nivell dels tres milions d'unitats, al qual no s'arribava des de l'any 2004, i que situen el país com la tercera potència europea i la setena mundial del sector. El motor del creixement continuaran sent les exportacions dels cotxes de gamma mitjana i baixa produïts a Espanya, que tenen una "bona acollida comercial".
Segons el president d'Anfac, Juan Antonio Fernández de Sevilla, l'augment de les xifres de producció i els nous models que es començaran a fabricar el 2008 "mostren l'aposta de les multinacionals de l'automòbil per Espanya", malgrat l'empitjorament d'alguns factors competitius com la logística.

Va posar com a exemple la situació a la fàbrica de Renault, companyia que dirigeix Fernández de Sevilla, a Palència, que haurà de pagar un 10% més per la logística relacionada amb el nou model Mégane.

DESCENS A SEAT

La renovació del supervendes de Renault permetrà augmentar la producció de Palència, que aquest any registra un descens del 15% a causa del final de la vida comercial de la versió actual del Mégane. També es preveu una millora el 2008 a la planta de Seat a Martorell, que entre el gener i l'octubre havia produït 338.378 cotxes, gairebé un 2% menys que en els mateixos mesos del 2006. La filial de Volkswagen confia en el revulsiu del llançament de la nova generació de l'Ibiza.

Les fàbriques espanyoles amb millors resultats són les de Citroën a Vigo, amb un 28% més de cotxes produïts; la d'Opel a Figueruelas (Saragossa), amb un 13% més, i la de Nissan a Barcelona, que va registrar un augment del 6,2%.