Presencia, 13-03-1971 (1a. part)
Presencia, 13-03-1971 (2a. part)
Remenant per l'hemeroteca digitalitzada de l'Ajuntament de Girona, he trobat aquest reportatge sobre la proposta de portar a terres gironines el tren vertebrat, un invent de l'Alejandro Goicoechea, consistent en un tren suspes entre rails, amb rodament pneumàtic i tracció elèctrica. No us transcric el text perquè és bastant extens, però us deixo els enllaços a la versió digitalitzada del Presencia del 13 de març de 1971.
La proposta va sorgir arran de l'"alliberament" del traçat de la via dels carrilets que feia encara no dos anys havien passat a millor vida, tot i que el projecte que es va estudiar agafava un altre recorregut. També hi va haver propostes similars a Terrassa (i Sabadell, si no m'erro), i a Vigo per la mateixa època.
Temps més tard, el 1974, es va posar en servei un tram experimental d'1.5 km a Las Palmas de Gran Canaria, al que pertany aquesta foto. Més informació del TV-2, el vertebrat de Las Palmas aquí i aquí
El tren vertebrat de Girona
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: El tren vertebrat de Girona
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.