Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Post by wefer »

Actualment, no hi ha límit genèric de velocitat a les autopistes alemanyes.
En alguns trams, hi ha limitacions de velocitat, segons el traçat, però en d'altres on el traçat ho permet, la velocitat és lliure. Això significa que els nombrosos Porsche, Audi, Mercedes, BMW, etc, que circulen per Alemanya, poden circular a 250 km/h sense cap mena de problema.
Vist així, i si creiem el que ens diuen aquí les autoritats de trànsit, sembla que la mortaldat en aquestes autopistes hauria de ser alarmant... però resulta que no és així. Alemanya ocupa una posició mitjana en la quantitat d'accidents que es produeixen.
Per què passa això? Jo tinc les meves "pròpies" teories:
1- La seguretat dels seus automòbils: no és el mateix circular amb el típic Peugeot 206 de fa 10 anys que circula per carreteres espanyoles, que en el típic Mercedes clase C que a Alemanya és considerat un utilitari mitjà.
2- No tothom va al límit. Tot i no haver-hi límit, molta gent circula per sota de 130 Km/h. No obstant, també n'hi ha molts que van per sobre. el que no podria dir és si més que a Espanya o menys.
3- Els accidents realment greus acostumen a donar-se en carreteres de doble sentit, no pas en autopistes. Si circulem a 200 Km/h per una autopista molts diran que som uns temeraris. Bé, segurament ho som... però resulta que l'impacte serà, en el pitjor dels casos, l'equivalent al de dos cotxes xocant de cara a 100 Km/h. I en canvi, aquest cas es dóna constantment en carreters de dos sentits, a velocitat totalment legal, i ningú s'escandalitza.

Doncs bé, ara resulta que a Baden-Württemberg (seu de Mercedes i Porsche entre d'altres), han pujat al govern els verds, i una de les primeres mesures que volen imposar és limitar a 120 Km/h la velocitat de les autopistes. No cal dir que hi ha hagut un rebombori més que considerable ja que molts ho consideren intolerable:
http://www.gtspirit.com/2011/04/27/tens ... -industry/

És realment curiós com, a tant relativa poca distància d'aquí, es poden arribar a veure les coses tant diferents. Igualment, dóna que pensar com ens empassem sense reflexionar les limitacions que ens imposa el nostre govern, amb l'excusa de la seguretat.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Post by Lluita1714 »

Osti, m'he de treure el carnet ràpid o no podré complir mai el que desitjava (a Montmeló no té gràcia).

Deixant apart aquesta frivolitat, he de dir que em sembla bé si ajuda a no contaminar tant. Però recordo que aquí ens baixaren la velocitat a 80 i les emissions de CO2 eren gairebé les mateixes, i el mateix passa amb el suposat estalvi de benzina dels 110.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Post by josep_serre »

Doncs jo no veig gaire diferència cap a l'opinió de la gent als dos llocs, la mesura es pot comparar i la reacció de la gent també, i és simplement que hi ha opinions per tots els gustos, i aquí també la majoria d'accidents són a carreteres convencionals.
wefer wrote:Actualment, no hi ha límit genèric de velocitat a les autopistes alemanyes.
En alguns trams, hi ha limitacions de velocitat, segons el traçat, però en d'altres on el traçat ho permet, la velocitat és lliure. Això significa que els nombrosos Porsche, Audi, Mercedes, BMW, etc, que circulen per Alemanya, poden circular a 250 km/h sense cap mena de problema.
Vist així, i si creiem el que ens diuen aquí les autoritats de trànsit, sembla que la mortaldat en aquestes autopistes hauria de ser alarmant... però resulta que no és així. Alemanya ocupa una posició mitjana en la quantitat d'accidents que es produeixen.
Per què passa això? Jo tinc les meves "pròpies" teories:
1- La seguretat dels seus automòbils: no és el mateix circular amb el típic Peugeot 206 de fa 10 anys que circula per carreteres espanyoles, que en el típic Mercedes clase C que a Alemanya és considerat un utilitari mitjà.
2- No tothom va al límit. Tot i no haver-hi límit, molta gent circula per sota de 130 Km/h. No obstant, també n'hi ha molts que van per sobre. el que no podria dir és si més que a Espanya o menys.
3- Els accidents realment greus acostumen a donar-se en carreteres de doble sentit, no pas en autopistes. Si circulem a 200 Km/h per una autopista molts diran que som uns temeraris. Bé, segurament ho som... però resulta que l'impacte serà, en el pitjor dels casos, l'equivalent al de dos cotxes xocant de cara a 100 Km/h. I en canvi, aquest cas es dóna constantment en carreters de dos sentits, a velocitat totalment legal, i ningú s'escandalitza.

Doncs bé, ara resulta que a Baden-Württemberg (seu de Mercedes i Porsche entre d'altres), han pujat al govern els verds, i una de les primeres mesures que volen imposar és limitar a 120 Km/h la velocitat de les autopistes. No cal dir que hi ha hagut un rebombori més que considerable ja que molts ho consideren intolerable:
http://www.gtspirit.com/2011/04/27/tens ... -industry/

És realment curiós com, a tant relativa poca distància d'aquí, es poden arribar a veure les coses tant diferents. Igualment, dóna que pensar com ens empassem sense reflexionar les limitacions que ens imposa el nostre govern, amb l'excusa de la seguretat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Accidents en cadena

Post by Guigui »

wefer wrote:3- Els accidents realment greus acostumen a donar-se en carreteres de doble sentit, no pas en autopistes.
A Alemanya, els accidents grossos amb força morts solen passar en autopistes. El cas més recent, vuit morts a prop de Rostock per una tempesta de sorra el 8 d'abril passat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Post by victorcasta »

I suposo que aquí també. Per quantitat absoluta d'accidents, n'hi ha més a zona urbana i carreteres secundàries; però quan n'hi ha un a autopista és amb més víctimes.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Post by Fran-Ikarus »

En aquest bloc hi ha una llista de 20 punts que semblen prou ben parits, per explicar part de les coses:
http://davidmeanaautobahn.blogspot.com/

Entre d'altres, fixeu-vos en els punts 1 i 5...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Post by josep_serre »

Moltes gràcies, força interessant, crec que determinats punts no són importables a casa nostra.

Quant a l'accidentalitat segons el tipus de via, normalment estadísticament quan es parla d'accidents es tenen en compte els que tenen com a mínim un mort, si se't trenca el paraxoc, un fanal o el cotxe et queda per tirar però no hi ha danys personals no compta

Quant a les velocitats, no és cert que la limitació a 80 no aportés beneficis, que potser no n'aportés tants com s'havia dit però sí que en va portar, potser hagués estat més adequat fer més km limitats i en canvi a 100.

Els accidents més que pels cotxes pròpiament solen ser produïts pels conductors que fan imprudències o temeritats, no només pel que fa a la velocitat, de molts tipus.

Tots els casos en què s'ha incrementat la velocitat màxima de circulació en paral·lel s'han incrementat els accidents, quan s'ha fet el contrari els accidents han disminuït, no són teories ni filosofia, és experiència, això no treu que els límits han de ser coherents i que sovint no ho són.
Fran-Ikarus wrote:En aquest bloc hi ha una llista de 20 punts que semblen prou ben parits, per explicar part de les coses:
http://davidmeanaautobahn.blogspot.com/

Entre d'altres, fixeu-vos en els punts 1 i 5...
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”