Page 1 of 1

Les xarxes socials i els transports

Posted: Wednesday 23/03/2011 19:24
by metring
A veure què en penseu d'aquest extracte d'un article que apareix a http://diarimaresme.com/2011/comunicar- ... Maresme%29 , dedicat al fet que en Lluís Recoder, enlloc de donar informacions oficials, o que siguin publicades al bloc de DTS, ho faci mitjançant les xarxes socials. Inadequat? Millor per donar a conèixer a més gent? O caldria més actualització a pàgines oficials a l'hora o enlloc de mitjançant Twitter? Un exemple va ser diumenge passat, quan donava informacions via Twitter i no pas per mitjans convencionals. O un altre cas: imagineu que empreses gestores de transport públic únicament donessin informacions per aquestes vies, com ho veuríeu?

Comunicar bé, aquesta és la qüestió

[...]Altre tema greu de comunicació d’aquest govern és l’ús indiscriminat i abusiu de les xarxes socials. Alguns membres de l’executiu es passen tot el dia piulant pel Twitter autèntiques bajanades. En nom d’una transparència informativa mal entesa alguns consellers, com en Lluís Recoder, fan miques totes les normes i els protocols informatius del govern i ens informen, per exemple, sobre a quina hora quedarà restablerta la circulació de trens en la línia X de Rodalies. Realment, un conseller de la Generalitat ha d’informar d’això a través del seu Twitter, no té res més important a fer, no haurien de ser els serveis de premsa de Renfe o de la seva conselleria els missatgers de la notícia?

Aquest és un exemple real escollit a l’atzar, però la llista podria ser ben llarga. Està molt bé que els nostres representants públics utilitzen les eines de comunicació més modernes i que tinguin una presència activa a les xarxes socials. Jo ho aplaudeixo i fins i tot ho reclamo, doncs el polític ha d’estar a l’abast de la gent. Però no ens confonguem, als consellers els hi paguem el sou perquè facin altres feines, no per fer de bombers, dit amb tots els respectes. Per informar-nos dels horaris dels trens, de la situació dels accessos a la ciutat o del temps que fa ja tenim altres eines informatives. Cada cosa al seu lloc. Estar tot el dia creant notícies per assegurar una presència constant als mitjans, a més de crear una inflació informativa difícil de digerir, pot donar lloc a ficades de pota monumentals i a posar en situacions ridícules i compromeses als servidors de la cosa pública. Els responsables de comunicació del govern haurien de prendre cartes en l’assumpte abans que el problema se’ls hi escapi de les mans.

Qüestió d'ús i de quelcom més

Posted: Wednesday 23/03/2011 19:58
by Guigui
Quanta gent llegeix els comunicats oficials i quanta gent accedeix a les xarxes socials? És més, quanta gent es refia dels comunicats oficials i quanta gent de les xarxes socials?

Re: Qüestió d'ús i de quelcom més

Posted: Wednesday 23/03/2011 21:45
by metring
Guigui wrote:Quanta gent llegeix els comunicats oficials i quanta gent accedeix a les xarxes socials? És més, quanta gent es refia dels comunicats oficials i quanta gent de les xarxes socials?
Els comunicats oficials són els que en principi, van als diaris, ràdios, etc. I en quan a refiar-se, es pot confiar o desconfiar tant d'un com de l'altre.

Una altre cosa, cal que el conseller contesti per Twitter als qui reclamen wifi, i en canvi, no a reivindicacions de plataformes de viatgers, que demanen millores del servei, com a infraestructures, trens, etc.?

El què i el com

Posted: Wednesday 23/03/2011 22:28
by Guigui
metring wrote:Una altre cosa, cal que el conseller contesti per Twitter als qui reclamen wifi, i en canvi, no a reivindicacions de plataformes de viatgers, que demanen millores del servei, com a infraestructures, trens, etc.?
Evidentment, una cosa és la selecció que el conseller aplica en contestar preguntes, però és innegable que connectant-se al Twitter arribarà a més gent que fent servir els canals fins ara convencionals. Per tant, no em sembla una mala idea com a tal, sinó que tot depèn de com s'apliqui.

Re: Les xarxes socials i els transports

Posted: Saturday 02/04/2011 0:06
by metring
Un exemple de pixada fora de test via Twitter de polítics:

http://www.3cat24.cat/noticia/1132427/p ... telldefels

Barcelona

Nadal indigna amb una piulada en què es demanava on era el govern en la mort d'un home a Castelldefels

Actualitzat a les 23:15 h 01/04/2011

"Dirà alguna cosa el govern sobre l'assassinat del vigilant de Renfe de Castelldefels? O no pot perquè no hi és?!". Aquesta piulada del president del grup del PSC al Parlament, Joaquim Nadal, ha iniciat una picabaralla a la xarxa amb el Departament de Territori, així com també amb diversos usuaris del Twitter, que li han retret a ell, i per extensió a la classe política, que aprofitin qualsevol situació, per tràgica que sigui, per fer "campanya".

La resposta al comentari a Twitter de Joaquim Nadal no s'ha fet esperar i ha arribat de la mà de Damià Calvet, secretari de Mobilitat de la Generalitat.

@quimnadal Molt desafortunat el teu comentari, Quim. El govern està al damunt del cas des del primer moment, via Renfe.

@quimnadal I el govern ja ha detingut el presumpte agressor. Ho han fet el Mossos, lògicament. I Interior n'informara.

Nadal ha acceptat les explicacions però no s'ha quedat aquí i ha insistit:

"Perfecte, d'això es tracta. Felicitats. Però el conseller que fa tuits quan va amb tren també podria entrar en aquests temes".

El socialista es refereix al conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que està de viatge oficial al Brasil. Tots dos, molt actius al Twitter, hi han protagonitzat diverses picabaralles.

"Per mi després del tuit del secretari de territori @damiacalvet http://twitter.com/damiacalvet crec que el tema de Castelldefels el puc donar per tancat!".

La polèmica, però, no ha acabat aquí, ja que molts usuaris han qüestionat la poca fortuna dels comentaris i l'ús que fan alguns polítics de les xarxes socials.

@narcissastre Narcís Sastre : @quimnadal amb tots els respectes, aprofitar el tràgic fet de Castelldefels per fer política és gairebé immoral. Sento dir-ho, de veritat.

@ticorovira Albert Vilà : @quimnadal dirà el que s'hagi de dir ... ara no carreguem al govern la responsabilitat de l'assassinat d'un individu!

@ardtres eduard : @quimnadal Pararan alguna vegada els polítics d'utilitzar qualsevol situació per fer "campanya"? És vergonyós. Patètic.

@mateup Mateu Piñol Tomàs: @quimnadal els ciutadans estem farts de la hipocresia política. Molt desafortunat el teu comentari oportunista. Menys parlar i més treballar.

@bcr_ Bertran Cazorla : @quimnadal Sempre preocupats per "dir 'alguna' cosa" a tot preu, captius de la decla i contradecla estèrils... FEM alguna cosa, millor!!!

No s'adonen que fan el ridícul?

Posted: Saturday 02/04/2011 0:11
by Guigui
Tant prendre'ns per rucs, i ves que no ho siguin ells, no veient que fiquen la gamba de mala manera.

Re: Les xarxes socials i els transports

Posted: Saturday 02/04/2011 11:20
by wefer
Personalment em sembla bé que aquesta gent facin servir el Twitter per parlar de coses com aquesta, en comptes de fer-ho en un racó amagat del Parlament o senzillament criticar-se un a l'esquena de l'altre. Així, parlen directament uns i altres i a més qui vulgui es pot assabentar de les converses d'aquests personatges públics, a més de saber realment què pensen els polítics més enllà de les prefabricades opinions de partit.

No obstant, el que cal és no confondre els tweets amb la informació oficial del govern o dels partits. Els tweets són opinions personals i mentre quedi clara la diferència, no ha d'haver-hi cap mena de problema, fins i tot en el cas de que els tweets personals no encaixin exactament amb la posició de partit.

Acostar-se a la gent sense ficar-se de peus a la galleda

Posted: Saturday 02/04/2011 12:48
by Guigui
El que dius no és en absolut incompatible amb demanar als polítics que no fiquin la pota. Tant ho poden fer piulant com a micròfon obert sense adonar-se'n, com també ja ha passat en temps 1.0.

Re: Les xarxes socials i els transports

Posted: Monday 18/04/2011 18:19
by metring
Una altre demostració del tema d'explicar (i malament) per Twitter abans que per altres mitjans, a http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 89#p189789 . Ni tant sols al Bloc de Territori i Sostenibilitat, havien explicat que s'han inaugurat 4 nois convois per al TramBesòs. Cal aquesta deixadesa amb altres mitjans?

Re: Les xarxes socials i els transports

Posted: Wednesday 20/04/2011 11:11
by metring
Hi ha una qüestió diferent: la informació que donen les webs de transport, i altres que donen exclusivament per les xarxes socials. I hi ha un cas que a mi m'emprenya força: ara a TMB, només es pot consultar la informació més actualitzada mitjançant les xarxes socials. Ara bé, si no hi estàs registrar en aquestes, no pots consultar la informació, cosa que em sembla indignant, creant desigualtat entre la gent que no vol ser-hi a les xarxes socials i la que si. És just això?
:cop

Re: Les xarxes socials i els transports

Posted: Monday 25/04/2011 11:17
by metring
Sobre polítics que parlen a les xarxes:

http://www.elpais.com/articulo/espana/P ... unac_1/Tes

El PSOE se agarra a un decálogo para no patinar en Twitter

El comité electoral del partido anima a no discutir con 'trolls' y a utilizar chistes para animar a los seguidores

EL PAÍS - Madrid - 25/04/2011

Los políticos cada vez conceden más importancia a las redes sociales. Para adecuarse a los imperativos de la mercadotecnia electoral cualquier candidato que se precie debe tener su cuenta en Twitter o Facebook (y en su día incluso en la defenestrada Second Life). El problema es que no todos parecen entender cómo relacionarse con las comunidades virtuales. Son comunes las noticias sobre políticos que no actualizan sus cuentas, que cometen deslices en ellas o incluso que contratan negros para que se las tengan al día.

Para evitar pasar malos ratos, el comité electoral del PSOE ha distribuido entre sus militantes con responsabilidades una guía sobre cómo alimentar Twitter. El partido asegura que solo tienen que seguir estas recomendaciones en las cuentas oficiales de federaciones y agrupaciones. Entre los 10 consejos que ofrece destaca la invitación a no ofrecer informaciones personales, no discutir con los seguidores detectados como dañinos o soltar un chiste de vez en cuando. Puede que siguiendo estas recomendaciones el Twitter del candidato no quede así demasiado espontáneo, pero se ahorrarán problemas.

Aquí reproducimos el decálogo:

1. Los usuarios que tratan de llamar la atención mediante insultos e impertinencias son conocidos como trolls. Jamás hay que hacerles caso o se corre el peligro de conversar únicamente con ellos. Ante la duda de si un usuario es un troll o no, consultar al Observatorio en Red. Tenemos fichados a la mayoría. Don't feed the troll.

2. Hay que emitir mensajes en positivo en la medida de lo posible. La gente en Twitter tiene la percepción de que PP y PSOE solo arman ruido entre ellos y no hablan de temas interesantes, ni cercanos.

3. Observar cómo escriben los demás antes de escribir. Familiarizarse con el comportamiento de los demás es fundamental; así como observar cómo escriben y de qué manera se comportan entre ellos.

4. Respeto fanático a la ortografía. Aunque solo se disponga de 140 caracteres, escribir como en un SMS equipara a los HOYGAN; los analfabetos de Internet.

5. Hay que expresarse de modo personal, pero jamás deslizar opiniones personales. A la gente le atrae saber qué opina o cómo piensa un partido político que utilice sus propias palabras. Para la comunidad de Twitter, Twitter es algo muy personal. No hay que tuitear usando jerga política, pero tampoco expresar las propias opiniones. Jamás hay que ir más allá de lo expresado por nuestros portavoces, argumentarios o notas de prensa.

6. Hacer bromas y chistes. Humanizan y acerca a los demás. Sobre todo si, además, se hacen contestando a alguien que los haga amistosamente.

7. Responder a todas las menciones posibles y reconocer desconocimiento en su caso. Un Twitter del PSOE no es oráculo, pero sí dispone de mucha información que se puede proporcionar después. La sinceridad es una garantía de aceptación y un seguro contra titulares hostiles.

8. No somos el Gobierno, ni la Administración. Pueden hacerse acuses de recibo de los problemas que nos expresen los demás, pero no solucionamos problemas personales, ni actuamos como una ventanilla pública.

9. Poner fotos y enlaces externos de nuestros militantes y simpatizantes. A la gente le encanta que citemos a blogs o noticias en lugar de a nuestros argumentarios y notas de prensa. A veces, los demás se expresan mejor que el Aparato.

10. Preguntar todas las dudas. Siempre. Hay un equipo a tiempo completo para la Red. En el Observatorio en Red conocemos muy bien Twitter y sus usuarios. No dudes en trasladarnos tus dudas. Cualquier día a cualquier hora, en cualquier momento. Los patinazos en Internet no se olvidarían, ni desaparecen, aun borrando el tuit. Estamos para que eso no ocurra.

Xarxes socials, i passem de la resta?

Posted: Wednesday 11/05/2011 11:10
by Guigui
Amb el darrer episodi protagonitzat pel Conseller de Territori i Sostenibilitat, valdria la pena començar a preguntar-se per a què serveixen els webs d'informació oficial sobre els transports que, dit sigui de pas, disten ben lluny de donar una informació completa i puntual. La gent no tindrà més remei que despullar-se emocionalment i donar-se d'alta a xarxes socials amb una política de privacitat certament dubtosa, per a assabentar-se de què passa amb els mitjans de transport que necessita per a anar a la feina?

Re: Les xarxes socials i els transports

Posted: Wednesday 11/05/2011 13:20
by metring
Hi ha un altre sistema millor: la ràdio, amb la seva puntualitat. La llàstima és que no arriba a tot arreu als transports. Però això no treu que s'hauria d'informar millor per megafonia a les estacions o a les webs, per exemple. Crec que "flipen" massa amb les xarxes socials. Comencen a convertir als qui no tenim accés a elles, perquè no volem o qualsevol altre motiu, en uns marginats informacionals. A les hores, això dista molt de la cacarejada "Societat de la informació" que sempre ens estan venent, si es fan servir les tecnologies punta per crear dues categories de gent.

Frase lapidària

Posted: Sunday 28/08/2011 0:07
by Guigui
Aplicat al tema del fil, avui he llegit una frase molt enginyosa:

"Fer política a través de les xarxes socials és com fer cuina per Powerpoint."

Re: Les xarxes socials i els transports

Posted: Wednesday 19/10/2011 15:26
by metring
Conversa sense desaprofitament:


@lluisrecoder @territoricat la megafonia de BCN Sants a les andanes és una tortura. Serveix per a alguna cosa?
17 Oct
Territori. Gencat
territoricat Territori. Gencat

@jmpallicer Tortura en quin sentit? Ens pots donar més detalls de la teva queixa? Gràcies!
17 Oct

@territoricat és la millor manera de proporcionar aquesta informació? és necessària ja que hi ha panells per tot? Gràcies pel vostre interès
17 Oct
in reply to ↑
Territori. Gencat
@territoricat Territori. Gencat
@jmpallicer La megafonia és necessària. Sobretot per les persones amb discapacitats visuals. Tindrem en compte la teva suggerència. Gràcies.

jmpallicer Juanma Pallicer · Follow
Menorquí. Projecte de Doctor.
:roll:

Una cosa és dir que la megafonia se Sants és alta, i una altre que no serveixi.

Reduir el soroll

Posted: Wednesday 19/10/2011 19:06
by Guigui
Si serveix tant, com és que la tendència als aeroports és cap al silenci? En aquest país, senzillament hi ha massa xivarri, i és hora que els estaments públics facin alguna cosa abans no ens quedem sords.