Les xarxes socials i els transports
Posted: Wednesday 23/03/2011 19:24
A veure què en penseu d'aquest extracte d'un article que apareix a http://diarimaresme.com/2011/comunicar- ... Maresme%29 , dedicat al fet que en Lluís Recoder, enlloc de donar informacions oficials, o que siguin publicades al bloc de DTS, ho faci mitjançant les xarxes socials. Inadequat? Millor per donar a conèixer a més gent? O caldria més actualització a pàgines oficials a l'hora o enlloc de mitjançant Twitter? Un exemple va ser diumenge passat, quan donava informacions via Twitter i no pas per mitjans convencionals. O un altre cas: imagineu que empreses gestores de transport públic únicament donessin informacions per aquestes vies, com ho veuríeu?
Comunicar bé, aquesta és la qüestió
[...]Altre tema greu de comunicació d’aquest govern és l’ús indiscriminat i abusiu de les xarxes socials. Alguns membres de l’executiu es passen tot el dia piulant pel Twitter autèntiques bajanades. En nom d’una transparència informativa mal entesa alguns consellers, com en Lluís Recoder, fan miques totes les normes i els protocols informatius del govern i ens informen, per exemple, sobre a quina hora quedarà restablerta la circulació de trens en la línia X de Rodalies. Realment, un conseller de la Generalitat ha d’informar d’això a través del seu Twitter, no té res més important a fer, no haurien de ser els serveis de premsa de Renfe o de la seva conselleria els missatgers de la notícia?
Aquest és un exemple real escollit a l’atzar, però la llista podria ser ben llarga. Està molt bé que els nostres representants públics utilitzen les eines de comunicació més modernes i que tinguin una presència activa a les xarxes socials. Jo ho aplaudeixo i fins i tot ho reclamo, doncs el polític ha d’estar a l’abast de la gent. Però no ens confonguem, als consellers els hi paguem el sou perquè facin altres feines, no per fer de bombers, dit amb tots els respectes. Per informar-nos dels horaris dels trens, de la situació dels accessos a la ciutat o del temps que fa ja tenim altres eines informatives. Cada cosa al seu lloc. Estar tot el dia creant notícies per assegurar una presència constant als mitjans, a més de crear una inflació informativa difícil de digerir, pot donar lloc a ficades de pota monumentals i a posar en situacions ridícules i compromeses als servidors de la cosa pública. Els responsables de comunicació del govern haurien de prendre cartes en l’assumpte abans que el problema se’ls hi escapi de les mans.
Comunicar bé, aquesta és la qüestió
[...]Altre tema greu de comunicació d’aquest govern és l’ús indiscriminat i abusiu de les xarxes socials. Alguns membres de l’executiu es passen tot el dia piulant pel Twitter autèntiques bajanades. En nom d’una transparència informativa mal entesa alguns consellers, com en Lluís Recoder, fan miques totes les normes i els protocols informatius del govern i ens informen, per exemple, sobre a quina hora quedarà restablerta la circulació de trens en la línia X de Rodalies. Realment, un conseller de la Generalitat ha d’informar d’això a través del seu Twitter, no té res més important a fer, no haurien de ser els serveis de premsa de Renfe o de la seva conselleria els missatgers de la notícia?
Aquest és un exemple real escollit a l’atzar, però la llista podria ser ben llarga. Està molt bé que els nostres representants públics utilitzen les eines de comunicació més modernes i que tinguin una presència activa a les xarxes socials. Jo ho aplaudeixo i fins i tot ho reclamo, doncs el polític ha d’estar a l’abast de la gent. Però no ens confonguem, als consellers els hi paguem el sou perquè facin altres feines, no per fer de bombers, dit amb tots els respectes. Per informar-nos dels horaris dels trens, de la situació dels accessos a la ciutat o del temps que fa ja tenim altres eines informatives. Cada cosa al seu lloc. Estar tot el dia creant notícies per assegurar una presència constant als mitjans, a més de crear una inflació informativa difícil de digerir, pot donar lloc a ficades de pota monumentals i a posar en situacions ridícules i compromeses als servidors de la cosa pública. Els responsables de comunicació del govern haurien de prendre cartes en l’assumpte abans que el problema se’ls hi escapi de les mans.