Estranys "rails" a Mollerussa

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Estranys "rails" a Mollerussa

Post by wefer »

Visitant l'estació de Mollerussa, em vaig trobar que l'antiga tanca de l'estació, costat nord, està feta amb uns pals que semblen rails... però amb una secció de V amb les puntes aixafades, molt curiosa. Pot ser part d'un desviament?
Millor veure les fotos:

Vista de secció:
x-Mollerussa-05.jpg
x-Mollerussa-05.jpg (160.63 KiB) Viewed 3057 times
Darrera:
x-Mollerussa-04.jpg
x-Mollerussa-04.jpg (103.36 KiB) Viewed 3057 times
x-Mollerussa-03.jpg
x-Mollerussa-03.jpg (142.39 KiB) Viewed 3057 times
Vista frontal:
x-Mollerussa-02.jpg
x-Mollerussa-02.jpg (165.57 KiB) Viewed 3057 times
x-Mollerussa-01.jpg
x-Mollerussa-01.jpg (161.73 KiB) Viewed 3057 times
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Estranys "rails" a Mollerussa

Post by genissimon »

Crec que és un carril del tipus Barlow. A la ferropedia hi tens més informació, com ara que va ser utilitzat el 1855 al tram entre Barcelona i Manresa de la línia de Saragossa.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Estranys "rails" a Mollerussa

Post by wefer »

O sigui, que aquests rails de Mollerussa són els originals de la línia del segle XIX i a més d'un tipus únic a Espanya i pràcticament a Europa :?
Déu n'hi do...
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Estranys "rails" a Mollerussa

Post by megapauer »

wefer wrote:O sigui, que aquests rails de Mollerussa són els originals de la línia del segle XIX i a més d'un tipus únic a Espanya i pràcticament a Europa :?
Déu n'hi do...
Exactament. Són els carrils tipus Barlow amb que es va inaugurar el Zaragoza-Barcelona l'any 1860. En pots trobar en altres estacions con Bell-lloc i no recordo quina més i en finques colindants utilitzats com a tanques.

Jo també fa uns anys em vaig trencar el coco esbrinant la procedència pensant que potser eren del Mollerussa-Balaguer, però no. Per cert, que no devien tenir massa èxit perquè a finals dels 1870 ja eren substituts. A l'estació de Bell-lloc, per exemple, hi ha una bona col·lecció de 'pals' amb carrils de procedència anglesa de 1878, 1880, etc. que, per lògica, devien ser els substituts.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Carrils Barlow de la Meridiana seran conservats al MUHBA

Post by Fran-Ikarus »

Del Joan Carles Salmerón (a xxss va acompanyat d'un parell de fotos):

Gràcies a l'avís i persistència de @Meridiana2021 i @oriolmunu iniciem les gestions i els primitius carrils ferroviaris (Barlow) trobats en les obres de remodelació de la Meridiana seran conservats pel @bcn_ajuntament al Museu d'Història de Barcelona (MUHBA).
Aquests carrils amb forma primitiva, de 1855, de la línia de Manresa, representen una època en que el ferrocarril encara estava en evolució, en una revolució industrial constant. Agrair, com sempre, a Sílvia Casorrán , que festius i tot, sempre es mou per les bones causes.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”