Page 1 of 3

Supressió de relacions de llarga distància

Posted: Wednesday 27/04/2011 11:15
by Sagrerenc
(No sé si hi ha algun fil més adient, ho posaré aquí.)

El Talgo IV que fa la ruta Zaragoza-Salamanca (núm. 633/630) serà substituït per un S-599 a partir del proper 29 d'abril. Això vol dir que aquest trajecte passarà a ser de Mitjana Distància (núm. 18591/18190). Els horaris i parades segueixen igual que fins ara. L'aspecte positiu és que els trajectes de curta distància seran força més barats. Així, per exemple, el trajecte Haro-Logroño passarà de costar 12,30 euros a només 4,75 euros. Però el trajecte sencer de Zaragoza a Salamanca continuarà costant els mateixos 40,50 euros que ara. El que ja no sé, és si Renfe continuarà oferint el bitllet combinat Barcelona-Salamanca en AVE+MD, a la web de Renfe aquesta opció ha desaparegut. Fins ara, el trajecte Barcelona-Salamanca costava 69,40 euros, potser el que pretén Renfe és que s'hagi de pagar l'AVE a preu d'AVE (la broma pujaria a 106,30 euros).

És curiós que, per fer el trajecte Barcelona-Salamanca de l'antic Diurno Miguel de Unamuno, s'hagin de fer més kms en Mitjana Distància que en Alta Velocitat.

http://www.europapress.es/castilla-y-le ... 01301.html

Em sembla que aquest Talgo IV se l'emportaran a l'Argentina.

Re: Ferrocarril a l'Aragó

Posted: Wednesday 27/04/2011 14:41
by josep_serre
El bitllet combinat es manté, el preu d'alguns trajectes es manté com el del Talgo ja que si s'apliqués la tarifa de MD els trajectes més llargs s'incrementerien de preu
Sagrerenc wrote:(No sé si hi ha algun fil més adient, ho posaré aquí.)

El Talgo IV que fa la ruta Zaragoza-Salamanca (núm. 633/630) serà substituït per un S-599 a partir del proper 29 d'abril. Això vol dir que aquest trajecte passarà a ser de Mitjana Distància (núm. 18591/18190). Els horaris i parades segueixen igual que fins ara. L'aspecte positiu és que els trajectes de curta distància seran força més barats. Així, per exemple, el trajecte Haro-Logroño passarà de costar 12,30 euros a només 4,75 euros. Però el trajecte sencer de Zaragoza a Salamanca continuarà costant els mateixos 40,50 euros que ara. El que ja no sé, és si Renfe continuarà oferint el bitllet combinat Barcelona-Salamanca en AVE+MD, a la web de Renfe aquesta opció ha desaparegut. Fins ara, el trajecte Barcelona-Salamanca costava 69,40 euros, potser el que pretén Renfe és que s'hagi de pagar l'AVE a preu d'AVE (la broma pujaria a 106,30 euros).

És curiós que, per fer el trajecte Barcelona-Salamanca de l'antic Diurno Miguel de Unamuno, s'hagin de fer més kms en Mitjana Distància que en Alta Velocitat.

http://www.europapress.es/castilla-y-le ... 01301.html

Em sembla que aquest Talgo IV se l'emportaran a l'Argentina.

Re: Ferrocarril a l'Aragó

Posted: Thursday 28/04/2011 13:06
by Sagrerenc
En el proper canvi d'horaris, aquest MD Zaragoza-Salamanca efectuarà parades a Miranda de Ebro i Palencia.

Per una banda, és una bona noticía per als usuaris d'aquestes ciutats. Actualment els únics trens que uneixen Miranda i Logroño són els Alvia Barcelona-Bilbao, que costen 15,80 euros. Per altra banda, s'està penalitzant els recorreguts de llarga distància, en la estratègia de Renfe de desviar-ho tot cap a l'AVE. El que abans era un còmode viatge de Barcelona a Salamanca en el mateix seient, ara implica un canvi de tren a Saragossa i d'aquí a poc dues inversions de marxa a Miranda de Ebro i Palencia. Però ningú ha caigut en el detall que, si algú vol anar de Barcelona a Valladolid o Salamanca via Madrid tampoc ho té fàcil, ja que l'AVE et deixa a Atocha i tant l'AVE de Valladolid com el MD de Salamanca surten des de Chamartín.

http://www.elcorreodeburgos.com/noticia ... imos-meses

Re: Ferrocarril a l'Aragó

Posted: Thursday 28/04/2011 13:19
by josep_serre
En el cas de la relació amb Salamanca l'horari és dissuasori, especialment el de tornada doncs surt a les 6 i poc del matí i gran part de la gent fa e viatge via Madrid, entrar a Miranda i Palencia és una bona idea per comunicar aquests llocs doncs els Alvia que hi van des de Barcelona solen anar plens, ara bé el Talgo de Salamanca també solia anar ple, ara potser una mica menys el MD que té més places, crec que una bona contrapartida seria incrementar a un segon tren per sentit en aquesta relació, també trobo a faltar una connexió amb Santander però això ja és una altra història.
Sagrerenc wrote:En el proper canvi d'horaris, aquest MD Zaragoza-Salamanca efectuarà parades a Miranda de Ebro i Palencia.

Per una banda, és una bona noticía per als usuaris d'aquestes ciutats. Actualment els únics trens que uneixen Miranda i Logroño són els Alvia Barcelona-Bilbao, que costen 15,80 euros. Per altra banda, s'està penalitzant els recorreguts de llarga distància, en la estratègia de Renfe de desviar-ho tot cap a l'AVE. El que abans era un còmode viatge de Barcelona a Salamanca en el mateix seient, ara implica un canvi de tren a Saragossa i d'aquí a poc dues inversions de marxa a Miranda de Ebro i Palencia. Però ningú ha caigut en el detall que, si algú vol anar de Barcelona a Valladolid o Salamanca via Madrid tampoc ho té fàcil, ja que l'AVE et deixa a Atocha i tant l'AVE de Valladolid com el MD de Salamanca surten des de Chamartín.

http://www.elcorreodeburgos.com/noticia ... imos-meses

Re: Supressió de relacions de llarga distància

Posted: Thursday 28/04/2011 18:02
by jaezcurra
La visión que se tiene de España en la Capital del Imperio es, ya se sabe, de Madrid hacia sus capitales de provincia, y ya está. Las relaciones entre ciudades les trae al fresco :(
Ya sabéis, el libro de Germà Bel y todo eso.
Y luego se extrañan de lo que se extrañan ...

Re: Supressió de relacions de llarga distància

Posted: Friday 29/04/2011 0:45
by 437.001
No crec que sigui exactament això: realment, la millor manera d´anar a Valladolid o Salamanca ara és amb AVE fins a Madrid, i transbordament.
Ben aviat s´inaugurarà el túnel entre Atocha i Chamartín d´alta velocitat, i hi podrà haver AVEs directes fins a Castella i Lleó.
Cap a Burgos hi ha l´Alvia de Vigo.

A més la LAV està en construcció entre Valladolid i Venta de Baños, i entre Venta de Baños-Palencia-León i Venta de Baños-Burgos, i encara entre Olmedo-Medina del Campo-Zamora.

ALTRA COSA és la política tarifària i de gestió i amortització del material rodant de Renfe, que trobo poc encertada, essent generós.

p.s: tot s´ha de dir, de totes maneres, a Salamanca no ha caigut gens bé quedar-se sense AVE i amb cada cop menys trens... i veure com Zamora s´endú l´AVE a Galícia i ells res cap a Portugal ni la resta d´Espanya.

Malacostumats

Posted: Friday 29/04/2011 0:49
by Guigui
437.001 wrote:p.s: tot s´ha de dir, de totes maneres, a Salamanca no ha caigut gens bé quedar-se sense AVE i amb cada cop menys trens... i veure com Zamora s´endú l´AVE a Galícia.
Aquest és el problema: les ciutats "de províncies" han passat a creure que o AVE o res. I, a Espanya, tots sabem el cost que significa fer arribar trens (que no línies) d'alta velocitat a un indret, a diferència d'altres països.

Re: Supressió de relacions de llarga distància

Posted: Friday 29/04/2011 1:08
by Sagrerenc
Barcelona-Salamanca via Logroño: 69'40 euros, 1 transbordament, 8h06'. (*) Acabo de veure que a la web de Renfe ja han habilitat el bitllet combinat per al AVE+MD.
Barcelona-Salamanca via Madrid: 137'75 euros, 2 transbordaments, 6h28'.

Barcelona-Valladolid via Logroño: 67'60 euros, 1 transbordament, 6h58'.
Barcelona-Valladolid via Madrid (en el millor dels casos): 142'60 euros, 2 transbordaments, 4h50'.

Crec que no hi ha color, pagar el doble per tardar un parell d'hores menys, no val la pena.

Re: Malacostumats

Posted: Saturday 30/04/2011 1:57
by 437.001
Guigui wrote:
437.001 wrote:p.s: tot s´ha de dir, de totes maneres, a Salamanca no ha caigut gens bé quedar-se sense AVE i amb cada cop menys trens... i veure com Zamora s´endú l´AVE a Galícia.
Aquest és el problema: les ciutats "de províncies" han passat a creure que o AVE o res. I, a Espanya, tots sabem el cost que significa fer arribar trens (que no línies) d'alta velocitat a un indret, a diferència d'altres països.

No es tracta de que AVE o res, es tracta de línies en construcció projectades ja fa temps.

Problema en marxa, en construcció o en planificació

Posted: Saturday 30/04/2011 14:44
by Guigui
El problema segueix sent el mateix, amb independència de la fase en el qual es trobi.

Re: Supressió de relacions de llarga distància

Posted: Tuesday 09/08/2011 14:12
by Euromed1071
Donç jo he anat avui a sants i he agafat els horaris de Barcelona-Irun/Bilbao/Gijón/Salamanca/Pamplona/A Coruña/Vigo i en els horaris indica que el viatge amb transbord de Barcelona a Salamanca es realtiza amb ave i talgo i al seu lloc web amb ave i md.

Ja n'hi ha prou d'anar suprimint els trens remolcats renfe

Posted: Tuesday 09/08/2011 17:30
by Euromed1071
Ja comenso a estar tip de que cada cop hi hagui menys trens Actualment els trens remolcats de renfe estan destinats a la seva desaparició. Des de l'arrivada de nous trens auto propulsats els trens remolcats han anat disminuint en nombre prograssivament, pero es natural. El que no es natural es suspendfrels perque els hi dona la gana.
Trobo be que, per exemple, els Arco Crebere/Barcelona-Valencia/Alacant s'haguin substituits per Alaris. Pero el que no trobo bé es cancelar la variant a Extremadura del Arco Garcia Lorca, El talgo Madrid-Badajoz entre d'altres.
El que hauria de fer renfe es seguir explotant aquests trens encara que vagin restant vagons. També podria tornar a posar en funcionament els trens Ràpido i Durno per fer-los servir entre capitals de provincia amb les quals nomes es pot arrivar en MD i com a alternativa a l'Alta Velocitat. Perque si tu vols anar de Barcelona a Madrid o vas en Ave i et costa un ull de la cara o vas en el Costa Braba si hi han places.

Re: Supressió de relacions de llarga distància

Posted: Sunday 21/08/2011 20:50
by jEiiK0b
Crec que encara no s'ha comentat:

he llegit a diversos llocs que l'Arco García Lorca deixarà de circular el proper 11 de setembre. Serà substituït per una Alaris Barcelona-Sevilla/Màlaga. Els dos retallaran aproximadament dues hores de viatge. Amb tal efecte sortirà a les 8.30, mitja hora més tard que l'actual Arco. Es crearà un Arco Alcázar-Badajoz que circularà a diari i un altre Linares-Granada/Almería que circularà a cada destinació en dies alternats. Per als dos s'habilitarà un bitllet combinat. Tenint en compte els transbords, aquests últims retallaran una hora i una hora i mitja respectivament.

:'( :'( :'(

Què en farem de les 252??? :martell2

Reconversió de 252

Posted: Monday 22/08/2011 1:32
by Guigui
jEiiK0b wrote:Què en farem de les 252??? :martell2
Pas progressiu a ample UIC, que esperem que hi hagi força feina per a estirar mercaderies.

Re: Supressió de relacions de llarga distància

Posted: Monday 22/08/2011 11:39
by BCN2008
jEiiK0b wrote:Què en farem de les 252??? :martell2
La meva pregunta és què en farem de les places que actualment té l'Arco. Vaig fer el càlcul i em sortia que amb el pas de 9 cotxes a doble 490 es perden 240 places.

Re: Supressió de relacions de llarga distància

Posted: Monday 22/08/2011 12:30
by jEiiK0b
I quina serà la següent supressió? Substituïr els Talgos pels 730? Són capaços de fer-ho... >:(

Ben estranyots

Posted: Monday 22/08/2011 16:38
by Guigui
Espanya deu ser un cas ferroviari digne d'un estudi sociològic exhaustiu. A França conviuen TGV i Corail, a Alemanya ICE, IC i IR, fins i tot a Portugal hi ha Alfa (velocitat alta, no pas alta velocitat) i Intercidades que comparteixen línia però no servei. I resulta que a Espanya no se li acut altra cosa que passar, a marxes forçades, a un esglaonament de rodalia, MD i AV, sense cap categoria intermèdia.

Vosaltres mateixos: estretesa de mires, vanes aspiracions de grandesa, incapacitat, homicidi per inanició...

Re: Supressió de relacions de llarga distància

Posted: Monday 22/08/2011 18:57
by jEiiK0b
A part d'això que dius, disposem d'una àmplia gamma de trens de llarga distància; si ens posem al cercador d'horaris de Renfe Barcelona-València m'apareixen sis tipus de trens diferents. Crec que a més, el nom hauria d'ajudar a entendre quin tipus de tren agafes, si a un qualsevol li diuen que això és un Alaris i això un Alvia no sabrà quina és la diferència. En canvi si et diuen un Intercity o un Interregio, suposo que ja és més clar.

D'alguna manera es podrien unificar els LD i AV en una cosa semblant a Alemanya.
Per exemple: ICE: AVE, Euromed IC: Altaria, Alvia, Talgo, Arco IR: Avant, Alaris* ICN: Trenhotel, Estrella (ICN potser no és necessari)

*Quan substitueixin l'Arco hi haurà dos serveis diferenciats d'Alaris, que es podrien classificar per separat (IC i IR).

Però ei, només és una idea que se m'ha passat pel cap.

Nomenclatura

Posted: Monday 22/08/2011 19:05
by Guigui
De fet, el Trenhotel Pau Casals és conegut a Suïssa per la denominació europea habitual d'aquests serveis: EN (EuroNight).

En general, crec que es podria adoptar aquesta nomenclatura que proposes. Per exemple, a Portugal els serveis la segueixen força: R (Regionais), IR (Interregionais) i IC (Intercidades). Els únics serveis que salten de la nomenclatura són els Alfa (semblants a l'Euromed i més ràpids que els IC en el trajecte Porto-Lisboa, l'únic on comparteixen serveis) i els Urbanos (rodalia, que igualment té noms diferents a cada país).

Re: Nomenclatura

Posted: Monday 22/08/2011 20:28
by jEiiK0b
Guigui wrote:De fet, el Trenhotel Pau Casals és conegut a Suïssa per la denominació europea habitual d'aquests serveis: EN (EuroNight).
Doncs no ho sabia. Gràcies :ok

I no havia pensat en EN pels TH internacionals, i tampoc en que el Talgo Marenostrum hauria de ser EC.